Auteur Topic: Dossier 6  (gelezen 5883 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Dossier 6
« Gepost op: 21-11-2003, 11:11:03 »
Vanochtend vroeg bezorgd, het nieuwe dossier!

Samenvatting:

Een collega-rechercheur wijst Cappel erop dat Robert Engel contacten heeft met louche zakenman Hans Ebbinge... Chantal overlegt in haar tweede verhoor een sluitend alibi - ze was uit eten met haar familie...

De advocaat van Dekens overlegt een twijfelachtige verklaring waaruit zou moeten blijken dat Dekens, gezien zijn vlucht, onmogelijk op het tijdstip van de moord in de studio kan zijn geweest...

En er komt een opname boven water waarin Max, na een discussie met Sascha, zich neerlegt bij zijn opdracht: het verkopen van cocaine in een drugspand.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Dossier 6
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2003, 13:50:25 »
gewaagde opdracht. zou een motief kunnen zijn...  :-\

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dossier 6
« Reactie #2 Gepost op: 21-11-2003, 14:06:51 »
Opdracht klinkt interessant (kan ´m helaas ff niet bekijken) En MAx noemt haar dus Sassepas, dus het berichtje "je wordt genaaid Sassepas" komt dan waarschijnlijk ook van hem. Maar waar zou dat op slaan? Wist Max meer?

Verder weet ik niet wat ik met het verhaal van die Hans Ebbinge aan moet...

Het PVB van Monique Dekens is toch wel interessant. Ik denk echt dat zij meer met de zaak te maken heeft. En de opmerking over Willemijn:
"Ik heb haar dus maar heel even gezien. Ik vond het een erg jong meisje. Te jong om spelletjes te laten spelen die misschien wel seks lijken, maar eigenlijk ergens anders over gaan."
Waar gaan die spelletjes dan over? En zou Sascha ook met die "spelletjes" meegedaan hebben?
Zoveel vragen...en het worden er alleen maar meer... ::)
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline feeks

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Re: Dossier 6
« Reactie #3 Gepost op: 21-11-2003, 14:08:30 »
Chantal overlegt in haar tweede verhoor een sluitend alibi - ze was uit eten met haar familie...

Zou dat alibi werkelijk kloppen? ???
Het is makkelijk genoeg om een bonnetje te versieren en pa wil vast wel een leugentje om bestwil afdraaien voor dochterlief.
Pas als het personeel van het restaurant haar herkent van een foto en bevestigd dat ze daar iid was, geloof ik het.  ::vergroot::
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Dossier 6
« Reactie #4 Gepost op: 21-11-2003, 14:11:43 »
Wel,wel,wel,het wordt met elk dossier interessanter.
Laten we beginnen met Max.
Max weigert eerst een opdracht,cocaïne verkopen in een drugspand,omdat hij niet met drugs geassocieerd wil worden,maar voert even later,na een zeer kordate tussenkomst van Sasha, de opdracht toch uit.
En hij slaagt nog ook, wat zeer duidelijk tegen de zin van Sasha is.
Een zeer opmerkelijk detail :Max noemt Sasha "Sassepas"
Is hij dan ook de man achter het anonieme SMS berichtje van 23.18 ? Op het eerste zicht zou je denken van wel,maar het SMS bericht werd verstuurd via Lycos.nl, terwijl Max belt en surft via respectievelijk Tele2 en Zonnet.
Iemand anders weet misschien dat Max de enige is die Sasha Sassepas noemt en maakt daar gebruik van om Max verdacht te maken ?

Vervolgens Chantal.
Een zeer merkwaardig verhoor, waarbij Chantal eerst met een dubieus verhaal afkomt over een vergissing met de foto op donderdag, een familiaal etentje in Italiaans restaurant La Cucina op vrijdag en een quasi onleesbare restaurantrekening opdist die dat moet bewijzen.
Op dat rekeningetje staat echter dag en uur vermeld en dat is 7 november 23u25. Verder kunnen we er min of meer uit opmaken dat het bonnetje slaat op een diner met 4 personen.
Pikant detail : Eén van de gerechten die worden besteld is een Pasta Diavola, een Duivelspasta... 8)
Als dat alles klopt én zelfs als Chantal op dat etentje was valt ze nog steeds niet af als verdachte, want om 23u25 stond het alarm al definitief af en kon ze het gebouw zo betreden...
Verder valt op dat Chantal heel zeker is van haar overwinning,want Max is een echte nerd en Willemijn een goedkope snol volgens haar en hebben dus geen kans tegen haar.Maar die zekerheid van Chantal heeft mogelijk een andere achtergrond, namelijk een afspraak tussen Chantal en iemand van de crew.Wie dan? Sasha ? Weinig waarschijnlijk, want na haar dood zou Chantal het dan eerder niet meer zien zitten.Frank Dekens ? Best mogelijk, Chantal is een aangename verschijning en Frank Dekens zal haar ongetwijfeld willen veroveren.
Robert Engel ? Dat blijft vaag, van hem weten we privé heel weinig.
Of is het Rolf Kroeske,de man waar we ook nu weer niks meer van weten?
En wat gedacht van Chantal haar laatste reactie op de vraag van Claire of Max haar leuk vindt? Die is wel heel eigenaardig te noemen.Er beginnen steeds meer aanwijzingen in de richting van een onprettig gestoorde driehoeksliefdesverhouding tussen vrouwen te wijzen...
En hoe past Monique Verlaan in dit plaatje ?

