Auteur Topic: Kritiek op én advies aan planetrace.nl  (gelezen 21322 keer)

Offline RedFlag

  • Forumlid
  • Een goede slotemaker gezocht
Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Gepost op: 7-11-2003, 08:53:14 »
Citaat
Over het pixelprikken = cp-prikken is nog geen uitsluitsel. Het schijnt te maken te hebben met de coördinaten. Eén pixel ernaast is misschien al een hele graad er naast en zouden de avonturiers niet de exact juiste locatie kunnen vinden. Of dat werkelijk zo nauw luistert, ....ik heb geen idee. Maar laten we hopen dat er iets aan wordt gedaan.......

Mensen we hebben het over een Flash applicatie waar je je vlakjes zelf kunt definieren.
Die amateur-programmeur bij PR heeft de te selecteren oppervlakte gewoon op 1 pixel gezet, hij kan er binnen een vloek en een scheet zo een diameter van 25 pixels van maken.
Het is écht niet zo, dat met het prikken van een positie op die Flash-kaart, juist díe coördinaten naar de AVO's gestuurd worden. Die relatie is gewoon nul.
Er is maar één relatie tussen prikken en versturen:
If hotspot == true then send coordinates
« Laatst bewerkt op: 7-11-2003, 15:24:48 door mapel »
Go Ellen Go!  Go Ellen Go!

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #1 Gepost op: 7-11-2003, 13:05:56 »
Planetrace.nl heeft, zoals elders te lezen, een aantal toezeggingen gedaan ter verbetering van de race voor de fans.

Post in DIT topic je evt. kritiek op/problemen met planetrace.nl die mogelijk (hopelijk niet!) weer opkomt.

Het zou leuk zijn als je ook met eventuele oplossingen zou komen als je tegen problemen aanloopt!  :) :)

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #2 Gepost op: 7-11-2003, 13:12:46 »
Heel goed initiatief Lukiam!!

Dit is dus inderdaad waar ik ook aan zat te denken. Hierdoor zal het zinloos posten tijdens het zoeken naar de CP's afnemen. Als ik me ergens aan erger dan is het aan mensen die tussen het zoeken door kritieken gaan leveren aan .nl En ik heb hiervoor ook  al dergelijk posts neergezet.

Ik heb verder eigenlijk geen kritiek. Wat eerder is besproken over het prikken op de kaart komt inderdaad door het GPRS systeem denk ik. Wat betreft de hints, er zaten de afgelopen week een aantal hints tussen die best moeilijk waren, maar er waren er ook die wat simpeler waren.

Voor de rest wil ik eigenlijk PR alvast bedanken voor de eerste week. Het heeft ons in ieder geval bloed zweet en tranen gekost. En dat moet ook wel anders blijft het niet interressant genoeg en blijft het niet boeien.

groeten,
Rutger
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #3 Gepost op: 7-11-2003, 13:20:10 »
Heel goed initiatief Lukiam!!

Dank voor je compliment Rutger, maar het idee komt écht van looneyCe (elders gepost in het forum) en ik heb het alleen maar in praktijk gebracht.

Ere wie ere toekomt!



Verder sluit ik me aan bij je dankwoorden t.a.v. planet.nl. Ze houden ons in ieder geval van de straat en ondertussen leren we ook nog het een en ander over een ander land.
 ;D ;D

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #4 Gepost op: 7-11-2003, 14:07:43 »
zo even dit topic sticky gemaakt. Nu maar hopen dat het resultaat heeft.
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #5 Gepost op: 7-11-2003, 22:05:28 »
Thnx Mollemans ;)

Ik heb nog wel steeds als ik www.planetrace.nl intype dat ik in het scherm met de kaart kom. Op geen mogelijkheid kom ik op een "knappe" manier naar het laatste nieuws. Als ik al bij nieuws weet te komen is het vaak oud nieuws. Dan moet ik via dit forum de topic "laatste nieuws" opsnorren en via de laatste link die Lukiam daar gezet heeft naar de nieuwspagina en pas daar kan ik dan op het bovenste fotootje klikken op bij het laatste nieuws van dat moment te komen óf ik moet mijn prik verspelen. Als ik een keer geprikt heb, dan kom ik via de knop "volg de race" wel op de nieuwspagina.

Ik weet inmiddels deze omweg, maar als er dinsdag nieuwe mensen online bij komen zal het voor hen erg lastig worden bij het nieuws te komen. Die komen bij de kaart met de prikker en moeten eerst prikken om echt binnen in de site te komen. Daar aangekomen komen ze tot de ontdekking dat hun kans om te prikken dan ook meteen weg is :( Lijkt me geen leuke start voor nieuwe mensen.

Ik neem aan dat er inmiddels al hard aan gewerkt wordt door knappe computerkoppen, maar ik vond het toch het melden waar voor dinsdag !

En verder, het ziet er naar uit dat IK volgende week al een stuk minder zal mopperen.... een hoop van de problemen worden stukje bij beetje opgelost. Ik heb geduld en hoop ! Bedankt in ieder geval voor de zaken die inmiddels al aangepakt zijn !!

