Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76458 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2018, 21:13:53 »
Dat word een Stoof momentje in de finale. De mol die vlak achter een kandidaat voorbij loopt en daarna voor de camera zijn vermomming afdoet "ik ben de mol" Als de onthulling zo gaat heeft de echt lef. Luttele meters van een kandidaat je onthullen als de mol ::oink::
Dat hebben we wellicht idd als 'vooruitzicht' ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bjornn90

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2018, 21:32:19 »


Zou dit de mol kunnen zijn?  Het regent niet en de kleur van de paraplu is misschien een hint, ook het geluidje wat eronder is geplakt vindt ik best verdacht.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 21:36:11 door Bjornn90 »

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2018, 21:33:52 »
Je zag ook even op het einde van de opdracht een vrouw met lang blond haar en een pet op. Leek net Loes.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2018, 21:37:07 »
Die zag ik ook allebei, beide zouden zowel mannen als vrouwen kunnen zijn. En eigenlijk niet Loes, zou ik denken, dat was wel heel obvious?

Er waren heel veel gekleurde dingen tussen de mensen (ballonnen, paraplu, felgekleurde shirts, etc.).

Het haar van Jan zat wat plat toen ze weer bij klaar waren. Zat dat eerst ook al zo?


---Oh ja, de paraplumevrouw heeft wel ongeveer het figuur van Simone, dus dat lijkt me ook niet heel waarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 21:39:43 door Lukie4 »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2018, 21:42:58 »
Ik heb geen afbeelding, maar bijna op het einde van de opdracht was er een dame met blond haar, een ronde zonnebril en, volgens mij, een donkerpaarse pet op. Het shot kwam van linksachteren. Ik dacht te zien dat dat geen 'echt haar' is. Ik zal straks een afbeelding zoeken.

Offline Bjornn90

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2018, 21:44:23 »
Ik heb geen afbeelding, maar bijna op het einde van de opdracht was er een dame met blond haar, een ronde zonnebril en, volgens mij, een donkerpaarse pet op. Het shot kwam van linksachteren. Ik dacht te zien dat dat geen 'echt haar' is. Ik zal straks een afbeelding zoeken.

Graag.. ik heb deze gemist

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2018, 21:45:20 »
Ik heb geen afbeelding, maar bijna op het einde van de opdracht was er een dame met blond haar, een ronde zonnebril en, volgens mij, een donkerpaarse pet op. Het shot kwam van linksachteren. Ik dacht te zien dat dat geen 'echt haar' is. Ik zal straks een afbeelding zoeken.
Wordt nu besproken in Moltalk. Patrick Stoof zegt hetzelfde

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2018, 21:48:36 »
Om eerlijk te zijn, lijkt het mij sterk dat de Mol is rond gaan lopen. Of in ieder geval getoond op beeld vanwege het hoogteverschil tussen bijvoorbeeld Ruben en Simone? Dan krijg je weer het Kees en Klaas verhaal.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2018, 21:49:56 »
Ik ben bang dat de discussie rondom de opdracht (weer) gaat verzanden in gezoek naar hints, ga ik even in op de opdracht zelf.

Mijn analyse van deze opdracht:

Mijn aanname: De mol kiest voor vrijstelling, tenzij de meerderheid al vastligt.

Logische redenatie: De meerderheid ligt vast als reeds 4 mensen hetzelfde hebben gekozen.
==> De mol kiest geld als ofwel 4 mensen geld, ofwel 4 mensen vrijstelling hebben gekozen

We weten: de meerderheid koos geld. Dus er hebben 4 mensen (of meer) geld gekozen.
==> Dus de mol kiest alleen geld als daarvoor 4 mensen geld hebben gekozen.

Maar in die situatie kiezen 5 mensen geld, en dus maar 2 mensen vrijstelling.

In mijn herinnering kozen 3 mensen vrijstelling. (Simone, Ruben, Olcay? Kan iemand checken of we inderdaad 3 mensen zagen die vrijstelling kozen? Daar is mijn argument van afhankelijk namelijk.) Dat is in tegenspraak met voorgaande.

Samengevat: als de meerderheid al vastligt wanneer de mol kiest, dan volgt een tegenspraak (als mijn herinnering klopt).
==> Dus de meerderheid ligt nog niet vast wanneer de mol kiest .
==> Dus de mol kiest vrijstelling.
==> Dus iedereen die geld kiest is niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 21:52:06 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2018, 21:50:13 »
sjit ik ga de komende dagen alle beelden terugkijken.... tot over een paar dagen  :o

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2018, 21:51:17 »
Titel: Stine is wat het lijkt. Case closed.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2018, 21:54:18 »
Ik ben bang dat de discussie rondom de opdracht (weer) gaat verzanden in gezoek naar hints, ga ik even in op de opdracht zelf.

