Auteur Topic: De beste positie van de mol  (gelezen 13296 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2018, 10:41:15 »
Ik denk dat het voor de mol een te groot risico is om de kluis niet te openen. Als er maar 1 koppel is die het niet haalt, zijn alle schijnwerpers daarop gericht.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2018, 11:06:18 »
We zijn het ook hier over een ding eens: namelijk dat er geen echt ideale positie is aan te wijzen voor de mol.

In mijn visie speelt de locatie waar de mol zich bevindt in deze opdracht geen enkele rol, de communicatie kan immers vanuit elke positie plaatsvinden. En de drie aandachtspunten, (jokers, geld, kluis), zijn ook voor alle locaties hetzelfde.

Om de mol hier aan het werk te zien, is het dus zaak om te kijken waar er nadrukkelijk gefaald wordt, of waar nadrukkelijk (en hoe snel) de juiste plek gevonden wordt, waar de drie elementen zich bevinden.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2018, 11:20:26 »
De positie van de Mol is die van de telefoon

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2018, 21:17:47 »
De Mol moet kunnen (nu en dan) kunnen bellen om geld uit de pot te spelen. Zal de kist willen openen. Vooral om de medespeler in het duo niet onevenredig te benadelen. En verder lijkt het om het even.

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2018, 22:10:11 »
Ik denk dat het wel/niet hebben van de telefoon de enige 'positie' is (in deze opdracht) waarbij een kandidaat en een Mol precies het tegenovergestelde willen.

Het niet doorgeven van informatie kan in deze opdracht iets Mols zijn, maar net zo goed iets kandidaats (omdat je als kandidaat niet wilt dat de andere duo's wel de kluis bereiken en jijzelf niet).

Zeker als je in duo's bent echter, dan lijkt me dat je (als kandidaat) wilt dat jouw maatje de telefoon heeft. Immers, jij bent de enige die in de buurt is, en als je merkt dat de ander Molt, dan ben jij de enige met deze waardevolle info.

De Mol echter heeft de telefoon nodig om geld uit de pot te spelen en zal deze dus in bezit willen hebben, lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 22:12:41 door littlemindy »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2018, 22:14:01 »
Citaat
Zeker als je in duo's bent echter, dan lijkt me dat je (als kandidaat) wilt dat jouw maatje de telefoon heeft. Immers, jij bent de enige die in de buurt is, en als je merkt dat de ander Molt, dan ben jij de enige met deze waardevolle info.

Eens. Daarom denk ik dat het Loes niet is. Ron zou als enige iets hebben moeten merken, zou je denken. En juist hij viel af bij de test.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2018, 17:55:41 »
Ik denk dat de mol ten eerste voor de jokers gaat (Bella, Simone, Stine, Emilio en Jan en Jean-Marc die hadden helemaal niets, dus dat is ook niet onmols)
Daarnaast wilt de mol de kluis wel openen. Dan kan de mol al met de andere spelers die de kluis openden overleggen en een goede indruk achterlaten, want die spelers stonden bij elkaar bij de eerste ontmoeting met Art (dat zijn Olcay, Ruben, Bella, Simone, Stine en Emilio)

Dat betekend dus dat Bella, Simone, Stine en Emilio bij de opdracht de molposities hadden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2018, 03:48:57 »
Ik denk dat de mol ten eerste voor de jokers gaat (Bella, Simone, Stine, Emilio en Jan en Jean-Marc die hadden helemaal niets, dus dat is ook niet onmols)

Bella vond twee jokers bij de fontein, die ze deelt met Simone.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2018, 07:23:54 »
Bella vond twee jokers bij de fontein, die ze deelt met Simone.
Duurde wel heel erg lang
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2018, 08:10:58 »
Duurde wel heel erg lang

Het duurde niet lang voor haar om te besluiten de jokers te delen. Emilio zei later nog dat hij dat eigenlijk niet had moeten doen. Bella horen we daar niet meer over.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2018, 09:07:11 »
Tenzij afvaller Ron nog terugkomt, denk ik dat de mol niet in de groepjes zat die de test moesten maken (Loes, Ron, Jean-Marc en Jan). Als productie neem je dan het risico dat slechts één groepje de kluis niet vindt en als dat het groepje met de mol is, is diens partner gegarandeerd de eerste afvaller. Ik kan me niet voorstellen dat ze een kandidaat in aflevering 1 meteen zo'n onneembare horde in de schoenen willen schuiven. Vooralsnog ga ik ervan uit dat de mol de kluis wil vinden om zich niet verdacht te maken. En ondertussen probeert om zoveel mogelijk geld te verbellen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2018, 09:59:25 »
Ik denk ook dat de groep van de mol de kluis wil vinden.
Echter kan de mol (indien Jan/Jean-Marc) de taxipech niet voorzien.

