Auteur Topic: De beste positie van de mol  (gelezen 13297 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #40 Gepost op: 25-01-2018, 00:09:12 »
Wat dat betreft zou je kunnen stellen dat de mol het liefste in de durfal groep zou zitten want dat is het leukste en de mol weet wat een durfal zijn inhoud ::jaja::. Ja behalve als de mol hoogtevrees heeft uiteraard ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #41 Gepost op: 25-01-2018, 15:58:15 »
Stel, de zipline opdracht uit de promo is de €5000 of een vrijstelling. Als iedereen op het andere gebouw staat is er €5000 verdiend, anders de groepsvrijstelling oid.

Wat zou de mol doen? Wel of niet ziplinen? Mijn mol is Simone maar ik zie haar over de zipline gaan dus dat brengt me wel een beetje aan het twijfelen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #42 Gepost op: 25-01-2018, 16:06:52 »
Stel, de zipline opdracht uit de promo is de €5000 of een vrijstelling. Als iedereen op het andere gebouw staat is er €5000 verdiend, anders de groepsvrijstelling oid.

Wat zou de mol doen? Wel of niet ziplinen? Mijn mol is Simone maar ik zie haar over de zipline gaan dus dat brengt me wel een beetje aan het twijfelen.

Kan zijn dat de mol een seintje krijgt als een kandidaat niet gegaan is, waardoor er al geen geld wordt verdiend. Dan gaat de mol uiteraard wel om de indruk te wekken voor het geld te gaan. Bij zo een opdracht gaat de mol iig nooit als eerste en bij voorkeur als 1 van de laatste vermoed ik.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2018, 21:32:31 »
Eens. Daarnaast kan de mol nooit altijd op de beste positie zitten. Dan valt het veel te veel op én de medekadidaten hebben ook best invloed op een groepsindeling.

Als de mol een durfal is gaat ie echt wel proberen door de lucht te vliegen, die kams laat je je niet afpakken lijkt me.

Misschien Olcay wel, die denkt ik kom aardig over als ik ruil met Loes (goodwill) en dat paragliden kan ik altijd nog doen.En mollen kan ik ook vanaf de grond ???.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2018, 00:06:23 »
Bij het wegstrepen, wegstrepen! (Misschien niet zo heel accuraat, maar wel met die verfroller bezig zijn.)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 00:11:30 door Avogadro »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #45 Gepost op: 16-02-2018, 17:07:44 »
Bij de opdracht 'Sleutelpositie': Zo vroeg in de keten mogelijk!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #46 Gepost op: 16-02-2018, 17:17:18 »
Bij de opdracht 'Sleutelpositie': Zo vroeg in de keten mogelijk!

Dat zou teveel opvallen als je in je eentje de eerst volgende niet vindt. Volgens mij heeft Simone de sleutelpositie. Omdat Stine zo ver van de anderen weg gestopt zit, valt het niet op dat Simone niet eens naar Stine zoekt. Stine komt daardoor heel laat erbij en het basisdeel van de opdracht mislukt: 1500 euro uit de pot gehouden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #47 Gepost op: 16-02-2018, 17:21:40 »
Dat zou teveel opvallen als je in je eentje de eerst volgende niet vindt.

Ik zeg ook niet dat de Mol het spel moet killen. Dat zou teveel opvallen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2018, 17:36:10 »

Ik zeg ook niet dat de Mol het spel moet killen. Dat zou teveel opvallen.

Maar in deze opdracht is de eerste dan toch gewoon niet de beste positie? Of je valt veel teveel op of je kan amper mollen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2018, 17:47:21 »
Maar in deze opdracht is de eerste dan toch gewoon niet de beste positie?

Vroeg in de keten, dus ja!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2018, 17:50:01 »
Vroeg in de keten, dus ja!

Heb je er ook nog een redenering bij of is het alleen 'ja'  ;D

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2018, 17:58:21 »
Heb je er ook nog een redenering bij of is het alleen 'ja'

In de positie die Ruben had kun je van het begin af aan mollen, bijvoorbeeld tijdrekken. Als er meer mensen betrokken zijn is dat moeilijker, want meer mensen die meekijken. Als je laat in de keten staat ben je afhankelijk van wat anderen doen.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 18:03:09 door Avogadro »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #52 Gepost op: 17-02-2018, 04:01:20 »
In de positie die Ruben had kun je van het begin af aan mollen, bijvoorbeeld tijdrekken. Als er meer mensen betrokken zijn is dat moeilijker, want meer mensen die meekijken. Als je laat in de keten staat ben je afhankelijk van wat anderen doen.

Maar dat zou toch juist meer opvallen als je de eerste in de keten bent? Iedereen zit dan nog te wachten op wat in dit geval Ruben al dan niet doet. Bovendien was het de tweede keer dat hij een startpositie kreeg bij een opdracht vanwege het penningmeesterschap, dat maakte dat de ogen op hem gericht waren. En mijns inziens afgeleid van de werkelijke mol (Simone!)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #53 Gepost op: 17-02-2018, 11:22:43 »
De allereerste positie lijkt mij ook niet de beste positie om te mollen. Zoals anderen ook al zeiden: je wordt het meest in de gaten gehouden. Zodra er anderen zijn bevrijd is het veel beter voor de mol, omdat men dan (lijkt mij) veel minder op elkaar let. Men kijkt wel mee, maar men heeft veel meer mensen om op te letten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #54 Gepost op: 17-02-2018, 12:19:02 »
Maar Ruben had geen vrije keuze; die was immers de penningmeester. En dit topic gaat over de vraag wat de beste molpositie is. Zoals ik het zie kun je als zijnde de Mol meer dingen bepalen als je vrij kunt rondlopen in het sanatoriumhotel. Dat wil zeggen dat je als mol dus niet lang in een kamer wilt zitten en ook niet controleerbaar op wat je doet.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 12:24:16 door Avogadro »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #55 Gepost op: 17-02-2018, 12:24:02 »
Indirect was het zeker een vrije keuze. Als je de mol bent weet je van tevoren dat deze opdracht komt, en dat de penningmeester als eerste moet beginnen. Dan had je ervoor kunnen kiezen om eerder je penningmeesterschap kwijt te raken of zo.
Maar goed, wat de beste positie aangaat hebben we duidelijk een ander idee! ::ok::
Ich bin ein Bärliner!