Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129375 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #460 Gepost op: 1-03-2018, 20:22:41 »
Ruben zegt een keer dat zijn conditie niet zo best is, maar uit een interview van een paar jaar geleden blijkt dat hij een sportman pur sang is. Kan even dat interview niet vinden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #461 Gepost op: 2-03-2018, 00:56:29 »


Hij gaf Jan daarom 2 jokers, maar hij kan moeilijk Stine en Simone het geld geven terwijl bijna iedereen zou verwachten dat die 2 als laatste aan zouden komen. Dus moest hij aan die 2 wel geld geven om niet teveel verdacht te worden.

Maar hij gaf het geld aan Olcay €1000.-  en Loes €500.-.
Als iemand die jou, als MOL, niet verdenkt jokers te pakken krijgt door de race te winnen blijft die, normaal gesproken, langer in het spel. En het is geen zekerheid dat diegene die de MOL Ruben verdenkt er uit vliegt, ik denk juist van niet. Jan verdenkt Ruben, volgens de tests. Ruben zal dat vermoeden, want zij trekken veel met elkaar op. Volgens jouw visie zou het onlogisch zijn Jan de jokers te gunnen. Of snap ik niet goed wat je bedoelt? Nog afgezien van het feit dat Jan de race eerst nog moet winnen.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #462 Gepost op: 2-03-2018, 09:01:12 »
Maar hij gaf het geld aan Olcay €1000.-  en Loes €500.-.
Als iemand die jou, als MOL, niet verdenkt jokers te pakken krijgt door de race te winnen blijft die, normaal gesproken, langer in het spel. En het is geen zekerheid dat diegene die de MOL Ruben verdenkt er uit vliegt, ik denk juist van niet. Jan verdenkt Ruben, volgens de tests. Ruben zal dat vermoeden, want zij trekken veel met elkaar op. Volgens jouw visie zou het onlogisch zijn Jan de jokers te gunnen. Of snap ik niet goed wat je bedoelt? Nog afgezien van het feit dat Jan de race eerst nog moet winnen.

Ik heb een foutje gemaakt in de gequote zin zin ik (was denk ik niet helemaal wakker) Ik bedoelde dat hij Simone en Stine geen geld kon geven vanwege de verdenkingen en het wel aan Loes en Olcay moest geven om als Mol niet betrapt te worden.

Voor een Mol is het allerbelangrijkste geen geld in de pot, en ik denk dat hij daarom op Jan gokte. Jan is toch de meest fitte kandidaat.
2 Jokers is voor een kandidaat goud waard, voor de Mol is het handig om een kandidaat door te laten gaan die hem niet verdenkt, maar belangrijker is dat het geld uit de pot word gehouden. Gezien Ruben verwachtte dat Jan de race ging winnen moest hij Jan de Jokers meegeven.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #463 Gepost op: 2-03-2018, 09:34:12 »
Mijn mening is, dat wie het ook is, het zeker een goede mol is geweest. Want er is veel te mollen geweest. Ik ben dus meer van de stroming: eerst aflevering 10 zien en dan kijken hoe en wat. Voor mij is het een fantastisch seizoen en mag iedereen de mol zijn.  ::bravo::
Meer L

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #464 Gepost op: 2-03-2018, 10:21:59 »
Ik weet het nog steeds niet. Aan de ene kant is één van mijn belangrijkste redenen om Ruben te verdenken het feit dat hij massaal door de kandidaten verdacht wordt. Aan de andere kant worden de verdenkingen op hem zó vaak in beeld gebracht dat ik weer begin te twijfelen.

Maar ja, als ook een hele hoop afvallers hem nog steeds (direct of indirect) als mol noemen, dan kun je daar als regie natuurlijk ook niet veel aan doen.

Dus Ruben is de mol, en anders laat ik me graag weer verrassen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #465 Gepost op: 2-03-2018, 10:48:23 »
Ik heb een foutje gemaakt in de gequote zin zin ik (was denk ik niet helemaal wakker) Ik bedoelde dat hij Simone en Stine geen geld kon geven vanwege de verdenkingen en het wel aan Loes en Olcay moest geven om als Mol niet betrapt te worden.

Voor een Mol is het allerbelangrijkste geen geld in de pot, en ik denk dat hij daarom op Jan gokte. Jan is toch de meest fitte kandidaat.
2 Jokers is voor een kandidaat goud waard, voor de Mol is het handig om een kandidaat door te laten gaan die hem niet verdenkt, maar belangrijker is dat het geld uit de pot word gehouden. Gezien Ruben verwachtte dat Jan de race ging winnen moest hij Jan de Jokers meegeven.