Voorts denk ik niet dat de mol eerst naar het geld gaat. De mol weet wel wat waar is.
(Anderzijds, het is aflevering 1. Verscheidene mollen hebben geld verdiend in aflevering 1)
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2018, 15:56:59 »
Wat nog interessant is qua positie is het duo Stine en Emilio. Die zijn vrij verdacht bij veel mensen maar ze hebben wel alle drie de locaties bezocht, inclusief de geld locatie. Natuurlijk was die moeilijk te spotten maar ze kwamen er wel langs. Zou een mol het risico nemen dat opeens de ander het geld ziet hangen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2018, 16:00:16 »
Wat nog interessant is qua positie is het duo Stine en Emilio. Die zijn vrij verdacht bij veel mensen maar ze hebben wel alle drie de locaties bezocht, inclusief de geld locatie. Natuurlijk was die moeilijk te spotten maar ze kwamen er wel langs. Zou een mol het risico nemen dat opeens de ander het geld ziet hangen?

Klopt ergens wel. Van de 26km lange boulevard hebben ze wel het juiste stukje gewandeld. Als 1 van de 2 de Mol is, dan heeft die toch enorm staan zweten.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2018, 16:08:44 »
Wat nog interessant is qua positie is het duo Stine en Emilio. Die zijn vrij verdacht bij veel mensen maar ze hebben wel alle drie de locaties bezocht, inclusief de geld locatie. Natuurlijk was die moeilijk te spotten maar ze kwamen er wel langs. Zou een mol het risico nemen dat opeens de ander het geld ziet hangen?

In mijn ogen is dat een win win voor de mol.( als een van die twee de mol zou zijn) Als het geld gevonden wordt heb je zo'n situatie als Susan in 2014 en kan je de blije kandidaat spelen. Vindt je het niet kan je zeggen we hebben alle locaties gevonden maar net niet genoeg tijd gehad om het geld te vinden en dus geen geld in de pot.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2018, 16:24:07 »
Tenzij afvaller Ron nog terugkomt, denk ik dat de mol niet in de groepjes zat die de test moesten maken (Loes, Ron, Jean-Marc en Jan). Als productie neem je dan het risico dat slechts één groepje de kluis niet vindt en als dat het groepje met de mol is, is diens partner gegarandeerd de eerste afvaller. Ik kan me niet voorstellen dat ze een kandidaat in aflevering 1 meteen zo'n onneembare horde in de schoenen willen schuiven. Vooralsnog ga ik ervan uit dat de mol de kluis wil vinden om zich niet verdacht te maken. En ondertussen probeert om zoveel mogelijk geld te verbellen.

Dat denk ik ook, maar dan geef je dus 1 kandidaat (die met de mol) een gratis vrijstelling. Het maakt de executie er allemaal niet eerlijker op (ja Lukie ik hou mn mond al ;))

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #36 Gepost op: 24-01-2018, 19:19:00 »
Even dit topic lichtjes afstoffen. Door de schaak/schaap-hype op het forum was het even uit het zicht geraakt.

Persoonlijk denk ik dat het in dit geval niet zoveel uitmaakt of de mol in de lucht hangt, of op de grond de antwoorden van boven probeert te ontcijferen.

In beide gevallen kan de portofoon-communicatie in de war worden geschopt.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2018, 19:33:14 »
Daar zat ik ook over na te denken, iedereen roept dat op de grond de beste positie is maar je kunt toch niet kaartjes van anderen gaan veranderen. Dus of je nou molt door antwoorden verkeerd door te geven of door antwoorden verkeerd op te schrijven is het zelfde

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #38 Gepost op: 24-01-2018, 20:50:58 »
Eens. Daarnaast kan de mol nooit altijd op de beste positie zitten. Dan valt het veel te veel op én de medekadidaten hebben ook best invloed op een groepsindeling.

Als de mol een durfal is gaat ie echt wel proberen door de lucht te vliegen, die kams laat je je niet afpakken lijkt me.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #39 Gepost op: 24-01-2018, 20:55:58 »
In elke serie zijn er wel opdrachten die de mol per sé wil doen omdat hij/zij het gewoon een leuke opdracht vindt en niet omdat hij daardoor in een betere molpositie komt
Wit is ook een kleur!