Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76379 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #200 Gepost op: 28-01-2018, 18:45:36 »
In combinatie met het feit dat juist in dat shot Emilio zegt: "Zit hier" en geen woord meer of minder (bij het vervolg zitten we al in een ander shot) begin ik hier toch in te geloven. Misschien nog niet dat het Loes is, wel dat het de Mol is.

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #201 Gepost op: 28-01-2018, 19:12:53 »
::rofl::

Dat zou wel genant zijn dat de crew Loes dan geen andere hoodie had kunnen lenen.


Heb je meer screencaps van de persoon in de hoodie uit opdracht 4.2?
Hoodie rechts naast de rode paraplumevrouw.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 19:25:11 door Ray026 »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #202 Gepost op: 28-01-2018, 19:18:19 »
Art stelt steeds dat er een vrijstelling te verdienen is voor de finale, "maar (!!!) de vraag is: hoe hard wil je het spel spelen?" Dat impliceert dat er een verband is tussen die genoemde vrijstelling (die we op het bord nergens hebben gezien) en de wijze waarop het spel gespeeld wordt. Nergens wordt verder duidelijk dat dat verband er in deze opdracht is. Heb daardoor de indruk dat we òf misleid worden òf allemaal iets heel erg over het hoofd zien. Zit te vrijstelling voor de finale onder een ongeopend vakje? Is het iets anders?

Emilio         +5000
(Art: "Antwoord staat genoteerd")

Jan         "Dan lig ik er misschien uit na dit rondje"
(Art knikt)

[Terzijde... Die opmerking suggereert een keuze voor de groepsvrijstelling. Jan heeft echter een groene vrijstelling. Een groepsvrijstelling is weliswaar sterker en zekerder, omdat er een zwarte vrijstelling in het spel is... Toch denk ik dat hij, als kandidaat, het zich kan veroorloven voor +5000 te kiezen.]

Stine         Groepsvrijstelling
(Art zegt niets)

Ruben         ?

[Terzijde: Art zegt: "Daar gaat Loes." Alsof het een vaststaand feit is. Loopt ze langs? Is dit het vooruitzicht waar de titel van de aflevering op zinspeelt? Bij andere kandidaten ontbreekt een dergelijke formulering. Alsof Ruben het lot van Loes heeft bezegeld. Of gaat ze echt door zijn gezichtsveld? Is dat het teken voor Loes om te gaan?]

Loes         +5000
(Art: "Staat genoteerd")

[Terzijde... De Kennis Is Macht van Loes, de opmerking over strategisch denken... Wist zij al dat een meerderheid voor 5000 niet te voorkomen was? Wat is er strategisch aan kiezen voor 5000 euro? Welke kennis win je daarmee als kandidaat?]

Simone         Groepsvrijstelling
(Art: niets)

Olcay         ?
(Art: "Zeker weten? Ok.")

Olcay: "Het is vrij lelijk en vrij erg, maar ik denk dat iedereen hetzelfde heeft gedaan tijdens deze opdracht." Dit, in combinatie met het feit dat zij iedereen voor de bus zou gooien, doet me denken dat zij niet voor de groepsvrijstelling kiest, maar keihard voor het geld en dus een eliminatie (van wie dan ook) gaat.

Uit het feit dat Art totaal niet lijkt te reageren op de groepsvrijstellingen en wel op de kandidaten die geld kiezen, krijg ik het gevoel dat in ieder geval ook Jan en Olcay 5000 kozen. Het is een aanname, ik weet het, maar we krijgen gewoon te weinig te zien.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #203 Gepost op: 28-01-2018, 19:46:43 »

En een vraagje aan de makers van stills.  Kan iemand een stil maken van het moment dat art t vakje opent met de vraag Ben jij de mol?



http://i64.tinypic.com/6895qe.jpg

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #204 Gepost op: 28-01-2018, 19:51:12 »
Als ik deze still zie klopt het toch wat ik meende te hebben gezien, Art opende verkeerde vakjes bij Simone?
Hij zou immers helemaal links van het bord moeten zitten?

*wat en heerlijk spel; op naar de zoveelste herhaling maar weer*
Omnia vincit amor

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #205 Gepost op: 28-01-2018, 20:02:24 »
Hoe wil je vlak langs iemand komen zonder je te bewegen?

