Auteur Topic: De beste positie van de mol  (gelezen 13298 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
De beste positie van de mol
« Gepost op: 7-01-2018, 21:06:23 »
Deze was er nog niet.

Ik heb even getwijfeld of een topic als dit eigenlijk wel nodig is (in eerdere seizoenen had het, gezien de reacties, een toegevoegde waarde).


Maar als de modjes vinden dat dit net zo goed onder een van de andere topics kan vallen, verplaats het dan maar.

Het is een kwestie van inschatting natuurlijk, of dit topic wel of niets toevoegt aan het forum zoals het er nu is. No hard feelings als het toch wordt weggehaald, dan wel ondergebracht bij een ander topic.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2018, 21:07:43 »
Ik denk Armenië
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2018, 21:11:31 »
Ik denk ook in een van de buurlanden van Georgië. Om het de Mol zo comfortabel mogelijk te maken qua vlieguren.
🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2018, 21:13:05 »
Zit zeker wat in, tenzij alles random is bepaald dmv loting (wat ook eerlijkst zou zijn).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2018, 21:17:09 »
Het gaat ook niet alleen om deze eerste aflevering, straks zitten ze allemaal in Georgië, en dat ligt de nadruk op het groepje waar de mol het beste in kan opereren.

In deze aflevering maakte dat (afgezien natuurlijk van de vlieg-afstand, als die al een rol zou spelen), nog niet zo heel erg veel uit. 1000 km is immers gemiddeld in een dik uur te overbruggen. Ik kan niet zo snel vinden wat de grootste afstand was, ik las iets van 1887 km.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2018, 21:18:33 »
Ik was ook niet echt serieus  ::schaam::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2018, 21:18:51 »
Almaty naar Tbilisi is de grootste afstand, vliegtijd is 4 uur en 15 minuten. Yerevan is slechts een half uurtje vliegen.
🜃

Offline javaso

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2018, 21:19:29 »
Ik heb even opgezocht hoe ver Jerevan en Tbilisi van elkaar afliggen, dat is maar 173 kilometer en het is slechts een halfuurtje vliegen.
Dat is natuurlijk wel even iets minder afstand en reistijd dan Alma-Ata: ruim 2600 kilometer en meer dan 4 uur vliegen!
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 21:22:53 door javaso »

Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2018, 21:20:59 »
Ik denk dat de positie van de Mol in opdracht 1 afhangt van wat we te weten komen over de koppels die wel/niet de kluis hebben gevonden. Even kijken hoe ze bij elkaar komen en of er enig verschil in de opdrachten zit.
Als mol zou ik hoe dan ook Art willen bellen of laten bellen tijdens de eerste opdracht.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2018, 21:21:10 »
Great minds think alike javaso! ::ok::
🜃

Offline javaso

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2018, 21:22:11 »
Great minds think alike javaso! ::ok::

Haha inderdaad  ::tandpastasmiley::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2018, 21:22:22 »
Ik was ook niet echt serieus  ::schaam::
Je bracht me wel meteen op het ontbrekende land, ik kon Armenië even niet meer voor de geest halen, dus kwam goed uit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2018, 22:06:06 »
Lol leuk dat positie hier zo creatief wordt opgepakt ::jaja::

Op een serieuzere noot:
Is t voor de mol zinvol om de kluis wel of niet te bereiken?
Ik denk dat de mol niet perse de kluis wil bereiken. De wens om een goede indruk achter te laten in opdracht 1 vervalt doordat t enkel duo’s zijn.
Maar mollen is veel moeilijker Zonder bliksemafleiders, dus is t niet perse zo dat t duo van de mol de kluis niet heeft gehaald.

Ik houd voor deze aflevering als ideale positie voor de mol in mijn hoofd, liefst geen geld en zeker geen info Delen en Waar mogelijk veel bellen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2018, 22:10:41 »
Naïef gedacht zou ik zeggen dat de Mol in een team zit dat geld niet mee neemt en toch de kluis bereikt om zijn/haar maatje niet te benadelen. Daar voldoen 4 deelnemers aan. Al kan Mol Jan of Mol Jean-Marc niet weten dat de taxichauffeurs hun stad niet kennen, Mol Olcay of Mol Ruben kan door de ander overtuigd geweest zijn om naar de plek met het geld te gaan. Dus met positie kan ik weinig na deze aflevering denk ik.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2018, 22:15:08 »
Van de andere kant:

Geld op zich is niet zo belangrijk voor de mol, het binnenhalen van geld bij wijze van goodwill natuurlijk wel.


Dan kun je je als mol onsterfelijk maken bij je medekandidaten, door de groep zo snel mogelijk  op het juiste spoor te zetten. Maar je moet er natuurlijk tegelijk voor zorgen dat er ook nog wat schermen te zien zullen zijn aan het eind van de aflevering. Hoe snel of langzaam de andere koppels zijn, daar heb je amper invloed op: ze pikken je aanwijzingen op, of ze doen er niets mee. In het laatste geval kun je daar als mol ook niets aan doen.

Ik sluit niet uit dat Ruben hier een mollenstreek heeft uitgehaald. Hoe? Door ogenschijnlijk goodwill te kweken bij de andere duo's.


Of hij dit doet als kandidaat of als mol, ik durf er mijn punten nog niet op te zetten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2018, 22:18:49 »
Maar je moet er natuurlijk tegelijk voor zorgen dat er ook nog wat schermen te zien zullen zijn aan het eind van de aflevering.

Dat denk ik niet. Ik denk dat hiervoor wel het alternatief geweest zal zijn om nog meer van de opdracht te laten zien of eventueel de aankomst in Tbilisi wat uit te breiden door spanning te creëren of iedereen het gehaald heeft.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2018, 22:24:56 »
Je kan als mol iedereen informeren over wat je waar moet zoeken, en dan heb je geen enkel scherm op het eind van de aflevering. Maar door niet AL te veel info prijs te geven, weet je haast zeker dat er altijd wel koppels zijn, die die info niet ''oppikken''.

Ze zorgen dan in feite zelf ervoor dat ze niet onder de test uitkomen. En daar kan de mol niets aan doen, dat was wat ik ermee wil aangeven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2018, 22:41:40 »
Het niet of niet correct doorgeven van informatie is door de jaren heen een omschrijving geweest die bij de mol zijn taken hoorde. Helaas is gebleken dat t Gros van de kandidaten door de seizoenen heen  ook Lang niet altijd een ster was in het ordenen van de juiste informatie.

Dus is t vaak lastig om iets met zekerheid toe te schrijven aan de mol of aan een wanna be mol of zelfs een spelen met teveel adrenaline. De optelsom van positie / mogelijkheden na diverse afleveringen is echter wel een goede graadmeter

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2018, 10:13:30 »
Op een serieuzere noot:
Is t voor de mol zinvol om de kluis wel of niet te bereiken?
 deze aflevering als ideale positie voor de mol in mijn hoofd, liefst geen geld en zeker geen info Delen en Waar mogelijk veel bellen.
De mol zou lijkt mij toch in ieder geval zijn best doen om de kluis te halen. Maar bij de andere zaken zou het hem lijkt mij weinig uitmaken. Geld pakken levert goodwill op, en jokers pakken levert een maatje in dit geval op. Echter, zoals al gezegd; je kunt nog zo je best doen, maar als de taxi of wat dan ook niet meewerkt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2018, 10:31:11 »
Ik denk dat het voor de mol in deze opdracht vooral belangrijk was om de telefoon te hebben. De mol kon ook vol voor het geld gaan en er daarna voor zorgen dat de kluis niet gevonden werd.