Maar Simone had ook een joker en als zij zou winnen zou Ruben(als kandidaat)ook een joker krijgen. Het zou geen kwaad kunnen om Simone geld mee te geven want als zij de MOL zou zijn zou zij zeker niet willen winnen.
Ruben als MOL zou zijn maatje Jan geen jokers meegeven, hij zou Jan juist kwijt willen. Als Ruben de MOL is zou hij weten of aanvoelen dat Jan hem verdenkt. Dat geldt ook voor Olcay.
De verdeling van de enveloppen maakt het voor mij vrijwel zeker dat Ruben de MOL niet is.
Het feit dat hij Jan de jokers gunde, voor hemzelf dus ook 2 bij winst, en Olcay €1000.- voor de pot, maakt het voor mij duidelijk dat hij als kandidaat de enveloppen verdeeld heeft.
Immers geld voor de pot wil iedere kandidaat en een persoonlijke kans op jokers zou hem extra kansen geven om door te gaan.
Allemaal voor wat het waard is.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #466 Gepost op: 2-03-2018, 11:58:01 »
Maar Simone had ook een joker en als zij zou winnen zou Ruben(als kandidaat)ook een joker krijgen. Het zou geen kwaad kunnen om Simone geld mee te geven want als zij de MOL zou zijn zou zij zeker niet willen winnen.
Ruben als MOL zou zijn maatje Jan geen jokers meegeven, hij zou Jan juist kwijt willen. Als Ruben de MOL is zou hij weten of aanvoelen dat Jan hem verdenkt. Dat geldt ook voor Olcay.
De verdeling van de enveloppen maakt het voor mij vrijwel zeker dat Ruben de MOL niet is.
Het feit dat hij Jan de jokers gunde, voor hemzelf dus ook 2 bij winst, en Olcay €1000.- voor de pot, maakt het voor mij duidelijk dat hij als kandidaat de enveloppen verdeeld heeft.
Immers geld voor de pot wil iedere kandidaat en een persoonlijke kans op jokers zou hem extra kansen geven om door te gaan.
Allemaal voor wat het waard is.

Je bekijkt het volgens mij verkeerd om.
Ruben als MOL heeft eerst gekeken wie hij denkt dat er zou winnen, hij kwam uit bij Jan. Dus hij geeft Jan nog wat extra motivatie door hem 2 jokers te geven om er zeker van te zijn. Hij had alleen er niet op gerekend dat Jan de weg kwijt zou raken.
En zo geen geld in de pot.
Als hij Loes (na Jan de meest waarschijnlijke om te winnen) ook geen geld zou geven dan zou dat te veel opvallen, dus het lage bedrag.

Ik denk dat je te veel waarde hecht aan de jokers voor de Mol, voor de mol is het natuurlijk leuk als iemand die hem verdenkt eruit gaat, maar geld uit de pot houden is veel belangrijker. En als hij Jan niks had gegeven dan had Jan wellicht expres verloren. (En als hij Jan niks geeft en dan Loes jokers dan maakt hij zich ook extra verdacht. Jan niks, Loes geld zou helemaal stom zijn geweest etc.)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #467 Gepost op: 2-03-2018, 14:16:16 »
Ik heb een foutje gemaakt in de gequote zin zin ik (was denk ik niet helemaal wakker) Ik bedoelde dat hij Simone en Stine geen geld kon geven vanwege de verdenkingen en het wel aan Loes en Olcay moest geven om als Mol niet betrapt te worden.

Voor een Mol is het allerbelangrijkste geen geld in de pot, en ik denk dat hij daarom op Jan gokte. Jan is toch de meest fitte kandidaat.
2 Jokers is voor een kandidaat goud waard, voor de Mol is het handig om een kandidaat door te laten gaan die hem niet verdenkt, maar belangrijker is dat het geld uit de pot word gehouden. Gezien Ruben verwachtte dat Jan de race ging winnen moest hij Jan de Jokers meegeven.


