Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76389 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #80 Gepost op: 27-01-2018, 22:52:53 »
(...) "Want terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen kwam de Mol bij jullie allemaal vlak langs."

Bedankt!!

Mijn theorie voor de eerste aflevering van dit seizoen:
Toen Klaas De Mol was, was er ook al een hint, waarbij je steeds de eerste letter van een woord moest nemen. Zo kwam ik op deze mogelijke hint naar Jan Versteegh:

"Wil je nu al weten wie De Mol is?"

Pak de eerste letters van elk woord in de vraag:

W-J-N-A-W-W-D-M-I-?

Haal de letters van WIDM weg:
J-N-A? -> JAN?

Art zegt dat de Mol vlak langs de kandidaten kwam. Iedereen heeft het wel over mensen die op de achtergrond lopen, maar lopen wordt helemaal niet genoemd. Misschien bedoelt Art dat de Mol, Jan, langs kwam in de eerste vraag; "Wil je nu al weten wie de Mol is?"
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #81 Gepost op: 27-01-2018, 22:52:57 »
Het nut van die vragen snapte ik trouwens niet helemaal. Mensen kregen andere vragen als ze andere keuzes maakte en Ruben zat er twee keer tussen met 'zou je ... uit het spel willen werken.' Apart, en ik snap niet waarom dit ineens met een boom moest. Niet dat ik het niet origineel vond, alleen het diende nergens. Was misschien ook beter geweest als de vragen richting de kandidaten lagen in plaats van richting Art.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #82 Gepost op: 27-01-2018, 22:53:15 »
Simone is de enige aan wie de vraag gesteld werd of zij de mol is, en naast Ruben is zij de enige van wie aan anderen niet werd gevraagd of ze weggewerkt moet worden.
Huh?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #83 Gepost op: 27-01-2018, 22:53:38 »
Serieus mensen. 'de mol kwam bij jullie allemaal vlák langs'.
Vlak = plat. Ik denk dat we alle passanten kunnen negeren en dat de echte hint in dat 'vlak' voor hun neus zit.

Ja, we moeten alle opties uitpluizen.

(Ik zelf was al in de weer met een valk en een slang (vlak langs) en dan kom je op gedichten en liedjes maar volgens mij niet dichter bij de Mol.)

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #84 Gepost op: 27-01-2018, 22:54:40 »
Bedankt!!

Mijn theorie voor de eerste aflevering van dit seizoen:
Art zegt dat de Mol vlak langs de kandidaten kwam. Iedereen heeft het wel over mensen die op de achtergrond lopen, maar lopen wordt helemaal niet genoemd. Misschien bedoelt Art dat de Mol, Jan, langs kwam in de eerste vraag; "Wil je nu al weten wie de Mol is?"

Dat de Mol vlak langs kwam - en dan eventueel niet lopend - vind ik interessant, maar ik zie geen andere manier waarop je de vraag 'Wil je nu al weten wie de Mol is' kunt stellen zonder dat hij gek klinkt.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #85 Gepost op: 27-01-2018, 22:56:11 »
Het nut van die vragen snapte ik trouwens niet helemaal. Mensen kregen andere vragen als ze andere keuzes maakte en Ruben zat er twee keer tussen met 'zou je ... uit het spel willen werken.' Apart, en ik snap niet waarom dit ineens met een boom moest. Niet dat ik het niet origineel vond, alleen het diende nergens. Was misschien ook beter geweest als de vragen richting de kandidaten lagen in plaats van richting Art.


Het zou dus logisch zijn dat de Mol die 'vlak langs kwam' inderdaad op dat vierkant en die boom slaat.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #86 Gepost op: 27-01-2018, 22:57:00 »
Dat de Mol vlak langs kwam - en dan eventueel niet lopend - vind ik interessant, maar ik zie geen andere manier waarop je de vraag 'Wil je nu al weten wie de Mol is' kunt stellen zonder dat hij gek klinkt.

Klopt, maar ze hebben misschien eerst de Mol gekozen en daarna dit spel erbij verzonnen met de vragen?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #87 Gepost op: 27-01-2018, 22:57:22 »
Bedankt!!

Mijn theorie voor de eerste aflevering van dit seizoen:
Art zegt dat de Mol vlak langs de kandidaten kwam. Iedereen heeft het wel over mensen die op de achtergrond lopen, maar lopen wordt helemaal niet genoemd. Misschien bedoelt Art dat de Mol, Jan, langs kwam in de eerste vraag; "Wil je nu al weten wie de Mol is?"
Hoe wil je vlak langs iemand komen zonder je te bewegen?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #88 Gepost op: 27-01-2018, 22:58:25 »
Klopt, maar ze hebben misschien eerst de Mol gekozen en daarna dit spel erbij verzonnen met de vragen?