Als foto-print op een T-shirt/schoudertas... ?  zoals bvb man in wit t-shirt met bedrukte tas in "wandelaars" shot?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 20:04:10 door Daisy, Reden: quote gefixed »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #206 Gepost op: 28-01-2018, 20:03:48 »
Als ik deze still zie klopt het toch wat ik meende te hebben gezien, Art opende verkeerde vakjes bij Simone?
Hij zou immers helemaal links van het bord moeten zitten?

*wat en heerlijk spel; op naar de zoveelste herhaling maar weer*

Klopt toch wel? Eerste vraag wil je weten wie de mol is JA, en dan wil je KANDIDAAT X verraden (weet ff niet wie) NEE, en dan komt deze.

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #207 Gepost op: 28-01-2018, 20:07:59 »
Art stelt steeds dat er een vrijstelling te verdienen is voor de finale, "maar (!!!) de vraag is: hoe hard wil je het spel spelen?" Dat impliceert dat er een verband is tussen die genoemde vrijstelling (die we op het bord nergens hebben gezien) en de wijze waarop het spel gespeeld wordt. Nergens wordt verder duidelijk dat dat verband er in deze opdracht is. Heb daardoor de indruk dat we òf misleid worden òf allemaal iets heel erg over het hoofd zien. Zit te vrijstelling voor de finale onder een ongeopend vakje? Is het iets anders?


Nee ik denk dat je veel simpeler moet denken.
Namelijk: Het spel is gewoon een afleiding.
Als de kandidaten hadden opgelet hadden ze de mol langs zien komen. Dan heb je automatisch een soort vrijstelling voor de finale, omdat je alle antwoorden van de komende executies goed kunt hebben.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #208 Gepost op: 28-01-2018, 20:09:40 »
Hoodie rechts naast de rode paraplumevrouw.


Bedankt! Net even teruggekeken. Daar lijkt die persoon meer op een fijn gebouwde man dan op Loes.

Ik kan niet eens zien of het om dezelfde persoon gaat als die in de still die je eerst postte.  ::ohno::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #209 Gepost op: 28-01-2018, 20:10:42 »
Citaat
Nee ik denk dat je veel simpeler moet denken.
Namelijk: Het spel is gewoon een afleiding.
Als de kandidaten hadden opgelet hadden ze de mol langs zien komen. Dan heb je automatisch een soort vrijstelling voor de finale, omdat je alle antwoorden van de komende executies goed kunt hebben.

Blijkbaar moeten we het zo zien. Dan vind ik de formulering "vrijstelling voor de finale" een ongelukkige en misleidende. Want als meerdere kandidaten de Mol spotten, wordt het toch weer afhankelijk van test. En dat is wezenlijk anders dan een vrijstelling voor de finale.

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #210 Gepost op: 28-01-2018, 20:12:55 »
Blijkbaar moeten we het zo zien. Dan vind ik de formulering "vrijstelling voor de finale" een ongelukkige en misleidende. Want als meerdere kandidaten de Mol spotten, wordt het toch weer afhankelijk van test. En dat is wezenlijk anders dan een vrijstelling voor de finale.

Ben ik ook met je eens Tarballs.. daar zat ik ook aan te denken. maar dat is WIDM ;) alles is altijd misleidend, het zorgde er bij de kandidaten immers voor dat ze echt op het spel gingen focussen, en niet wat er om hen heen gebeurde.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #211 Gepost op: 28-01-2018, 20:19:59 »
Als ik deze still zie klopt het toch wat ik meende te hebben gezien, Art opende verkeerde vakjes bij Simone?
Hij zou immers helemaal links van het bord moeten zitten?

*wat en heerlijk spel; op naar de zoveelste herhaling maar weer*

Het klopt wel qua volgorde. Wat ik opvallender vind is haar mimiek op de vraag of zij de mol is.
Ze knijpt haar lippen samen, schudt nee en knippert 3 keer met haar ogen terwijl ze het woord “nee” uitspreekt (op 31.34).

Lippen op elkaar persen: Het lichaam geeft letterlijk aan dat datgene wat er uit de mond van de persoon komt er eigenlijk niet uit zou moeten komen.
Knipperen met de ogen: Dit zijn uitingen van nervositeit, die vaak duiden op liegen. Gemiddeld knippert een persoon 1 keer per 5 seconden met de ogen.

