Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 75785 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #360 Gepost op: 2-03-2018, 22:19:24 »
Nou ik denk dus dat hij zijn hand inderdaad angstvallig op iets houdt dat een tipje van de sluier oplicht over wie de mol is!
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #361 Gepost op: 2-03-2018, 22:27:24 »
Interessant Lonneke, en erg opvallend idd als je het zo achter elkaar ziet  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 22:49:22 door Whiskers »

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #362 Gepost op: 2-03-2018, 22:33:49 »
Bij Ruben heeft hij ook even zijn handen aan de zijkant, maar later ook weer zo over elkaar. Bij Olcay zien we dat niet(kan er natuurlijk uitgeknipt zijn). Ook valt op dat zij heel erg veel lol erin heeft. Kan ook beetje nervositeit zijn of adrealine omdat ze wellicht toch  vermomd is langsgelopen en Art natuurlijk een partner in crime is :). Als Art het aan de groep bekend maakt zie je ook duidelijk dat Olcay nerveus is (zie mijn foto's in het Olcaytopic)  ::vergroot::, en dat is ze niet heel vaak zo duidelijk.

Ik vroeg me alleen af of die handen nog iets kunnen betekenen.....

Zou Art met zijn handen op deze manier signaleren dat de Mol moet gaan lopen, omdat de kandidaat een bepaald antwoord gegeven heeft?

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #363 Gepost op: 2-03-2018, 22:38:05 »
Bij Ruben heeft hij ook even zijn handen aan de zijkant, maar later ook weer zo over elkaar. Bij Olcay zien we dat niet(kan er natuurlijk uitgeknipt zijn). Ook valt op dat zij heel erg veel lol erin heeft. Kan ook beetje nervositeit zijn of adrealine omdat ze wellicht toch  vermomd is langsgelopen en Art natuurlijk een partner in crime is :). Als Art het aan de groep bekend maakt zie je ook duidelijk dat Olcay nerveus is (zie mijn foto's in het Olcaytopic)  ::vergroot::, en dat is ze niet heel vaak zo duidelijk.

Ik vroeg me alleen af of die handen nog iets kunnen betekenen.....

Ja, als Olcay de mol is, dan is ze dolblij dat het spannende werk erop zit. Eerder heeft mastermol uitgezocht wie als laatste was. Dat was Simone, en Olcay daarvoor, omdat er bij Simone meer regendruppels te zien zijn, maar misschien was Olcay wel als laatste, omdat de regendruppels juist meer opgedroogd waren.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #364 Gepost op: 2-03-2018, 22:58:42 »
Simone nam een afwijkende route. En plots gaan beide handen open.
Waarom zijn die handen dan open bij Olcay?

Bij Simone staat serieus op het vierde plankje de letter N. Bij het oploaden naar dit forum gaat nogal wat kwaliteit verloren. Plaatje is gekanteld. Op de derde van rechts bovenaan een klein N op zijn zijkant.

Derde foto in het midden.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 00:11:04 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #365 Gepost op: 2-03-2018, 23:54:45 »
Ik denk dat Olcay Jan gezien heeft.
Omdat Art zonder logische reden zijn handen van het bord afhaalt.

Verklaard ook PeronGeluk en Raften samenwerking. Jan en Olcay zijn in geldstroom gelijkgestemd.

Art: die vrijstelling voor de finale vonden jullie wel interessant. Olcay moet lachen.
Eerder al staat Jan met een zuur gezicht, schuldgevoel dat hij gespot is?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 00:55:16 door foxhunter »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #366 Gepost op: 3-03-2018, 00:04:49 »
Ik denk dat Olcay Jan gezien heeft. Verklaard ook PeronGeluk en Raften samenwerking. Jan en Olcay zijn in geldstroom gelijkgestemd.

Art: die vrijstelling voor de finale vonden jullie wel interessant. Olcay moet lachen.
Daarvoor staat Jan met een zuur gezicht, schuldgevoel dat hij gespot is?

Dat denk ik niet hoor, als ze zoiets doen dan zorgen ze er wel voor dat de mol (in mijn ogen Olcay in die van jou blijkbaar Jan) niet betrapt wordt. Dat zou de hele serie verpest hebben >:D.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #367 Gepost op: 3-03-2018, 00:07:31 »
Als Jan de mol is en Olcay hem heeft gezien, waarom vult ze de laatste twee testen dan volledig op Ruben in?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #368 Gepost op: 3-03-2018, 00:10:25 »
Bekijk met deze kennis de nabespreking van de opdracht met Art en dan gaan je heel veel dingen opvallen op de gezichten van Art Olcay en Jan. En zeker na de scherpe opmerkingen van Simone.
Dat gesprek versterkt mijn vermoeden dat ik helemaal juist zit.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 00:56:04 door foxhunter »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #369 Gepost op: 3-03-2018, 01:11:56 »


Of misschien gaat het wel alleen om de letter J, aangezien alleen bij een 'Ja' de Mol vlak langs zou komen. Dus dan 'telt' alleen nog de J van Ja.
En er is nog maar één deelnemer van wie de naam met een J begint.


[/quote]
En met JA...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #370 Gepost op: 3-03-2018, 08:55:48 »

Of misschien gaat het wel alleen om de letter J, aangezien alleen bij een 'Ja' de Mol vlak langs zou komen. Dus dan 'telt' alleen nog de J van Ja.
En er is nog maar één deelnemer van wie de naam met een J begint.

En met JA...

