Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76394 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #180 Gepost op: 28-01-2018, 15:20:38 »
Of is het iemand vd productie? Omdat ik in andere posts zie dat hij ergens anders ook in beeld was.  Die dan hier voor het idee bij mol Stine langsloopt (misschien was ze zelf benieuwd of ze een voorbijganger op zou merken)
Maar volgens het Dagboek van de Mol liep de Mol alleen langs bij kandidaten die "Ja" antwoordden op de vraag "Wil je nu al weten wie de mol is?" Dus dan is de mol bij Stine niet langsgelopen.

EDIT: Oh, wacht, dat bedoel je waarschijnlijk ook... laat maar. :-[
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #181 Gepost op: 28-01-2018, 15:34:04 »
We kunnen ook niet uitsluiten dat een van de kandidaten de mol wèl gezien heeft. Het spel is bij meerdere kandidaten niet volledig in beeld gebracht, en als je de mol gespot hebt ga je dat natuurlijk niet vertellen in de groep. Dan kun je als Art het vertelt het beste net zo verbaasd doen als de rest. Je moet altijd nog details over de mol invullen in de test, en dan gaan de anderen letten op wie jij let.

Nu lijkt het alsof het niemand is opgevallen. Maar als de vermomming niet al te zwaar was, zou verderop in het seizoen best nog kunnen blijken dat een van de kandidaten hem/haar toch heeft gespot.

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #182 Gepost op: 28-01-2018, 15:35:18 »
Sorry als iemand dit al eerder heeft gepost, maar toen deze opdracht kwam heb ik als een razende mijn 'appendix' boekje gepakt en opgeschreven wat iedereen zei. Halverwege stopte mijn pen er ook nog mee, maar ik kon toch verder. Spoiler vanwege grootte.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #183 Gepost op: 28-01-2018, 15:41:25 »
Volgens mij zou de boom er (ongeveer) uit moeten zien zoals ik links getekend heb. De rode vakjes hebben we niet gezien, dus daar heb ik aannames gemaakt. Als dat schema klopt, zou het vereenvoudigd kunnen worden naar kleinere versie . Die ziet er uiteraard minder 'spannend' uit. Dus misschien klopt het niet dat je aan de rechterkant ook de vragen zou krijgen of je X weg wilt spelen en of je de mol bent. En misschien leidt de bewering dat je WEL de mol bent helemaal niet naar de keuze voor het geld of de vrijstelling... Food for thought...

Aan de gelukkige winnaar van dit veilingitem (?!) alvast de vraag om te checken of mijn schema klopt :-)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 15:51:12 door hagriddler »
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #184 Gepost op: 28-01-2018, 15:42:25 »
Ik denk dat de mol niet zo ingewikkeld verkleed was. Ik denk dat het de persoon in de hoodie is. Je ziet die persoon op een bankje terwijl Emilio praat. Ook loopt deze hoodie-persoon voor de mevrouw met de rode paraplu uit. Je focust nogal gauw op die vrouw maar daarvoor loopt dus hoodie.

Achter de vrouw met de blonde pruik en pet komt ook iemand aan lopen. Kan helaas net niet zien of dat hoodie is.



Ma how, zeg!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #185 Gepost op: 28-01-2018, 16:26:48 »
De hoodie is zeker drie keer in beeld, mogelijk zelfs een vierde keer. Een weinig opvallende vermomming die opvalt doordat hij zo veel aanwezig is. Als dit de mol is, ga ik Ruben zeker wegstrepen die is gewoon langer, en ook stine en Simone voldoen niet aan t profiel van de hoodie.

Het feit bij wie de hoodie verschijnt neem ik niet mee omdat dit pure montage kan zijn.

Ik ben blij met de huisvlijt voor de beslissingsdiagrammen, maar weet toch zeker dat het antwoord ja op ben jij de mol, moet leiden naar een vrijstelling voor de finale . Een finale zonder mol. Nee dat gaat niet.

En een vraagje aan de makers van stills.  Kan iemand een stil maken van het moment dat art t vakje opent met de vraag Ben jij de mol?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #186 Gepost op: 28-01-2018, 16:40:01 »
Wat een super-opdracht! En helemaal magisch door de opmerking van Art aan het eind. Dit deed me wel een beetje denken aan de Mol België met Eline afgelopen voorjaar!
Maar goed, wie de mol is bij de voorbijgangers? Geen idee, ik vrees, maar vooral hoop, dat we daar pas in aflevering 10 achter gaan komen!

