Auteur Topic: [kandidaat] Pieter  (gelezen 20788 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #120 Gepost op: 24-04-2018, 14:30:44 »
Ik heb op het forum van wieisdemol.be welgeteld één reactie gekregen op mijn overzicht van mogelijke molacties van Pieter van iemand die hem ook als Mol ziet. Hij wordt ook daar nog steeds amper verdacht. Ben benieuwd of dit de komende week verandert.
Werkelijk? Het was al zo gek bij ze: dit is seizoen 3 maar eigenlijk al 6 en uitgezonden op 4... ze raken van zichzelve in de war denk ik ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #121 Gepost op: 24-04-2018, 14:54:06 »
Werkelijk? Het was al zo gek bij ze: dit is seizoen 3 maar eigenlijk al 6 en uitgezonden op 4... ze raken van zichzelve in de war denk ik ::)
Bij het De Mol.be forum zijn ze zeer in de war geraakt van de opdracht met de winkelmandjes. Chaotische theorieën en inderdaad één persoon ertussen die vanuit Pieter als mol redeneert met twee berichtjes.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2018, 14:56:37 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #122 Gepost op: 24-04-2018, 18:24:48 »
en op zich is die opdracht toch heel eenvoudig omdat de rol van de mol daar wel afwijkt van die van de gemiddelde kandidaat. voor een kandidaat zijn pasvragen best zinvol, voor een Mol niet. iemand afschieten met een winkelkarretje is geen geld in de pot, dus verhoogt de mol zijn kansen door een winkelwagentje te nemen ipv pasvragen en voor de zekerheid schiet de mol ook nog op iemand met een winkelwagentje.

Of t ook zo gebeurt is, is natuurlijk een tweede, maar zou wel de meest logische stap zijn  geweest voor een mol in deze standoff, vandaar hier ook de volle molpunten voor pieter

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #123 Gepost op: 24-04-2018, 19:21:22 »
Als je als mol toch al van plan bent om een pasvragenweigeraar neer te schieten, dan is zelf kiezen voor het winkelwagentje overbodig. Opdracht mislukt toch wel(tenzij alle kandidaten voor pasvragen gekozen zouden hebben). Ik denk eerder dat de mol om een heel ander reden voor het winkelwagentje zou kiezen. Aan pasvragen heeft hij niks. Maar door voor het winkelwagentje te gaan verhoogt hij wel de kans dat de weeskindjes iets gedoneerd krijgen (wat dankzij Pieter gebeurd is).

Oei, het lijkt wel of ik steeds sneller in de tunnel van Pieter val...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #124 Gepost op: 25-04-2018, 09:38:12 »
Foxhunter je zit wel heel diep in die tunnel  ::rofl::.

Als Pieter verdeelt is t Mols en als iemand anders de keuze maakt dan vindt je dat een reden om iemand te declasseren als mol verdachte . Lol meten met twee maten, klassiek geval tunnelvisie


Ik duik graag diep in een tunnel, en die onderzoek ik dan, en mocht ie mij niet bevallen dan kruip ik er zo weer uit.
En ja, dit is het Pieter draadje he. ::pinokkio::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #125 Gepost op: 25-04-2018, 11:07:45 »
Dat is de perfecte benadering ;D ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #126 Gepost op: 25-04-2018, 11:23:07 »
Wat voor Pieter als Mol pleit:

[1.1] Zit in een kist met een laag bedrag en kan dus zonder problemen snel boven komen om invloed uit te oefenen op het vervolg van de opdracht.
[1.2] /
[1.3] Daalt traag af. Heeft pech dat zijn partner niet zo veel sneller is uiteindelijk.

[2.1] Gaat met een belachelijk argument in tegen Pascale's perfecte plan en zit ook bij de geldgroep.
[2.2] Pieter is ook zeker niet vrij te pleiten in de baseball opdracht (genoeg foute slagen alsook uitgeworpen met minstens 5 rode ballen). Eigent zich voor een schamele 300 euro een heldenrol toe.

[3.1] Zit in een opdracht die totaal de mist in gaat.
[3.2] Heeft op het dak van de wagen ideale molkansen zonder ontdekt te worden (en heeft die waarschijnlijk ook benut).
[3.3] Neemt 2 pasvragen.