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #6 Gepost op: 7-11-2003, 23:18:24 »
looneyCe, daar heb ik ook last van, ik zag/zie alleen de kaart en geen foto's eromheen... dat was heel lastig in het begin, want hoe zie je de hints dan? Paar dagen terug had ik een andere pagina erbij daar had ik de foto's en hints maar niet de kaart...kon ik naar allebij kijken,maar dat was maar een dag.Dus ikke echt heel blij met topic laatste nieuws van lukiam. Nu met de hints onder het vraagteken is het makkelijker...maar om de foto's erbij te zien is toch wel handig.
Dank aan iedereen die zich inzet aan de oplossing van de problemen.  :-*

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #7 Gepost op: 8-11-2003, 02:04:30 »
Oke weer 1 goed bericht!!!!!!

Bij de tweede etappe (dat is dus NU) kun je weer switchen tussen kaart en nieuws. Dus je hoeft niet eerst te prikken voordat je bij het nieuws kan komen. Er komt ook een soort van menuurtje zodat je wat makkelijker over de site van planetrace.nl kan gaan.


Nou de pixels nog bij het prikken ,....en dan zijn we weer dik tevreden ;).... maar alles op zijn tijd!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #8 Gepost op: 8-11-2003, 08:50:25 »
M.b.t. de CP's:

Graag per dag aangeven hoeveel CP's de avonturiers die dag moeten bereiken, dat geeft de fans niet alleen meer duidelijkheid over het aantal te zoeken CP's voor die dag, maar zeker ook meer betrokkenheid bij de avonturiers (hoe ver zijn ze, zouden ze hetnog redden vandaag, etc).

Graag na élk gevonden CP uitleg van over de verklaring van de Hints. Nu wachten we bijvoorbeeld nog steeds op de uitleg van de Hints van CP 10 (Baia de Santo Antonio).
Het niet verstrekken van uitleg over de Hints kan speculaties ten nadele van jullie in de hand werken en dat is vast niet jullie bedoeling.

Graag goed opletten hoe jullie een Hint plaatsen.
Bij CP 12 bv stond een . achter/beneden zee. Deze . bleek echter niets met de Hint te maken te hebben. Idem bij Etappe 2, CP 1: de \ en " vooraan de tekst van de hint. Ook dit bleek niets met de Hint te maken te hebben.
Fans nemen echter álles mee in hun zoektocht, dus ook . \ en ".
Graag aandacht dus voor de precieze omschrijving van de Hints.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2003, 08:52:15 door lukiam »

Offline Muisje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Robbie is mijn hobby
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #9 Gepost op: 8-11-2003, 10:29:00 »
Oke weer 1 goed bericht!!!!!!

Bij de tweede etappe (dat is dus NU) kun je weer switchen tussen kaart en nieuws. Dus je hoeft niet eerst te prikken voordat je bij het nieuws kan komen. Er komt ook een soort van menuurtje zodat je wat makkelijker over de site van planetrace.nl kan gaan.


Nou de pixels nog bij het prikken ,....en dan zijn we weer dik tevreden ;).... maar alles op zijn tijd!

Nou, ik was net op planetrace.nl en ik kon dus niet switchen tussen kaart en nieuws. Moet dus eerst prikken, voordat ik naar nieuws kan.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #10 Gepost op: 8-11-2003, 10:33:49 »
Heb ik ook Muisje74: het is óf de kaart, óf het nieuws.
Tenminste: tot nu toe.  :-[

Offline Hanja

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #11 Gepost op: 8-11-2003, 10:37:48 »
dat kun je vermijden door er via deze link heen te gaan: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http://www.planetrace.nl/news.php


Dan kom je meteen bij het nieuws!


{edit: linkje werkend gemaakt - Compuart}
« Laatst bewerkt op: 8-11-2003, 13:11:50 door Compuart »

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #12 Gepost op: 8-11-2003, 10:57:45 »
dat kun je vermijden door er via deze link heen te gaan: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http://www.planetrace.nl/news.php


Dan kom je meteen bij het nieuws!


Konklusie: als jullie van .nl afspraken maken met mapel, zorg dan dat het ook tijdig uitgevoerd wordt. Pleazzzzz.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #13 Gepost op: 8-11-2003, 12:22:14 »
Sorry mensen....vannacht lukte het mij wel,....maar misschien was men toen aan het testen of zo,... het kan dus zijn dat het nu niet werkt. Er komt een speciale knop voor zeiden ze. Dus nog even geduld. Die lui zitten ook tot diep in de nacht,...dat kan ten koste gaan van andere dingen. Ik kan ook al nauwelijks langs mijn oogwallen heem kijken hahahhaha......... ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 8-11-2003, 15:29:17 door mapel »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #14 Gepost op: 9-11-2003, 01:31:42 »
planetrace.nl

kunnen wij de lekgeprikte pixels rood gekleurt krijgen
en mischien een loep er bij voor het prikken

