Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991099 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3120 Gepost op: 14-05-2017, 00:52:53 »
Ongelovelijk, zonder vakjury zou Nederland bijna laatste zijn geworden. Maar goed, niet aan denken. Weer 11e en dat is, zoals ik van de week zei prima :) (tussen 8 en 12 goed gedaan). We zetten gewoon op Trijntje na de laatste jaren een prima serie resultaten neer en dit was het hoogst haalbare voor dit jaar.

Had wel verwacht dat Italië niet zou winnen, maar zo laag nog. En Portugal toffe winnaar  ::ok:: na de halve finale dacht ik al dat hij zou gaan winnen. Misschien een van de sympathiekste winnaars ooit.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3121 Gepost op: 14-05-2017, 01:01:10 »
Met die zus op het podium, dat was zo lief. ::love::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3122 Gepost op: 14-05-2017, 01:07:48 »
Met die zus op het podium, dat was zo lief. ::love::
Jaaa dat was awesome :) Had het stiekem wel grappig gevonden als ze ineens voor de grap met een knipoog naar een andere act zouden gaan jodelen :P

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3123 Gepost op: 14-05-2017, 01:10:15 »
Yup. Oersaai is Portugal. Moet je van houden. Ben verder blij voor Hongarije, dat die toch nog een top 10 positie heeft weten te bereiken. Was echt mijn favoriet. En Italië heeft duidelijk lager gescoord dan iedereen had verwacht. Die zullen wel teleurgesteld zijn... na stiekem vast al gedacht te hebben de winst al binnen te hebben. Zo zie je maar, favoriet zijn vanaf het begin, kan evengoed nadelig uitpakken. Deste hoger je word ingeschat, deste onverwachter en groter de teleurstelling is, als het anders uitpakt. Je moet nooit juichen voordat de klok geluid heeft. (Misschien speelt het ook mee dat mensen denken: ach, die krijgt zoveel stemmen, daar hoef ik niet op te stemmen, die wint toch wel. En mensen die een andere favoriet hebben, juist extra fanatiek daarop stemmen, vanuit de gedachte dat dat essentieel is om de absolute favoriet/Italië te kunnen verslaan. Wie weet wat allemaal meespeelt.)

En Duitsland en Spanje gewoon wéér helemaal onderaan. Die moeten echt even (her-)evalueren en alles anders gaan aanpakken. En Armenië heeft ook veel lager gescoord dan iedereen inschatte. En dat jury's en tele-voting soms enorm kunnen verschillen, is weer heel evident. In de halve finales had NL zich bij de jury's overigens als 2e geplaatst en bij de tele-voting als 9e. (Officiele resultaten.)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3124 Gepost op: 14-05-2017, 08:09:18 »
De terechte winnaar, Portugal! Wat een fantastisch mooi nummer. Zo goed gezongen, echt met afstand de beste en het mooiste nummer van dit jaar. Saai? Juist niet! Door zijn eenvoud en breekbaarheid werd het juist niet saai! Ik ben dan weer persoonlijk blij dat Bulgarije niet heeft gewonnen (ik begrijp nog steeds niet wat er nu zo goed was aan dat nummer) Echter, gezien wat dat nummer deed hier  bij de mensen op dit forum, en bij de bookmakers begrijp ik wel dat het tweede geworden is, maar persoonlijk gezien dus totaal niet...

O'G3ne toch een mooie 11de plaats. Zeker als je de slechte score bij de televoting meerekent. (was toch ook vorig jaar bij Douwe Bob?) Ik had wel het idee dat ze bij die televoting een stuk minder zouden scoren, maar zo weinig? Nee, totaal niet gedacht... Overigens, nog opvallender waren de 0 punten bij de televoting voor Oostenrijk...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3125 Gepost op: 14-05-2017, 09:00:24 »
Misschien nog even leuk dit rijtje:

How others voted for The Netherlands
Televoting points
10 pts - Belgium
2 pts - Spain
1 pts - Croatia, Denmark, Germany

Received from the televoting: 15 points

How The Netherlands voted

Televoting points from The Netherlands
12 pts -Portugal
10 pts- Belgium
8 pts - Bulgaria
7 pts - Romania
6 pts -Hungary
5 pts - Moldova
4 pts -Sweden
3 pts- Croatia
2 pts -Italy
1 pts -Poland

Grappig dat beide buren elkaar hier 10 punten geven (zonder Portugal wsl 12), en dat er veel op het jodelnummer is gestemd vanuit Nederland.

