Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129398 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #300 Gepost op: 24-02-2018, 22:33:05 »
Ik kom hier ook voor het eerst maar... 15 paginaatjes slechts voor de mol. Doet mijn mol Stine het toch beter... of slechter... hoe je het ook bekijkt ::) ::) ::) Ik zet hem wel even op 16, scheelt weer. >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #301 Gepost op: 24-02-2018, 22:39:02 »
Ik kom hier ook voor het eerst maar... 15 paginaatjes slechts voor de mol. Doet mijn mol Stine het toch beter... of slechter... hoe je het ook bekijkt ::) ::) ::) Ik zet hem wel even op 16, scheelt weer. >:D
Gezellig Lo dat je hierheen komt.

Maar wat zou het alsnog een stunt zijn als deze dan ook nog instort  ::oink::

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #302 Gepost op: 24-02-2018, 22:40:46 »
Kijk, hij kan inderdaad best een type Jon/AM mol zijn.
Het probleem is alleen dat in die twee seizoenen er door de montage ook een duidelijke afleidingsmol naar voren werd gebracht (Aniek en Liesbeth).
Ik vind zelf dat je Jan en Olcay niet in die categorie kan plaatsen, dus dan zou het eigenlijk logischer zijn dat Ruben zelf de Aniek/Art/Liesbeth/Paulien (of afleidingsmol) van dit seizoen is.

Jeetje, wat ontzettend lastig!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #303 Gepost op: 24-02-2018, 22:46:27 »
Ik kom ook maar voorzichtig hier naartoe. Bijna de hele afl in het teken van muziek. Met als bonusnummer pianoman. Voor deze aflevering heb ik hem nooit verdacht dus moet maar eens met andere ogen gaan terugkijken.

Staat me alleen een beetje tegen dat alle verdenkingen zo overduidelijk naar Ruben worden uitgesproken  :-\\

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #304 Gepost op: 24-02-2018, 22:48:33 »

Staat me alleen een beetje tegen dat alle verdenkingen zo overduidelijk naar Ruben worden uitgesproken  :-\\

Dát! En dat in aflevering 8.  ::ohno::
Grootste mindfuck moet nog komen!

*geweldig seizoen!*
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #305 Gepost op: 24-02-2018, 22:57:06 »
Staat me alleen een beetje tegen dat alle verdenkingen zo overduidelijk naar Ruben worden uitgesproken  :-\\

Dit. Als er iets niet leuk is, is dat de mol gewoon al afleveringen lang de enige verdachte is. Daar weten ze heus wel iets op te verzinnen.
Wat wel leuk is : Als iedereen gewoon op de foute mol heeft gezeten en daar ook op is afgevallen.
Gaan we dan uit van Olcay als kandidaat, dan kan haar redding gewoon zijn dat ze zo weinig heeft opgeschreven en gewoon teveel dingen moest gokken. Per ongeluk op de goede mol gegokt? Terwijl Simone alles waarschijnlijk heel goed op een rijtje had en daardoor teveel vragen goed op Ruben (wat fout is?).
Of Olcay is de mol. Of Jan. De mol onverdacht tot in de finale : dat is een droomscenario.

Ik zou nu echt zwaar teleurgesteld zijn als het Ruben is. Dat betekent niet alleen dat ze tegenwoordig gewoon vertellen aan de kijker wie de mol is maar ook nog eens dat hij een bijzonder slechte mol is geweest: verdacht door vrijwel alle kandidaten. Ruben als kandidaat is super : dan heeft hij blijkbaar iedereen om de tuin weten te leiden.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #306 Gepost op: 24-02-2018, 22:58:33 »
ALS Ruben inderdaad de mol is, dan wordt het twee afleveringen lang een anticlimax.... Want de kandidaten zitten dan zo duidelijk allemaal op de juiste mol.

Alleen wie de winnaar en wie de verliezer is, is dan nog spannend.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #307 Gepost op: 24-02-2018, 22:59:10 »
Ik ben zo bang dat Ruben als Mol tegen gaat vallen, terwijl dit juist zo’n fantastisch seizoen is..
maar goed, we kunnen nog niet oordelen, want voor hetzelfde geld is Ruben niet de Mol en is dit seizoen nog fantastischer dan we al dachten!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #308 Gepost op: 24-02-2018, 23:04:20 »
Ruben werd verdacht door alle drie de andere kandidaten. Alle kandidaten zeiden min of meer dat spreiden in dit stadium niet meer kan, dus allemaal vol op hun mol. Ruben ging vol voor Jan. Ruben zit er nog in, dus ervan uitgaande dat iedereen ongeveer evenveel fouten heeft in de beantwoorde vragen kun je alleen concluderen dat Ruben de mol is.
Euh ja, maar je kan niet weten of iedereen ongeveer evenveel fouten had.
In de situatie dat Jan de mol zou zijn, zit Ruben als enige goed en valt Simone of Olcay af. En dat gebeurde ook. Dus Jan kan ook nog de mol zijn.
En in de situatie dat Olcay de mol zou zijn, zit niemand op haar, en is het totaal willekeurig wie er afvalt. Dus dat zou in principe ook nog kunnen.

Waarschijnlijk is het niet, maar theoretisch is het mogelijk.

Dat de meeste kandidaten die al 8 afleveringen overleven, Ruben verdenken, is eigenlijk het sterkste argument voor Ruben als mol.

Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik hem had afgestreept eigenlijk. Dat moet vroeg in het spel geweest zijn, want bij de pacman-opdracht vond ik zijn 50-euro-auto niet binnenrijden al volledig in lijn met mijn Simone-tunnel. Dus ik denk dat ik Ruben als kandidaat heb bestempeld vanwege zijn bijdrage in het landenspel. Dat was ofwel juist, ofwel hééééél voorbarig ::rofl::

Trouwens interessant dat de drie finalisten precies "weet je waar in Kiev je bent", "ik heb geen idee" en "wij zijn niet in Kiev vriend" zijn :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline femkejulia

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #309 Gepost op: 24-02-2018, 23:08:41 »
ALS Ruben inderdaad de mol is, dan wordt het twee afleveringen lang een anticlimax.... Want de kandidaten zitten dan zo duidelijk allemaal op de juiste mol.

Alleen wie de winnaar en wie de verliezer is, is dan nog spannend.
Daarom hoop ik op geen cliffhanger bij afl 9 en in afl alleen de hints.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #310 Gepost op: 24-02-2018, 23:10:00 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/geluids-mix/

1:29
Lijkt alsof ze zingen "Ruben was vandaag de Mol" ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #311 Gepost op: 24-02-2018, 23:17:13 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/geluids-mix/

1:29
Lijkt alsof ze zingen "Ruben was vandaag de Mol" ::rofl::
Molcay zongen ze ook. Aldus Moltalk  :P

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #312 Gepost op: 24-02-2018, 23:17:24 »
Daarom hoop ik op geen cliffhanger bij afl 9 en in afl alleen de hints.

Tja, die cliffhanger gaat er toch komen. Anders is het in het Vondelpark niet leuk meer. :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #313 Gepost op: 24-02-2018, 23:23:39 »
Trouwens interessant dat de drie finalisten precies "weet je waar in Kiev je bent", "ik heb geen idee" en "wij zijn niet in Kiev vriend" zijn :D

Dit is inderdaad wel heel toepasselijk ja.

En ook ik schreef Ruben half af door zijn “Wij zijn niet in Kiev, vriend”.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #314 Gepost op: 24-02-2018, 23:29:58 »
Ik ben zo bang dat Ruben als Mol tegen gaat vallen, terwijl dit juist zo’n fantastisch seizoen is..
Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar de dingen vallen allemaal zo goed op hun plek nu. Dat is voor mij altijd zo'n 'kwartje valt'-moment. Vooral dat de kandidaten het allemaal al meteen wisten... zet altijd de toon.

Ruben kraakte in elk geval de kluis. Hij was daarna voor het terughalen van Ron als enige. En toen ging hij zo confronterend zitten doen met de graafopdracht. Echt bizar. Ik denk dat hij zich hier al totaal in de kijker speelde.

Dan zien we hem al gewantrouwd worden want hij krijgt de auto van 50 euro, en in Kwestie van vertrouwen doet zijn partner als enige van allemaal iets bizars: Emilio weigert hem iets toe te vertrouwen.

Dan gaat hij niet parachute springen want dat zou niet passen bij zijn latere (gespeelde ?!) hoogtevress op de lijn. Dit is nog wel zijn mooiste molactie dan... de overgebleven twijfelaars meer twijfel geven met zijn gehuil. Stine biecht: "Ik vond het wel heftig om te zien. En toen dacht ik no way José dat ik van de ene naar de andere kant ga." De envelop met geld is dan waarschijnlijk nog niet over, maar daarna gaan alsnog Loes en Simone.

Simone antwoordt in het park "nee" op "ben je bereid om Ruben weg te werken", volgens een biecht omdat hij haar Mol is, en Stine heeft daar ook al zoveel vertrouwen in haar mol dat ze hem niet eens meer hoeft te zien langslopen.

Dan komt het meest bizarre: hij pakt het penningmeesterschap. En daarna volgen precies allemaal opdrachten waarbij die het voor het zeggen heeft. Toonaangevend gaat hier zijn dat hij als enige als eerste rondloopt met de sleutels, dus hij gaat eerst allemaal geld doen verdwijnen zodat bijv. Stine in 4 achtereenvolgende kamers helemaal NIETS vindt.

En hij zet bij de jacht 1000 euro bij Olcay, nou die zou ik nou als laatste zetten bij het grootste geldbedrag ALS je voor het geld zou gaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #315 Gepost op: 24-02-2018, 23:37:26 »
Dan komt het meest bizarre: hij pakt het penningmeesterschap.[]

Dat is een goed punt. Iedereen verdenkt hem en dan toch penningmeester weten te worden  ??? . Dat moet ik zeker even terugkijken.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #316 Gepost op: 24-02-2018, 23:39:25 »
En het verrassende is, hij overvalt de groep er zelf mee. Typisch gevalletje voorkennis. Gewaagd hoor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #317 Gepost op: 24-02-2018, 23:40:56 »
Achteraf is het eigenlijk ook heel onlogisch om als kandidaat je bondje Loes geen jokers mee te geven maar geld (wel als mol: doet haar denken dat Ruben voor het geld gaat). Hij heeft Jan natuurlijk de jokers gegeven om hem te paaien en proberen een kandidaatse band (“wij gaan voor jokers maat!”) op te bouwen. Maar alsnog vind ik de verdeler de slechtste positie voor de mol in die race-opdracht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #318 Gepost op: 24-02-2018, 23:41:59 »
De klapper kwam ook pas een opdracht later, de vrije rol in het hotel...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #319 Gepost op: 24-02-2018, 23:44:39 »
De klapper kwam ook pas een opdracht later, de vrije rol in het hotel...

Oja heb je gelijk in. Lekker de focus op sleutel 3 gegooid bij Olcay en Jan. Daar is veel tijd verkwist aan de kamer met enkel jokers.