Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76393 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #60 Gepost op: 27-01-2018, 22:34:07 »
Hele rare vraag dit. Misschien dat hier op de een of andere manier een hint in zit. (Ik verwacht hier net als Rat al zei een hint omdat zo'n soort opdracht bijna altijd een hint bevat.)

Ja, maar de vraag of je een medekandidaat zou wegwerken vind ik net zo raar. Het is niet relevant en het heeft verder geen consequenties, iedereen krijgt uiteindelijk dezelfde eindvraag.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #61 Gepost op: 27-01-2018, 22:34:47 »
Het is in ieder geval zeker dat wij als kijker ook een flard van de Mol hebben kunnen opvangen ::jaja::
In de bus in El Salvador zagen we een pruik en een petje, op het eilandfeest in Sri Lanka stond er een beeldje voor een foto waar de Mol op te zien was. Hopelijk vinden we dus iets bruikbaars - misschien zelfs een kledingstuk? :D

'Een beeldje voor een foto waar de Mol op te zien was.' Daar konden we dus helemaal niks mee, eigenlijk. En die pruik en dat petje kon letterlijk iedereen zijn. Ik denk dat dat nu weer is, of dat we de Mol helemaal niet zien.

Ik vond het shot waarin een vrouw met een paraplu en een rode rok en een panty aan staat wel verdacht veel op Simone lijken, en juist daarom zou ik zeggen dat het niet Simone is. Het was het enige shot waarin een persoon met donkere benen te zien was, dat erin moest omdat er anders vrijwel alleen maar blanke mensen te zien waren en ik denk dat de crew wil dat we in iedereen iets zouden kunnen zien. Wat wel weer zou kunnen is dat de benen zwart geschminkt zijn en er een andere kandidaat aan verbonden is, maar met het oog op de zwartepietendiscussie durf ik dat niet te insinueren.  ::dom::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #62 Gepost op: 27-01-2018, 22:35:13 »
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Er is ongetwijfeld anders gemonteerd dan dat de kandidaten antwoord gaven, en dus kan de Mol zijn ingelicht over de keuzes van anderen. Stel, de Mol was als zesde, dan kan de Mol best voor 5000 euro kiezen als er al 4 anderen voor 5000 euro hebben gekozen, want dan heeft hij of zij toch niets meer te winnen door voor de groepsvrijstelling te gaan. Maar of de Mol aan het einde was en of de Mol werd ingelicht zullen we nooit weten, alhoewel ik van dat laatste haast wel zeker ben.
Volgens mij maakt het de mol geen barst uit. Tenzij er geld in de pot moet voor komende opdrachten. Dat zou ik dus erg flauw vinden.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #63 Gepost op: 27-01-2018, 22:36:37 »
Volgens mij maakt het de mol geen barst uit. Tenzij er geld in de pot moet voor komende opdrachten. Dat zou ik dus erg flauw vinden.

Ik denk dat de Mol niet zelf zal beslissen om eens 5000 euro in de pot te stoppen (zonder geinformeerd te zijn over de keuzes van anderen).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #64 Gepost op: 27-01-2018, 22:37:31 »
Ik denk dat de Mol niet zelf zal beslissen om eens 5000 euro in de pot te stoppen.
Ik ook niet. Het komt dan uiteraard vd productie  ;)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 22:41:43 door Whiskers »

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #65 Gepost op: 27-01-2018, 22:38:06 »
Belangrijk om te onderzoeken: ziet er iemand door schmink, make-up of warrig of platgedrukt haar tijdens de opdracht anders uit dan na de opdracht als ze bij Art staan?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #66 Gepost op: 27-01-2018, 22:39:52 »
Simone is de enige die niet als doelwit wordt gesteld 'om er uitgewerkt te worden' door een kandidaat. Kan zij niet naar huis?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #67 Gepost op: 27-01-2018, 22:40:21 »
Kan iemand uitzoeken wat Art precies zei na de opdracht?

(...) "Over één ding waren jullie het eens. Die vrijstelling voor de finale vonden jullie allemaal wel interessant. En het bijzondere is: die kun je nu al op zak hebben. Als je vanmiddag goed hebt opgelet. Want terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen kwam de Mol bij jullie allemaal vlak langs."

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #68 Gepost op: 27-01-2018, 22:42:09 »
Volgens mij maakt het de mol geen barst uit.
Dat moet je toch even uitleggen vrees ik.

Gegeven dat de taak van de mol is om de pot laag te houden, lijkt het mij toch evident dat de mol er baat bij heeft als de meerderheid voor vrijstelling is?

Er moeten weliswaar 2 hordes genomen worden voor het geld verdiend is (meerderheid én de envelop naar de overkant), maar je maximaliseert als mol je kansen op succes (= geen geld in de pot) als je bij beide stappen je best doet om het geld tegen te houden.

Simone is de enige die niet als doelwit wordt gesteld 'om er uitgewerkt te worden' door een kandidaat. Kan zij niet naar huis?
Ik kreeg de indruk dat ze steeds de bondgenoten kozen. Simone is niemands bondgenoot, want Bella is naar huis.

Maar wel scherp.

Het is in ieder geval zeker dat wij als kijker ook een flard van de Mol hebben kunnen opvangen ::jaja::
In de bus in El Salvador zagen we een pruik en een petje, op het eilandfeest in Sri Lanka stond er een beeldje voor een foto waar de Mol op te zien was. Hopelijk vinden we dus iets bruikbaars - misschien zelfs een kledingstuk? :D
Maar, even voor de goede orde...

