Auteur Topic: [kandidaat] Pieter  (gelezen 20785 keer)

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #140 Gepost op: 30-04-2018, 23:41:51 »
Ja, hij is een beetje inconsequent voor een mol. ::hypocriet::
Daar hoor ik ze nooit over in café de Mol.....

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #141 Gepost op: 1-05-2018, 12:03:35 »
Ik vond het zo sterk dat hij door het foutzeggen van een letter het maximale bedrag uit de pot speelde (bij 25,- zei hij het WEL goed!). Komt Lloyd, die zegt, we zetten nu de Joker in. Waaaah, zag je Pieter haast denken. Mislukt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #142 Gepost op: 1-05-2018, 12:22:16 »
De Coster: "Het lot zal bepalen wie van jullie als eerste naar de controlekamer komt."

Volgende shot: Pieter is de enveloppen aan het uitdelen.  ::vergroot::

Verrassing: hij mag als eerste en kiest de habanero chocolate, een soort chilipeper. En zowel chilipepers als chocolade zijn standaard ingrediënten van een Mexicaanse "mole".  ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #143 Gepost op: 1-05-2018, 14:28:12 »
De Coster: "Het lot zal bepalen wie van jullie als eerste naar de controlekamer komt."

Volgende shot: Pieter is de enveloppen aan het uitdelen.  ::vergroot::

Verrassing: hij mag als eerste en kiest de habanero chocolate, een soort chilipeper. En zowel chilipepers als chocolade zijn standaard ingrediënten van een Mexicaanse "mole".  ;)
En die peper vond hij nogal heftig tijdens de tortilla-opdracht, maar bij de opdracht 'test de mol' vond hij pepers opeens helemaal niet erg meer om te eten, althans niet voor de anderen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #144 Gepost op: 7-05-2018, 00:24:00 »
Volgens mij heeft Pieter geweldig zitten acteren met zijn gemok in de auto aan het eind van aflevering 7.  ::jaja::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #145 Gepost op: 7-05-2018, 07:55:52 »
Volgens mij heeft Pieter geweldig zitten acteren met zijn gemok in de auto aan het eind van aflevering 7.  ::jaja::

De dramaqueen. ::rofl::

Het zorgde wel voor een rare sfeer. Alle drie de mannen juichten niet eens toen ze de finale(!) haalden. Alleen Baha leek echt blij. En dan noemde Pieter het verdacht dat Bahador eerder zo luchtig reageerde. Baha's gedrag en poging de sfeer beter te maken vond ik juist heel naturel in tegenstelling tot Pieters overacting.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #146 Gepost op: 7-05-2018, 08:07:57 »
Ik begin erin te berusten dat ik niet meer uit deze tunnel geraak.

Ik zie Pieters teleurstelling zelfs als mogelijk authentiek voor een mol. Die wil immers maar al te graag zelf het spel met de kaarsen spelen, daar had hij weer in priestermodus kunnen gaan en de leiding nemen à la Torre Latinoamericana/Mexican standoff en een klein fortuin uit de pot kunnen palaveren.

En ook wel: hij kent de ware toedracht van de hint en kan slecht inschatten hoe informatief die is voor een echte kandidaat, en dacht dus misschien dat minstens één iemand hem met zekerheid zou ontmaskerd hebben. Vooral als hij zou weten dat Pascale bijvoorbeeld niet op hem zat voor ze de hint kreeg, moet dat erg ongemakkelijk zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #147 Gepost op: 7-05-2018, 08:14:19 »
Hm ja, een deel van zijn teleurstelling zal best echt ergens vandaan zijn gekomen. Mogelijk van het mislukken van zijn molactie. Al met Jenga had ie vast minder willen verdienen en inderdaad: de grote slag was met het laatste duel te slaan.

En toen Pascale terugkeerde in de groep van haar hint stond Pieter er inderdaad erg ongemakkelijk bij. Niet gek, want een spannend en lastig moment voor de Mol.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #148 Gepost op: 7-05-2018, 10:42:20 »
@van Zwam, Heinz: Zo had ik het nog niet bekeken: (deel van) z'n teleurstelling zou echt kunnen zijn. Een mol is ook maar een mens.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #149 Gepost op: 7-05-2018, 13:13:33 »
Ik begin erin te berusten dat ik niet meer uit deze tunnel geraak.

