Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129388 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #380 Gepost op: 25-02-2018, 16:55:41 »
------ KNIP ------

Dat vermoeden is eigenlijk alleen maar sterker geworden in de afleveringen, vooral omdat hij zich zo afwijkend gedraagt. Herinnert iedereen zich nog zijn introductievideo? --

------ KNIP ------

Ik denk dat dat afwijkende gedrag eerder aan z'n karaktereigenschappen is toe te schrijven dan dat hij de mol zou zijn. Dit is wat Ruben over zichzelf zegt in dit interview:https://www.libelle.nl/mensen/actueel/ruben-hein/.

8. Slechtste gewoonte?
“Moeilijke vraag. Niet omdat ik hem liever niet beantwoord, maar omdat ik niet weet welke ik moet kiezen. Lastig. Ik kan nogal in mezelf gekeerd zijn, en dan luister ik slecht. Ik ben niet zo goed in multitasken en zodra ik met mijn hoofd in een liedje zit of met iets zakelijks bezig ben, dan ben ik afwezig. Dat kan nogal irritant zijn voor mijn omgeving.”

Ook het Kiev-zinnetje leek mij volkomen naturel en niet geacteerd. Zou het ingestudeerd zijn dan zou hij vantevoren alle mogelijke antwoorden paraat moeten hebben, ondoenlijk. Want hoe weet je vantevoren dat Jan "Waar in Kiev zijn jullie.." gaat zeggen?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 17:02:53 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #381 Gepost op: 25-02-2018, 17:11:32 »
He volgende schoot mij ook nog te binnen:
Wat ook heel goed voorstelbaar is, is dat Ruben (hij is tenslotte o.a. pianist) absoluut geen blessure aan z'n hand/arm wil oplopen. Dan is springen naar kokers in wild water toch iets wat hij liever vermijdt kan ik me zo voorstellen.

Ik vreet een bezem als hij juist op deze eigenschappen is geselecteerd als mol.  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 17:19:10 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #382 Gepost op: 25-02-2018, 17:57:47 »


Ook het Kiev-zinnetje leek mij volkomen naturel en niet geacteerd. Zou het ingestudeerd zijn dan zou hij vantevoren alle mogelijke antwoorden paraat moeten hebben, ondoenlijk. Want hoe weet je vantevoren dat Jan "Waar in Kiev zijn jullie.." gaat zeggen?

Achteraf gezien is het een reactie die  op voorkennis lijkt te duiden. Een kandidaat zou eerder reageren als: wat?? Maar we zitten helemaal niet in Kiev! Maar echt veel zegt het niet.

Ik lees vandaag pas dat hij in het eerste interview zegt te hopen op spectaculaire opdrachten en dan niet met dat touw durven afdalen... Een molactie van het eerste uur, hoe kon ik dat missen.  :-[  :-\\ :\'(

Voortaan alle draadjes van alle kandidaten blijven lezen. Zucht.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 18:00:54 door Run »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #383 Gepost op: 25-02-2018, 18:50:03 »
Ik vreet een bezem als hij juist op deze eigenschappen is geselecteerd als mol.  ;D

Kon nog weleens een flinke kluif.. eh... bezem worden  ;D


Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #384 Gepost op: 25-02-2018, 19:33:10 »
Ondertussen een stapje dichterbij alweer.
Mijn mol Ruben is " er bij ".

Na nog even reflecteren , toch nog even afwegen,
zou het echt niet Jan of Olcay ...
voor beide de laatste aflevering toch wat acties gezien maar ...
toch blijf ik er bij !!

Alles wijst naar mijn gevoel en observering naar hem, zowel de acties & gedrag als de hints naar hem.

Als bevestiging ontdekte ik vandaag nog een heel mooie hint die mogelijk al aantal jaar is verwerkt in WIDM...

Heb vandaag even van de afleveringen net voor de finale van de laatste jaren ,
het moment van executie teruggekeken.

