Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus  (gelezen 62948 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #40 Gepost op: 3-02-2018, 23:41:24 »
Hij heeft het over hongerige mensen, niet honderden (dat zou heel makkelijk geld verdienen zijn)  ;)

Ah, dus daar verstond ik het al niet goed. ;D

Dat moet ie op de molfandag maar eens laten zien.

 ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2018, 23:45:29 »
In het begin zat ik overigens ook met: huh, tien minuten een kaartentoren bouwen? Met zulke grote en slappe kaarten gaat dat niemand lukken. Gedoemd om te mislukken dus  ::ohno:: Maar toen kwam de twist..  ;D Als je 250 per toren x 6 = 1500 euro kon krijgen weet je als mol: dat geld gaat niet verdiend worden. 4000 - 1500 = 2500 euro totaal voor de secundaire opdrachten. Balletje balletje slaagde en bracht 250 euro in de pot. Ze konden drie stoelen zoeken voor 50 euro per keer toch? 150 voor de stoelen. 500 euro lag er uit een van die ballons. Zit je op 900 euro. Dan nog de geldtoren, die geniaal gesaboteerd is door zeepsopbellen twv hoeveel? En natuurlijk de popcorn uitdelen/limbodans, waarvan Art denk ik wegens het komische gezicht en de welwillendheid van de kandidaten toegefelijk was.  Als je als mol van de 2500 euro reëel te verdienen geld voorkomt dat er v/d 2500 slechts 1640 euro in de pot komt heb je als nog net geen 900 euro eruit gehouden als mol. Kan natuurlijk altijd een lager bedrag zijn. Maar gegeven de omstandigheden vind ik het geen slechte score.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2018, 00:03:09 »
Toen Loes vroeg aan wie ze de popcorn moest verkopen, was het wel Simone die zei "Aan het publiek. Aan het publiek." En als Loes dan bijna in de tribune is, zegt ze "Hier".

Niet dat Simone mijn #1 is, maar wilde het toch gewoon kwijt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2018, 00:04:29 »
Eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad met opdrachten waarvan je van te voren weet dat die niet kunnen lukken. Ik bedoel dus de kaartenhuizen. En als je het zo bekijkt was er dus geen € 4000.- te verdienen.
In totaal was de opdracht erg leuk.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2018, 00:04:36 »
Toen Loes vroeg aan wie ze de popcorn moest verkopen, was het wel Simone die zei "Aan het publiek. Aan het publiek." En als Loes dan bijna in de tribune is, zegt ze "Hier".

Niet dat Simone mijn #1 is, maar wilde het toch gewoon kwijt.
Wie is dat wel?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2018, 00:08:09 »
Wie is dat wel?

Stine toch wel. Had nog 3 verdachten over en Ruben en Simone zijn vandaag toch wat uit mijn zicht verdwenen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2018, 01:02:36 »
Olcay deed iig mee ah limbodansen en het zoek de 500 euro in een ballon.. Moltalk had het mis hier  ::jaja::

Ja limbo deed ze maar één keer en de ballonnen aan het eind dat deed ze eventjes, zonder iets te vinden. Continu aan een kaartenhuis bouwen dat maar 250 euro op kan leveren lijkt me  meer het gedrag van een mol dan van een kandidaat. Zeker als het ook nog mislukt ::).

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2018, 02:00:49 »
Simone die om én onder de popcornkraam zoek naar de bakjes, totdat super-Loes komt aanrennen en ze van de bovenkant van de kar afpakt. Subtiel aan het tijdrekken, Simone? 

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2018, 02:48:46 »
En het is geestig, heus waar!...
Maar wel de enige!
En opvallend....
Chapeau!
 ::ok::


Ik zie ook nog een rode ballon met witte zebrastrepen, achter de vegende mevrouw waar Olcay het over had.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 02:52:08 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2018, 03:34:40 »
Aanvulling:
Max 4000 euro
6 kaartenhuizen: 1500 euro
2x stoelen vinden: 100 euro
Balletje-Balletje: 250 euro
Popcorn: 10x euro?
Limbodansen: 20, 50 en 100 euro (mogelijks x6 per persoon of x6 het hoogste bedrag): 170, 600 of 1020.
Geldstapel: 100 euro
Ballonnen: 500 euro
2450 is zeker. Met de 3 bedragen die ik heb bij limbodansen waren er resp. 138, 95 of 53 mensen die popcorn willen. Aan de groep mensen te zien, zoals op de foto gok ik eerder 53.
Zoals hierboven gezegd, aanvullingen en interpretaties zijn welkom.


