Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129338 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #440 Gepost op: 28-02-2018, 14:53:42 »
Ik vind de sleutelopdracht wel HET moment voor de mol hoor. Kan lekker uitgelicht worden in Afl. 10  >:D ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #441 Gepost op: 28-02-2018, 15:20:36 »
Ik vind het verrassend dat iedereen er op dit forum altijd al vanuit gegaan is dat er 2 opdrachten zijn waarbij de penningmeester een speciale rol zou hebben. Ik zie namelijk de makers er voor aan om een penningmeester-wissel extra te willen benadrukken door de nieuwe penningmeester (mits die niet de mol is natuurlijk) een speciale rol te geven.

Knip



Dit is precies hoe ik erover denk. Had er ook een post over willen schrijven maar niet gedaan.

Het zal me ook niets verbazen als het een idee van de mol is want Ruben wordt er alleen maar verdachter door en waarom zou de crew of Ruben dat doen?
De mol komt het natuurlijk wel goed uit om iemand anders verdacht te maken.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 15:22:17 door Moedermol »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #442 Gepost op: 28-02-2018, 15:30:27 »
De sleutelpositie van Ruben is een typische molpositie. Ruben heeft als eerste de meeste mogelijkheden om te mollen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #443 Gepost op: 28-02-2018, 15:40:10 »
De sleutelpositie van Ruben is een typische molpositie. Ruben heeft als eerste de meeste mogelijkheden om te mollen.

Stel dat je gelijk hebt, dan had Ruben die discussie over het penningmeesterschap toch eerder moeten aangaan? Nu viel het wel heel erg op.


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #444 Gepost op: 28-02-2018, 15:49:19 »
Nu viel het wel heel erg op.

Dat was nou een duidelijk weergegeven stukje waar ikzelf nog wel iets uit kon halen van de gedragingen van de deelnemers.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #445 Gepost op: 28-02-2018, 16:09:35 »
Stel dat je gelijk hebt, dan had Ruben die discussie over het penningmeesterschap toch eerder moeten aangaan?
Nog eerder? Er zaten 2 opdrachten tussen...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #446 Gepost op: 28-02-2018, 16:13:19 »
Juist door die penningmeester wissel van Ruben verdenk ik hem NIET als mol. Dat was de druppel, ik denk niet dat de mol het zo zou spelen. Is ook geen zekerheid en er hangt teveel vanaf of je het wel wordt. In het ergste geval zit je dan straks met a) verdenkingen op jou en b)je bent alsnog niet de penningmeester.
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #447 Gepost op: 28-02-2018, 16:19:10 »
Aan de andere kant is het dan ook wel weer allemaal HEEL toevallig. Want Art begon speciale taken aan de penningmeester te benoemen toen Ruben kwam en hield er direct weer mee op toen Ruben werd ontheven. Dus wat dan? Is Ruben gesmeerd als Hulpmol en krijgen we dat te zien in Afl. 10?

Het is het een of het ander. In altijd maar 'het is allemaal toeval' geloof ik niet. Het waren zeer specifieke momenten. Vanuit crew+mol Jan beredeneerd ook helemaal niet een crisismoment van "we moeten eens even de aandacht van Jan afleiden". Want niemand verdacht hem, en dit ziet er dan wel uit als een pure noodgreep.

In het draaiboek zou daarover staan "mocht Jan extreem verdacht worden, dan, Art, begin met belangrijke rollen voor de penningmeester te smijten zodra die verandert van persoon".

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #448 Gepost op: 28-02-2018, 16:29:04 »
Aan de andere kant is het dan ook wel weer allemaal HEEL toevallig. Want Art begon speciale taken aan de penningmeester te benoemen toen Ruben kwam en hield er direct weer mee op toen Ruben werd ontheven. Dus wat dan? Is Ruben gesmeerd als Hulpmol en krijgen we dat te zien in Afl. 10?

Ik hoorde iemand roepen? ::rofl::

Ik volg Jayq wel dat men die wissel heeft aangegrepen om die nieuwe penningmeester verdacht te maken. Als Mol wil je die extra aandacht niet die je daar plots in de Chaos-opdracht krijgt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #449 Gepost op: 28-02-2018, 17:16:08 »
Ik hoorde iemand roepen? ::rofl::

Ik volg Jayq wel dat men die wissel heeft aangegrepen om die nieuwe penningmeester verdacht te maken. Als Mol wil je die extra aandacht niet die je daar plots in de Chaos-opdracht krijgt.
Ook niet als dat je enige kans wordt om te mollen omdat je door iedereen wordt verdacht dus o geld zal worden toegeschoven? Art zei dat de mol op het randje manoeuvreerde en dat klopt wel met deze actie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #450 Gepost op: 28-02-2018, 17:35:50 »
Ook niet als dat je enige kans wordt om te mollen omdat je door iedereen wordt verdacht dus o geld zal worden toegeschoven? Art zei dat de mol op het randje manoeuvreerde en dat klopt wel met deze actie.

