Auteur Topic: [MO18] Afl 3.opdr 3.2 [St. Nicholas Russian Orthodox Church,Juneau] 'Het geheim'  (gelezen 43813 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ja hij heeft een woord gedeeld. Maar hoe kan ik in vredesnaam weten dat dit daadwerkelijk het woord is dat hij van de spelleiding heeft gehad? Dus de vraag blijft of dat eerlijk is gebeurd of dat dat woord mij meer afleidt dan dat het op brengt..

Het spel de mol staat nou niet bekend om kandidaten die altijd eerlijk zijn  ::)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ahja, ik word niet vertrouwd, dat is een nieuwe.
Ik kan je zeggen dat ik eerlijk ben geweest, als mijn screenshot was aangetast had je dat echt wel gemerkt, ik ben niet zo heel erg goed met paint of photoshop hahaha
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik ben het met Kaaasje eens: liever dat het sleutelwoord nu al geraden wordt en diegene er dan uit vliegt. Heeft niemand er iets aan  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Niet per se persoonlijk hoor Meezter. Maar ik zou nooit zo'n woord 100% vertrouwen als ik het van een ander krijg ;-)

Maar goed ondertussen ben ik wel even bezig geweest om te gaan zoeken wie de envelop met dit sleutelwoord heeft.


Uit mijn weerwolven ervaring heb je naar mijn idee meerdere mensen. De stille blijven vaak under de radar en worden daardoor pas laat gevonden. En je hebt altijd mensen die toch wel actief zijn. Maar goed nu is er maar één en dat maakt het toch wel echt anders. Ik ga even iedereen af.

Ik ga er vanuit dat diegene die het sleutelwoord heeft niet precies wist hoe deze opdracht verder zou lopen. Dus niet weten wat er gebeurde als hij/zij niet zou bekennen.

BigBoots
- Zegt dat als hij het had gehad, hij het niet zou delen.
- Zegt dat niemand met die met het sleutelwoord zou willen onderhandelen als ie het sleutelwoord niet deelt (maar is dat wel zo?)
- Doet een oproep aan alle kandidaten zonder sleutelwoorden niet mee te helpen.
Heeft gezegd "Ik heb NIET het sleutelwoord"

Convans
- Begint eerst met een "makkelijk dit. Wie heeft het?" post.
- probeert het nog eens met bedreigen "en anders". En anders wat?
- is vooral Frank aan het beschuldigen vanwege hun haat-liefde verhouding  ::love::
Heeft gezegd "Ik heb NIET het sleutelwoord ::jaja::

Frank
- Zegt dat hij het dit keer niet is.
- Verder lijkt hij blij te zijn straks misschien niet de meest gehate persoon te zijn.
Heeft niet letterlijk gezegd dat hij het niet heeft, maar wel "Uggggh jij bent zo irritant  ::rofl:: ik ben het deze keer niet"

HIDM
- gaat ietwat mee met de haat van aderen.
- wil voor de redenatie achter de keuze voor de persoon gaan.
Heeft gezegd "Ik heb NIET het sleutelwoord"

Lan
- Gaat mee met anderen maar komt zelf nog met weinig
- Denkt dat paar mensen eerlijk zijn geweest. wie dan?
Heeft gezegd "ik heb geen sleutelwoord."

Meezter
- Is fel in het zoeken
- probeert de druk op te zetten
- benadrukt de hatelist
Heeft gezegd "Ik heb NIET het sleutelwoord"

Molino
- Vindt het hopeloos en lijkt het bij voorbaat al op te geven.

Nvy
- noemt het eerst een makkelijke keus,
- maar is niet zo voor de items zomaar weggeven.
heeft gezegd "Ik had graag de envelop willen hebben, want met mijn sleutelwoord schiet ik niet veel op, maar ik heb hem helaas niet."