Mijn analyse van deze opdracht:

Mijn aanname: De mol kiest voor vrijstelling, tenzij de meerderheid al vastligt.

Logische redenatie: De meerderheid ligt vast als reeds 4 mensen hetzelfde hebben gekozen.
==> De mol kiest geld als ofwel 4 mensen geld, ofwel 4 mensen vrijstelling hebben gekozen

We weten: de meerderheid koos geld. Dus er hebben 4 mensen (of meer) geld gekozen.
==> Dus de mol kiest alleen geld als daarvoor 4 mensen geld hebben gekozen.

Maar in die situatie kiezen 5 mensen geld, en dus maar 2 mensen vrijstelling.

In mijn herinnering kozen 3 mensen vrijstelling. (Simone, Ruben, Olcay? Kan iemand checken of we inderdaad 3 mensen zagen die vrijstelling kozen? Daar is mijn argument van afhankelijk namelijk.) Dat is in tegenspraak met voorgaande.

Samengevat: als de meerderheid al vastligt wanneer de mol kiest, dan volgt een tegenspraak (als mijn herinnering klopt).
==> Dus de meerderheid ligt nog niet vast wanneer de mol kiest .
==> Dus de mol kiest vrijstelling.
==> Dus iedereen die geld kiest is niet de mol.


Dit klopt helemaal, maar ik vrees altijd dat de volgorde waarin wij de kandidaten zien kiezen niet de volgorde is waarin ze ook aan bod kwamen. Dus met conclusies over wie wanneer kwam en wat koos gaan we daar rekening mee moeten houden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2018, 21:54:30 »
Ga deze opdracht zeker terug kijken. Het is interessant om te zien wie voor het geld kiest.
Daarnaast, zelfs als de ronddwalende mol niet in een shot te zien is, of te veel vermomt, dit is een typische opdracht waarbij een hint voor de kijkers zit. Hoewel geen werkelijke "meet the mol" opdracht, het past wel in het rijtje.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2018, 21:58:46 »
ik vrees altijd dat de volgorde waarin wij de kandidaten zien kiezen niet de volgorde is waarin ze ook aan bod kwamen.

Mijn redenatie gebruikt die volgorde niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bjornn90

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2018, 22:03:53 »


De man op het bankje lijkt verdacht veel op de man in een shot van stine..
Misschien Ruben die op het bankje zit en voorlangs stine loopt..? Het postuur + gezichtsbeharing komt overeen.

De vrouw met de rode paraplu vond ik al verdacht, maar nader bestuderen viel me de man op het bankje pas op.

Dan ook nog een tip naar stine? Rode paraplu + rode nagel lak en rode oorbellen van stine  :o
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 22:14:05 door Bjornn90 »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2018, 22:08:33 »





Het is bewegend beter te zien, daarom heb ik de timestamps eronder laten staan. Deze persoon is van 32:50 tot 32:55 te zien. Sorry voor de slechte kwaliteit, NPO bood me niet beter haha.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2018, 22:09:29 »
Wat ik me overigens af vraag na deze opdracht is waar je uit zou komen als je gewoon "ja" antwoord op de vraag "Ben je de Mol?"  ::rofl::
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2018, 22:11:39 »
Aan het spelbord te zien kwam iedereen hoe dan ook uit bij de keuze tussen vijfduizend euro en de groepsvrijstelling

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2018, 22:12:33 »
Jaaaa,
 de onzichtbare gorilla ::bravo::


De reacties van Jan en Emilio vond ik erg kandidaten achtig, toen ze hoorden dat ze een vrijstelling voor de finale konden winnen.


Overigens, zelfs als je zeker weet wie de mol is, betekent het niet dat je de finale haalt. Dus ik ben het niet helemaal eens met dat het een vrijstelling voor de finale is. Maar goed, dat klinkt natuurlijk wel leuk.

Zou de mol niet bij Stine en Simone hebben gelopen omdat ze 'nee' antwoordden? Al zei Art volgens mij dat de mol bij iedereen langs is gelopen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #39 Gepost op: 27-01-2018, 22:14:49 »
Aan het spelbord te zien kwam iedereen hoe dan ook uit bij de keuze tussen vijfduizend euro en de groepsvrijstelling
Uiteraard, dat was nodig voor het volgende spel.