Dan probeer je toch gewoon de race te winnen met een lege envelop of jokers?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #451 Gepost op: 28-02-2018, 18:09:46 »
Dat bedoel ik nou met mijn vraag: Vanuit welke positie heeft Ruben de enveloppen uitgedeeld. Als MOL of als kandidaat?
Als kandidaat geeft hij Jan de enveloppe met de jokers in de wetenschap dat hij ook 2 jokers krijgt als Jan de race wint. Als Mol wil je juist anderen wegspelen in plaats van helpen in het spel te blijven.
Als kandidaat wil je een gooi doen naar de prijzenpot, dus geef je Olcay de enveloppe met €1000.- Ruben had waarschijnlijk het idee dat of Jan of Olcay als snelste binnen zou komen.
Zijn derde optie was Loes. En inderdaad, zij komt met € 500.- binnen.
Jan heeft er alles aan gedaan de race te winnen, denken wij, maar Loes was sneller. Olcay daarentegen deed haar best om niet als eerste binnen te komen. Zij kwam van een parkeerplaats aflopen waar de auto met het MOLbordje stond en riep dat zij en de anderen daar niet moesten zijn.
Uit de keus die Ruben maakte, maak ik op dat hij, of Simone (1 joker) of Stine (envelop zonder iets), verdacht.
Dus ik denk dat Ruben de MOL niet is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #452 Gepost op: 28-02-2018, 18:10:55 »
Dan probeer je toch gewoon de race te winnen met een lege envelop of jokers?
Maar zijn conditie was toch niet al te best?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #453 Gepost op: 28-02-2018, 18:35:27 »
Ook niet als dat je enige kans wordt om te mollen omdat je door iedereen wordt verdacht dus o geld zal worden toegeschoven? Art zei dat de mol op het randje manoeuvreerde en dat klopt wel met deze actie.

Ik kan dat shot zo snel niet terugvinden, maar doelde Art niet op riskante molacties die steeds net niet ontdekt werden door de kandidaten? Dat het steeds net niet fout was gegaan?

Dit is iets heel anders, vind ik. Erg verdacht, maar voor de rest zonder veel risico dat Ruben daardoor ontmaskerd zou worden als hij de mol was.




Nog eerder? Er zaten 2 opdrachten tussen...

Er was meteen daarna een opdracht waar de penningmeester een aparte positie had. De timing was gewoon bizar.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #454 Gepost op: 1-03-2018, 00:45:09 »
Zou de vogelnerd met z'n verrekijker genoten hebben van het vooruitzicht ?  ;D

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #455 Gepost op: 1-03-2018, 08:25:34 »
Dat bedoel ik nou met mijn vraag: Vanuit welke positie heeft Ruben de enveloppen uitgedeeld. Als MOL of als kandidaat?
Als kandidaat geeft hij Jan de enveloppe met de jokers in de wetenschap dat hij ook 2 jokers krijgt als Jan de race wint. Als Mol wil je juist anderen wegspelen in plaats van helpen in het spel te blijven.
Als kandidaat wil je een gooi doen naar de prijzenpot, dus geef je Olcay de enveloppe met €1000.- Ruben had waarschijnlijk het idee dat of Jan of Olcay als snelste binnen zou komen.
Zijn derde optie was Loes. En inderdaad, zij komt met € 500.- binnen.
Jan heeft er alles aan gedaan de race te winnen, denken wij, maar Loes was sneller. Olcay daarentegen deed haar best om niet als eerste binnen te komen. Zij kwam van een parkeerplaats aflopen waar de auto met het MOLbordje stond en riep dat zij en de anderen daar niet moesten zijn.
Uit de keus die Ruben maakte, maak ik op dat hij, of Simone (1 joker) of Stine (envelop zonder iets), verdacht.
Dus ik denk dat Ruben de MOL niet is.

Ik heb hier echt een compleet andere mening over.
Als Mol wil je volgens mij juist wel dat er jokers gepakt worden. Door jokers kunnen kandidaten die jou minder verdenken toch in het spel blijven. Met andere woorden, iemand die dichterbij het vinden van de waarheid is valt af. Dat is perfect voor de Mol.
Hij gaf Jan daarom 2 jokers, maar hij kan moeilijk Stine en Simone het geld geven terwijl bijna iedereen zou verwachten dat die 2 als laatste aan zouden komen. Dus moest hij aan die 2 wel geld geven om niet teveel verdacht te worden.

