Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 75773 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #300 Gepost op: 30-01-2018, 14:20:18 »
Het viel me op dat Simone drie keer met haar ogen knippert (terwijl er close-up wordt gefilmd) nadat Art de vraag stelt "Ben jij de Mol?".
Betekent drie keer knipperen ja?

Simone doet iedere aflevering iets vreemds met haar ogen. Dat heb ik in haar topic ook al beschreven.
Ze rolt met haar ogen, spert ze wijd open of knippert met haar ogen.
In aflevering vier op het moment dat ze met de zipline ging zei ze "Ogen open en gewoon gaan", tijdens de biecht daarna zei ze , die man keek me ook al zo aan" Op dat moment sperde ze haar ogen weer wijd open.

Volgens mij zijn dit verwijzingen naar het programma  "met het oog op morgen" dat Simone presenteert. Ook wel kortweg "het Oog" genoemd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #301 Gepost op: 30-01-2018, 14:24:58 »
Waarom zou Simone (oogrollend  ::)) een verwijzing maken naar een programma dat ze presenteert? Dat heeft toch niks met eventueel molzijn te maken? :D

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #302 Gepost op: 30-01-2018, 14:41:35 »
Ik ben er heilig van overtuigd dat de persoon in de zwarte hoodie de Mol is die langsloopt/zit. In combinatie met Emilio's biecht wanneer hij zegt 'zit hier' en dan dit persoon in beeld, vind ik een sterke. Het jammere is dat dit persoon alleen in beeld is bij Emilio en Ruben voor zover ik kan zien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #303 Gepost op: 30-01-2018, 15:03:25 »
Loes en Ruben die elkaar aankijken. Of gebeurd hier meer dan dat?

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #304 Gepost op: 30-01-2018, 18:53:13 »
Die vrouw met die plu is Simone, wat ik jullie brom. Na aflevering 10 citeer ik dit bericht en zeg ik "zien jullie wel?"

Zou ik ook denken (ik zit op Simone), maar dat ligt ook wat te veel voor de hand. Losse figuren op zich zeggen me niet zo veel. Ik zou dan eerder zoeken naar personen die meerdere keren terugkomen, los van of ze op een kandidaat lijken. Aangezien er de nodige tijd tussen de vragen voor de kandidaten zat en het niet echt waarschijnlijk is dat locals lang op die plek blijven hangen. Denk ook niet dat ze de mol in verschillende gedaantes voorbij laten komen.

Wat me wel opviel is dat de kandidaten tijdens de eerste twee opdrachten dezelfde kleding aanhadden muv Stine (grijze trui tegenover blauwe jas). Heeft zij gewisseld tussendoor....
 
Ik verwacht dat de mol voor ons vrijwel onmogelijk is te vinden, omdat de makers van WIDM ook wel weten dat alles 1000 keer wordt ingezoomd en herbekijken. Het had misschien iets kunnen zijn voor de kandidaten. Misschien is het niet eens een persoon maar een beschrijving.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 19:41:10 door kevin174 »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #305 Gepost op: 30-01-2018, 20:26:56 »
Bij gebrek aan feiten een aanname...

Als het soms toch gaat om reacties...

Ik vind de reactie van Olcay op de vraag of ze Stine uit het spel zou werken a-typisch en niet passen bij de wijze waarop ze het spel speelt. Volledig overdone. Sterker nog... Ik krijg het idee, dat die reactie helemaal niet bij die vraag hoort en dat dit een montagedingetje is. Het is een soort "O god! Wat heb ik nu gedaan?"-reactie. Meer ontlading van een Mol die iets heel spannends heeft gedaan, dan van kandidaat Olcay die volledig in lijn met haar tactiek heeft gezegd dat ze best iemand weg wil werken.

Dan de teksten: "Natuurlijk wil ik weten wie de mol is." Uiteraard. Dat is namelijk noodzakelijk als je het bent.

Vervolgens de tekst... "Het is vrij lelijk en vrij erg, maar ik denk wel dat iedereen hetzelfde heeft gedaan tijdens deze opdracht."

En daar zit voor mij de clou of de vraag... Ze zegt niet iedere kandidaat. Of Mol en kandidaten. Nee. Iedereen.

Maar wat is dat dan? Het geld? Onzin. De Mol niet. Dat kun je zo niet aannemen. De groepsvrijstelling? Onzin. Dat kun je niet van alle kandidaten verwachten.

Mijn conclusie... Die opmerking gaat niet over geld en vrijstellingen, maar over iets anders.

Olcay heeft het hier over het feit, dat iedereen op Art en de vragen heeft gelet en niet op wie er voorbijkwam. En er is een iemand die dat zeker kan weten en dat is de Mol zelf.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #306 Gepost op: 30-01-2018, 22:04:39 »
Ik zit vandaag in de Jan tunnel. De man in het rode vest is Jan verkleed als de beroemde Georgische acteur Zura Kipshidze. Of het is Kipshidze zelf. We hebben toch al een link met het theater.  ;)

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #307 Gepost op: 30-01-2018, 22:31:08 »
Of het is Kipshidze zelf. We hebben toch al een link met het theater.  ;)

Jeetje, mooi gevonden, zou te gek zijn als er 'beroemde' Georgische acteurs hebben meegedaan  :D

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #308 Gepost op: 31-01-2018, 00:30:32 »
Waarom zou Simone (oogrollend  ::)) een verwijzing maken naar een programma dat ze presenteert? Dat heeft toch niks met eventueel molzijn te maken? :D

"Ogen dicht en gaan" kan best een aanwijzing zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #309 Gepost op: 31-01-2018, 08:54:53 »
"Ogen dicht en gaan" kan best een aanwijzing zijn.

Omdat een molletje slechte ogen heeft bedoel je? Kan, maar zou wel een uitgekauwde hint zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #310 Gepost op: 31-01-2018, 10:23:33 »
Het valt gewoon op dat Simone  iets vreemds doet met haar ogen.
In haar voorstelfilmpje zegt ze: Ik ben vrij rustig op bet eerste oog" en bij de rode draad opdracht dus " ogen dicht en gewooon gaan".
Vervolgens maakt ze een opmerking in een biecht  dat die man haar zo aankijkt na de klik met de zekering en spert ze haar ogen wijd open.

Na de opdracht met de bakjes in aflevering 3 doet ze heel vreemd met haar ogen als de groep voor Art staat.

Ik heb geen zin om 4 afleveringen af te speuren maar ga er wel opletten.

Het is geen discussie voor dit topic maar de aanleiding was het knipperen met de ogen door Simone na de vraag " Ben jij de mol"  Nu is knipperen lastig te beoordelen omdat het meestal een onbewuste beweging is maar het knipperen bij deze vraag lijkt heel bewust 3x achter elkaar.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 11:14:58 door Moedermol »

Offline Hoelbeek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #311 Gepost op: 31-01-2018, 11:18:24 »
Momenteel wel denk ik.
Simone duidt aan : Mol neemt 6 de env. van links vlgs mij Jan. Stemt op Jan als Mol. Niets is wat het lijkt ?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #312 Gepost op: 31-01-2018, 17:24:33 »
Die 'vrijstelling voor de finale' viel natuurlijk helemaal niet te verdienen door de kaartjes op het bord te volgen. Als de kandidaten zich hadden omgedraaid en de Mol hadden gespot, was dat natuurlijk hun vrijstelling geweest.

By the way: Stine is de enige die in beeld wordt gebracht met een veranderend depth of field. Er worden bij haar mensen gefilmd, en vervolgens worden deze mensen onscherp en wordt ze zelf in beeld gebracht, als onderdeel van alle mensen in park. Ik geloof dat dit de enige kandidaat is bij wie dit gebeurt. Dat zou dus kunnen duiden op het feit dat Stine daar niet als kandidaat staat, maar als Mol onder de mensen in het park. De Mol die achter alle andere kandidaten is langsgelopen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 17:29:43 door Rensjekent »

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #313 Gepost op: 31-01-2018, 21:37:46 »
Ik zit er nu pas over na te denken, maar de vraag 'Ben je bereid om Simone weg te werken?' is niet voorbij gekomen. Kan dat niet omdat ze de Mol is?

De productie had tenslotte kunnen beslissen om voor iedere kandidaat een andere kandidaat op het briefje te zetten, maar ze zetten de verbondspartners erop. Het lijkt dus in elk geval een bewuste keuze.

Offline BeLoM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #314 Gepost op: 31-01-2018, 21:44:18 »
Olcay weg ook niet genoemd...

En nog even dit;

De persoon met de hoodie die als mol word gezien zoiezo lijkt wel heel erg hard een paardestaat onder haar/zijn kap te hebben. Heeft net olsay die opdracht haar haar in een staart...

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #315 Gepost op: 31-01-2018, 23:06:03 »
Olcay weg ook niet genoemd...

En nog even dit;

De persoon met de hoodie die als mol word gezien zoiezo lijkt wel heel erg hard een paardestaat onder haar/zijn kap te hebben. Heeft net olsay die opdracht haar haar in een staart...

Dat was omdat Stine niet hoefde te weten wie de mol was, zeer wss. Olcay had iig de vraag over Stine en zij zijn een verbond. Dan hwaren de productie en 1 kandidaat bij de hint betrokken, wat al eerder onwaarschijnlijk is

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #316 Gepost op: 31-01-2018, 23:13:59 »
Ik zit vandaag in de Jan tunnel. De man in het rode vest is Jan verkleed als de beroemde Georgische acteur Zura Kipshidze. Of het is Kipshidze zelf. We hebben toch al een link met het theater.  ;)

Als Jan dat serieus is dan denk ik dat Jan dit ook is:

Rechter plaatje vond ik toevallig ergens.  ::rofl::


EDIT: Ik vind zijn neus super lijken op die linkse "dame?" en "ze" ziet er naar mijn mening ook gewoon vermomt uit.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 23:16:57 door Nigel »
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #317 Gepost op: 1-02-2018, 11:05:27 »
Volgens mij had jan iets meer gezichtsbeharing dan die vrouw. Ik weet niet hoe snel het bij hem groeit, maar dit lijkt me niet haalbaar.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #318 Gepost op: 1-02-2018, 15:08:12 »
"Ben je bereid om Simone weg te werken?

Is deze vraag aan één van de kandidaten gesteld?
Zo nee....is Simone doodgewoon niet weg te werken als Mol?


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #319 Gepost op: 1-02-2018, 15:17:48 »
Nee omdat ze geen bondje meer heeft. De anderen kregen allemaal hun bondgenootje als vraag. Maar het zou een (imo wat flauwe) hint kunnen zijn.