Daar vond ik een eigenaardig patroon terug...  ::vergroot::

Dit jaar: Ruben : werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Van harte.

Vorig jaar: Thomas : werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Van harte.

2016: Klaas :werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Proficiat.

2015: Margriet: werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Gefeliciteerd.

Dit wordt tegen de andere kandidaten niet gezegd..

Nog niet verder gekeken naar 2014, maar dit kan geen toeval meer zijn toch ?

Verder ivm met de dagboeken, de zin ivm de metro...
hierdoor werd wat verwarring gezaaid dat het Ruben niet kon zijn,
wegens niet in de metro.
Metro is "Moltrein" , vlg mij heeft hij zich daar wel enorm geamuseerd...
en ik verwacht in de laatste afl nog heel ludieke acties terug te zien van Ruben,
oa met de opdracht met de wagens , de zijne € 50 en Ruben van de aardbol verdwenen...

Ik geloof er echt in dat hij super molacties geleverd heeft!

Wait & see   ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 19:35:56 door ZWARTEMOL »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #385 Gepost op: 25-02-2018, 19:52:55 »
Dit jaar: Ruben : werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Van harte.

Vorig jaar: Thomas : werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Van harte.

2016: Klaas :werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Proficiat.

2015: Margriet: werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Gefeliciteerd.

Dit wordt tegen de andere kandidaten niet gezegd..

Nog niet verder gekeken naar 2014, maar dit kan geen toeval meer zijn toch ?

Ik heb dat dan maar even gedaan.

In 2014 werd Susan als eerste genoemd, maar ze werd niet gefeliciteerd door Art.

In 2013 werd Carolien als eerste genoemd, daar eindigt de reeks dus.

Wat mij betreft, is het even veel toeval als een kandidaat die wekelijks op de groepsfoto op de plek van de vorige afvaller gaat staan. ;)

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #386 Gepost op: 25-02-2018, 20:36:55 »
Ik heb dat dan maar even gedaan.

In 2014 werd Susan als eerste genoemd, maar ze werd niet gefeliciteerd door Art.

In 2013 werd Carolien als eerste genoemd, daar eindigt de reeks dus.

Wat mij betreft, is het even veel toeval als een kandidaat die wekelijks op de groepsfoto op de plek van de vorige afvaller gaat staan. ;)

Denk dat ze bewust ervoor kiezen om de mol als eerste of als tweede het scherm te laten zien bij de laatste executie. Dit om de spanning erin te houden, het is natuurlijk extra spanning als het laatste scherm bepalend is.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #387 Gepost op: 25-02-2018, 21:12:13 »
Ondertussen een stapje dichterbij alweer.
Mijn mol Ruben is " er bij ".

Na nog even reflecteren , toch nog even afwegen,
zou het echt niet Jan of Olcay ...
voor beide de laatste aflevering toch wat acties gezien maar ...
toch blijf ik er bij !!

Alles wijst naar mijn gevoel en observering naar hem, zowel de acties & gedrag als de hints naar hem.

Als bevestiging ontdekte ik vandaag nog een heel mooie hint die mogelijk al aantal jaar is verwerkt in WIDM...

Heb vandaag even van de afleveringen net voor de finale van de laatste jaren ,
het moment van executie teruggekeken.

Daar vond ik een eigenaardig patroon terug... 

Dit jaar: Ruben : werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Van harte.

Vorig jaar: Thomas : werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Van harte.

2016: Klaas :werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Proficiat.

2015: Margriet: werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Gefeliciteerd.

Dit wordt tegen de andere kandidaten niet gezegd..

Nog niet verder gekeken naar 2014, maar dit kan geen toeval meer zijn toch ?

Verder ivm met de dagboeken, de zin ivm de metro...
hierdoor werd wat verwarring gezaaid dat het Ruben niet kon zijn,
wegens niet in de metro.
Metro is "Moltrein" , vlg mij heeft hij zich daar wel enorm geamuseerd...
en ik verwacht in de laatste afl nog heel ludieke acties terug te zien van Ruben,
oa met de opdracht met de wagens , de zijne € 50 en Ruben van de aardbol verdwenen...

