Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129281 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #500 Gepost op: 5-03-2018, 20:05:55 »
"Jan, Olcay en Ruben. Twee finalisten en één Mol.
Een verliezend finalist, een winnaar en de Mol."

Dit staat in het dagboek van de mol van aflevering 9.

Ik ben steeds meer geneigd (wensvol) te denken dat ook die volgorde nog klopt.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #501 Gepost op: 5-03-2018, 20:24:09 »
Wat was het een lastig jaar voor deze tunnel.
Nog even deze week overleven.
Pfff ... het is echt afzien in deze tunnel he.

Gelukkig worden we weer getrakteerd op twee mogelijke Magere Hein hints:

> Ruben zegt dat hij een "out of body experience" heeft. Magere Hein heeft ook slechts botjes.

> En een telescoop van het merk "Zeiss", te zien op een sleutel. Merkwaardig, want Magere Hein heeft een zeis bij zich. Helaas is het wel de telescoop van Jan. Was nog sterker geweest als Ruben hem had bediend.



Van Zeiss zijn er overigens ook verrekijkers te koop... handig bij het vogel-spotten  :-X


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #502 Gepost op: 5-03-2018, 20:33:16 »


Van Zeiss zijn er overigens ook verrekijkers te koop... handig bij het vogel-spotten  :-X


Heel mooi, heel erg handig bij het spotten, beste kwaliteit en erg duur, maar het geld waard  ::jaja::

(das mijn persoonlijke ervaring)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #503 Gepost op: 6-03-2018, 00:04:02 »
Ruben zegt dat Jan en Olcay fantatische mollen zouden zijn. Daar mist natuurlijk het stukje: "maar dat ben ik al."  ::rofl::

Nog sterker, Ruben zegt na zijn test  letterlijk: "....zowel Jan als Olcay een fantastische mol konden zijn". Verspreekt hij zich hier? Konden zijn is verleden tijd en impliceert dat ze het niet waren.

En na twee dagen Olcay ga ik nu maar voor Ruben door het volgende:
De aflevering heet Finalist.

Fin a list: Ruben staat door zijn naam altijd onderaan/als laatste
Final is't : de laatste is het. Ruben maakte als laatste zijn test, Ruben kwam als laatste in de hotelkamer, Ruben was de laatste die Art sprak op de tv. En in het dagboek wordt hij als laatste genoemd.
Liever had ik Olcay gehad maar hier kan ik niet onderuit.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #504 Gepost op: 6-03-2018, 00:07:53 »
Nog sterker, Ruben zegt na zijn test  letterlijk: "....zowel Jan als Olcay een fantastische mol konden zijn". Verspreekt hij zich hier? Konden zijn is verleden tijd en impliceert dat ze het niet waren.

En na twee dagen Olcay ga ik nu maar voor Ruben door het volgende:
De aflevering heet Finalist.

Fin a list: Ruben staat door zijn naam altijd onderaan/als laatste
Final is't : de laatste is het. Ruben maakte als laatste zijn test, Ruben kwam als laatste in de hotelkamer, Ruben was de laatste die Art sprak op de tv. En in het dagboek wordt hij als laatste genoemd.
Liever had ik Olcay gehad maar hier kan ik niet onderuit.
Nog een keer dan maar weer: Et tu, Brute?  :\'(

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #505 Gepost op: 6-03-2018, 01:00:21 »
Nog een keer dan maar weer: Et tu, Brute?  :\'(
::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #506 Gepost op: 6-03-2018, 10:37:18 »
Het is obviously Ruben. Maar wel HEEL erg. TOO obvious voor mij intussen.

En hoe toch kon Bella eruit vliegen met 10 vragen op Ruben ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #507 Gepost op: 6-03-2018, 10:46:27 »
Het is obviously Ruben. Maar wel HEEL erg. TOO obvious voor mij intussen.

En hoe toch kon Bella eruit vliegen met 10 vragen op Ruben ???

Het is voor mij zo obvious, dat ik juist denk dat het Ruben is. De makers hebben echt wel vaker iemand naar voren geschoven die niet de mol is. Maar zo obvious als dit hebben ze het nog nooit gemaakt. En juist daarom denk ik dat hij het gewoon is. Je ziet bij de polls dat de verdenkingen nu erg verdeelt zijn, puur omdat niemand gelooft dat Ruben het is met deze montage.

