Auteur Topic: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.3 [Vrijthof, Maastricht] Een spelletje spelen  (gelezen 2820 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
1.1.3 [Vrijthof, Maastricht] Een spelletje spelen



* MV-Art verschijnt op een scherm *

Zo Kaasje en Lan, 

Jullie hebben aangegeven dat jullie wel van een spelletje houden. Dat komt mooi uit. Jullie gaan namelijk hier op het Vrijthof in Maastricht verschillende spelletjes met ons spelen. 5 spellen in totaal. Het is de bedoeling dat jullie allebei voor de door ons gestelde deadline van het spel de scoren halen die wij willen dat jullie halen. Hoeveel staten jullie wegspelen, bepalen jullie zelf.

Ik heb hier 5 omschrijvingen van de spellen en jullie mogen nu inzetten hoeveel staten je wegspeelt als de opdracht slaagt. Let op: de minimuminzet is 1 en maximum per spel is 5, zolang over alle 5 de spellen maar 10 staten verdeeld zijn. Per doel / score dat jullie behalen verdienen jullie 200 euro voor de pot.

Bij 6 of meer behaalde doelen verdienen jullie de hint die jullie mogelijk nodig hebben om aan het einde de juiste staat te raden.

Voorbeeld
Spel 1: 4 staten
Spel 2: 2 staten
Spel 3: 2 staten
Spel 4: 1 staat
Spel 5: 1 staat
Totaal: 10 staten 

De omschrijvingen bij de spellen
1. Ruimtelijk inzicht kan hierbij van pas komen
2. Je moet wel happig zijn op dit spelletje
3. Bij dit spel wring je jezelf in allerlei bochten 
4. Bij dit spel is een goed gevoel voor richting wel handig
5. Bij dit spel is vooral een goed geheugen heel belangrijk

Zodra jullie een beslissing hebben genomen over de indeling, krijgen jullie te horen welke spellen jullie mogen gaan spelen. (1x dikgedrukt posten na overleg is voldoende). Deadline indeling: donderdagavond 5 april - 20.30 uur

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
2 klinkt als pacman achtig maar verder weet ik het niet zo goed.

We kunnen ook gewoon alle spellen 2 staten doen? Of denk je dat we niet alles kunnen halen en we beter kunnen focussen op paar spellen zeker goed halen voor meer staten?

We hebben denk ik ook tot zaterdagavond? Zelf heb ik alleen morgen tijd en misschien vanavond wat. Vandaag aan t werk.

Offline Lan

  • Forumlid
Ik denk dat we beter kunnen focussen op één of een paar spellen, dan hebben we makkelijker toch wat binnen, en als het ons allemaal lukt maakt de verdeling niet uit. Ik zou neigen naar 5 in ieder geval doen, daar kunnen we wellicht gewoon pen en papier bijhouden  :P

Offline Lan

  • Forumlid
Mijn voorstel:

1. Ruimtelijk inzicht kan hierbij van pas komen 2
2. Je moet wel happig zijn op dit spelletje 1
3. Bij dit spel wring je jezelf in allerlei bochten 1
4. Bij dit spel is een goed gevoel voor richting wel handig 1
5. Bij dit spel is vooral een goed geheugen heel belangrijk  5

Maar ik weet natuurlijk niet welke dingen klinken als iets waar jij goed in zou zijn, dus als jij wijzingen hebt, laat maar horen ;D

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik wou wel ook voorstellen bij eerste meer te doen dus kan me er op zich wel in vinden maar misschien iets minder voor 5?

Ooh zou het memory zijn? Ben jij daar goed in. Ik win regelmatig van m'n neefjes en nichtjes maar of dat nou zo'n goede graadmeter is ;D (de oudste is pas 6)
   
Dus dan zo?
1. Ruimtelijk inzicht kan hierbij van pas komen 3
2. Je moet wel happig zijn op dit spelletje 1
3. Bij dit spel wring je jezelf in allerlei bochten 1
4. Bij dit spel is een goed gevoel voor richting wel handig 1
5. Bij dit spel is vooral een goed geheugen heel belangrijk  4



Edit: bij 6 halen we ons doel voor een hint. Misschien dan zorgen dat we dat in ieder geval met twee spellen kunnen halen?

Lijkt me sowieso niet handig een op 5 te zetten daarom. Als een van ons daar niet in slaagt kunnen we nooit meer genoeg compenseren met de andere 4.


Edit2: zou 3 snake zijn? Of zoiets? 
En 4 een soort van schiet iets? (kan op allerlei manieren zoals angry birds achtig of op hele andere manier schieten)
« Laatst bewerkt op: 5-04-2018, 17:14:39 door Kaaasje »

Offline Lan

  • Forumlid
Mijn laptop (en mijn reflexen  ::rofl::) is/zijn niet echt geweldig dus bij 2,3 en 4 acht ik het risico iets groter dat het snelle spelletjes zijn. Bij memory-achtige spellen verwacht ik geen hoog tempo dus dat moet lukken.

Ik denk dat Pacman bij 2, Snake bij 3 en zoiets als dat bubble shooter spel bij 4 inderdaad een beetje de richtingen zijn waarin we moeten denken.
Slim om 1/1/1/3/4 te doen, dan kunnen we als een van de twee grote spellen niet lukt alsnog de opdracht halen.