Ik geloof er echt in dat hij super molacties geleverd heeft!

Wait & see   


Ik heb dat dan maar even gedaan.

In 2014 werd Susan als eerste genoemd, maar ze werd niet gefeliciteerd door Art.

In 2013 werd Carolien als eerste genoemd, daar eindigt de reeks dus.

Wat mij betreft, is het even veel toeval als een kandidaat die wekelijks op de groepsfoto op de plek van de vorige afvaller gaat staan. ;)

Hiermee ontkracht jij dit patroon voor mij totaal niet !
Is tenslotte het 4 e jaar op rij, wat totaal niet te vergelijken is met de "hint simone "   
De afleveringen van Susan, Kees en Anne-Marie staken in de voorfinale anders in elkaar ook zag ik nu,
na ook nog es terug kijken , qua exits !!

Ben es benieuwd naar opinie's van anderen !
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 21:14:00 door ZWARTEMOL »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #388 Gepost op: 25-02-2018, 21:30:45 »
Het is niet omdat je nog eens hetzelfde typt dat het nu wel klopt.

Hiermee ontkracht jij dit patroon voor mij totaal niet !

Als jij mij zegt dat het 3 keer op rij klopt (en misschien 4 keer zonder felicitaties erbij) en ik zeg jou dat als je 1 keer verder terug gaat dat het dan fout loopt, dan heb ik ontkracht dat dit standaard zo gedaan wordt zoals je suggereerde.

Is tenslotte het 4 e jaar op rij, wat totaal niet te vergelijken is met de "hint simone "   

Kans dat Art de Mol als eerste een scherm laat zien in de laatste executie 4 keer op rij: 1/3*1/4*1/3*1/3 = 1/108
Kans dat Simone van aflevering 3 tot en met 7 op de juiste positie staat: 1/8*1/7*1/6*1/5*1/5 = 1/8400

Jouw reeks heeft dus meer kans om toeval te zijn, dan Simone haar reeks.

De afleveringen van Susan, Kees en Anne-Marie staken in de voorfinale anders in elkaar ook zag ik nu,
na ook nog es terug kijken , qua exits !!

Alle 'voorfinales' hebben een ander verloop gekend. Waarom zou je die van 2013 uitsluiten?

Ben es benieuwd naar opinie's van anderen !

Je wacht dus duidelijk op iemand die je gelijk geeft en bent niet geďnteresseerd in een kritische kijk op je theorie.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #389 Gepost op: 25-02-2018, 21:41:29 »
Kon nog weleens een flinke kluif.. eh... bezem worden  ;D



 :D In dat geval eet ik toch liever een verfroller.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #390 Gepost op: 25-02-2018, 22:38:03 »
Als Ruben de Mol is dan is het maar goed dat hij geen spion in Rusland is. 44% van de kandidaten heeft hem door. “Hoi ik ben het hoor, en aan mij heb je niks als je geld wilt verdienen, dan weet je dat alvast”. Dat is niet best. Please, nog 1 keer een verrassende twist aub! Maar ben er bang voor dat we niet 2 keer op rij een mol hebben die nauwelijks verdacht werd door de kandidaten.

Verder geweldige opdrachten en voor de kijker dan wel weer een verrassend seizoen met al die ingestortte tunnels.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #391 Gepost op: 25-02-2018, 22:40:18 »
Als Ruben de Mol is dan is het maar goed dat hij geen spion in Rusland is. 44% van de kandidaten heeft hem door. “Hoi ik ben het hoor, en aan mij heb je niks als je geld wilt verdienen, dan weet je dat alvast”. Dat is niet best. Please, nog 1 keer een verrassende twist aub! Maar ben er bang voor dat we niet 2 keer op rij een mol hebben die nauwelijks verdacht werd door de kandidaten.