Eerlijk gezegd vond ik dus best een anti climax voor die weken lang dat we gespeculeerd hebben over die zogenaamde "vrijstelling voor de finale". :P
Juist niet! Ik vond dit magistraal! Lekker de molloten aan het werk zetten, en dan met zo'n 'vrijstelling' aan gaan komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline lislovesfashion

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #187 Gepost op: 28-01-2018, 17:04:24 »
Bij de ondervraging van Emilio stond ineens deze vrouw (of man verkleed als vrouw) achter art een foto te maken. Ik vond het nog al opvallen omdat diegene in het rood is maar diegene is maar 1 seconde in beeld. Het lijkt op het eerste gezicht op Loes maar misschien is het wel jan of ruben verkleed als vrouw met een pruik op??? Wat denken jullie

Offline lislovesfashion

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #188 Gepost op: 28-01-2018, 17:05:24 »
Hier nog een ingezoomde foto

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
De Mol gespot in opdracht "Niet is wat het lijkt" ?
« Reactie #189 Gepost op: 28-01-2018, 17:16:31 »
Ik denk dat ik de Mol heb gevonden, het lijkt Jan of Ruben, maar het kan eventueel ook een pruik zijn. Ik weet bijna zeker dat dit de MOL was.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #190 Gepost op: 28-01-2018, 17:17:56 »
Ik vind dit niet 'in het gezichtsveld van de kandidaten'.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #191 Gepost op: 28-01-2018, 17:27:38 »
Ik vind dit niet 'in het gezichtsveld van de kandidaten'.

Het is naar mijn mening echt de MOL! Je ziet hem echt 1 seconde ofzo en dan is hij weer weg. Als het een klein kind was dan denk ik dat het kind daarna langs moet zijn geweest en dat is niet zo. Het shot verandert ook heel erg snel nadat dit persoon voorbij kwam, als het een kind was dan zouden ze het toch gewoon verder uit dat perspectief blijven. Maar als het de Mol was dan moest je wel van een ander perspectief filmen, want anders zag je de Mol duidelijk in beeld. Ik zou het echt raar vinden als dit de Mol NIET is.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #192 Gepost op: 28-01-2018, 17:30:37 »
Maar eh, zelfs als het de Mol zou zijn, wat schieten we er dan mee op? ;D

O ja, Loes wegstrepen. ;)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #193 Gepost op: 28-01-2018, 17:35:56 »
Maar eh, zelfs als het de Mol zou zijn, wat schieten we er dan mee op? ;D

O ja, Loes wegstrepen. ;)

Ik denk dat het dan Jan of Ruben is. In ieder geval ben ik weer een stukje uit mijn Stine tunnel door dit ::vergroot::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #194 Gepost op: 28-01-2018, 18:06:18 »


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #195 Gepost op: 28-01-2018, 18:21:59 »



::rofl::

Dat zou wel genant zijn dat de crew Loes dan geen andere hoodie had kunnen lenen.


Heb je meer screencaps van de persoon in de hoodie uit opdracht 4.2?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #196 Gepost op: 28-01-2018, 18:25:50 »
En een vraagje aan de makers van stills.  Kan iemand een stil maken van het moment dat art t vakje opent met de vraag Ben jij de mol?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #197 Gepost op: 28-01-2018, 18:28:32 »
Niets is wat het lijkt....Maar van deze overgang blijf ik de rillingen krijgen. Eerst zie je die blonde pruik (?) met pet voorbij lopen en daarna vloeit het beeld over in 2 kinderen. Tussen hun hoofden verschijnt ineens een baard met open mond lijkt wel. Om vervolgens weer te verdwijnen. Fascinerende en tegelijkertijd een beetje creepy overgang. Zou het dan toch Ruben zijn, die verkleed met blonde pruik voorbij liep??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #198 Gepost op: 28-01-2018, 18:37:09 »
Die baard is veel voller dan die van Ruben. En de Mol verkleden als blonde kinderlokker met donkere baard zie ik niet zo voor me.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #199 Gepost op: 28-01-2018, 18:39:05 »
Die baard is veel voller dan die van Ruben. En de Mol verkleden als blonde kinderlokker met donkere baard zie ik niet zo voor me.
::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly