Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 75790 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #280 Gepost op: 29-01-2018, 21:10:49 »
Ik heb ook eens goed naar dat schema met vakjes gekeken en het loopt inderdaad niet synchroon, de rechterkant geeft meer vakjes. Er staat een mooi overzicht in dit topic op pagina 10.

Art geeft aan dat de kans op een vrijstelling naar de finale te maken heeft met "hoe hard ze het willen spelen".
Op WIDM.nl merkt iemand op dat Art steeds zijn hand op hetzelfde vakje houdt, soms zelfs beide handen.

Een andere aanwijzing van Art aan de kandidaten was dat als ze het juiste spoor volgen dat een vrijstelling voor de finale kan opleveren. Ging het juiste spoor richting het vakje waar Art de hand  steeds ophield en had dat te maken met de minder harde keuzes?


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #281 Gepost op: 29-01-2018, 21:28:41 »
Klopt, zij heeft een ander pad. Maar waarom levert het ene pad meer vragen op dan het andere? Het voelt onnatuurlijk. Misschien draai ik door, hoor.

Ach ik draai al zover door hier dat ik nog steeds zeg dat ik t helemaal niet zo zie dat die mol vraag voor Simone is en dat ze me dat alleen maar willen doen geloven door t op dat moment te monteren? Ik vind t ook by far de interessantste opdracht van dit seizoen.

Offline AdrianMole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #282 Gepost op: 29-01-2018, 21:47:09 »
Na twee dagen lurken toch maar besloten me in de discussie te mengen omdat ik zie dat twee cruciale hints niet aan elkaar gekoppeld worden.
Edit: Kijk en denk met me mee en ik ben benieuwd wat je er van vindt.

De twee cruciale hints zijn zichtbaar in het shot uit Moltalk dat ook te zien is in bericht #54: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62385.msg2091443#msg2091443
Ik heb dat plaatje hieronder bewerkt met korte uitleg tekst erbij dat Jan volgens mij de  mol is.

In meer detail:
- Vraag 1: Zijn de twee foto's van dezelfde persoon?
  Voor mij is dit 99% zeker ja, kijk naar de mouwen en de draagtasband over de rechter schouder. Vergelijk ook video @25:00-25:02 en @32:51-32:54
- Vraag 2: Waarom zou deze persoon dan wel de mol zijn en andere foto's van verdachten niet?
  Omdat deze persoon zich duidelijk aan het vermommen is, kijk naar de het extra petje, zonnebril en anders zittende pruik (video @32:51-32:54),
  dus is het aannemelijk dat dit de mol is.
- Vraag 3: Wie is de persoon op de linker foto? Zie ook video @25:00-25:02.
  Voor mij is dit duidelijk Jan: kijk naar het postuur, het dichtgeknoopte overhemd, het baardje dat extra geschminkt lijkt en het haar dat nep lijkt.
  (Ik dacht nog even aan Stine omdat zij vergelijkbare schoenen met 3 strepen heeft, maar vanwege het postuur denk ik toch niet).

Mijn conclusie: Jan=De Mol

Nog wat losse opmerkingen:
- De mol loopt langs een fractie voordat Emilio zegt dat hij wil weten wie de mol is, maar hij is vast nog wel een paar seconden in zijn blikveld.
- De analyse die eerder in dit onderwerp werd gedaan dat Jan als eerste of tweede werd ondervraagd sluit hier goed bij aan:
  als eerste ondervraagd worden en dan snel verkleden/schminken om bij de anderen te mollen is een stuk makkelijker dan twee keer moeten verkleden.
  Zelf vermoed ik dat Jan als eerste ging en niet als tweede, gebaseerd op dat hij nog het meeste zon lijkt te hebben, maar dat kan ik niet hard maken.
- Ik heb meteen ook het gevoel dat Loes ver gaat komen. Kijk naar de video @35:51-36:11: ik krijg het gevoel dat ze iets vermoedt, en dat Jan misschien ook door heeft
  dat ze iets vermoedt. Wie weet is er die middag iets gebeurd, bijvoorbeeld Jan niet in het hotel ofzo, waardoor ze een vermoeden heeft.
- Kijk voor de grap ook nog even naar @32:06-32:08 als Olcay wordt gevraagd of ze wil weten wie de mol is:
  Is dat Jan blurry in de achtergrond, maar nu weer met zijn spijkerjack aan (dat hij later aan heeft), een mintgroene hoodie en een blauwe tas??
  Edit: Dat zou kunnen passen als Olcay inderdaad laat aan de beurt was en Jan alvast afgeschminkt was om vlak erna weer aan te sluiten bij de groep.