Verder geweldige opdrachten en voor de kijker dan wel weer een verrassend seizoen met al die ingestortte tunnels.


Ja, graag die twist! En dan Molcay  ::bravo::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #392 Gepost op: 26-02-2018, 05:18:45 »
Hij is wel een van de grootste in your face mollen aller tijden. Zoals Art al zei, hij molt enorm maar buiten het zicht, nou hoe mooi wil je het hebben door het penningmeesterschap te stelen en dan buiten elk zicht al het geld op te halen in het hotel... gewoon omdat iedereen opgesloten zit?

Ik vond het wel opvallend dat Olcay zijn zakken ging nazien, het leek inderdaad even alsof hij wat had, en die jokers had hij toch in de hand? Maar dat geld kun je natuurlijk beter uit het raam ofzo gooien dan in je zakken stappen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #393 Gepost op: 26-02-2018, 07:39:08 »
Ik vind het wel grappig hoe zoveel mensen zeggen dat ze het een anti-climax vinden als Ruben de Mol is.

Stine en Simone werden veel zwaarder verdacht, en nu pas (in de finale) is Ruben het meest verdacht. De pot staat niet gigantisch hoog en ik denk dat de mol het gewoon erg goed heeft gedaan.

Enige is dat de kandidaten al een langere tijd hem als mol verdenken, maar ook zij weten het niet zeker. (Nu inmiddels wel redelijk zeker)

Ik denk dat Ruben gewoon een goede mol is geweest (als hij het is)

Voor mij is Ruben gewoon de Mol, ik zit al sinds aflevering 4 op hem en heb Olcay en Jan lang geleden al weggestreept. Tuurlijk twijfel ik nu en dan, maar dan kijk ik gewoon terug naar waarom ik ze heb weggestreept.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #394 Gepost op: 26-02-2018, 11:01:17 »
Hij is wel een van de grootste in your face mollen aller tijden. Zoals Art al zei, hij molt enorm maar buiten het zicht

De in your face buiten het zicht Mol. Het is het één of het ander hoor. ;)

Ik vind het wel grappig hoe zoveel mensen zeggen dat ze het een anti-climax vinden als Ruben de Mol is.

Stine en Simone werden veel zwaarder verdacht, en nu pas (in de finale) is Ruben het meest verdacht.

Ik kan natuurlijk enkel voor mezelf spreken, maar dit is waarom ik dat eigenlijk niet zo prettig zou vinden:

Ik heb Ruben in een eerder stadium geschrapt omdat toen al bleek dat hij een grotere invloed had op het binnen brengen van geld dan andere kandidaten. Sinds Loes weg is, staat hij zonder twijfel bovenaan qua binnengebracht geld.

Verder
2.1 doet hij het beter op de markt dan Rubenverdenkers willen laten uitschijnen (Hij vindt als eerste de laatste vrouw, is 1 van de stemmen die het dubbel leggen in twijfel gaat trekken)
3.1 rijdt hij zich vrij snel klem met een 50 euro-auto (Als die pot in de min staat, ga je toch niet met zo'n miniem bedrag af?)
3.2 zegt hij eerlijk waar de 750 euro ligt in zijn bakjes (Het hoogst neembare bedrag)
3.3 schrijft hij veel goede antwoorden van Loes op
4.1 oefent hij weinig invloed uit op de Tunnelvisie-opdracht (zelfs toen die goed leek te gaan)
5.1 doet hij al zeker voor 120 euro limbo en stond snel klaar in de startblokken voor dat balletjesspel van 250 euro
5.2 heeft hij geen invloed gehad op de Chaos-opdracht en daar heeft hij zelf actief voor gezorgd (door het penningmeesterschap te nemen)
7.1 doet hij goed mee met 2 opdrachten van 250 euro
7.3 haalt hij foute pakjes uit Simone haar wagon
8.1 gaat hij in tegen het idee om groep 5 bij andere duo's in te delen
8.2 raadt hij een bonustrack van Simone
8.3 neemt hij in ieder geval geen mingeld en doet ook geen poging om dat te doen

Ik weet ook dat je met een goede uitleg 70% hiervan wegknalt, maar dan nog zal er 30% overblijven waarvan ik denk "Als je de Mol bent, waarom heb je dat gedaan?"