Verder heb ik eens zitten denken over het gesprek tussen Olcay en Ruben. En als Ruben een kandidaat zou zijn, dan kloppen zijn antwoorden daar gewoon niet. Hij probeerd Olcay van hem af te krijgen door Jan te noemen. Als Kandidaat zou dat nog een dubbelbluf kunnen zijn. Maar dan noem je toch nooit je eigen hoofdverdachte? Op dit punt kon hij gemakkelijk nog Simone of Stine noemen. Maar hij kiest Jan degene die hij het meest verdenkt, waarom zou hij riskeren om zijn hoofdverdachte bij een concurrent op de radar te plaatsen?
Enige verklaring die ik kan bedenken is dat hij gewoon de Mol is en Jan hier verdacht wil maken en dat hij Jan kiest omdat hij weet dat Olcay veel met Jan samenwerkt en dus veel van Jan ziet. (En dus ook veel dingen onterecht als Molacties kan bestempelen als dingen niet zo goed gaan).

Ruben is een tactisch sterke speler die sterke beslissingen neemt. Als hij kandidaat zou zijn zou hij dit in mijn ogen niet zo gedaan hebben.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #456 Gepost op: 1-03-2018, 10:25:33 »


Verder heb ik eens zitten denken over het gesprek tussen Olcay en Ruben. En als Ruben een kandidaat zou zijn, dan kloppen zijn antwoorden daar gewoon niet. Hij probeerd Olcay van hem af te krijgen door Jan te noemen. Als Kandidaat zou dat nog een dubbelbluf kunnen zijn. Maar dan noem je toch nooit je eigen hoofdverdachte? Op dit punt kon hij gemakkelijk nog Simone of Stine noemen. Maar hij kiest Jan degene die hij het meest verdenkt,



Ruben heef Jan nooit genoemd als verdachte. Hij heeft consequent Simone meegenomen in de test. Pas in aflevering 7 zegt hij dat hij over Simone twijfelt en in aflevering 8 gaat hij voor Jan.


Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #457 Gepost op: 1-03-2018, 11:44:24 »
Ruben heef Jan nooit genoemd als verdachte. Hij heeft consequent Simone meegenomen in de test. Pas in aflevering 7 zegt hij dat hij over Simone twijfelt en in aflevering 8 gaat hij voor Jan.



We zien hem idd Jan invullen op vraag 20.
Maar,  ik heb zitten bedenken, wat is de impact van die vraag in het ganse lijstje?
In de eerste test had hij de vraag : Maakte de Mol deel uit van het groepje dat de 1000 inwisselde?  Daar antwoordt hij Ja... dus Stine, Jan en Olcay, die alle 3 heel lang in het spel gebleven zijn.Ik denk dat R heel goed nadenkt over zijn vraagspreiding, niet alleen ivm namen maar ook met kansberekening zoals de m/v vraag... Je zag hem nadenken toen Loes eruit ging, tot dan nog één van zijn mollen... is hij op v blijven stemmen?

De vraag die ik mij stel is : is er een reglement rond hoe de mol mag stemmen? Waarheidsgetrouw of willekeurig?
In ieder geval, als Ruben de mol is, flauwt de productie de ontknoping af door de verdenkingen zo openlijk op ons los te laten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #458 Gepost op: 1-03-2018, 14:50:10 »
Als Mol wil je volgens mij juist wel dat er jokers gepakt worden. Door jokers kunnen kandidaten die jou minder verdenken toch in het spel blijven. Met andere woorden, iemand die dichterbij het vinden van de waarheid is valt af. Dat is perfect voor de Mol.
Hij gaf Jan daarom 2 jokers, maar hij kan moeilijk Stine en Simone het geld geven terwijl bijna iedereen zou verwachten dat die 2 als laatste aan zouden komen. Dus moest hij aan die 2 wel geld geven om niet teveel verdacht te worden.
Het is dan de vraag of die jokers wat uitmaken. Ik waag dat te betwijfelen. Je gaat er dan van uit dat het verschil in goede antwoorden tussen iemand die niet op jou zit en die (groten)deels op jou zit maximaal 2 jokers is. Gezien de specifieke vragen die gesteld worden waag ik het te betwijfelen of dat zal werken. (uit ervaring van een eigen WIDM-spel weet ik dat de verschillen zeker in het begin behoorlijk groot kunnen zijn...)
Persoonlijk zou ik dan toch eerder jokers gunnen aan iemand die jou juist verdenkt. Juist door hen jokers te geven vergroot je de kans dat ze jou de volgende ronde toch gaan verdenken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #459 Gepost op: 1-03-2018, 15:13:27 »
De vraag die ik mij stel is : is er een reglement rond hoe de mol mag stemmen? Waarheidsgetrouw of willekeurig?
In ieder geval, als Ruben de mol is, flauwt de productie de ontknoping af door de verdenkingen zo openlijk op ons los te laten.

Mol kan invullen wat hij wilt. Al vaker horen zeggen door oudmollen maar de laatste bron hierover is mol klaas in laatste duo video met wouter dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 19:07:49 door Daisy, Reden: Citaat gefixt »