Ik denk dat je gelijk hebt, het lijken inderdaad maar zo'n 50 mensen (je ziet ze later ook op de tribune). Dit betekent dat er per kandidaat geld verdiend kon worden met het limbo-dansen (maximaal 170 euro pp). Art zegt ook uitdrukkelijk "Ik zie Olcay nog niet gaan, ik zie Jan nog niet gaan". Bij deze opdracht kon dus het meeste geld worden verdiend, 1020 euro maarliefst. Naar mijn inziens had daarom iedereen vol voor het limbo-dansen moeten gaan. Niveau 1 was voor iedereen haalbaar, en ook niveau 2 is wel te doen lijkt me. Dat is toch zo'n 420 euro in de pot als elke kandidaat beide niveaus haalt. Vandaar toch maar even een analyse gemaakt:

Samenvatting limbo-dansen:

1. Loes, Ruben, Simone en Stine (buiten beeld, maar staat in de rij), halen het makkelijkste niveau: 4 x 20 = 80 euro

* Simone gaat terug naar haar kaartenhuis, Stine, Ruben en Loes blijven bij de limbo-paal *

* Ruben doet de limbo-paal een niveau lager *

* Stine en Loes roepen Olcay. Stine rent naar Olcay toe om haar naar de limbo-paal te sturen *

* Stine loopt vanuit Olcay's plek door naar haar eigen kaartenhuis *

2. Jan haalt het middelste niveau, Olcay valt met haar knieën op de grond: 1 x 50 = 50 euro

* Jan en Olcay gaan terug naar hun kaartenhuis *

-- Hier knipt de productie er een stukje uit. We zien nu naast Loes en Ruben, ook Simone en Stine weer bij de paal --

3. Loes lijkt het laagste niveau nét te halen, maar raakt hierna met één hand de grond: 1 x 100? = 100 euro?
3. Ruben en Stine gaan kruipend onder het laagste niveau door: 0 x 100

Verdiend geld (1640 euro):

Limbo: 230 euro?
Ballonnen: 500 euro
Balletje-Balletje: 250 euro
Stoel-vinden: 50 euro
Totaal: 1030 euro?

Popcorn = 1640 - 1030? = 610 euro? (61 bakjes popcorn?)

Met de gedachte dat er 53 mensen liepen met een molgeld-briefje van 10 euro (53 x 10 = 530 euro), klopt de bovenstaande berekening natuurlijk niet. Je kunt er dus vanuit gaan dat er nog meer kandidaten voor 50 euro hebben ge-limbo-danst dan alleen Jan. Aangezien Loes en Ruben de gehele tijd bij de limbo-paal blijken te staan, neem ik aan dat zij dit niveau ook gewoon gehaald hebben. We tellen dus 100 euro (2 x 50) bij het limbo-bedrag op. Dan kom je op 51 bakjes popcorn. Dit is in principe mogelijk, maar ook hier kun je je vraagtekens bij zetten. Heeft Simone echt zo snel kunnen scheppen? Hoeveel tijd hadden ze precies voor deze opdracht? Heeft Stine wellicht geldbriefjes verduisterd bij het aannemen? Het kan allemaal.

Ik houd dus ook nog de optie open dat zowel Stine als Simone ook nog onder de lat van 50 euro zijn gegaan, aangezien zij na de *knip* opeens weer bij de limbo-paal staan.

Verdachte acties bij het limbo-dansen:

Simone: Gaat enkel onder de paal van 20 euro, gaat daarna meteen weer naar het kaartenhuis. Juicht aan het einde van de opdracht Loes aan om 100 euro te behalen, maar doet zelf geen poging en steekt ook geen tijd in het kaartenhuis.

Stine: Gaat enkel onder de paal van 20 euro, gaat daarna weer naar het kaartenhuis. Verdoet, net als Simone, haar tijd bij het moeilijkste niveau door eronder door te kruipen.

Ruben: Verplaatst vóórdat Olcay en Jan onder de lat zijn gegaan, de lat alweer naar een niveau lager. Kruipt samen met Stine onder het laagste niveau en verdoet hier zijn tijd, wetende dat hij het niet kan halen.

Olcay: haalt 0 euro binnen deze opdracht. Blijft stug bij haar kaartenhuis staan en gaat uiteindelijk eenmaal onder de lat door, maar doet dit op haar knieën waardoor ze geen geld verdient.

