Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129390 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #540 Gepost op: 6-03-2018, 23:13:38 »
Die doet toch zijn best om te benadrukken dat het allemaal best wel eng is.

En vervolgens gaan Emilio, Olcay, Loes, en Simone over, met envelop en eentje (dan niet die van Jan) met inhoud. Als eerste aan de andere kant staan is geen goede molpositie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #541 Gepost op: 6-03-2018, 23:16:19 »
En vervolgens gaan Emilio, Olcay, Loes, Simone over, met envelop en eentje (dan niet die van Jan) met inhoud. Als eerste aan de andere kant staan is geen goede molpositie.

Dat klopt, maar ik denk dat daar het imago van Jan tegen hem speelt. Of hij nu Mol of kandidaat is, Jan Versteegh kan niet gaan zeggen: "Oh jongens, ik ga niet als eerste. Laat iemand anders maar eerst gaan."

En het klopt ook dat Jan zijn tactiek helemaal niet gewerkt heeft, maar als Ruben zijn tactiek was om de laatste 3 vrouwen bang te maken, is dat evenmin gelukt.

Op het einde is er 5000 euro aan de overkant gekomen en heeft de Mol die envelop zeker niet zelf naar daar gebracht. De groep was hier gewoon sterker dan de Mol, wie het ook moge zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #542 Gepost op: 6-03-2018, 23:22:39 »
maar als Ruben zijn tactiek was om de laatste 3 vrouwen bang te maken, is dat evenmin gelukt.

Rubens tactiek was om zo geloofwaardig niet te durven gaan. (Ik neem aan al van tevoren besloten.)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #543 Gepost op: 6-03-2018, 23:26:53 »
Dat klopt, maar ik denk dat daar het imago van Jan tegen hem speelt. Of hij nu Mol of kandidaat is, Jan Versteegh kan niet gaan zeggen: "Oh jongens, ik ga niet als eerste. Laat iemand anders maar eerst gaan."

Had Mol Jan dan niet gewoon de goede envelop kunnen pakken en de inhoud daarvan vervolgens aan de overkant kunnen verbergen? Onder zijn kleren en/of in zijn zakken, bijvoorbeeld.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #544 Gepost op: 6-03-2018, 23:36:23 »
Had Mol Jan dan niet gewoon de goede envelop kunnen pakken en de inhoud daarvan vervolgens aan de overkant kunnen verbergen? Onder zijn kleren en/of in zijn zakken, bijvoorbeeld.

En wat als iedereen over gaat? Dan weet je dat Jan het moet geweest zijn. ;) Ook was alles vrij zichtbaar had ik de indruk. Je merkt het volgens mij wel als iemand op dat andere gebouw met zijn hand in de envelop gaat.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #545 Gepost op: 6-03-2018, 23:38:10 »
Rubens tactiek was om zo geloofwaardig niet te durven gaan. (Ik neem aan al van tevoren besloten.)
Dat is geen mollen  ::ohno::
Je voorkomt nl geen 5000 euro in de pot.
Had Mol Jan dan niet gewoon de goede envelop kunnen pakken en de inhoud daarvan vervolgens aan de overkant kunnen verbergen? Onder zijn kleren en/of in zijn zakken, bijvoorbeeld.
Nee. Want geld aan de overkant = 5000 euro in de pot volgens de opdrachtuitleg. Denk niet dat de "redactie" dat gepikt had.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 23:40:30 door Whiskers »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #546 Gepost op: 6-03-2018, 23:46:21 »
Dat is geen mollen

Jawel! De Mol doet niet mee aan mogelijk geld verdienen.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #547 Gepost op: 6-03-2018, 23:50:59 »
Dat is geen mollen  ::ohno::
Je voorkomt nl geen 5000 euro in de pot.Nee. Want geld aan de overkant = 5000 euro in de pot volgens de opdrachtuitleg. Denk niet dat de "redactie" dat gepikt had.

Ik zie geen enkele andere manier om subtiel te mollen. Moet je je voorstellen dat hij niet was gegaan en in zijn envelop de 5.000 zat. Dan kan je het wel shaken als Mol. Dus als je zegt dat Jan zijn tactiek was om te laten zien hoe eng het is, dan Ruben dat toch iets beter. Bovendien zei Stine hierna meteen niet te willen gaan, dus het is toch enigszins gelukt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #548 Gepost op: 7-03-2018, 00:17:42 »
Jawel! De Mol doet niet mee aan mogelijk geld verdienen.
Ja, dag  ::rofl::
Dan kan de mol gewoon elke opdracht passief blijven en de kandidaten het geld bijeen laten harken  ;D

Ik zie geen enkele andere manier om subtiel te mollen. Moet je je voorstellen dat hij niet was gegaan en in zijn envelop de 5.000 zat. Dan kan je het wel shaken als Mol. Dus als je zegt dat Jan zijn tactiek was om te laten zien hoe eng het is, dan Ruben dat toch iets beter. Bovendien zei Stine hierna meteen niet te willen gaan, dus het is toch enigszins gelukt.
Er valt daar helemaal niet te mollen. De mol kan niets effectiefs doen om te voorkomen dat die 5000 euro de overkant haalt. Ik vrees dat er gewoon geld in de pot moest...
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 00:21:38 door Whiskers »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #549 Gepost op: 7-03-2018, 00:38:56 »
Ja, dag