je prikt nu keer op keer de zelfde pixels bij het cp in de buurt
door dat je niet weet welke er al geprikt zijn
door geven op chat heb geen nut daar er teveel pixels per kaart zijn
1 stads rondje is al meer als 20 pixels

we zitten nu soms uren vast op een cp dat al totaal lek geprikt is op net die 1ne pixel na die julie willen dat we prikken

is maar goed dat het geen echte prikkers zijn die daar terecht komen anders zijn julie nog jaren bezig met de prikkers die we achter laten per kaart aan het opruimen


symbool voor de hints graag veranderen
we kregen vandaag in de chat 2 nieuwe die er niks van snapte
wijs nu het volgende cp aan ???
wat heb dat dan voor gevolgen als ik het fout heb dachten die

zagen op de kaart de ? wat overal staat voor help
dus klikten er op

en waren toen echt de draad kwijt
toen ze de chat gevonden hadden kwamen ze verhaal halen

we hebben ze onze handleiding laten testen
na dat gelezen tehebben snapte ze de bedoeling

en deden mee

graag ander symbool voor de hints
dat hints kompasje bv

en ergens bv bij de tekst wijs nu het volgende cp aan
een knop voor help
zodat de nieuwe mensen snappen wat er moet gedaan worden
en niet gelijk in het diepe worden gegooit

een link naar de chat's van de avonturiers en de algemene pr chat
is ook welkom om ze optevangen en tegidsen door het spel


« Laatst bewerkt op: 9-11-2003, 01:59:44 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #15 Gepost op: 9-11-2003, 22:29:03 »
Mbt de Hints de volgende vragen/verzoeken:

We wachten nog steeds op de uitleg van de Hints van CP 10. Willen jullie dat alsnog online zetten?

Wat ontzettend leuk dat jullie de Hints nu ook op planetrace.org, planet.nl en bever.nl verstoppen. Dat geeft de race een extra leuke dimensie vind ik.
Zoals jullie hebben kunnen lezen bij CP 2 (Chili) hebben wij Hint 3 (De landgenoten van de eerste bewoners van deze plaats konden op 2 sept 1984 deze band wel in het echt zien.) nergens terug kunnen vinden. Willen jullie bij de uitleg van de Hints ook aangeven waar de betreffende  Hints te vinden waren? Zo kunnen wij zelf nog eens nagaan hoe het komt dat we deze Hint over het hoofd gezien hebben en daar mogelijk wat van opsteken voor een volgende keer.

De Hints kunnen ook verstopt worden op de site van planetrace.org.
Betekent dat dat we ook het hele forum moeten doorspitten op zoek naar een hint? En zo ja: persoonlijk zou ik het ongepast vinden wanneer jullie een hint verstoppen in een post van een fan (inbreuk op authenciteit van schrijven van de fan). Graag duidelijkheid hierover.


Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #16 Gepost op: 9-11-2003, 22:38:25 »
Vraag mbt het prikken op de kaart.

De kritiek op het mm-prikken mag onderhand genoegzaam bekend worden verondersteld, want is in dit forum al vele malen aan de orde gekomen. Ik hoop oprecht dat het jullie lukt om hier wat aan te doen (al eerder is als mogelijkheid genoemd dat de pixels van de foute prikken rood gekleurd zouden kunnen worden).

Bij CP 2 (Chili, Pucon) bleek dat Pucon NIET op de kaart stond.
Betekent dat dat we nu ook moeten zoeken naar plaatsen die NIET op de kaart genoemd worden?
Zo ja, dan wordt het m.i. helemáál moeilijk om goed te prikken omdat we dan ook nog eens moeten gokken waar de plaats (Pucon in dit geval) op jullie kaart ligt. Gecombineerd met het mm-werk dat nú al van ons gevraagd wordt lijkt me dit een schier onmogelijke opgave.
Graag reaktie.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2003, 22:39:58 door lukiam »

Offline clauzoo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #17 Gepost op: 10-11-2003, 14:12:45 »
kan nog steeds niet switchen hoor..

eerst prikken en pas daarna kan je naar het nieuws.. :(
drie champignonnetjes, laaalalalalala

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #18 Gepost op: 10-11-2003, 14:35:42 »
Ik kom als ik naar www.planetrace.nl ga keurig in het schermpje nieuws. Als ik dan op de rand van de krant klik kom ik op de kaart en naar het nieuws kan ik gewoon weer terug zonder te eerst te moeten prikken.


Offline Hanja

  • Forumlid
Re:Kritiek op én advies aan planetrace.nl
« Reactie #19 Gepost op: 11-11-2003, 00:08:46 »
ben ik nu zo vreselijk abuis of hoe zit dat? Ik heb hier op het forum toch ergens gelezen dat er bij de tweede etappe(dat is nu, toch???) spelregels zouden komen.....en ook een verandering van de regels, waardoor we meer voor onze eigen avonturier konden doen. Ben ik nu zo stom dat ik dat allemaal niet kan vinden?? Dan zou ik graag van jullie de link hebben naar die spelregels en naar die verandering. En als die er niet zijn, wat is er dan nog waar van al die beloftes van PR???