Auteur Topic: Kritiek op én advies aan planetrace.nl  (gelezen 21299 keer)

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #20 Gepost op: 11-11-2003, 01:40:56 »
Je kan via I-mode/wish mode wat doen voor je avonturier. Moet je wel I-mode telefoon hebben !! Als je die hebt kan je zijn/haar wens bij elkaar spelen. Voor meer info ff klikken op de telefoon op de site van PR.nl

En de handleiding..... hmmmm... najah... er is hulp zat inmiddels hier op het forum. De nieuwe mensen moeten maar in de rondte vragen. Wij willen met z'n allen graag helpen... verder duimen dat morgen de handleiding online komt... zo niet.... dan krijgen wij extra uitlegwerk !


Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #21 Gepost op: 11-11-2003, 10:16:46 »
YEEEEEEEEEEEEAH... het gaat de goede kant op met PR.nl

Het boekje onderin het scherm geeft nu op de kaft aan dat de hints daar te vinden zijn, als je er op klikt "open" je het logboek en daar staan de hints. Keurig netjes ernaast de partnersites (nu alleen nog even clickable links --> vragen staat vrij toch  ;D op het overzichtje van de partnersites)
Er staat netjes bij dat je moet zoeken naar het kompas-logo.

Als je geprikt hebt kan je doorklikken naar de highscore-lijst....

Erg netjes hoor ! Nu alleen voor de nieuwelingen die we vanavond of morgen zullen ontvangen een handleiding over het prikken (hoe vaak, wanneer etc.) en dat soort zaken.
Volgens mij is het verstandig om op de "main" pagina daar een mooie link te maken, zodat mensen niet eerst hun prikker verspelen omdat ze niet weten wat ze moeten doen.

Voor de rest..... hoop doet leven.... dat blijkt ! Even ruim een week na aanvang zijn er een hoop van onze "klachten" al aardig bijgewerkt. Keep up the good work zou ik zo zeggen !!
Bedankt PR !

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #22 Gepost op: 11-11-2003, 10:25:48 »

Nu alleen voor de nieuwelingen die we vanavond of morgen zullen ontvangen een handleiding over het prikken (hoe vaak, wanneer etc.) en dat soort zaken.
Volgens mij is het verstandig om op de "main" pagina daar een mooie link te maken, zodat mensen niet eerst hun prikker verspelen omdat ze niet weten wat ze moeten doen.


De snelheid bij PR.nl is onovertroffen vandaag.... Vraagteken op de homepage brengt je naar.... JAWEL.... een handleiding !! én er is een optie om eerst het nieuws te bekijken.

Laat de nieuwelingen maar komen vanavond !!!!!!!

Offline Hanja

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #23 Gepost op: 11-11-2003, 12:12:05 »
Proficiat PR!!!!!


 Maar waar zie jij dat vraagteken?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #24 Gepost op: 11-11-2003, 12:40:11 »
Vis dat gaat geloof ik vandaag veranderen in verband met de mensen die via de TV uitzending binnen komen. Na waarschuwingen onzerzijds daarvoor en jullie input maken ze de site gebrukersvriendelijker,...maar wanneer online...I don't know! :-[
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #25 Gepost op: 11-11-2003, 12:42:35 »
Vis dat gaat geloof ik vandaag veranderen in verband met de mensen die via de TV uitzending binnen komen. Na waarschuwingen onzerzijds daarvoor en jullie input maken ze de site gebrukersvriendelijker,...maar wanneer online...I don't know! :-[

Volgens mij is de "vernieuwde" site al een tijdje online.
Als je IE opent en je tikt in je adresbalk www.planetrace.nl dan krijg je beginscherm met kaart. Rechtsboven in de hoek staat een vraagteken. Daaronder zit de handleiding.
En rechts naast de kaart staat "volg eerst de race"

Ik had dat om 10.30 al online in ieder geval

Offline nilsma

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #26 Gepost op: 11-11-2003, 12:44:07 »
vraagteken staat op de pagina voor je gaat prikken.Dus als je nog een prikker hebt en dat rechts bovenaan. ;D

Offline Hanja

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #27 Gepost op: 11-11-2003, 12:56:59 »
heb het allemaal gevonden, bedankt!!!!!!!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #28 Gepost op: 11-11-2003, 13:16:57 »
Waarom staan WIj niet meer bij de sites met kompasjes???  :'(
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #29 Gepost op: 11-11-2003, 14:34:17 »
De Gidsen zijn in staking gegaan.

Zie ook topic: "gidsen in staking"


In de chatbox hierzo, waar in diverse rooms altijd met man en macht overlegd en gezocht werd naar de Hints en waar het merendeel van de Gidsen zich verzamelt tijdens de PR, is  het werk (= zoeken naar CP's) nu geheel stil gelegd.


Wat de Gidsen willen:
- Een duidelijke kaart: waren de kaarten vorige week té groot om nauwkeurig te kunnen prikken (waardoor het een soort veredeld Ezeltje Prik werd), nu is de kaart (óók met gebruik van een vergrootglas) praktisch onleesbaar
- Duidelijk aangeven op de kaart waar geprikt is en wat mis bleek te zijn. Zo voorkom je dat fans op dezelfde plaats prikken.
- Makkelijker vindbare Hints. Nu moeten er hele sites doorgespit worden om zoek naar een Hint. Prima om de Hints op andere sites te zetten (leuk zelfs!) maar plaats ze dan zo dat ze ook te vinden zijn. Nu is dat niet het geval.
- CP's die gevonden moeten worden moeten wél op de kaart vermeld staan. Bij Pucon stond NIET op de kaart.
- Hints moeten herleidbaar terug te vinden zijn. Verklaringen als " huppeldepup zou de andere dochter van Pepa kunnen zijn" (oid, van een CP in Brazilië) en "De bewoners zouden het drukker hebben met zichzelf redden van lavastromen, dan een plaat te beluisteren" (Chili, CP4) zijn inschattingen, geen feiten en dus niet herleidbaar en dus onvindebaar voor de Gidsen.
- etc, etc.