Samengevat: Kan Ruben de Mol zijn? Ja en gezien de verdenkingen van de andere kandidaten is het zelfs het meest waarschijnlijk. Gaat hij een topmol geweest zijn? Ik wacht af tot aflevering 10, maar op dit moment ben ik daar somber over.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 14:14:17 door Hulpmol »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #395 Gepost op: 26-02-2018, 12:38:59 »
Verder
2.1 doet hij het beter op de markt dan Rubenverdenkers willen laten uitschijnen (Hij vindt als eerste de laatste vrouw, is 1 van de stemmen die het dubbel leggen in twijfel gaat trekken)
3.1 rijdt hij zich vrij snel klem met een 50 euro-auto (Als die pot in de min staat, ga je toch niet met zo'n miniem bedrag af?)
3.2 zegt hij eerlijk waar de 750 euro ligt in zijn bakjes (Het hoogst neembare bedrag)
3.3 schrijft hij veel goede antwoorden van Loes op
4.1 oefent hij weinig invloed uit op de Tunnelvisie-opdracht (zelfs toen die goed leek te gaan)
5.1 doet hij al zeker voor 120 euro limbo en stond snel klaar in de startblokken voor dat balletjesspel van 250 euro
5.2 heeft hij geen invloed gehad op de Chaos-opdracht en daar heeft hij zelf actief voor gezorgd (door het penningmeesterschap te nemen)
7.1 doet hij goed mee met 2 opdrachten van 250 euro en heeft hij het plusgeld in die buis correct opgeteld (als Stine het mingeld correct had geteld, waren ze er geweest)
7.3 haalt hij foute pakjes uit Simone haar wagon
8.1 gaat hij in tegen het idee om groep 5 bij andere duo's in te delen
8.2 raadt hij een bonustrack van Simone
8.3 neemt hij in ieder geval geen mingeld en doet ook geen poging om dat te doen

Ik weet ook dat je met een goede uitleg 70% hiervan wegknalt, maar dan nog zal er 30% overblijven waarvan ik denk "Als je de Mol bent, waarom heb je dat gedaan?"

2.1 Ruben gaat mee in fout van Loes of Simone door dubbele briefjes te prikken. Of eigenlijk, niet te prikken, want Ruben prikt ze niet vast.
3.1 Of je nou een hoog of laag bedrag hebt in je auto, klemrijden betekent niet alleen dat het geld niet in de pot komt, maar ook dat de 3 rode auto's zich weer meer kunnen focussen op de rest. Ruben ging er vrij snel uit en strandde ook nog eens op een plaats waar aan de weg gebouwd werd, iets dat je volgens mij best van een afstand kan zien.
3.2 Dat heet subtiel Mollen. Waarom zou je opzichtig alles gaan verstieren? Ik denk dat Ruben hier heeft gedacht geen omgekeerde psychologie te gebruiken, want men vertrouwt je toch niet. En hij pakt zelf wel -500 euro.
3.3 Ja, je gaat niet alles fout doen natuurlijk. Maar alsnog heeft hij een fout gemaakt waar Loes wel enorm duidelijk in was.
4.1 Wat kan je doen tegen vier kandidaten die je al verdenken? Ik heb juist gehoord van onder andere Jan dat Ruben niks deed om te helpen bij de opdracht. Hij vond geen aanwijzingen enzo.
5.1 Allemaal vrij klein geld. Het is niet zo dat de Mol nooit geld hoeft binnen te halen als hij het niet per se hoeft te doen. Dat balletjes spel had iedereen goed kunnen doen, dus waarom zou Ruben daar niet gewoon inspringen om zichzelf wat minder verdacht te maken. En de Limbo heeft naar mijn weten iedereen gedaan. Zo niet, dan is het alsnog een erg klein bedrag.
5.2 Zijn positie zal niet zijn eerste intentie geweest zijn, omdat hij geen penningmeester wilde worden (luister maar naar dat gesprek). Maar Ruben heeft Jan, de meest fitte kandidaat, wel de jokers gegeven. En ja, als je dan Olcay en Loes de geldbedragen geeft kan je dat nog goedpraten tegenover de andere kandidaten en de kijkers.
7.1 mingeld optellen zegt al meer dan genoeg lijkt mij. Overal waar hij heeft geholpen, werd hij gepusht door de anderen. En Olcay heeft ook nog eens benadrukt dat hij heel vaak heen en weer is gerend, doelloos dus.
8.1 250 euro in de pot om good will te tonen. Ruben voelt natuurlijk de hete adem van de andere kandidaten.
8.2 Na heel lang raden.
8.3 -50 is bijna niks. Waarom zou je daarom verdacht gaan doen?