Nys-fan
- lijkt het simpel te vinden om te kiezen voor het er voor uitkomen.
- komt volgens mij als eerste met de suggestie dat de mol misschien de kandidaat met de envelop met het sleutelwoord heeft gekozen.


In andere woorden ik weet het nog steeds niet. Ik vind Meezter eigenlijk het minst verdacht, maar dat kan natuurlijk ook strategie zijn.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Whahahahaaaa Kaaasje je bent geweldig  ::bravo::

Ik ging stuk om dit:
Molino
- Vindt het hopeloos en lijkt het bij voorbaat al op te geven.
Frankje Lapi

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
-knip-

In andere woorden ik weet het nog steeds niet. Ik vind Meezter eigenlijk het minst verdacht, maar dat kan natuurlijk ook strategie zijn.

Mooi lijstje Kaaasje

Nog even terugkomend op je eerdere bericht. Misschien heb je toch wel een punt, ik ga er nog eens over brainstormen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Mooi overzicht Kaaasje, moest er wel om lachen ;D

Hoeveel mensen willen nu lijstjes vergelijken? Als we dat maar met de helft doen hebben we er niks aan.

Als dat met die lijstjes niet gebeurt, hoe gaan we dan proberen erachter te komen wie hem heeft? Nogmaals, verdelen is zeker een optie maar imo pas nadat we echt hebben geprobeerd erachter te komen wie het is want we hebben best nog wat tijd.

BigBoots, als we niet voor een meerderheid gaan en dus verdelen komt het sleutelwoord toch wel degelijk in het spel? Dus ik snap niet zo goed wat we daaraan hebben buiten natuurlijk het feit dat we dan niet riskeren dat er geld uit de pot gaat.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mooi overzicht Kaaasje, moest er wel om lachen ;D

Hoeveel mensen willen nu lijstjes vergelijken? Als we dat maar met de helft doen hebben we er niks aan.

Als dat met die lijstjes niet gebeurt, hoe gaan we dan proberen erachter te komen wie hem heeft? Nogmaals, verdelen is zeker een optie maar imo pas nadat we echt hebben geprobeerd erachter te komen wie het is want we hebben best nog wat tijd.

BigBoots, als we niet voor een meerderheid gaan en dus verdelen komt het sleutelwoord toch wel degelijk in het spel? Dus ik snap niet zo goed wat we daaraan hebben buiten natuurlijk het feit dat we dan niet riskeren dat er geld uit de pot gaat.
Zoals gezegd, ik ga er nog eens over nadenken.

Verder: Ik heb sommige opdrachten weliswaar hard gespeeld, maar ik zou eerder iets niet vertellen dan dat ik erover lieg. Ook in dit geval kunnen jullie zeker zijn dat ik het sleutelwoord niet heb.

Wat betreft de lijstjes wordt het lastig denk ik. De Mol en degene die het sleutelwoord heeft zullen deze manipuleren. Daarmee klopt de ranking al direct niet meer.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Mja. Misschien allemaal zeggen wie we op 1 of 10 hadden bij bepaalde lijstjes?

Anders weet ik ook niet hoe we erachter kunnen komen. Als de Mol heeft gekozen kun je alle kanten op redeneren maar weet je het nooit zeker. Dan is voor een meerderheid gaan te riskant.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
POEP-DILEMMA!
(Sorry, moest ik even kwijt. En weer verder...)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
We missen sowieso al 2 lijstjes (van Spacy & Molduck) maar denk wel dat we een onderste en bovenste regionen zouden kunnen moeten reconstrueren. (Spacy had toen overigens wel gezegd dat hij zichzelf overal onderaan had gezet._ Dan hebben we misschien niet één persoon maar kiezen uit een paar helpt ook al toch? Alleen probleem is dat we nog te veel rankings hebben die het zouden kunnen zijn naar mijn idee.