Jury, wat denken jullie er van?!

« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 00:39:15 door AdrianMole »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #283 Gepost op: 29-01-2018, 22:02:50 »
@AdrianMole, dat lijkt me inderdaad dezelfde persoon. In ieder geval een man verkleed als vrouw. Die verder best wel lijkt op Jan met een nepneus.

Edit: nog eens goed bekeken en ben toch niet helemaal overtuigt, maar het blijft wel opvallend.

hieronder iets groter
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 22:12:54 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #284 Gepost op: 29-01-2018, 22:19:13 »
Jan heeft m.i minder dunne armen.. dus Jans armen zijn iets breder

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #285 Gepost op: 29-01-2018, 22:24:50 »
En dan heeft Jan opeens een opplak-stoppelbaard??

En ik zie de overeenkomst tussen die 2 niet. De tweede lijkt me duidelijk een vrouw.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #286 Gepost op: 29-01-2018, 22:26:21 »

Er zijn inderdaad 2 opstellingen. De volgorde die werd getoond in aflevering 4 was als volgt:
Emilio,Jan,Stine,Ruben,Loes,Simone,Olcay

Behalve bij de eerste 3 heb ik de volgorde van de kandidaten kunnen achterhalen:
1. Stine of Jan  
2. Stine of Jan  
3. Emilio tijdstip op Art's horloge: 16:25  
4. Ruben  tijdstip op Art's horloge is 16:50
5. Loes   geen tijdstip zichtbaar; geen regendruppels op de tafel
6. Olcay 17:40 + regendruppels op de tafel
7. Simone (bij Simone meer regendruppels zichtbaar op de tafel dan bij Olcay!)

Wanneer Art de groep toespreekt na deze opdracht, dan is het 18:15 uur.


twee foto's toegevoegd van Olcay en Simone. Alleen bij deze twee waren regendruppels te zien op de tafel. Bij Simone zie je er meer, dus zij heeft als laatste de vragen beantwoord.



Ik denk dat Jan de eerste is. Zie onderstaande foto. De schaduw schuift steeds een stukje op.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #287 Gepost op: 29-01-2018, 22:29:34 »
En dan heeft Jan opeens een opplak-stoppelbaard??

En ik zie de overeenkomst tussen die 2 niet. De tweede lijkt me duidelijk een vrouw.

Ja het lijkt erop.

Dan is het dus Loes of een crewlid. Interessant. 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #288 Gepost op: 29-01-2018, 22:30:27 »
Of niemand. ;D

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #289 Gepost op: 29-01-2018, 22:37:05 »
Of niemand. ;D

::rofl:: als het een local is.

Nog geen waterdichte zaak dus, AdrianMole.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #290 Gepost op: 29-01-2018, 22:39:51 »
Had wel een binnenkomer geweest. Account aanmaken, eerste bericht plaatsen en ineens het seizoen afgemaakt. ;D

Ik denk dat we na 15 pagina's waarvan er 13 vol speculaties staan wel kunnen besluiten dat de productie alles heeft gedaan om de Mol er niet te kunnen uithalen.