Hij wil als mol niet betrapt worden maar kiest dan wel voor een wissel van penningmeester ???
Dat kan ik even niet volgen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #468 Gepost op: 3-03-2018, 06:47:36 »
Ruben zegt een keer dat zijn conditie niet zo best is, maar uit een interview van een paar jaar geleden blijkt dat hij een sportman pur sang is. Kan even dat interview niet vinden.
Hier is dat interview:
http://carlijnvis.nl/publicaties/2013/07/05/interview-ruben-hein/

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #469 Gepost op: 3-03-2018, 20:28:28 »
Oke het is veel te laat voor deze post maar ik ben m gewoon vergeten toen ie langskwam. Het zou kunnen zijn dat iemand m al heeft geplaatst (ergens anders misschien? maar er staat inmiddels zoveel op zoveel plekken, en het is het eind van het seizoen bijna, maar ach, ik moet het kwijt  ::tandpastasmiley::
In aflevering 1 was zo'n raar telefoonmoment, waardoor ik Ruben begon te verdenken:

Emilio belt met Ruben.
Ruben neemt op: Met Ruben"
Emilio stelt zich voor aan Ruben en zegt "want wij zitten ook in Wie is de Mol"
Maar op datzelfde moment dat Emilio begon, spreekt ook Ruben, hij zegt "Je spreekt met Ruben"
Het is zo getimed (dwz wat mij betreft gemixed) dat je in feite hoort: Je spreekt met de Mol"
Afl. 1 va 13min19

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #470 Gepost op: 3-03-2018, 21:12:14 »
Wat ik vooral niet kan afschudden van aflevering 1 zijn de eerste beelden van Ruben en Olcay die de hotelkamer binnen komen gelopen. Het voelt bijna alsof Ruben zich al had verraden aan Olcay voor ze de kamer binnenkwamen.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #471 Gepost op: 3-03-2018, 21:59:55 »
Aan het einde van een biecht/stukje, is de laatste zin van Ruben (heel expliciet uitgesproken): Wat Is Dit Mooi!
Laten we jabberen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #472 Gepost op: 3-03-2018, 22:01:37 »
Vind ik leuk gevonden ::ok::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #473 Gepost op: 3-03-2018, 22:06:17 »
Ruben zegt dat Jan en Olcay fantatische mollen zouden zijn. Daar mist natuurlijk het stukje: "maar dat ben ik al."  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #474 Gepost op: 3-03-2018, 22:10:40 »
Ruben heeft opeens een uitstekende conditie, hij is het snelste bij de test.
En wat heeft hij weer een leuke streepjestrui aan! Hij streept zichzelf er bijna mee weg.  :-X

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #475 Gepost op: 3-03-2018, 22:10:57 »
Ruben moet wel de mol zijn. Als hij kandidaat was geweest had hij sowieso de route naar de Mol moeten nemen. Hij weet dat zowel Olcay als Jan op hem zitten en hij twijfelt over zijn eigen mol. Dat hij die 100% zekerheid over de mol niet neemt is niet uit te leggen naar Ruben als kandidaat.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #476 Gepost op: 3-03-2018, 22:19:05 »
Ruben moet wel de mol zijn. Als hij kandidaat was geweest had hij sowieso de route naar de Mol moeten nemen. Hij weet dat zowel Olcay als Jan op hem zitten en hij twijfelt over zijn eigen mol. Dat hij die 100% zekerheid over de mol niet neemt is niet uit te leggen naar Ruben als kandidaat.
Volgens mij zeg je iets raars nu. Als Ruben kandidaat is en weet dat Olcay en Jan op hem zitten heeft hij zekerheid dat hij gaat winnen en hoeft hij helemaal niet te doen wat jij beweert.


Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #477 Gepost op: 3-03-2018, 22:21:41 »
Volgens mij zeg je iets raars nu. Als Ruben kandidaat is en weet dat Olcay en Jan op hem zitten heeft hij zekerheid dat hij gaat winnen en hoeft hij helemaal niet te doen wat jij beweert.


Maar als Ruben niet zeker weet wie de mol is dan bestaat er nog steeds een kans dat hij de verliezer is. Stel je voor Olcay is de Mol. Dan is de kans groter dat Jan wint, want Olcay heeft meer opdrachten met Ruben gedaan dan met Jan waardoor Jan meer vragen goed zou hebben dan Ruben.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #478 Gepost op: 3-03-2018, 22:22:16 »
Volgens mij zeg je iets raars nu. Als Ruben kandidaat is en weet dat Olcay en Jan op hem zitten heeft hij zekerheid dat hij gaat winnen en hoeft hij helemaal niet te doen wat jij beweert.



Ruben weet dan alleen zeker dat Olcay en Jan verkeerd zitten. Het is nog geen bewijs dat Ruben zelf met Jan als verdachte wel goed zit. Hij kan er ook naast zitten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #479 Gepost op: 3-03-2018, 22:22:38 »
Zag deze hint bij moltalk voorbij flitsen.
De tijd van Ruben is 1044. Als je dit in spiegelbeeld bekijkt staat er gewoon mol