Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129270 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #580 Gepost op: 7-03-2018, 20:43:17 »
De vraag is, welke positie is voor de Mol het meest gunstig. Mijn gevoel zegt me dat als de Mol a priori kennis heeft over welke envelop het geld in zit. Hij het beste zo lang mogelijk kan wachten, zodat hij uiteindelijk als laatste kan overblijven en dan besluiten om niet te gaan.

Dat is een valabele mogelijkheid, maar ik vind het langs de andere kant ook logisch om zo snel mogelijk veel mensen te beïnvloeden. Zo was snel duidelijk dat Ruben het al eng vond en dat Emilio twijfelde en dat de rest het waarschijnlijk ging doen. In dat geval vind ik het niet slecht dat Jan als eerste ging om zo Emilio figuurlijk over het randje te duwen om niet te gaan. Van zodra Emilio ging, was duidelijk dat zeker Olcay, Loes en Simone nog zouden gaan. Dus Ruben heeft enkel Stine mogelijk nog beïnvloed. Jan heeft naar mijn mening een poging gedaan om Emilio er uit te halen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #581 Gepost op: 7-03-2018, 21:05:13 »
Mwah? Door te gaan? Als eerste? Was dan niet gegaan. Had anderen eerst laten gaan omdat je bang bent. Had tegen Emilio gezegd: "Jij eerst, dan ga ik ook". Dan had ik het nog wel willen zien. Maar laten zien dat het kan zonder dood te vallen, aanwijzingen te geven (niet over het randje kijken), heeft eerder de motivatie van anderen in de hand gewerkt, ben ik bang.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #582 Gepost op: 7-03-2018, 21:07:33 »
Mwah? Door te gaan? Als eerste? Was dan niet gegaan. Had anderen eerst laten gaan omdat je bang bent. Had tegen Emilio gezegd: "Jij eerst, dan ga ik ook". Dan had ik het nog wel willen zien. Maar laten zien dat het kan zonder dood te vallen, aanwijzingen te geven (niet over het randje kijken), heeft eerder de motivatie van anderen in de hand gewerkt, ben ik bang.

De manier waarop hij dat zegt is toch helemaal niet geruststellend? ::rofl:: Dan wanneer hij moet vastgeklikt worden er nog eens op wijzen hoe ver je over dat randje moet.

En Jan Versteegh die zegt "Ik durf niet" zou helemaal niet geloofwaardig geweest zijn.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #583 Gepost op: 7-03-2018, 21:20:42 »
Mwah? Door te gaan? Als eerste? Was dan niet gegaan. Had anderen eerst laten gaan omdat je bang bent. Had tegen Emilio gezegd: "Jij eerst, dan ga ik ook". Dan had ik het nog wel willen zien. Maar laten zien dat het kan zonder dood te vallen, aanwijzingen te geven (niet over het randje kijken), heeft eerder de motivatie van anderen in de hand gewerkt, ben ik bang.
Vind ik ook een zekerdere/logischere tactiek. Wat Jan nu deed was wel heel halfbakken...

En invloed had hij sowieso niet meer toen hij eenmaal over was. Dat is ook wel heel snel je invloed opgeven.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 21:22:25 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #584 Gepost op: 7-03-2018, 21:22:12 »
Vind ik ook een zekerdere/logischere tactiek. Wat Jan nu deed was wel heel halfbakken...

Hoe bracht jou Mol het daar eigenlijk van af? ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #585 Gepost op: 7-03-2018, 21:23:45 »
Hoe bracht jou Mol het daar eigenlijk van af? ;D
Die deed wijselijk niks. Er viel niet te mollen bij opdracht 4.2 en 4.3  ::ohno::
Dus díe was de enthousiaste kandidaat  ::bravo::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #586 Gepost op: 7-03-2018, 21:32:20 »
De manier waarop hij dat zegt is toch helemaal niet geruststellend? ::rofl:: Dan wanneer hij moet vastgeklikt worden er nog eens op wijzen hoe ver je over dat randje moet.