Nee ik zie een N. Dat staat vast. Ik zie een N is heel wat anders dan ik denk een J. Heb je wel naar de 2e en 3e foto gekeken ? Ik verlies alleen resolutie bij het uploaden.
Kijk anders naar originele HD beelden en zoek het frame op. Simone aan tafel bij Art 3e vraag groepsvrijstelling en daarna gaan de handen omhoog omdat Simone op de eerste 2? vragen nee zei.
Dat bij Olcay de handen omhoog gaan, waarom? Ik denk dat ze Jan gezien heeft. Olcay neemt besluiten snel en makkelijk hoeft niet na te denken en had dus tijd om om zich heen te kijken. Dat we niet te zien krijgen wat Olcay kiest vond ik al vreemd, maar nu snap ik dat wel. Er was een afleidingsmanoeuvre nodig.




Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #371 Gepost op: 3-03-2018, 14:49:13 »
Leuk altijd die tegenovergestelde meningen.
Ik heb nergens een persoon/figuur kunnen ontdekken, na 10x terugkijken, die Jan zou kunnen zijn in het park. Er moet ergens wel een (mogelijk onscherp beeld) voorbij zijn gekomen die ons de kans geeft Jan te spotten. In tegendeel tot een figuur met hoody, die Olcay zou kunnen zijn.
Olcay komt als laatste aan de beurt bij Art en voor wat het waard is, zij kijkt triomfantelijk. Zoiets als; " Kijk eens wat ik heb geflikt"! Zij is ook het type dat brutaal weg gaat rondwandelen. Haar vermomming met de hoody is makkelijk aan en uit te trekken.
Zoiets als dit heb ik ook al in een ander topic gepost.
Ik probeer hoofdzakelijk naar gedrag en mogelijkheden te kijken en niet naar cijfers en kleuren en dat soort zaken.
Volgens mijn, bescheiden, indruk is er veel te zien bij en door Olcay.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #372 Gepost op: 3-03-2018, 15:10:52 »
Aan het einde vd opdracht komt heel kort een half hoofd bovenin beeld onder een spannend muziekje. Slecht te zien maar het lijkt heel erg op de neus van Jan. (Man met baard)

Dit zou n vermomming kunnen zijn

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #373 Gepost op: 3-03-2018, 17:32:44 »
Neus van jan? Je ziet letterlijk alleen het tipje van de neus.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #374 Gepost op: 4-03-2018, 12:41:23 »
Het antwoord op de vraag 5000 euro of vrijstelling voor de groep, zie je alleen bij de finalisten niet in beeld. Bij de rest wel
We hadden het dus al kunnen weten ;)

Offline Arjen77

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #375 Gepost op: 7-03-2018, 21:36:18 »
Wie is de persoon met zwarte trui en capuchon in het shot naast de vrouw met rode paraplu??

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #376 Gepost op: 7-03-2018, 22:19:33 »
Het antwoord op de vraag 5000 euro of vrijstelling voor de groep, zie je alleen bij de finalisten niet in beeld. Bij de rest wel
We hadden het dus al kunnen weten ;) 
Klopt inderdaad!

Als iemand toen had gezegd dat dit een hint zou kunnen zijn naar de finalisten, hadden weinig mensen erop gereageerd denk ik, aangezien deze drie weinig verdacht werden ::rofl:: Maar inderdaad een mooi detail :)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #377 Gepost op: 8-03-2018, 10:16:04 »
Wie is de persoon met zwarte trui en capuchon in het shot naast de vrouw met rode paraplu??

Even dit topic doorlezen Arjen77, daar staat genoeg over die personen geschreven  ::jaja::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #378 Gepost op: 9-03-2018, 20:08:59 »
Ik zit nu ineens met een idee. Art zegt tegen alle kandidaten: 'De vraag is: Hoe hard ben jij bereid het spel te spelen?'. Dit doet me heel erg denken aan 'Enig speurwerk opent deuren' - een nietszeggende zin waar een hint in verstopt zat. Deze zin van Art heeft niets met de opdracht te maken - ze konden helemaal geen vrijstelling verdienen door het spel harder te spelen.

Zit er een hint in? Art varieert een beetje door ook 'Hoe hard wil jij het spel spelen', dus een anagram of acronym lijkt uitgesloten. Maar betekent het woord 'hard' of 'hoe hard' iets in het Georgisch? Ik heb zitten puzzelen maar nog geen overtuigende vertaling gevonden (mede omdat 'hard' niet precies hetzelfde woord is in het Engels vertaalt het wat lastig.)
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #379 Gepost op: 9-03-2018, 20:17:31 »
Ik zit nu ineens met een idee. Art zegt tegen alle kandidaten: 'De vraag is: Hoe hard ben jij bereid het spel te spelen?'. Dit doet me heel erg denken aan 'Enig speurwerk opent deuren' - een nietszeggende zin waar een hint in verstopt zat. Deze zin van Art heeft niets met de opdracht te maken - ze konden helemaal geen vrijstelling verdienen door het spel harder te spelen.

Zit er een hint in? Art varieert een beetje door ook 'Hoe hard wil jij het spel spelen', dus een anagram of acronym lijkt uitgesloten. Maar betekent het woord 'hard' of 'hoe hard' iets in het Georgisch? Ik heb zitten puzzelen maar nog geen overtuigende vertaling gevonden (mede omdat 'hard' niet precies hetzelfde woord is in het Engels vertaalt het wat lastig.)

Wat betreft 'hard' zou dat in deze context: რთულია zijn wat je als 'rtulia' uitspreekt.