Check vorige seizoenen. Mollen doen echt niet alles fout dat fout gedaan kan worden. Maar het merendeel proberen ze wel te verstieren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #396 Gepost op: 26-02-2018, 13:58:29 »
Ik weet ook dat je met een goede uitleg 70% hiervan wegknalt, maar dan nog zal er 30% overblijven waarvan ik denk "Als je de Mol bent, waarom heb je dat gedaan?"

Veel blijft natuurlijk ook een kwestie van interpretatie. Op de markt bijvoorbeeld vond ik Ruben wel degelijk verdacht, en zag ik hem ook snel succesjes wegkapen voor de neus van anderen. Een strategie die hij wel vaker heeft toegepast. Ook weet ik nog zo net niet of hij wel zoveel goede antwoorden van Loes opschreef. Hij heeft daar wel als enige op alle 4 de posities gestaan, en had dus als enige op de hele tafel invloed. Toch waren maar (of inderdaad toch nog, het is weer net hoe je het bekijkt) 18 van de 40 antwoorden goed.

Een ding in je lijstje is overigens aantoonbaar onjuist, als ik het me goed herinner:

7.1 en heeft hij het plusgeld in die buis correct opgeteld (als Stine het mingeld correct had geteld, waren ze er geweest)

Ik meen dat er een tientje verschil zat tussen het plusbedrag dat Ruben doorgaf en wat het moest zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 14:01:15 door Newbie2 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #397 Gepost op: 26-02-2018, 14:13:44 »
Citaat
Een ding in je lijstje is overigens aantoonbaar onjuist, als ik het me goed herinner:

Ik meen dat er een tientje verschil zat tussen het plusbedrag dat Ruben doorgaf en wat het moest zijn.

Correct, dan haal ik die in ieder geval weg. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #398 Gepost op: 26-02-2018, 14:37:24 »
Ik neem er enkel die uit waar ik van wist dat ze nog tot de 30% gingen horen. Voor die overige geldt wat ik al zei: Met een goede uitleg kan je ze wegknallen. ::ok::

3.2 Dat heet subtiel Mollen. Waarom zou je opzichtig alles gaan verstieren? Ik denk dat Ruben hier heeft gedacht geen omgekeerde psychologie te gebruiken, want men vertrouwt je toch niet. En hij pakt zelf wel -500 euro.

Het was een gezamelijke beslissing om die 2 bakjes te openen. Uiteindelijk zit hij bij het enige duo dat netto geen minbedrag neemt (0 euro namelijk). Bovendien was Loes haar aanwijzing dat er 2 keer 500 lag in die bakjes. Daar heeft Ruben dus al zeker niet actief gemold als hij de Mol is, maar heeft hij gebruik gemaakt van een kandidaat haar verspreking.