Willen wij op déze manier de mol ontmaskeren?

Nee toch, hoop ik?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #69 Gepost op: 27-01-2018, 22:42:53 »
Hoe werkt dan zoiets? Er staat elke keer 1 kandidaat bij Art. De mol zou bij iedereen achterlangs gelopen zijn. Worden de kandidaten dan uit elkaar gehouden voordat ze naar Art gaan, tijdens en daarna?
Anders moet het toch opvallen lijkt me... ???

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #70 Gepost op: 27-01-2018, 22:43:08 »
Belangrijk om te onderzoeken: ziet er iemand door schmink, make-up of warrig of platgedrukt haar tijdens de opdracht anders uit dan na de opdracht als ze bij Art staan?

Het mooiste zou zijn als de mol helemaal niet verkleed was maar in zijn normale outfit is langsgelopen.
Wel een risico natuurlijk, maar zou me niets verbazen en geeft mooie beelden in aflevering 10  :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #71 Gepost op: 27-01-2018, 22:43:42 »
Dat moet je toch even uitleggen vrees ik.

Volgens mij is de enige echte taak/core business vd mol niet ontdekt worden cq geen of zo weinig mogelijk verdenking op zich laden.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 22:44:25 door Lukie4, Reden: quote ingekort »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #72 Gepost op: 27-01-2018, 22:44:14 »
Hoe werkt dan zoiets? Er staat elke keer 1 kandidaat bij Art. De mol zou bij iedereen achterlangs gelopen zijn. Worden de kandidaten dan uit elkaar gehouden voordat ze naar Art gaan, tijdens en daarna?
Anders moet het toch opvallen lijkt me... ???
Lijkt mij wel.
Je kan dan toch vertellen wat de opdracht inhoud als je ervoor én erna in een groep staat.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #73 Gepost op: 27-01-2018, 22:45:13 »
Hoe werkt dan zoiets? Er staat elke keer 1 kandidaat bij Art. De mol zou bij iedereen achterlangs gelopen zijn. Worden de kandidaten dan uit elkaar gehouden voordat ze naar Art gaan, tijdens en daarna?
Anders moet het toch opvallen lijkt me... ???
Nogmaals(ik heb het eerder geopperd): hoe moeten de kandidaten iemand zien die ACHTER hen langs loopt?  ???

Offline Ivie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #74 Gepost op: 27-01-2018, 22:45:42 »
Op 23.39 zit er iemand met een zwarte capuchon op een bankje, vrouwelijk silhouet lijkt t met soort van staart onder capuchon... en eindshot met geschminkt meisje net voordat art begint te praten lijkt het of de baard van Ruben in (33.09) beeld is.  Ik blijf nog even in mijn Ruben tunnel denk ik. Hij komt bij meerdere kandidaten al op het vlak/ het bord langs bij de vragen. Dus dan hoeft hij niet meer langs te lopen ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 22:47:47 door Ivie »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2018, 22:46:25 »
De persoon met het witte shirt, de lange blonde haren, en het petje op. Dat kan heel erg goed de mol zijn.

En op grond daarvan sluit ik nu Simone en Olcay uit. Simone, vanwege de kleur van de armen, en Olcay, omdat die bewuste persoon achter haar langs loopt, als zij het vragenspel speelt (dat laatste weet ik overigens niet zeker).


Een andere mogelijkheid is: bij Patrick was het steeds dezelfde vermomming, het petje met de pruik.

Zou het dan in dit geval zo kunnen zijn, dat de mol steeds met een andere vermomming achter een kandidaat langs is gelopen?


Op 23.39 zit er iemand met een zwarte capuchon op een bankje, vrouwelijk silhouet lijkt t met soort van staart onder capuchon... en eindshot met geschminkt meisje net voordat art begint te praten lijkt het of de baard van Ruben in (33.09) beeld is.  Ik blijf nog even in mijn Ruben tunnel denk ik
De mol LOOPT langs de kandidaat, is gezegd door Art.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2018, 22:47:13 »
Volgens het dagboek van de mol, moest deze een wandeling maken door het park binnen het gezichtsveld van de kandidaten..  :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2018, 22:47:27 »
Belangrijk om te onderzoeken: ziet er iemand door schmink, make-up of warrig of platgedrukt haar tijdens de opdracht anders uit dan na de opdracht als ze bij Art staan?

Bij Loes. Haar haar begon sochtends als een soort van bob. Na de opdracht was deze aardig ingezakt. Of haar haar is gewoon niet stevig genoeg om de coupe de hele dag vol te houden  ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2018, 22:48:48 »
Ik kreeg de indruk dat ze steeds de bondgenoten kozen. Simone is niemands bondgenoot, want Bella is naar huis.

Maar wel scherp.
Klopt. Maar kan desalniettemin een leuk hintje zijn. 'Ze hoefden de vraag er niet in te stoppen', kun je andersom ook denken.

Maar, even voor de goede orde... Willen wij op déze manier de mol ontmaskeren?

Nee toch, hoop ik?
Nee, we willen geen zekerheid over de Mol. Maar een bepaald vermoeden dat altijd nog ruim onzeker blijft -  een postuur van 'een' persoon op straat of zoiets - dat verhoogt voor mij wel de lol. :D Zoals altijd, puur om de tunnels te stutten, niet om ze te doen instorten.
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2018, 22:51:30 »
Serieus mensen. 'de mol kwam bij jullie allemaal vlák langs'.
Vlak = plat. Ik denk dat we alle passanten kunnen negeren en dat de echte hint in dat 'vlak' voor hun neus zit.