En Jan Versteegh die zegt "Ik durf niet" zou helemaal niet geloofwaardig geweest zijn.
Helemaal mee eens.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #587 Gepost op: 7-03-2018, 21:49:55 »
Als Ruben zelf doorhad (als hij de mol is) dat er al verschillende mensen op hem zaten (en dat lijkt me logisch, want ik neem aan dat hij dat van de productie te horen krijgt) dan zou het als mol veel logischer zijn geweest om wel de zipline te nemen (al helemaal als hij wist dat zijn enveloppe leeg was).  ???

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #588 Gepost op: 7-03-2018, 21:51:55 »
Als Ruben zelf doorhad (als hij de mol is) dat er al verschillende mensen op hem zaten (en dat lijkt me logisch, want ik neem aan dat hij dat van de productie te horen krijgt) dan zou het als mol veel logischer zijn geweest om wel de zipline te nemen (al helemaal als hij wist dat zijn enveloppe leeg was).  ???
Ik denk dat hij echt niet durfde  ::ohno::

En ik heb er zelfs een trauma aan overgehouden thuis op de bank, ik had het niet meer toen Simone een stukje zakte  :-X

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #589 Gepost op: 7-03-2018, 22:31:56 »
Ruben was eigenlijk de eerste die ik met potlood doorstreepte, al is dat altijd gevaarlijk. Het tempo waarmee hij op de envelop met 2000 euro afging in aflevering 1... Ik zie het een Mol niet doen. Natuurlijk, Klaas verdiende ook in aflevering 1, maar daar ging meer aan vooraf. Dit was gewoon hard naar 2000 euro rennen en die meenemen. Laat dan Olcay zoeken, ga treuzelen. Moffel hem weg als je zo'n eind voor haar loopt. Wat dan ook. Ik kon dat echt niet rijmen met een Mol. En nog steeds niet.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #590 Gepost op: 7-03-2018, 22:33:47 »
Mijn ideeën vanuit de Ruben-tunnel hoe Ruben heeft gemold:

Spoiler: Aflevering 1 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Aflevering 2 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Aflevering 3 (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 22:39:19 door SanderFMC »

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #591 Gepost op: 7-03-2018, 22:34:14 »
Spoiler: Aflevering 4 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Aflevering 5 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Aflevering 6 (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 22:43:44 door SanderFMC »

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #592 Gepost op: 7-03-2018, 22:34:29 »
Spoiler: Aflevering 7 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Aflevering 8 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Aflevering 9 (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 22:49:40 door SanderFMC »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #593 Gepost op: 7-03-2018, 23:04:02 »
Lekker bezig Sander. Ik had ook al zo'n samenvatting gemaakt van alles dat Ruben fout doet. Ik heb nog wel een paar aanvullingen.

1.1
-Ruben belt niet vanuit eigen initiatief met de groepen die informatie voor hem hebben of waar hij informatie voor heeft.
-Hij belt heel random Jan en JM op wanneer hij in de auto zit. Met de vraag of ze al meer weten. Je zou dit kunnen zien als de lijn bezet houden.
-Via Jan en JM komt hij wel achter het wachtwoord, maar wanneer ze bij de kluis zijn aangekomen is wel Olcay die hem eraan moet herinneren dat hij dat wachtwoord had gevonden.

3.1
Je zou kunnen denken dat de Mol het liefste in de auto met een hoog bedrag zit. De biechten wijzen ook enorm naar de hoge bedragen. Dus Ruben woord daarmee genegeerd. Wellicht wilde hij juist wel in de 50 euro auto. Dan zit je sowieso alleen en kan je dus vrij snel afgaan. En dat is ook precies wat ik Ruben zie doen. 50 euro niet in de pot is heel weinig, maar de overige rode auto's hebben nu minder om op te jagen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #594 Gepost op: 8-03-2018, 03:22:24 »
Prachtig overzichtje en scherpe analyse, Sander! ::ok::

4.3. Heel plausibel. Zelf had ik ook al de conclusie getrokken dat de mol hier geen voorkennis heeft meegekregen. En dat maakt nogal wat uit voor hoe je de acties van je mol uitlegt. Als je bv. Olcay verdenkt, dan zie je dat als ze een envelop gepakt heeft de envelop ernaast aan de lijn bungelen, waar hij tot dan toe wat omhoog stak aan de knijper. Daar heeft ze naar mijn indruk dus toch even aan gevoeld, of het geld er nog in zat.