3.3 Ja, je gaat niet alles fout doen natuurlijk. Maar alsnog heeft hij een fout gemaakt waar Loes wel enorm duidelijk in was.

Welke fout was dat? Oprechte vraag, want ik heb er bij team Loes-Ruben geen gevonden (nog niet).

4.1 Wat kan je doen tegen vier kandidaten die je al verdenken? Ik heb juist gehoord van onder andere Jan dat Ruben niks deed om te helpen bij de opdracht. Hij vond geen aanwijzingen enzo.

Juist, hij heeft zich verdachter gemaakt door niets te doen heel die opdracht. Is toch slecht van een Mol? Dat is ook de kern van waarom ik Ruben een anti-climax zou vinden. Hij gaat zeer vaak 'niets doen'.

5.2 Zijn positie zal niet zijn eerste intentie geweest zijn, omdat hij geen penningmeester wilde worden (luister maar naar dat gesprek). Maar Ruben heeft Jan, de meest fitte kandidaat, wel de jokers gegeven. En ja, als je dan Olcay en Loes de geldbedragen geeft kan je dat nog goedpraten tegenover de andere kandidaten en de kijkers.

Simone en Stine (de twee minst fanatieke kandidaten) de laagste beloningen geven is heel onmols. Ik had als Mol altijd Simone of Stine met geld opgezadeld. Bovendien heb ik zo net dus dat gesprek geluisterd en het is Ruben die het aansnijdt en zich daarmee al opwerpt als kandidaat. Hij zegt wel heel bescheiden dat hij dat niet per se hoeft te zijn, maar wie het onderwerp aansnijdt maakt zich altijd kandidaat penningmeester.

8.1 250 euro in de pot om good will te tonen. Ruben voelt natuurlijk de hete adem van de andere kandidaten.

Goodwill bij een groep die hem toch al verdenkt? ;)

8.2 Na heel lang raden.

Ik heb het even getimed. Hij had Piano Man op 6 seconden.

Check vorige seizoenen. Mollen doen echt niet alles fout dat fout gedaan kan worden. Maar het merendeel proberen ze wel te verstieren.

Bedankt voor de tip, maar ik heb alle BN-seizoenen gezien. ;) Ik weet dat een Mol niet alles juist doet, maar dat betekent niet dat je voor zoveel plusgeld moet zorgen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #399 Gepost op: 26-02-2018, 15:29:30 »
Als je mocht kiezen en je moet bepalen wie de mol van 2018 wordt? Ik bedoel bij de voorselectie van de mol.

Ruben of Olcay? Gewoon puur op uitstraling, karakter en mogelijkheden als mol. Wie kies je dan? ???
 
Ik heb zelf het idee dat Ruben er echt in moest komen en dat hij nu veel losser is en ook meer grappen maakt. In het begin was hij niet zo losjes.Die zgn molactietjes van hem doet hij pas de laatste twee afleveringen. Maar ze zijn niet zo geslepen, niet over een hekje heen kunnen (maar wel het pakket eruit gooien, daar heb je niks aan). De minbedragen niet meetellen(dan in de biecht zeggen ja dat was niet de bedoeling ofzo), dat is allemaal nogal slapjes :(.

Maar een mol gaat geen envelop met 2000 euro pakken als dat niet nodig is bijvoorbeeld, gaat geen auto met 50 euro rijden, gaat geen 250 euro binnenbrengen in het circus met Jan samen (balletje balletje) probeer het dan te verpesten ofzo.En zo heeft hij meer geld in de pot gebracht ::jaja::.

Dat hij zo verdacht wordt door de anderen lijkt hem zelf toch ook te verbazen, daardoor is hij in mijn ogen wel expres wat foutjes gaan maken om verdacht te blijven.

En hij past wat mij betreft niet in de omschrijving die Art deze aflevering gaf van een gewaagde en gedurfde mol die naar hartenlust saboteert. Correct me if I am wrong..... ::)


« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 15:31:42 door Lonneke*L »