Ja, daar heb je een punt. Alhoewel ik niet zo snel denk dat ze soms een opdracht niet voorbereiden tot er een Mol gekozen is om een opdracht te maken waar de naam van de Mol centraal staat.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #89 Gepost op: 27-01-2018, 22:59:02 »
Hoe wil je vlak langs iemand komen zonder je te bewegen?

Langskomen als in 'voorbij komen op het bord' of 'passeren in de woorden van Art.'

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #90 Gepost op: 27-01-2018, 22:59:16 »
Wat mij opviel is dat de tafel en dus Art op twee verschillende plekken staat. (Opgenomen is)
Bij Emilio, Jan en Stine dicht bij een bankje, bij de andere vier staat de tafel ergens anders in het park.
Ik heb geen idee waarom, maar vind het vreemd.

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Er is ongetwijfeld anders gemonteerd dan dat de kandidaten antwoord gaven, en dus kan de Mol zijn ingelicht over de keuzes van anderen. Stel, de Mol was als zesde, dan kan de Mol best voor 5000 euro kiezen als er al 4 anderen voor 5000 euro hebben gekozen, want dan heeft hij of zij toch niets meer te winnen door voor de groepsvrijstelling te gaan. Maar of de Mol aan het einde was en of de Mol werd ingelicht zullen we nooit weten, alhoewel ik van dat laatste haast wel zeker ben.

Volgens mij is nadat de boomtafel is verplaatst goed aan de tafel te zien dat het heeft geregend. Dus we kunnen misschien wel vaststellen wie er als eerste groepje voor de bui is geweest, en wie erna...  ::vergroot::

Offline Mollaria82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #91 Gepost op: 27-01-2018, 22:59:21 »
Misschien was het antwoord op de vraag "wil je nu al weten wie de Mol is?" wel het antwoord waarna ze rond hadden moeten kijken als ze Ja antwoordden. Stine moest dan wel Nee antwoorden, want ze kon niet bij zichzelf voorbij lopen.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #92 Gepost op: 27-01-2018, 22:59:50 »
Serieus mensen. 'de mol kwam bij jullie allemaal vlák langs'.
Vlak = plat. Ik denk dat we alle passanten kunnen negeren en dat de echte hint in dat 'vlak' voor hun neus zit.

Dus vlak langs: ik denk dat de mol niet fysiek voorbij kwam, maar dat zijn/haar naam zichtbaar op de kaartjes op het bord stond.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #93 Gepost op: 27-01-2018, 23:00:51 »
Volgens het dagboek van de mol, moest deze een wandeling maken door het park binnen het gezichtsveld van de kandidaten..  :o
De mol liep niet bij Stine. Want in het dagboek staat dat de mol bij ja moest lopen.

Citaat van: dagboek van de mol
Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.

Art zegt in zijn praatje dat de mol "bij jullie allemaal" langs kwam.

(...) "Over één ding waren jullie het eens. Die vrijstelling voor de finale vonden jullie allemaal wel interessant. En het bijzondere is: die kun je nu al op zak hebben. Als je vanmiddag goed hebt opgelet. Want terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen kwam de Mol bij jullie allemaal vlak langs."

De mol loopt niet bij Stine langs (want ze zei nee) is Stine dan toch de mol?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2018, 23:01:05 »
Dus vlak langs: ik denk dat de mol niet fysiek voorbij kwam, maar dat zijn/haar naam zichtbaar op de kaartjes op het bord stond.

Wat dus iedereen was, want iedereen was minstens een keer zichtbaar op het bord (behalve Simone).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2018, 23:01:21 »
Dus vlak langs: ik denk dat de mol niet fysiek voorbij kwam, maar dat zijn/haar naam zichtbaar op de kaartjes op het bord stond.

Er stond wel heel vaak JA N(EE) op het bord. :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2018, 23:03:12 »
Langskomen als in 'voorbij komen op het bord' of 'passeren in de woorden van Art.'

Nah, tot op heden is er niet over gelogen als de mol daadwerkelijk gespot had kunnen worden. Waarom nu wel?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2018, 23:03:57 »
Stiekem liep Ruben hier gewoon onvermomd onder een paraplu...

Zou wel grappig zijn, maar geloof het zelf niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2018, 23:04:50 »
Het moment dat Emilio zegt "zit hier"....

Volgens mij zit hier de mol...

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2018, 23:05:25 »
Stiekem liep Ruben hier gewoon onvermomd onder een paraplu...

Zou wel grappig zijn, maar geloof het zelf niet.

Dat had Jan overduidelijk kunnen zien, dus ik denk het niet.