Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus  (gelezen 62940 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #100 Gepost op: 6-02-2018, 16:56:49 »
Ben nu al een tijdje opzoek naar wat er op het shirt staat, maar kan niets vinden
"mootmoinsonar"? I kan ook L zijn?


"meet me in sonar" met een teken ervoor dat waarschijnlijk geen letter is.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #101 Gepost op: 6-02-2018, 17:07:21 »
Thankz Heinz. Dan kan ik die zoektocht staken
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #102 Gepost op: 6-02-2018, 17:14:32 »
Dat kan natuurlijk nooit stoel nr 1 zijn, Ruben
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #103 Gepost op: 6-02-2018, 21:49:06 »
De Joker heeft harten 3 in zijn handen. Precies de kaart die Stine ook de hele tijd in haar handen heeft
 ::jaja::

 ::oink:: ::bravo::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #104 Gepost op: 7-02-2018, 01:29:22 »
Tijdens het kapot prikken van de ballonnen stopt Loes het biljet van 500 euro elf seconden voor tijd in haar linkerachterzak. Ze roept vervolgens ‘Ik heb ’m!’, waar Olcay en Ruben direct op reageren. Loes gaat echter gewoon verder met het knijpen in ballonnen. Wanneer de tijd voorbij is, wordt de eerdere tekst van Loes herhaald (‘Ik heb ’m!’), maar dan harder gemonteerd. Vreemd genoeg pakt Loes het biljet nu uit haar rechterachterzak. Ik heb niet het idee dat het beeld is gespiegeld, want het publiek eet popcorn met dezelfde hand. Hoe het ook zij, op dertien seconden voor het einde is geen andere kandidaat in de buurt van Loes. Misschien heeft ze toch ongemerkt de ballon met 500 euro te pakken gehad. Of de geldballon is al veel eerder geknapt.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #105 Gepost op: 7-02-2018, 08:23:23 »
Tijdens het kapot prikken van de ballonnen stopt Loes het biljet van 500 euro elf seconden voor tijd in haar linkerachterzak. Ze roept vervolgens ‘Ik heb ’m!’, waar Olcay en Ruben direct op reageren. Loes gaat echter gewoon verder met het knijpen in ballonnen. Wanneer de tijd voorbij is, wordt de eerdere tekst van Loes herhaald (‘Ik heb ’m!’), maar dan harder gemonteerd. Vreemd genoeg pakt Loes het biljet nu uit haar rechterachterzak. Ik heb niet het idee dat het beeld is gespiegeld, want het publiek eet popcorn met dezelfde hand. Hoe het ook zij, op dertien seconden voor het einde is geen andere kandidaat in de buurt van Loes. Misschien heeft ze toch ongemerkt de ballon met 500 euro te pakken gehad. Of de geldballon is al veel eerder geknapt.

Goed gespot zeg.
Mijn gok is dat Loes nog verder doorgaat, omdat ze denkt dat er misschien  nog wel wat extra’s in de ballonnen zit. Of ze heeft het gewoon prima naar haar zin.
En het moment dat ze het geld uit haar achterzak haalt is dan misschien een keer extra opgenomen??
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #106 Gepost op: 7-02-2018, 08:39:55 »
Goed gespot zeg.
Mijn gok is dat Loes nog verder doorgaat, omdat ze denkt dat er misschien  nog wel wat extra’s in de ballonnen zit. Of ze heeft het gewoon prima naar haar zin.
En het moment dat ze het geld uit haar achterzak haalt is dan misschien een keer extra opgenomen??

Of gewoon puur om zichzelf verdacht te maken. Aan het einde roept ze ook en daarna haalt ze het geld uit dr zak. Misschien hoopte ze dat de andere kandidaten dat zouden zien en op haar gingen zitten als Mol. Wat haar kansen vergroot om verder te komen in het spel. (Helaas niet gelukt dan.)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #107 Gepost op: 7-02-2018, 10:16:42 »
Goed gespot zeg.
Mijn gok is dat Loes nog verder doorgaat, omdat ze denkt dat er misschien  nog wel wat extra’s in de ballonnen zit. Of ze heeft het gewoon prima naar haar zin.

Of ze heeft het gewoon niet eerder gezegd, omdat ze als kandidate graag wil observeren wie er wel en niet fanatiek meezoeken.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #108 Gepost op: 8-02-2018, 09:32:53 »
Misschien was het al gezegd, maar ik was net aan het kijken wie mee zocht naar de 50 euro. In eerste instantie zie je Stine & Jan zoeken. Dan hoor je Jan's oproep op zoeken en gaan Loes & Ruben (die sowieso al veel om zich heen aan het kijken is) meedoen. Ook Simone gaat even van haar plek maar komt daarna weer terug aan haar kaartenhuis bouwen. Bijna alsof ze even kijkt naar een stoel en dan weer terug gaat om aan haar zinloze bouwwerkje verder te gaan.
Olcay blijft de hele tijd doorwerken aan haar kaartenhuis.

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #109 Gepost op: 9-02-2018, 08:55:16 »
Ik voeg niet zo vaak iets bij op het forum. Dat komt omdat jullie slimmeriken me bijna altijd voor zijn met opvallende dingen plaatsen.
 :-*

In dit topic miste ik nog iets. (sorrysorry als ik er overheen heb gelezen) 
:-X

Iedereen gaat er vanuit dat het bouwen van de kaartenhuizen geen doen was door de luchtverplaatsing, het zeepsop en de ballonnen.
Hoe kan het dan dat het voorbeeld kaartenhuis aan het einde van de opdracht niet is ingestort?