Monique, een vrouw die weet wat er in de wereld te koop is en ook haar pappenheimer Frank Dekens maar al te goed kent.
Ze hebben blijkbaar een vrij aparte relatie,waarbij Monique er geen graten in ziet dat Frank regelmatig een scheve schaats rijdt. Sterker nog, ze geeft toe dat ze zelf niet vies is van een triootje, maar dan niet met eender welke andere vrouw.
Zo viel Willemijn blijkbaar niet in de smaak. Chantal misschien wel ?
We gaan verder in deel 2
En niets lijkt wat het is...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Dossier 6
« Reactie #5 Gepost op: 21-11-2003, 14:57:28 »
Deel 2
Het illustere duo Ebbinge / Kraaimans dan.
Welk voordeel zouden die kunnen hebben bij de dood van Sasha Van Dijk ?
Ze pompen geld, en nog geen klein beetje, in TV-Ventures via Uitzendbureau Actief,wat een dekmantelfirma blijkt te zijn voor een lucratief XTC-handeltje.
Willen Ebbinge en Kraaimans dat hun kandidaat wint ? Wie weet ?En wie mag dat dan wel zijn ? Dat moet dan wel Koen Hulshof of Leroy Kneppers zijn,want die liggen er uit.
Max en Willemijn zijn al door, van Chantal weten we dat ze de zwerveropdracht,voorzien voor 11 november, met succes zal afleggen. Vermoedelijk is die opdracht verschoven naar 19 november namiddag, gelet op de uitspraak van Chantal desbetreffend.En ook omdat Chantal op 11 november rond 15u30 verhoord werd.

Tenslotte hebben we nog een verklaring van Frank Dekens over zijn handelswijze op de avond van de moord.
Deze leert ons niets over zijn handel en wandel in de uren voor de moord,enkel dat hij het heel druk zou hebben gehad.Maar dan speciaal voor een stomme zonnebril omrijden als je onderweg bent naar Schiphol ?

En dan is er nog één kleinigheidje, één zinnetje dat me dwarszit :

        " De baron zal je bijstaan "

De deelnemers worden maar door één iemand bijgestaan : Sasha Van Dijk,maar dat is moeilijk een baron te noemen.
Wijst dat,met bloed besmeurde,zinnetje uit dossier 1 er op dat er eigenlijk een man de regie zou doen ?

Zoja, dan is Rolf Kroeske plots wel heel verdacht.
En in combinatie met de zekerheid van Chantal,NA de moord op Sasha, zou dat kunnen wijzen op een complot van Chantal en Rolf, die afspreken om Chantal te laten winnen. Plan dat wordt gedwarsboomd door het feit dat Robert Engel Sasha aantrekt als regisseuse...

Het mistgordijn lijkt steeds dikker te worden, maar hier en daar priemt er toch al een klein lichtstraaltje door de erwtensoep...
 
En niets lijkt wat het is...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Dossier 6
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2003, 15:08:58 »
Te jong om spelletjes te laten spelen die misschien wel seks lijken, maar eigenlijk ergens anders over gaan."
Waar gaan die spelletjes dan over? En zou Sascha ook met die "spelletjes" meegedaan hebben?
Zoveel vragen...en het worden er alleen maar meer... ::)

Macht misschien ? Geld ? Lust,liefde of passie ?
En niets lijkt wat het is...

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dossier 6
« Reactie #7 Gepost op: 22-11-2003, 14:18:02 »
Deel 2
Het illustere duo Ebbinge / Kraaimans dan.
Welk voordeel zouden die kunnen hebben bij de dood van Sasha Van Dijk ?
Ze pompen geld, en nog geen klein beetje, in TV-Ventures via Uitzendbureau Actief,wat een dekmantelfirma blijkt te zijn voor een lucratief XTC-handeltje.
Willen Ebbinge en Kraaimans dat hun kandidaat wint ? Wie weet ?En wie mag dat dan wel zijn ? Dat moet dan wel Koen Hulshof of Leroy Kneppers zijn,want die liggen er uit.
Max en Willemijn zijn al door, van Chantal weten we dat ze de zwerveropdracht,voorzien voor 11 november, met succes zal afleggen. Vermoedelijk is die opdracht verschoven naar 19 november namiddag, gelet op de uitspraak van Chantal desbetreffend.En ook omdat Chantal op 11 november rond 15u30 verhoord werd.

Zat zojuist even op kro forum. Daaruit blijkt (en heb het ook even nagegeken) dat Chantal ook met haar achternaam Kraaimans heet. Dus die Ton Kraaimans zou misschien best wel eens de vader van Chantal kunnen zijn  :o :o

En dan is er nog één kleinigheidje, één zinnetje dat me dwarszit :

         " De baron zal je bijstaan "

De deelnemers worden maar door één iemand bijgestaan : Sasha Van Dijk,maar dat is moeilijk een baron te noemen.
Wijst dat,met bloed besmeurde,zinnetje uit dossier 1 er op dat er eigenlijk een man de regie zou doen ?

Zoja, dan is Rolf Kroeske plots wel heel verdacht.
En in combinatie met de zekerheid van Chantal,NA de moord op Sasha, zou dat kunnen wijzen op een complot van Chantal en Rolf, die afspreken om Chantal te laten winnen. Plan dat wordt gedwarsboomd door het feit dat Robert Engel Sasha aantrekt als regisseuse...

De baron is niet Sascha, want Sascha zegt in het filmpje met Max, dat deze show er niet eens was als Baron de Sosa (ofzoiets) er niet zou zijn....
En is die Baron dan weer misschien Ton Kraaimans  ???
(Overigens schijnt Sosa weer iets te betekenen met drugs ofzo...)

Het lichtstraaltje wordt groter  ;D
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...