Andere statistiek de halve finale
Nederland ging als vierde van de 10 landen door (wat hartstikke goed is), eindigde als tweede bij de jurypunten en als negende bij de televoters (wat laag is, maar wel prima). Dus goed te zien dat ze daar wel voldoende televote stemmen behaalde.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2017, 09:02:52 door Mollenvanger-MV »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3126 Gepost op: 14-05-2017, 11:21:45 »
Verrassende winnaar! ::bravo::
Ik had natuurlijk liever Bulgarije of Hongarije zien winnen, maar dit is zeker een verdiende winnaar!

Israël stopt ermee en San Marino eindigt op 1 punt... ::joehoe::
🜃

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3127 Gepost op: 14-05-2017, 11:30:26 »
Yay wat een leuke avond was het gister! Ik heb genoten.

Vind het vooral leuk dat Portugal na 52 jaar deelname eindelijk een keer wint. Én dat het een niet-engelstalig nummer is, ook weer een keertje leuk (laatste keer was in 2007). Verder vind ik het geweldig dat iemand met een (vrij ernstige) ziekte zoiets moois kan bereiken. Een andere winnaar was ik het misschien ook mee eens geweest, maar het liedje was prachtig.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3128 Gepost op: 14-05-2017, 11:39:55 »
Hij zat in mijn top 5 dus ben wel tevreden over de winnaar.
Maar die maniertjes van hem, zijn volgens mij een act.
Al lees ik hierboven bij Juul dat hij een ziekte heeft ?

Het is ingetogen en mooi. Nederlandse meiden waar ze hoorden. Geen freakshow die gewonnen heeft met jodels of apen. ::ok::

Opvallend dat buurlanden jury's hier en daar een steekje lieten vallen in voorspelbaarheid. België --> Nederland is natuurlijk iedereen opgevallen, maar Portugal gaf ook niets aan Spanje bijvoorbeeld. Nu was Spanje wel heel slecht maar toch.

Qua Israël heeft het ermee te maken dat de publieke omroep is opgeheven door Netanyahu. Er komt wel iets voor terug dus grote kans dat we ze volgend jaar weer zien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3129 Gepost op: 14-05-2017, 12:29:08 »

Al lees ik hierboven bij Juul dat hij een ziekte heeft ?


Hij heeft een hartziekte (weet niet precies wat) en heeft dit jaar nog 2 hernia operaties gehad. Zijn zus heeft daarom ook alle repetities gedaan, hij kon dit niet met zijn gezondheid, hij kwam zelf pas afgelopen maandag in Kiev aan. Zijn zus heeft ook het liedje geschreven, dus vandaar dat ze het nummer samen zongen toen het had gewonnen.

Het nummer gaat ook over dat haar hart voor hun allebei klopt en liefde vasthoudt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3130 Gepost op: 14-05-2017, 12:36:16 »
ow oké, lichamelijk dus. Sneu voor hem
Dan was mijn opmerking over de maniertjes en gekkigheidjes dus niet bot en was het dus wel degelijk een act van hem. Well played ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3131 Gepost op: 14-05-2017, 14:25:07 »
Wat ik begreep schijnt hij op de wachtlijst voor een harttransplantatie te staan... Vandaar ook dat zijn zus de eerste week alle repetities deed.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3132 Gepost op: 14-05-2017, 16:24:50 »
Wat ik mij afvraag: Mag Rusland volgend jaar  wel meedoen? Dit jaar waren ze niet alleen geweigerd in Kiev, Rusland zond het songfestival ook niet live uit. Volgens de EBU-regels moet je, als je mee wilt doen, het festival het jaar ervoor ook live hebben uitgezonden. Mij lijkt dat Rusland in feite zichzelf al voor volgend jaar heeft gediskwalificeerd.
Daarnaast heeft Rusland ook al eens eerder gedreigd om te stoppen met het ESC. Het zou me niks verbazen dat Rusland, met Kiev als excuus, zich langzaam verder definitief terugtrekt.