[4.1] Is nooit betrokken bij een goed antwoord op een raadsel
[4.2] /
[4.3] Speelt een actieve rol bij de verdeling van de verdiepingen en plaatst de 2 fitste mensen in het bovenste deel. Geeft ook aan dat iedereen voor de vrijstelling mag gaan.

[5.1] Zit weer bij de enige opdracht die fout loopt. Hanteert een vrij langdradige tactiek waarvoor 12 ritjes in een achtbaan nodig zijn met een 60-jarige partner.
[5.2] Ontpopt zich weer tot held door te blijven zitten na een goede 4e vraag, maar slaapt zonder geld in de auto.
[5.3] Schiet op iemand zonder pasvragen.

Wat tegen Pieter als Mol pleit:

[1.1] Oefent vrij weinig invloed uit op de discussie of ze al naar Joke en Steve moeten gaan.
[1.2] Houdt halt bij de 3e opdracht wanneer Pascale en Steve al te ver gelopen zijn. Komt snel met Donaldo Trumpo.
[1.3] /

[2.1] /
[2.2] /

[3.1] /
[3.2] /
[3.3] /

[4.1] /
[4.2] Kiest voor de worstelopdracht en geeft zo de invloed op 6000 euro uit handen.
[4.3] /

[5.1] Komt zeer snel met de juiste oplossing van de droedel.
[5.2] /
[5.3] Schiet op een kandidaat zonder pasvragen, terwijl hij (met voorkennis dan) ook op Steve of Pascale kon schieten wat dan 1000 euro extra voor de weeskinderen had betekend omdat niemand op Baha schoot.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2018, 11:29:48 door Hulpmol »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #127 Gepost op: 25-04-2018, 11:27:55 »
Op molacties/kandidatenacties wint Pieter het molduel wat mij betreft met gemak van Bahador. Hints wijzen weer meer naar Baha. Hints zie ik altijd maar als extraatje tenzij ze zo goed als onomstotelijk zijn. Dat vind ik nog niet het geval.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #128 Gepost op: 25-04-2018, 11:34:39 »
Die 300 euro bij de baseball opdracht werkte trouwens prima. Toen ik deze week met iemand sprak over De Mol vroeg die waarom Pieter nog niet afgestreept is, want "die sloeg een homerun".

Om maar te zeggen dat kleine positieve acties al heel veel waard kunnen zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #129 Gepost op: 28-04-2018, 13:36:31 »
[5.3] Schiet op een kandidaat zonder pasvragen, terwijl hij (met voorkennis dan) ook op Steve of Pascale kon schieten wat dan 1000 euro extra voor de weeskinderen had betekend omdat niemand op Baha schoot.


Hoe weet hij nou dat het allemaal lukt? Straks verandert nog iemand of schiet ie mis. Je moet als mol gewoon het zekere voor het onzekere nemen dus altijd een winkelwagen schieten, niet eens kijken wat een ander doet, en Baha stond naast hem dus kon niet missen. Was verder prima geweest als er meer op Baha geschoten hadden verder maar zoveel om de kindjes zal hij niet geven want het is wel een gekke priester ::hypocriet:: >:D ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #130 Gepost op: 28-04-2018, 13:45:08 »
Prachtig trouwens hoe Pieter nonchalant met één hand schoot en de andere in zijn zak hield. ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #131 Gepost op: 28-04-2018, 17:47:38 »
Die heeft toch vast en zeker niet geoefend  ::) :D?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #132 Gepost op: 28-04-2018, 18:40:58 »
Pieter zou ik weinig geloofwaardig vinden als mol. De eerste aflevering niet mollen en hopen dat anderen de opdrachten verkwanselen, in de tweede aflevering voor de paarden kiezen en hopen dat Joke snel afgeschoten wordt, in de derde aflevering kiezen voor een opdracht die al onmogelijk is, in de vierde aflevering niet in de escaperoomopdracht zitten en hopen dat anderen die opdracht verkwanselen, in de liftopdracht als eerste uit de lift stappen en hopen dat iemand voor Katrien bij Gilles komt (is maar net gelukt) en in aflevering 5 in de drive-in doorspelen en hopen dat zijn partner de antwoorden niet kent.
Ofwel molt Pieter niet of plaatst hij zichzelf buitenspel, ofwel molt hij erg opvallend.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2018, 18:44:22 door Luc »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #133 Gepost op: 29-04-2018, 15:17:01 »
Ja ik had daar wel wat van een trucage verwacht, op de parkeerplaats. Dat ze vervolgens naar een 5-sterrenhotel zouden afreizen. Maar dan zou zijn broer in het complot nog de volgende dag moeten zien mee te liegen. Er was nog contact. Was dat er niet geweest dan vast en zeker had de mol het nog VEEEEEL beter gehad dan al die anderen. Dan was de slaapzak gewoon een maskerade. Het was ditmaal dus een daadwerkelijke opoffering. Wel een overduidelijke molactie, maar goed, je moet ook wel mollen als mol en hij heeft inderdaad al wel wat steekskes laten vallen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #134 Gepost op: 29-04-2018, 17:53:18 »
In die 5e aflevering zie ik bij Pieter toch echt veel sturing eigenlijk.