En Bella kan natuurlijk altijd vragen fout hebben gehad. Of vanaf toen zat iedereen al grotendeels op Ruben.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #508 Gepost op: 6-03-2018, 14:10:39 »
<--- EDIT --->
Fin a list: Ruben staat door zijn naam altijd onderaan/als laatste
Final is't : de laatste is het.
<--- EDIT --->

Fin a list: rare combi van Frans en Engels zou dan "Laatste op de lijst" moeten betekenen?. Lijkt me niet  ::ohno::
FInal is 't:  Evenzo is dit dan een vreemde mix van Engels en Nederlands die "De laatste is het" betekent? .. ik geloof er niet in.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 14:13:50 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #509 Gepost op: 6-03-2018, 15:06:49 »
Een verhaal apart:
Ruben helpt 2.000 euro in de pot te werken. Eigenlijk is dit natuurlijk grotendeels te danken aan Olcay, maar als je de 2.000 ook bij Ruben zijn follow the money optelt, is dat een verhaal apart voor de Mol.

Wisseltruc:
Ruben verwisselt een aantal dingen deze aflevering. Een vrouw op de foto, een adder naar een python en de leiding van Jan naar Ruben (tijdens de laatste opdracht). Maar het meest opmerkelijke is dat hij niet hoeft te wisselen bij de theater opdracht.

Kreupelstraat:
Hij strandt met zijn auto bij een stuk waar nota bene aan de weg wordt gebouwd.

Vooruitzicht:
Ruben wees naar het parkje waar 'Niets is wat het lijkt' werd gespeeld, tijdens de eerste opdracht. Dat en Art draait vanaf het moment dat Ruben aan tafel komt de tafel en hemzelf 180 graden. Wat betekent dat het vooruitzicht is veranderd.

Zienswijzen:
Letterlijk wat Ruben doet tijdens de tweede opdracht.

Verlost:
Ruben draait als enige zijn eigen bordje om van rood naar groen en is hiermee verlost van zijn scherm.

Schijn Werper:
Ruben schijnt een doos te werpen en is dus letterlijk de schijn werper.

Gelijkgestemd:
Iedereen stemt op Ruben.

Finalist:
Ruben is de laatste kandidaat in beeld voordat Art afsluit. Eveneens is hij de laatste testmaker.

Dit is het beste wat ik ervan kan maken. Ik vind het sowieso logischer dan de verwijzingen naar Jan en Olcay. Maar ja, het kan ook niet anders, want Ruben is de Mol.  ::)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #510 Gepost op: 6-03-2018, 17:54:57 »
Als Ruben de mol is hebben de makers de spanningsboog voor hun eigen ontknoping wel heel actief om zeep geholpen. Of het nou omgekeerde psychologie is of niet, Ruben als mol zou mede door eigen montage, een anti-climax zijn.

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #511 Gepost op: 6-03-2018, 18:21:47 »
Als Ruben de mol is hebben de makers de spanningsboog voor hun eigen ontknoping wel heel actief om zeep geholpen. Of het nou omgekeerde psychologie is of niet, Ruben als mol zou mede door eigen montage, een anti-climax zijn.

Eens, maar het is ook lastig monteren dat iemand de mol niet is wanneer iedereen het al weet.
Dan maar zo monteren dat in ieder geval het publiek in verwarring is. En we kunnen niet anders concluderen dat dat nu al heel erg goed gelukt is.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #512 Gepost op: 6-03-2018, 18:38:44 »
Als Ruben de mol is hebben de makers de spanningsboog voor hun eigen ontknoping wel heel actief om zeep geholpen. Of het nou omgekeerde psychologie is of niet, Ruben als mol zou mede door eigen montage, een anti-climax zijn.

Check de poll!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #513 Gepost op: 6-03-2018, 18:50:05 »
Check de poll!

De poll heeft niks te maken met wat Mollenmania inhoudelijk zegt

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #514 Gepost op: 6-03-2018, 19:16:34 »
De poll heeft niks te maken met wat Mollenmania inhoudelijk zegt

Jawel! Het is geen uitgemaakte zaak dat Ruben de Mol is.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #515 Gepost op: 6-03-2018, 19:27:11 »
Als Ruben de mol is hebben de makers de spanningsboog voor hun eigen ontknoping wel heel actief om zeep geholpen. Of het nou omgekeerde psychologie is of niet, Ruben als mol zou mede door eigen montage, een anti-climax zijn.