1. Ruimtelijk inzicht kan hierbij van pas komen 3
2. Je moet wel happig zijn op dit spelletje 1
3. Bij dit spel wring je jezelf in allerlei bochten 1
4. Bij dit spel is een goed gevoel voor richting wel handig 1
5. Bij dit spel is vooral een goed geheugen heel belangrijk  4

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Andere zijn al bijna klaar en wij moeten nog beginnen ::rofl::

Maar komt goed!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Prima binnen de tijd!

MV is op dit moment even met schoolzaken bezig, dus ik zal de spellen even posten :)

Welke spellen worden er gespeeld?:
1. Ruimtelijk inzicht kan hierbij van pas komen (Tetris)
2. Je moet wel happig zijn op dit spelletje (Pacman)
3. Bij dit spel wring je jezelf in allerlei bochten (Snake)
4. Bij dit spel is een goed gevoel voor richting wel handig (Target shoot)
5. Bij dit spel is vooral een goed geheugen heel belangrijk (Simon)

Doel van de spellen:
1. Haal allebei een score van 50.000 of meer
2. Haal allebei een score van 20.000 of meer
3. Haal allebei een score van 1.250 of meer
4. Haal allebei een score van 250 of meer
5. Haal allebei een score van 25 of meer

Graag een screenshot van je beste poging per spel ter bewijs naar de spelleiders sturen!

Succes! ::bravo::

Offline Lan

  • Forumlid
Mogen we gewoon zelf online zoeken waar we de spelletjes doen of is er een specifieke site die we moeten gebruiken?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
* Kaaasje wacht (on)geduldig op de (linkjes voor de) spelletjes ;D

Offline Lan

  • Forumlid
Ik heb de twee belangrijke vast lopen proberen en 50.000 is bij Tetris nog best pittig, ik kwam tot nu toe net over de helft. Simon lijkt me best wel te doen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ja ik ben ook begonnen met Simon, maar wil toch wel liever zeker weten dat ik de juiste versie speel...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik heb te horen gekregen dat het de spelletjes zijn van realitynet! De arcade spellen!  :)

Zie links onder het kopje 'ga naar'

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik was zelfs nog aan t zoeken op deze site maar kon niet meer precies vinden waar t was. ::rofl::

Thanks Lama!

Offline Lan

  • Forumlid
Ik heb Simon gehaald. Ik verwacht dat Tetris een hel gaat worden, je kan maar één ding vooruit kijken. Update hoe jij het doet met de spellen, dan weet ik of het nuttig is om mezelf een avond dood te ergeren  ::rofl::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Simon had ik al gehaald maar dus niet via de arcade spellen hier, maar dat gaat wel goed komen. Moet nog wel een keer lukken.

Morgen ben ik vrij dus dan ga ik er eens goed mee aan de slag.

Tetris geen idee. Ik zocht eerst op tetris en schrok me rot toen ik de highscore zag. Maar bleek gelukkig tetris 2 te zijn.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik dacht dat er bij Tertirs 25000 stond en mijn eerste poging was 24584 dus ik dacht oooh dat is wel te doen. Blijkt het 50.000 te zijn. Pfff... dit was nogal wat.
Ik zag dat jij nog maar 4239 had. Denk jij dat je dit gaat redden?


Edit: Simon hebben we in ieder geval al beide gehaald.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Maar nu heb ik het andersom. Ik dacht dat we 1500 bij Snake moesten maar dat is maar 1250. Die heb ik ook gehaald ;D


(Ik hoop dat het niet erg is dat ik nu verschillende berichten achter elkaar zet, maar editen vind ik in dit geval zo onlogisch...)



NEEEEE hij heeft hem niet opgeslagen!! :(


Edit: alsnog gehaald met 1329.

Dus ik heb tot nu toe gehaald:
Simon - 26 (moet 25)
Snake - 1329 (moet 1250)
« Laatst bewerkt op: 6-04-2018, 09:03:12 door Kaaasje »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
 ::zweep::

Nee hoor, geen probleem ;)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat een stom spel is dat Target Shoot. Ik kan er niks van en die 250 lijkt wel onmogelijk voor mij. Maar op een of andere manier heb ik toch 168 gehaald. Ik snap er niet echt veel van en mijn muis is af en toe ook een beetje traag. Slechtste score is -4. ;D (Ja als je heel slecht schiet krijg je minpunten)

Oftewel tot nu toe:

Spel          Inzet         Nodig      Kaaasje    Lan        Gehaald?
Tetris        3 staten      50.000     24.584     4.239
Pacman        1 staat       20.000     21.610     22.360     ALLEBEI :)
Snake         1 staat       1.250      1.329      245        Kaaasje
Target Shoot  1 staat       250        168        ?
Simon         4 staten      25         26         25         ALLEBEI :)               

Toen ik dit overzichtje maakte, zag ik dat jij al Pacman had gehaald, dus ging ik het nog maar een keer doen. En hoppa de 20.000 gehaald.
 Tot nu toe hebben we dus 5 staten.

Als jij nog snake haalt hebben we 6 staten en ook de hint te pakken.
Tetris zou wel ideaal zijn om nog te halen maar is wel best lastig.