Ik denk dat ik toch nog maar even bij Simone blijf. (En Stine. En Loes).  ::rofl::

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #212 Gepost op: 28-01-2018, 20:24:43 »
Blijkbaar moeten we het zo zien. Dan vind ik de formulering "vrijstelling voor de finale" een ongelukkige en misleidende. Want als meerdere kandidaten de Mol spotten, wordt het toch weer afhankelijk van test. En dat is wezenlijk anders dan een vrijstelling voor de finale.

Ik vond het juist een geniale bewoording. Toen werd verteld dat de mol langsliep, snapte ik meteen de link met de vrijstelling. Ze worden met deze formulering op scherp gezet, wat nodig is voor deze opdracht. Toch is hun aandacht niet op de goede plek. Ik vind het weer een toppunt van dit seizoen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #213 Gepost op: 28-01-2018, 20:37:40 »
Interessant.

En als wij net zo hard als de kandidaten op het verkeerde pad worden gezet? En dus massaal naar iemand zoeken die niet in beeld is terwijl er ergens anders iets heel erg duidelijk is? Dat ook wij daardoor de gorilla missen, zeg maar.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #214 Gepost op: 28-01-2018, 20:41:05 »
Art stelt steeds dat er een vrijstelling te verdienen is voor de finale, "maar (!!!) de vraag is: hoe hard wil je het spel spelen?" Dat impliceert dat er een verband is tussen die genoemde vrijstelling (die we op het bord nergens hebben gezien) en de wijze waarop het spel gespeeld wordt. Nergens wordt verder duidelijk dat dat verband er in deze opdracht is. Heb daardoor de indruk dat we òf misleid worden òf allemaal iets heel erg over het hoofd zien. Zit te vrijstelling voor de finale onder een ongeopend vakje? Is het iets anders?
dacht exact hetzelfde. Nu was het wel meteen duidelijk dat je dus ook een soort figuurlijke vrijstelling kon verdienen door de mol te spotten. Maar ik denk dat als je alles positief (dus ‘liefelijk”) had beantwoord je misschien wel bij die vrijstelling was uitgekomen helemaal rechts onderaan? Dus: ik wil niet weten wie de mol is, ik pak geen jokers af etc. Alhoewel ik het niet eens zou zijn als je nu dat al kon verdienen. Maar om aan te geven: misschien was er echt nog wel iets te verdienen op dat bord.
Meer L

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #215 Gepost op: 28-01-2018, 20:53:25 »
Bedankt aan de makers van de stills. Ben er inmiddels door herbekijken al achter dat art de vorige vakjes steeds dichtdoet en er dus niks definitiefs uit deze stil is af te leiden. Maar Ik blijf me afvragen of dit shot echt in de ondervraging van Simone zit of dat we dit door de montage enkel moeten geloven.

Voor mijn gevoel gaat er iemand in afl 10 hier tegenover art staan die op deze vraag ja schreeuwt ::jaja::

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #216 Gepost op: 28-01-2018, 21:16:58 »
De vraag "Wil je nu al weten wie de Mol is?" komt bij iedereen langs.

De enige naam waarvan alle letters in deze zin voorkomen is Simone Weimans.

Kan dit zijn wat Art bedoelde met dat de mol bij iedereen langs kwam?


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #217 Gepost op: 28-01-2018, 21:24:22 »
Mooi gevonden.

Wel jammer dat de 's' maar een keer in de zin staat.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 21:28:22 door Marisa »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #218 Gepost op: 28-01-2018, 21:31:27 »
De vraag "Wil je nu al weten wie de Mol is?" komt bij iedereen langs.

De enige naam waarvan alle letters in deze zin voorkomen is Simone Weimans.

Kan dit zijn wat Art bedoelde met dat de mol bij iedereen langs kwam?

Het klopt wat je zegt, maar ik had het sterker gevonden als de S en de M die twee keer in haar naam zitten ook twee keer in de zin voor waren gekomen.

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #219 Gepost op: 28-01-2018, 21:32:50 »
Ja klopt, als letters dubbel mogen tellen past Stine Jensen er ook in zie ik.

Toch teveel Simonetunnelvisie?