Even serieus, Stine lag er enorm dik bovenop, maar iedereen ging er in mee. En die hint naar Simone was ook véél te duidelijk. Maar nu is het opeens een schande als de Mol te voor de hand ligt. Iedereen die Jan verdenkt hoor ik zeggen dat ze het te duidelijk vinden als het Ruben is of dat bij Follow the Money Ruben bovenaan staat. Goh, als het zo zwart-wit zou zijn, dan was er geen kunst meer aan.
2017 bewees dat de Mol niet per se de meest verdachte kandidaat van de groep hoeft te zijn en als Ruben de Mol is bewijst hij dat Follow The Money ook niet altijd werkt. En dan kan je zeggen dat hij slecht heeft gemold want hij staat bovenaan, maar dat hangt ook af welke statistieken je aanhoudt. Ik heb dit seizoen tientallen FtM overzichten gezien en ze zijn allemaal anders. Ik heb ook gezien dat Ruben onderaan eindigt, omdat hij bijvoorbeeld niet meehielp bij de 5.000 euro opdracht.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #516 Gepost op: 6-03-2018, 19:47:28 »
Ach  er zijn ook mensen die margriet de slechtste mol ooit Vinden. De groepspot dat jaar bewijst iets Anders. Een mol is zo goed of zo slecht als de groep hem laat zijn. In een actief speurende groep , let op dit zegt dus niets over activiteit bij de opdrachten, is t moeilijker mollen.  Met een groep waarin meer mensen nepmollen, is t weer wat eenvoudiger.


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #517 Gepost op: 6-03-2018, 19:51:36 »
Even serieus, Stine lag er enorm dik bovenop, maar iedereen ging er in mee. En die hint naar Simone was ook véél te duidelijk. Maar nu is het opeens een schande als de Mol te voor de hand ligt.
Bij Stine lag het er helemaal niet dik bovenop, het forum was op dat moment verdeeld tussen Stine en Simone. Pas toen Stine afviel ging iedereen massaal voor Simone, dat was zonder die hint ook wel gebeurd (en daarnaast was het geen hint, dus zo "duidelijk" was het nou ook weer niet: zulke hints kunnen best toeval zijn itt bijv. een kloosterhint).

Waarom het nogal een anticlimax zou zijn als Ruben de mol is ligt niet aan de verdenkingen hier, maar aan de verdenkingen van de kandidaten. Die laten ze al afleveringen lang zo duidelijk zien dat het niet echt een spectaculaire ontknoping zou zijn als Ruben het inderdaad is. Dat is wat anders dan dat het er "dik bovenop ligt", want dat is juist helemaal niet zo. Het forum is in tijden niet meer zo verdeeld geweest als dit seizoen ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #518 Gepost op: 6-03-2018, 20:00:08 »
Stine was hier helemaal niet de meeste verdachte kandidaat op misschien 1 week na en die hint naar Simone werd hier na aflevering 6 een eerste keer geplaatst door ladynina en ik was 1 van de weinigen die er toen op reageerde. Pas na aflevering 7 werd die opgepikt door een groot deel van het publiek.

Het punt dat we maken is heel simpel: Als Ruben de Mol is, hebben de helft van de kandidaten hem ontmaskerd en zijn er 2 kandidaten vol op hem uitgegaan. Dat kan je nu draaien en keren zoals je wil, maar dat maakt van Ruben verre van een topmol natuurlijk.
Als productie hebben ze de keuze gemaakt om in afleveringen 7,8 en 9 volop te tonen hoe verdacht al de rest hem vond. Als je dan in aflevering 10 gaat beweren dat je een "gewaagde Mol" hebt, dan lach je je als kijker toch een breuk?

Theorieën als Follow The Money hebben trouwens in het verleden altijd hun waarde bewezen als je ze combineert met andere theorieën. Zo zou dit volgens mij wel de eerste keer zijn dat de Mol het meeste verdiend had van de laatste 5 kandidaten.

En dat Ruben niet meehielp bij de 5000 euro opdracht is natuurlijk kwestie van interpretatie. Hij heeft een foute envelop uit het rijtje gehaald wat technisch gezien de kans vergroot heeft dat Loes of Simone een goede envelop konden overbrengen.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #519 Gepost op: 6-03-2018, 20:18:53 »
Ik weet niet precies hoe het zit met die Rode Draad opdracht, maar het lijkt mij het meest logisch dat Ruben zijn envelop weer terug moest hangen. Anders zat er totaal geen nut in het spel, kon je gewoon een envelop pakken en niet gaan. Dus Ruben heeft daar dan wel degelijk de mollenactie.