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #291 Gepost op: 29-01-2018, 22:59:50 »
Ik ben ook nog niet overtuigd dat het Jan is. Grotendeels omdat ik nog altijd ben overtuigd dat de mol bij de groep zit die in aflevering 1 de kluis heeft geopend. Zou wel heel zuur zijn voor de kandidaat die bij de mol in het duo zit als zij daar als enige de kluis niet vinden; alle testvragen goed, alsnog exit :)

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #292 Gepost op: 29-01-2018, 23:15:10 »
Wist even niet goed waar dit te zetten, is still uit afl 3 , 04.41 - 04.44 in de gaten te houden, gebeurt bij Simone, let eens goed op wie iets komt brengen naar haar en de dresscode cfr afl 4 opdracht niets is wat het lijkt ...

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #293 Gepost op: 30-01-2018, 03:32:23 »
Ik heb ook eens goed naar dat schema met vakjes gekeken en het loopt inderdaad niet synchroon, de rechterkant geeft meer vakjes. Er staat een mooi overzicht in dit topic op pagina 10.

Thanx
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #294 Gepost op: 30-01-2018, 07:52:36 »
Hoodie rechts naast de rode paraplumevrouw.


Weet niet of iemand anders het al was opgevallen, maar tussen de mevrouw met de paraplu en de persoon met de hoodie in bovenaan... Dat lijkt haast op Ruben die zich aan het omkleden is?
Hoewel ik niet denk ze dat zo in beeld zouden brengen, is het wel opvallend.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #295 Gepost op: 30-01-2018, 08:31:56 »
Had wel een binnenkomer geweest. Account aanmaken, eerste bericht plaatsen en ineens het seizoen afgemaakt. ;D

Ik denk dat we na 15 pagina's waarvan er 13 vol speculaties staan wel kunnen besluiten dat de productie alles heeft gedaan om de Mol er niet te kunnen uithalen.

Ja... ik zou mn Chinese buurman bijkans voor Jan aanzien. Of voor Loes. Dit spel is niet goed voor me. :P

Ik snap je eerdere frustaties ... dit topic had misschien beter gesplitst kunnen worden. De mol moet in ieder geval redelijk goed in beeld zijn geweest voor de kijker vanwege het te verwachten 'gotcha' moment in de finale. Denk ik toch. Die 13+ pagina's vol aan speculaties krijg je er dan gratis bij.  ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #296 Gepost op: 30-01-2018, 10:13:42 »
Weet niet of iemand anders het al was opgevallen, maar tussen de mevrouw met de paraplu en de persoon met de hoodie in bovenaan... Dat lijkt haast op Ruben die zich aan het omkleden is?
Hoewel ik niet denk ze dat zo in beeld zouden brengen, is het wel opvallend.

Ik heb de beelden even terug gekeken, ik denk niet dat het Ruben is. Het lijkt me een iets jonger iemand, met minder of geen gezichtsbeharing.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #297 Gepost op: 30-01-2018, 10:18:44 »
Het viel me op dat Simone drie keer met haar ogen knippert (terwijl er close-up wordt gefilmd) nadat Art de vraag stelt "Ben jij de Mol?".
Betekent drie keer knipperen ja?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #298 Gepost op: 30-01-2018, 10:30:22 »
Die vrouw met die plu is Simone, wat ik jullie brom. Na aflevering 10 citeer ik dit bericht en zeg ik "zien jullie wel?"
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #299 Gepost op: 30-01-2018, 11:22:47 »
Ik snap je eerdere frustaties ... dit topic had misschien beter gesplitst kunnen worden. De mol moet in ieder geval redelijk goed in beeld zijn geweest voor de kijker vanwege het te verwachten 'gotcha' moment in de finale. Denk ik toch. Die 13+ pagina's vol aan speculaties krijg je er dan gratis bij.  ;)

Mij gaat het er om dat een zoektocht naar het onvindbare er bewust is ingestopt door de productie om te vermijden dat er met echte argumenten zoals molacties of gekozen posities gegoocheld wordt deze week. Na 3 dagen merk ik toch dat het forum op een lager tempo draait wat betreft redeneringen waarom iemand wel of niet de Mol zou kunnen zijn.