Geen probleem hoor, de volgende aflevering is de laatste ;)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #150 Gepost op: 7-05-2018, 18:15:38 »
@van Zwam, Heinz: Zo had ik het nog niet bekeken: (deel van) z'n teleurstelling zou echt kunnen zijn. Een mol is ook maar een mens.  :)

Ja zo zie ik het ook, maar zijn reactie verraste mij wel.
Hij mokte over 4000 euro is best veel geld.
Hoeveel heeft Pieter verspeeld in de bioscoop.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #151 Gepost op: 7-05-2018, 19:25:37 »
De dramaqueen. ::rofl::


Hij wilde kandidaats overkomen. Past niet bij zijn karakter om te zitten mokken.
In elk geval heeft hij Pascal op het verkeerde been weten te zetten bij de laatste opdrachten. Aan de reactie van Gilles te zien, heeft zij een verkeerde mol geraden tijdens het fluiten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #152 Gepost op: 7-05-2018, 20:44:04 »
Ik dacht dat Pieter zo tuk op geld verdienen was maar hier staat ie er nou niet echt heel enthousiast bij. ::tandpastasmiley::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #153 Gepost op: 7-05-2018, 20:46:01 »
Mooi plaatje!

Weet iemand trouwens hoe de mol beloond wordt? Die maakt als deelnemer immers geen kans oo de prijzenpot. Kan natuurlijk ook een erebaantje zijn.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #154 Gepost op: 7-05-2018, 21:02:41 »
Mooi plaatje!

Weet iemand trouwens hoe de mol beloond wordt? Die maakt als deelnemer immers geen kans oo de prijzenpot. Kan natuurlijk ook een erebaantje zijn.
Ik heb ooit eens een royaal bedrag horen zeggen, iets hoger nog dan een royale prijzenpot. Dat was ongeveer tien jaar geleden.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #155 Gepost op: 7-05-2018, 21:14:05 »
Ik dacht dat Pieter zo tuk op geld verdienen was
Dat dacht jij helemaal niet. ;D

Was jij trouwens nog van plan om een terugblik van molacties van de finalisten te maken? Zou wel gaaf zijn want hoewel ik hoop dat we goed zitten met Pieter, twijfel ik nog enorm. Ze zouden het alledrie evengoed kunnen zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #156 Gepost op: 7-05-2018, 21:28:28 »
Hoeveel heeft Pieter verspeeld in de bioscoop.
€ 1575 (25 + 50 + 100 + 200 + 400 + 800). Maar dat is geld die niet in de pot komt, heel wat anders dan Lloyd die liefst € 3600 eerder verdiend geld uit de pot haalt. Bovendien, zelfs de meest verdienende in deze opdracht (Lloyd en Joke met € 350) hebben hier € 1225 uit de pot gehouden.
Ik zou niet teveel belang hechten aan deze opdracht. Met de partner als onberekenbare factor kan de mol beter voorzichtig wezen.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2018, 21:42:58 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #157 Gepost op: 7-05-2018, 21:28:47 »
Dat dacht jij helemaal niet. ;D

Jawel, dat hij dat spéélde dan. ;) (Zo'n terugblik op de finalisten wil ik inderdaad nog maken. Waarschijnlijk woensdag.)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #158 Gepost op: 7-05-2018, 21:34:04 »
Pieter was in aflevering 6 en 7 net als in de vorige afleveringen: ofwel weinig of geen invloed op het verlies in de opdrachten en af en toe erg opzichtig mollen (nu met die geiten).

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #159 Gepost op: 8-05-2018, 13:00:09 »
Mooi plaatje!

Weet iemand trouwens hoe de mol beloond wordt? Die maakt als deelnemer immers geen kans oo de prijzenpot. Kan natuurlijk ook een erebaantje zijn.
Garantie dat je de reis tot het einde mag meemaken !