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #30 Gepost op: 11-11-2003, 14:43:09 »
Wat ook een hele verbetering zou zijn is niet (bijna) alleen tekst-hints, maar vooral ook foto's van voorwerpen, etenswaren, etc
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #31 Gepost op: 11-11-2003, 14:48:49 »
Owja... én duidelijkheid over hetvolgende. Als ik geprikt heb en ik ga van de kaart naar bijvoorbeeld het nieuws en daarna weer terug naar de kaart, dan krijg ik mijn punaïse mét lijn weer terug. Het is op die manier net alsof ik mag prikken tot het CP gevonden is..... is dat zo ???

Da's wel een aardige compensatie voor het pixel-prikken btw. Dan heb je nog wat kansen om de milimeters rondom je keuze te controleren  ;)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #32 Gepost op: 11-11-2003, 14:51:27 »
Da's wel een aardige compensatie voor het pixel-prikken btw. Dan heb je nog wat kansen om de milimeters rondom je keuze te controleren  ;)

Niet dus. Omdat je niet exact weet waar je de vorige keer geprikt had omdat dat niet aangegeven staat op de (ververste) kaart. Daarom willen we ook dat de prikplaatsen die verkeerd waren op de kaart vermeld worden.  ;)

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #33 Gepost op: 11-11-2003, 14:56:05 »
In de voorgaande dagen kreeg ik als ik na het prikken naar een andere pagina op pr.nl ging en weer terug naar de kaart de kaart met "mijn" fout geprikte punaïse.

Nu krijg ik weer een "prikbare" kaart.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #34 Gepost op: 11-11-2003, 14:57:14 »
Ik denk dat het wat teveel gevraagd is om alle foute prikken op de kaart te laten plaatsen, ik denk dat er al veel opgelost is als we:
-een duidelijke kaart krijgen(niet te kleinschalig en niet te grootschalig)
-een groter afwijkingspercentage in ogenschouw wordt genomen bij het prikken
- en wat duidelijker hints of verwijzingen naar waar de hints zouden staan(ik ben eerlijk zelf heb ik daar geen problemen mee, maar de roep van de fans hiervoor is te duidelijk om te negeren)
« Laatst bewerkt op: 11-11-2003, 14:59:59 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Milly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • leef in het heden, niet in het verleden
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #35 Gepost op: 11-11-2003, 15:01:11 »
Ik probeer al de hele ochtend mijn hint boekje te openen en dit lukt nog steeds niet. Ben ik niet de beroerste dus schrijf mailtje naar Planetrace. Krijg ik weer retour. Reden over quota. Gaat volgens mij dus steeds meer mis ::ok::

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #36 Gepost op: 11-11-2003, 15:35:47 »
In de voorgaande dagen kreeg ik als ik na het prikken naar een andere pagina op pr.nl ging en weer terug naar de kaart de kaart met "mijn" fout geprikte punaïse.

Nu krijg ik weer een "prikbare" kaart.

Dit probleem is blijkbaar opgelost door PR. Als ik nu heen en weer ga van nieuws naar kaart krijg ik ná mijn prik een kaart zonder prikbare punaïse.

** zucht **

Ging het maar zo goed met alles

Offline Buzzy

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #37 Gepost op: 11-11-2003, 22:46:37 »
Goh............ze kunnen kennelijk ook duidelijke kaarten vinden bij PR..........tenminste voor op teeveej!!! :-\
To bee or not to bee...........

Offline Milly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • leef in het heden, niet in het verleden
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #38 Gepost op: 13-11-2003, 00:25:17 »
ik kan dus nog steeds mijn hintboekje niet in. Vandaag weer mailtje naar planet gestuurd en JEE deze keer niets retour maar ook nog geen antwoord.Blijft dus nog steeds  ::ok:: zo gaan daar.
Helaas begin ik hier wel erg van te balen. Shit ik had gewoon met het KRO detective spel mee kunnen doen, oen die ik ben.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #39 Gepost op: 13-11-2003, 09:12:22 »
ik kan dus nog steeds mijn hintboekje niet in.

Ik kreeg mijn Hintboekje vanmorgen gewoon open.
Helaas trof ik daar een Hint van een vorig CP.

Advies aan .nl:
Verwijder de Hints die betrekking hebben op een CP zodra dat CP gevonden is.
Door de Hints te laten staan ontstaat verwarring! Zo vond ik gisteren bij toeval een Hint op planetrace.org. Omdat ik die Hint nog nergens op het forum tegen gekomen was, terwijl CP 7 al gevonden was, dacht ik dat het dus een Hint voor CP 8 betrof. Gevolg: mensen gaan zoeken naar de verklaring van betreffende Hint, die dus -naar later bleek- nog een Hint van een vorig CP was. Zoekwerk, tijd en energie voor niets ergens in gestoken dus.

Vandaar mijn advies dus:
Verwijder alle Hints van een CP zodra dat CP gevonden is.
Verwijder dus ook de Hints die door de fans niet gevonden waren voor dat betreffende CP.
Schep duidelijkheid zodra dat kan en laat fans niet voor niets zoeken naar iets dat niets met de zoektocht naar het nieuwe CP te maken heeft.

Kleine moeite toch  ???