Sinds enkele jaren doet ook Turkije niet meer mee. Ik las ergens dat Conchita Wurst de aanleiding was om zich definitief terug te trekken.

Gisteravond maakte Israel bekend zich definitief terug te trekken. Hun publieke omroep is opgeheven. Ik ben benieuwd of één van de commerciëlen het festival zullen overnemen.
Eén van mijn favoriete inzendingen van Israel was "Ey Sham" van Ilanit uit 1973. Volgens mij hun debuutjaar:



Enfin, nu deze drie landen er uit zijn, hoeven we alleen nog maar de Kaukaskuslanden en Australië weg pesten en het Eurovisie Song Festival wordt eindelijk weer een EUROvisie Song Festival. [/ironie]

En als men ook gehoor gaat geven aan de oproep van Salvador Sobral om weer liedjes met inhoud te maken ivp vuurwerkspectakel, wordt het misschien ook weer een Eurovisie SONG Festival.

Nu nog de publieksjury afschaffen, iedereen in zijn eigen taal laten zingen en het orkest terug.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3133 Gepost op: 14-05-2017, 17:24:52 »
Een gokje, puur een gokje dus, over de locatie volgend jaar:

Lissabon heeft een zeer mooie locatie hiervoor. Het terrein van de Expo '98 omvat onder meer een heel grote concertzaal.

Ik zeg niet dat die zaal echt gebruikt gaat worden, maar ik zou het wel logisch vinden. De accommodatie is er, en zoveel heeft het land nou ook weer niet te besteden....


Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3134 Gepost op: 14-05-2017, 21:56:31 »
mag ik vragen waarom engeland nooit een internationale act stuurt? Mag deze dat niet oid.? Een zanger(es) die intermationaal al in de hitlijsten heeft gestaan.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3135 Gepost op: 14-05-2017, 22:02:30 »
4 jaar geleden stuurden ze nog Bonny Tyler, een wereldberoemde zangers bekend van het geweldig nummer  "Total Eclipse of the Heart.  Nummer 1 in Amerika en Engeland.


werd ook niet zo'n succes  (19e met 13 punten) Ze trad op met Believe in me. Maar niemand geloofde dat ....

ze proberen het wel maar het lijkt niet zo te lukken daar.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2017, 22:04:14 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3136 Gepost op: 14-05-2017, 22:43:26 »
Ze probeerden het zelfs met Katherine and the Waves die in 1983 met "Walking on Sunshine" een grote hit had:



In 1997 deden ze mee met "Love shine a light"



En we weten hoe dat afliep....

Oh wacht, dat werd één met een nieuw record puntentotaal....
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3137 Gepost op: 15-05-2017, 00:57:28 »
Wow Blanche  :o Stuk beter in de finale dan in de halve. Sprakeloos wat een keigoed nummer!

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3138 Gepost op: 15-05-2017, 09:54:33 »
ow oké, lichamelijk dus. Sneu voor hem
Dan was mijn opmerking over de maniertjes en gekkigheidjes dus niet bot en was het dus wel degelijk een act van hem. Well played ::bravo::

Nou, ik denk niet dat het een act is. Ik denk gewoon dat dat is hoe hij is, een beetje raar. Hij zal het niet hebben gedaan om te winnen ofzo.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3139 Gepost op: 15-05-2017, 11:26:44 »
leg me nu eerst eens uit wat er mis is met Jan Smit.
er was eens......