Jan: is niet op tijd voor de lat van 20 euro.

Onverdachte acties bij het limbo-dansen:

Loes: Roept Olcay, lijkt alle niveaus te halen.

Jan: Haalt 50 euro binnen, verdoet zijn tijd niet aan de moeilijkste lat.

Ruben: Haalt 20 euro binnen. Is waarschijnlijk ook onder de lat van 50 euro gegaan.

Stine: Roept Olcay en rent zelfs naar Olcay toe om haar naar de limbo-paal te sturen.

Stine/Simone: Mogelijk nog onder de lat van 50 euro gegaan.

Conclusie:

Ik vind Olcay toch wel het meest mols tijdens deze opdracht..
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 03:44:16 door Zuurkool »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2018, 06:22:45 »
Mij viel ook op dat Simone wel start met de popcorn bakjes maar dit niet af maakt en weer terug gaat naar haar kaartenhuis. (Buiten dat ze Loes naar het publiek stuurt en het even duurt voor ze de bakjes vindt). Het kaartenhuis probeert ze steeds een beetje wiebelend en dansend op te bouwen, kansloos. Ze leek verder behoorlijk verbaasd dat Loes ineens 500 euro in haar achterzak heeft uit de ballonnen. Heeft de Mol (Simone?) het weggegooid maar Loes het gevonden en verborgen gehouden tot het klaar was?

En zat de 500 in die ene zebra ballon?




Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2018, 08:38:00 »
Briljante opdracht!!! Net alles gekeken, ik houd hiervan  ::rofl::
Die zebra ballonnen wat ik hier lees: ik zou dan eerder een verwijzing maken naar piano toetsen, een zebra hint in Georgië zie ik niet helemaal...

Wat mij meteen opviel, en waar mijn intuïtie even een sprongetje maakt, na 1 keer kijken:
Simone vindt 50€ (goodwill kweken?), volgens mij was dit juist heel lastig met een stoel nummer 1?
Ruben lijkt al aanstalte te maken en klaar te staan voor balletje balletje (oké heet zo niet), voordat het überhaupt wordt aangekondigd. Rest is nog met kaarten bezig. Voorkennis?
Olcay blijft stoïcijns dat kaartenhuis bouwen en komt best een eind, niet mijn mol maar dit vind ik wel het meest Mols gedrag...

Zo nu even nadenken en nog een x in rust terugkijken.
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2018, 09:49:46 »
Een uitgebreide analyse van het limbodansen om half vier 's nachts gepost door Zuurkool, dat kan alleen op wieisdemol.com! ;D ::bravo::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2018, 09:59:50 »
Citaat
Olcay deed iig mee ah limbodansen en het zoek de 500 euro in een ballon

De vraag is in welke kleur ballon het geld zat en of de Mol dat wist. In dat geval kan hij/zij gerust meezoeken. Gewoon van die kleur afblijven.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2018, 10:17:58 »
Iemand enig idee wat dat stervormige logo achterop de speelkaarten is? We zagen het ook tijdens de test van aflevering 4, bij Emilio.

« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 10:19:52 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2018, 10:19:59 »
Dat zijn heel verschillende sterren. Op de onderste foto zijn de punten gebogen, op de kaarten niet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2018, 11:08:47 »
Persoonlijk zie ik in de 'zebraballon' eerder een vingerafdrukballon (als in het mollogo). Zou ook verklaren waarom er ook een rode bij zit.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2018, 11:41:37 »
Art: "Ik zou het kaartenhuis weer pakken want wie weet komen dan je dromen uit hier in circus Tbilisi."

Ik weet dat Art een track record heeft als het gaat om het uitkramen van vage teksten maar zelfs voor zijn doen is dit wel heel mal. Zou er iets achter zitten? Nah, vast niet.

En wat is er grappig aan een clown die steeds zijn neus snuit?

Stomme opdracht. :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2018, 13:37:28 »
Leuke opdracht, alleen werd het voor mij om het een topopdracht te laten zijn té rommelig. Het was bijna niet te volgen op tv!
Overigens, mede door deze opdracht moet ik toch terug komen op het volledig afschrijven van Olcay als mogelijke mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2018, 14:42:24 »
Een uitgebreide analyse van het limbodansen om half vier 's nachts gepost door Zuurkool, dat kan alleen op wieisdemol.com! ;D ::bravo::

Rond dat tijdstip beginnen mijn hersenen te kraken, Heinz. Wat is het toch een meeslepend programma ook  ::rofl::