Hij heeft zijn broer eigenlijk in heel die 2e opdracht gestuurd om altijd tot vraag 6 door te gaan (Steve kleineren omdat hij wegrijdt met 25 euro, bij Baha ook proberen die druk te houden om te blijven en zelfs na vraag 4 blijven volhouden dat je niet als 3e kan vertrekken).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #135 Gepost op: 29-04-2018, 22:53:05 »
Dat is hetgeen wat Pieter vaak doet sturen.   Als hij de mol is, zou hij dan zn broer gebriefd hebben, want wat als die de laatste vraag weet? 

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #136 Gepost op: 29-04-2018, 22:57:13 »
Dat is hetgeen wat Pieter vaak doet sturen.   Als hij de mol is, zou hij dan zn broer gebriefd hebben, want wat als die de laatste vraag weet? 

Ik denk dat je best redelijk kan inschatten wat je broer wel/niet weet. Ik weet namelijk redelijk goed in te schatten of mijn broer die twee vragen wist. En die zou beide vragen fout hebben. Een klein risico hoort er nu eenmaal bij

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #137 Gepost op: 29-04-2018, 23:23:30 »
Het ene moment offert Pieter zich op en hoeft ie kennelijk niet zo nodig een vrijstelling (nadat hij ervoor gepleit heeft dat de groep voor de vrijstelling gaat, ik heb het over de liftopdracht) en het andere moment zet hij weer al zijn vijf kostbare geiten in voor een kans op een vrijstelling? Dat schuldgevoel was kennelijk toch best te verdragen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #138 Gepost op: 30-04-2018, 00:45:13 »
Na vorige week was ik al aan het twijfelen.
Deze week (voor de eliminatie) begon ik Joke eindelijk af te strepen.
Na de eliminatie kan ik dat dus zeker.

Dus kortgezegd:ik ga naar mijn verdachte nummer 2 Pieter.

Kan ik nog in deze tunnel?
klaar voor de strijd

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #139 Gepost op: 30-04-2018, 22:01:29 »
Wat ik ook zo verdacht vind aan Pieter (de tunnelvisie is real) is dat ie af en toe benadrukt voor het geld te gaan. Bijvoorbeeld bij het einde van Rabid Joke. Dat zij (paardengroep) zeker geld hadden binnengebracht als de anderen Joke niet hadden afgeschoten. Dit voegt hij nog even toe als Baha klaagt over dat afspraken niet zijn nagekomen. En ook aan het begin van de opdracht wanneer hij de leiding heeft gekaapt van Pascale benadrukt hij nog even (met de trage paarden in plaats van met de pick-up volgens Pascale's plan) voor het geld te gaan. Dit terwijl daar nog weinig van gekomen is op die heldhaftige homerun voor een schamele 300 euro na... :P

En dit gaat maar door en door. Op de bootjes in aflevering 6 was het bijna lachwekkend hoe graag Pieter laat zien tuk op geld te zijn. (Maar ja, als puntje bij paaltje komt is het oppeuzelen van een gouden tortilla natuurlijk veel interessanter.) ;D