De vragen waren in ieder geval:
1. Wie kan volgens jou het beste het spel naar zijn of haar hand zetten?
2. Wie kan volgens jou het beste met geld omgaan? Lijkt me de penningmeester
3. Wie is volgens jou het meest betrouwbaar?
4. Wie gun jij een voordeel? Lijkt me sleutelwoord of joker van toen
5. Wie is volgens jou de grootste geluksvogel? Misschien sleutelwoord of joker van toen?
6. Wie kan volgens jou het beste praten als brugman?
7. Wie is volgens jou de beste leugenaar?
8. Wie kan volgens jou het beste het overzicht bewaren?
9. Wie is volgens jou een tactisch meesterbrein?
10. Wie is... de mol?

En een van die dingen is ook nog executiekaart 1

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Oké, wat als we nu allemaal op iemand anders stemmen?
Dan is er geen meerderheid, is er sowieso gestemd op de eigenaar en zijn uiteindelijk 2 mensen met een sleutelwoord.
Er is dan geen geld uit de pot.

Als we ons er allemaal aan houden kan de Mol ook niets voorkomen, er komt nog geen meerderheid, we moeten er alleen voor zorgen dat de meest vertrouwde mensen op de meest verdacht eigenaars stemmen en andersom, zo is de kans klein dat de mol dus niet stemt op de eigenaar volgens een mogelijk schema.

Note: de mol zal nooit stemmen op de eigenaar.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Denk dat de eerste de executiekaart was, daarmee kun je het spel naar je hand zetten.

Tactisch meesterbrein zou ook kunnen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Oké, wat als we nu allemaal op iemand anders stemmen?
Dan is er geen meerderheid, is er sowieso gestemd op de eigenaar en zijn uiteindelijk 2 mensen met een sleutelwoord.
Er is dan geen geld uit de pot.

Als we ons er allemaal aan houden kan de Mol ook niets voorkomen, er komt nog geen meerderheid, we moeten er alleen voor zorgen dat de meest vertrouwde mensen op de meest verdacht eigenaars stemmen en andersom, zo is de kans klein dat de mol dus niet stemt op de eigenaar volgens een mogelijk schema.

Note: de mol zal nooit stemmen op de eigenaar.
Als we dit doen wil ik graag op Frank of Nys-Fan stemmen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Eens met HIDM over de executiekaart.

Ik denk dat praten als brugman / beste leugenaar de eigenaar is.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik geloof trouwens wel dat BigBoots het sleutelwoord niet heeft en Meezter heb ik ook een positiever gevoel over. Dus die zijn voor mij de minder verdachte van het sleutelwoord.

Meest verdachte: Molino, Lan
Midden verdacht: Frank, Convans, Nys-fan, HIDM, Nvy
Minst verdacht: BigBoots (ik geloof hem wel, hij komt best eerlijk over), Meezter, Kaaasje (ja ik vind mezelf niet verdacht want weet dat ik het niet heb)

Ja ik weet het eigenlijk gewoon niet  ::)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Eens met de minst verdachte. Vind de manier waarop Molino en Lan spelen wel in character voor hoe ze het zouden doen als ze hem niet hebben maar goed dat kan zowel verdacht als onverdacht zijn. Ik denk dat Nvy hem ook niet heeft en zelf heb ik hem ook niet (hebben jullie niks aan, snap ik).

Maar goed ik heb dus 5 mensen waarover ik niet zeker ben. Als we bij de lijstjes tot een consensus kunnen komen over wie er ergens bovenin staan en wie onderin dan komen we misschien iets verder.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Dan zou ik voor de beste leugenaar gaan

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik sluit BigBoots ook nog niet uit hoor  ::ohno::

En ik kwam met het idee dat het antwoord in de lijstjes zit, zou degene met het sleutelwoord dat doen? Dus nogmaals: ik heb de enveloppe niet. ::ohno::
Frankje Lapi

Offline Lan

  • Forumlid
Ik weet niet waarop de verdenking is gebaseerd maar ik nodig iedereen van harte uit op mij te stemmen  ::rofl::