5.2. Dit argument had ik nog niet gehoord, een goede aanvulling op wat er al gezegd is over het geven van 1.000 euro aan Olcay en de jokers aan Jan.

6.1. Een duidelijke molactie van Ruben hier is tijdrekken. Hoe langer met zo min mogelijk mensen in het spel, hoe kleiner de kans dat alle deuren worden geopend. Hij herinnert zich het kamernummer van Olcay verkeerd, zegt nr 44 tegen Jan en die heeft Jan niet. Jan moet dus gedacht hebben dat hij haar niet kan bevrijden, terwijl hij wel degelijk de juiste sleutel had (47 A). Ruben laat Jan vervolgens eerst wat andere kamers openen. Probeert later als Jan in de buurt van Olcay komt hem nogmaals af te leiden.

8.3. Het plusgeld is bovendien veel meer waard dan het mingeld (250 of 500 vs -50), dus het is zaak voor een mol vooral geen plusgeld te pakken.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #595 Gepost op: 8-03-2018, 11:04:37 »
Mooie aanvullingen  ::ok::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #596 Gepost op: 8-03-2018, 12:41:37 »
In een interview herhaalt Simone haar verdenkingen weer, leuk voor de Ruben verdenkers. En mag dit wel?, is mijn vraag.

Wat passages:
En denk je niet dat dat je uiteindelijk de kop heeft gekost?
Nee, ik denk dat we alle drie op dezelfde Mol zaten. En er moet er gewoon eentje uit. Dus ik denk dat ik of te langzaam ben geweest, of dat ik net een vraag meer fout had dan zij. Maar dat weet ik natuurlijk niet. Misschien is Jan wel de Mol. Maar ik denk niet dat het komt doordat ik geen bondje had. Anders was ik er wel eerder uitgegaan.
 
Je verdacht Ruben bij de test. Ben je daar nog steeds zo zeker van?
Ja, daar ben ik nog steeds heel zeker van. Ik denk dat hij de Mol is.

Wat ging er door je heen toen je je rode scherm zag?
Dat was wel heel heftig. Eerst kreeg Ruben een groen scherm. Maar hij is de Mol, dus vooruit.

Heb je nog een leuke anekdote van het spel die we niet op tv hebben gezien?
Wat wel grappig was, was dat ik bij de allereerste opdracht, toen we nog in verschillende steden waren, opeens een lumineus idee had. Ik kan niet eens meer navertellen wat mijn theorie was, maar ik had een theorie waarbij de coördinaten op de voor- en achterkant van de kaart gecombineerd moesten worden en dat daar dan één coördinaat uit zou komen en dat we daar dan allemaal naar moesten kijken. Bij mij ging er opeens een licht aan. Dat moest het zijn! Dus ik gaf dat door aan de andere kandidaten en Ruben was de enige die daarop antwoordde. Bij mij begon toen dus al een zaadje te groeien. De Mol zou natuurlijk op elke domme opmerking reageren. Dat vond ik wel typisch.

Ik ben benieuwd wat de producenten hiervan zouden vinden, in het geval Ruben de mol is? Het valt me op dat ze dit jaar zo open zijn allemaal.

Voor het volledige interview: https://detunnelvisie.wixsite.com/detunnelvisie/single-post/2018/03/03/INTERVIEW-Ik-dacht-echt-dat-ik-de-finale-zou-halen
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 15:02:44 door Juuls247 »
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #597 Gepost op: 8-03-2018, 14:48:02 »
Heel raar. Ook als Ruben niet de mol is. Vind het leuker als ze dit soort dingen geheim houden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #598 Gepost op: 8-03-2018, 14:50:19 »
Widm heeft niet meer de geheimzinnigheid van vroeger  :-\\

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #599 Gepost op: 8-03-2018, 15:08:06 »
Nog een leuke met verwijzing: streepte de mol de mol weg?

Bij Ruben staat het volgende op de website:
WAT WAS JOUW TACTIEK? “Rustig observeren en wegstrepen wie het niet zou kunnen zijn. En mocht tunnelvisie zich voordoen, toch heel bewust blijven spreiden.”

Grappig: streepte Ruben de mol dus weg?
Meer L