Hoezo "Ja, dag"? Begrijp jij 'Wie is de Mol?' wel?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 00:41:22 door Avogadro »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #550 Gepost op: 7-03-2018, 00:44:00 »
Hoezo "Ja, dag"? Begrijp jij 'Wie is de Mol?' wel?
Dat vraag ik me dus mbt jou af  ::rofl::
Passief ad zijlijn staan is niet mollen, dat is de kandidaten ruim baan geven...

Maar ik trek me terug uit deze discussie, want het lijkt op de man/vrouw spelen uit te draaien ipv een discussie.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #551 Gepost op: 7-03-2018, 04:10:17 »
Het punt dat ik wel vreemd vind is dat Ruben nooit claimt hoogtevrees te hebben, hij komt me cooler over dan bijna alle kandidaten en bovendien heeft hij een bergklim foto op zijn fb staan, implicerend dat hij wel tegen hoogtes kan.
Zo'n zipline ook wel een heel stuk enger dan abseilen. Je bent bij zo'n zipline volledig de controle kwijt. Bij abseilen kun je zelf veel meer bepalen.
Ik zou ook niet tussen twee gebouwen willem ziplinen, maar abseilen lijkt me dan weer super om te doen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #552 Gepost op: 7-03-2018, 08:09:10 »
Ga gerust verder met deze discussie, maar blijf wel een beetje begripvol naar elkaar aub. ;)

Ik las vd week ergens dat we niet moeten vergeten dat de mol ook maar een mens is en niet overal (geslaagd) kan saboteren. Laten we dat vooral niet vergeten, vooral bij deze opdracht.

Als Emilio het geld had, en Ruben echt bang was, kon ie hier weinig uithalen (als ie de mol is). De mol (wie het ook is), is mijns inziens bij deze opdracht teveel afhankelijk van anderen en dat maakte het hier ontzettend lastig om 5000 euro uit de pot te houden. (En het zou me ook niet verbazen als de makers van tevoren hadden gedacht dat er hierom een groepsvrijstelling gespeeld zou worden - mogelijk fanatisme vd groep onderschat?)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #553 Gepost op: 7-03-2018, 10:27:13 »
Ruben zal als mol zijn angst geacteerd kunnen hebben maar waarom?
 Hij gaat een envelop halen en ziet (als) mol dat de 5000 al aan de overkant is. Als zijn angst gespeeld was kon hij dus gewoon gaan. Dan had het ook geen zin om Loes, Stine en Simone bang te maken.
Als hij kandidaat is had hij echt angst.
Maar als mol dus ook.

En dat Jan als eerste gaat blijft kandidaats. Hij waarschuwt om niet over het randje te kijken maar gaat vervolgens fluitend zonder enig probleem naar de overkant met een envelop. Was dan ergens stil gaan hangen en was onderweg doodsbang geworden of zo. Jan was gewoon de gymnastiekleraar die zijn kinderen een laatste tip meegeeft. Olcay gaat gewoon, had er zelfs zin in. Dan blijft Ruben over. Hij zag dat de envelop weg was en het geen zin meer had. Als de envelop er nog had gehangen had hij die kunnen legen en het geld weggooien. Eerlijk, nee maar Klaas deed bij het bergklimmen hetzelfde. Persoonlijk vind ik dit geen sympathieke acties want niemand kan het tegenhouden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #554 Gepost op: 7-03-2018, 11:05:11 »
Ruben zal als mol zijn angst geacteerd kunnen hebben maar waarom?
 Hij gaat een envelop halen en ziet (als) mol dat de 5000 al aan de overkant is. Als zijn angst gespeeld was kon hij dus gewoon gaan. Dan had het ook geen zin om Loes, Stine en Simone bang te maken.
Als hij kandidaat is had hij echt angst.
Maar als mol dus ook.

En dat Jan als eerste gaat blijft kandidaats. Hij waarschuwt om niet over het randje te kijken maar gaat vervolgens fluitend zonder enig probleem naar de overkant met een envelop. Was dan ergens stil gaan hangen en was onderweg doodsbang geworden of zo. Jan was gewoon de gymnastiekleraar die zijn kinderen een laatste tip meegeeft. Olcay gaat gewoon, had er zelfs zin in. Dan blijft Ruben over. Hij zag dat de envelop weg was en het geen zin meer had. Als de envelop er nog had gehangen had hij die kunnen legen en het geld weggooien. Eerlijk, nee maar Klaas deed bij het bergklimmen hetzelfde. Persoonlijk vind ik dit geen sympathieke acties want niemand kan het tegenhouden.