A: Het bouwen van het kaartenhuis was niet zo onmogelijk als het lijkt.
B: Het kaartenhuis dat als voorbeeld dient is vastgeplakt.

Wat denken jullie?

« Laatst bewerkt op: 9-02-2018, 08:57:44 door Neintje »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #110 Gepost op: 9-02-2018, 09:00:20 »
Ik denk dat dat is vastgeplakt.

Je ziet ook dat de kaarten in het voorbeeldkaartenhuis krom staan. Dat is voor mij een teken dat het er al heel lang staat. Bovendien is dit een manier om de bovenkanten van twee kaarten in één "driehoekje" aan elkaar te kunnen lijmen. Om te voorkomen dat het tijdens de opdracht omwaait en de kandidaten geen voorbeeld meer hebben (of claimen dat hun omgevallen kaartenhuis nu hetzelfde is als het voorbeeld) lijkt het mij als productie heel wijs om dat ding in elkaar te plakken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #111 Gepost op: 9-02-2018, 10:29:22 »
Misschien was het al gezegd, maar ik was net aan het kijken wie mee zocht naar de 50 euro. In eerste instantie zie je Stine & Jan zoeken. Dan hoor je Jan's oproep op zoeken en gaan Loes & Ruben (die sowieso al veel om zich heen aan het kijken is) meedoen. Ook Simone gaat even van haar plek maar komt daarna weer terug aan haar kaartenhuis bouwen. Bijna alsof ze even kijkt naar een stoel en dan weer terug gaat om aan haar zinloze bouwwerkje verder te gaan.
Olcay blijft de hele tijd doorwerken aan haar kaartenhuis.
Nee, dat doet ze niet. Althans: volgens eigen zeggen heeft ze wel meegezocht en is ze zelfs een (nep)nagel verloren daardoor. Of we haar in beeld hebben zien zoeken weet ik niet meer, ik heb de aflevering maar 1 keer gezien (en dat is bijna een week geleden).

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #112 Gepost op: 9-02-2018, 11:36:33 »
Nee, dat doet ze niet. Althans: volgens eigen zeggen heeft ze wel meegezocht en is ze zelfs een (nep)nagel verloren daardoor. Of we haar in beeld hebben zien zoeken weet ik niet meer, ik heb de aflevering maar 1 keer gezien (en dat is bijna een week geleden).

Olcay zocht niet mee naar de 50 euro enveloppen voor zover wil gezien hebben. Wat we zagen heeft ze enkel gelimbodanst en ballonnen met haar nagels kapot geprikt, waardoor ze er 1 verloor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #113 Gepost op: 9-02-2018, 11:41:47 »
Olcay zocht niet mee naar de 50 euro enveloppen voor zover wil gezien hebben. Wat we zagen heeft ze enkel gelimbodanst en ballonnen met haar nagels kapot geprikt, waardoor ze er 1 verloor
Je hebt helemaal gelijk  ::jaja::
Ik weet niet hoe het kan, maar ik dacht op een of andere manier dat het over de ballonnenopdracht ging  :-[

Voor zover ik weet heeft ze inderdaad niet meegedaan aan het zoeken vd enveloppen.  ::ohno::
Dus wat Kaaasje zegt klopt  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2018, 19:09:42 door Whiskers »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #114 Gepost op: 9-02-2018, 14:38:09 »
Ik bedoelde eigenlijk ook vooral de eerste envelop zoeken. De tweede vind Simone natuurlijk, dus daar is ze wel actief mee bezig. Vooral Simone vond ik raar bij de eerste opdracht om de 50 euro te zoeken. Ze gaat eerst van haar plek gaat om mee te gaan zoeken, maar we zien haar niet buiten de ring komen. (Tenzij er in de volgorde bij de montage is gesjoemeld...) Nogal nutteloos zoeken naar een envelop lijkt me dan. Dan kun je net zo goed door blijven bouwen, ook al is dat ook vrij zinloos. In het begin kan ik me voorstellen (als niet-mol) dat je denkt dat het nog wel nut heeft.
Ruben is in dat opzicht ook wel erg verdacht omdat hij al vrij snel veel om zich heen kijkt, maar pas als Jan er iets over zegt (volgens de montage) ook daadwerkelijk mee gaat zoeken.

Eerder was geloof ik ook al opgemerkt dat Ruben voor het "balletje-balletje" begint ook al aanstalten lijkt te maken om te gaan. Maar pas als Art iets zegt gaat hij ook daadwerkelijk.

Maar inderdaad ook verdacht dat Olcay eigenlijk nergens echt aan mee doet. En of ze succesvol meegedaan heeft aan het limbodansen is ook maar de vraag. Ze doet namelijk wel een poging maar ik weet niet of dat goed gekeurd wordt. Art zegt wel "Op haar knieën maar wat maakt het uit". Dit zou suggereren dat ze daarmee wel geld zou hebben verdiend..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #115 Gepost op: 17-02-2018, 13:36:43 »
Olcay verdient hier nul euro omdat ze stug bij het bouwen van een kaartenhuis blijft. De rest heeft allemaal wel wat verdient.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #116 Gepost op: 17-02-2018, 13:42:45 »
Olcay verdient hier nul euro omdat ze stug bij het bouwen van een kaartenhuis blijft. De rest heeft allemaal wel wat verdient.

Olcay verdient 50 euro met het limbo dansen.