Olcay zei er vooraf zin in te hebben, maar liet Emilio wel voorgaan. Emilio zei eerst dat hij wilde dat Jan als eerste zou gaan om het voor te doen ...en dan 'ladies first'.  ::rofl::

Emilio wilde dus in het begin niet als tweede (of eerste), maar niemand anders drong toen blijkbaar aan. (Terwijl Jan Olcay en Loes overduidelijk niet had overtuigd om niet te gaan.)

Volgens Emilio zaten de 'Kohle' in zijn envelop. Dan weet je als mol dat je niks meer hoeft te proberen. En gewoon kan doen waar je ook als kandidaat zin in had gehad. Vervolgens drong Olcay aan om als derde te willen gaan.


Maar voor alle drie de finalisten is hier iets te zeggen, als er idd bijna geen mogelijkheid was om te mollen. En dat voor $5000  :P

Ja, ik weet het, dat was voor twee opdrachten bij elkaar, maar in de eerste had de mol ook maar een stem, en die stem was op voorhand niet per se doorslaggevend. De mol had in die opdracht ook de beslissingen van de anderen ($5000 of een groepsvrijstelling) niet kunnen beinvloeden, dus ik zie het toch iets genuanceerder.

De kans was aanwezig dat de mol in opdracht 4.3 5000 in cash uit de pot moest schmieren ...ongeacht zijn of haar beperkte molactie(s) in de vorige opdracht.

Nog steeds is die 5000 een behoorlijk groot aandeel van de pot. Dat is toch wel enkele vragen aan Rick waard, lijkt me. Wat was hier precies de bedoeling, en was dat achteraf een goed plan?

Of had de mol misschien toch meer mogelijkheden om het geld uit de pot te houden dan het op het eerste (en tweede en derde  ;)) gezicht leek?

Vragen, vragen.  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #555 Gepost op: 7-03-2018, 11:11:26 »
Maar voor alle drie de finalisten is hier iets te zeggen, als er idd bijna geen mogelijkheid was om te mollen. En dat voor $5000  :P

Ja, ik weet het, dat was voor twee opdrachten bij elkaar, maar in de eerste had de mol ook maar een stem, en die stem was op voorhand niet per se doorslaggevend. De mol had in die opdracht ook de beslissingen van de anderen ($5000 of een groepsvrijstelling) niet kunnen beinvloeden, dus ik zie het toch iets genuanceerder.

De kans was aanwezig dat de mol in opdracht 4.3 5000 in cash uit de pot moest schmieren ...ongeacht zijn of haar beperkte molactie(s) in de vorige opdracht.

Nog steeds is die 5000 een behoorlijk groot aandeel van de pot. Dat is toch wel enkele vragen aan Rick waard, lijkt me. Wat was hier precies de bedoeling, en was dat achteraf een goed plan?

Of had de mol misschien toch meer mogelijkheden om het geld uit de pot te houden dan het op het eerste (en tweede en derde  ;)) gezicht leek?

Vragen, vragen.  ;)

Ik denk dat mollen echt heel moeilijk was in 4.2 en 4.3. Het spel was zo opgezet dat 4 kandidaten die voor geld kozen er al voor zorgden dat er voor geld gespeeld werd en dan is het 1/7 kans voor iedere kandidaat dat ie de juiste envelop neemt. Dus als er dan ook weer 5 (of 4 als we de Mol er mogelijk moeten aftrekken) gegadigden zijn, dan sta je daar ook weer als Mol met je rug tegen de muur.

Dit is een voorbeeld van hoe de groep de Mol schaakmat heeft gezet zonder dat we er uit kunnen afleiden wie dan die Mol is. ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #556 Gepost op: 7-03-2018, 11:20:22 »
Af en toe zullen er ook opdrachten tussen moeten zitten waarmee de kandidaten van de mol kunnen winnen. Op zich niks mis mee, hoewel het bedrag in dit geval, zeker in verhouding met de eindstand van de pot, wat aan de hoge kant is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #557 Gepost op: 7-03-2018, 11:43:28 »
Ik ben het grotendeels eens met Amethyst en Hulpmol.
Toch zou ik verwachten dat de mol bij Art en bij het ziplinen als laatste zou gaan. De laatste heeft bij beide opdrachten nog een kans op invloed. Maar het is inderdaad afhankelijk wat Rick voor ogen had. De pot naar de plus brengen, de groepsvrijstelling of vrij spel voor de mol?
Die 5000,- was natuurlijk een idioot hoog bedrag en een keus om de pot boven nul te brengen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #558 Gepost op: 7-03-2018, 13:26:44 »
In een van de eerste afleveringen zegt Ruben dat zijn conditie slecht is. Maar aan het eind is hij opeens topfit. Rara?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #559 Gepost op: 7-03-2018, 13:27:28 »
In een van de eerste afleveringen zegt Ruben dat zijn conditie slecht is. Maar aan het eind is hij opeens topfit. Rara?

Wat 3 weken aan fysieke opdrachten niet met een muzikant kunnen doen he. ;)