Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 990129 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4400 Gepost op: 24-10-2019, 20:42:01 »
Open up....a bunch of clichés  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4401 Gepost op: 28-10-2019, 18:39:01 »
al even bekend maar Michiel Huisman zou zijn gevraagd, volgens een uitzending van RTL Boulevard.

Hij zou interesse hebben en wordt dus ws. één van de drie* presentatoren, waar de NPO nu voor lijkt te gaan.

https://www.ad.nl/show/presentatie-eurovisie-songfestival-zo-goed-als-rond-we-willen-er-niet-twee-maar-drie~a7fcd005/

Drie lijkt me een te veel, want dat gaat niet om de green room, denk ik. Misschien een compromis om AVROTROS hun gewenste presentator te gunnen?
« Laatst bewerkt op: 28-10-2019, 18:41:15 door Amethyst »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4402 Gepost op: 29-10-2019, 19:23:58 »
Je zou het bijna vergeten, maar volgende maand is de finale van het Junior Eurovisie Songfestival alweer! Ik kwam deze compilatie tegen, met alle afgelopen winnaars die Nederland heeft ingezonden.



Het moet me toch van het hart (#opaspreekt) maar ik mis die tijd zoals het vroeger was; dat kinderen zichzelf of met hun groepje opgaven mét liedje. En niet zoals het nu sinds 2016 gaat dat de groepjes/acts en de liedjes pas later worden samengesteld/bedacht... :-X
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4403 Gepost op: 29-10-2019, 20:18:43 »
Ja, die goede oude (Sipke-Jan) tijd mis ik ook. Toen de Belgen ook nog meededen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4404 Gepost op: 29-10-2019, 21:47:13 »
Cornald Maas verwacht dat de drie presentatoren, blijkbaar twee mannen en een vrouw, snel bekend zullen worden gemaakt. omdat het anders toch uitlekt.

https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/news/artikel/4901836/cornald-maas-songfestival-presentatie-wordt-snel-bekendgemaakt


Ik ben erg benieuwd wie er naast Michiel Huisman nog meer ja heeft gezegd. Vrees een beetje dat Jan Smit er toch bij is.

Sietse Bakker wilde Eva Jinek trouwens niet uitsluiten toen hij er recent naar gevraagd werd. Beetje flauw als ze het dan toch niet wordt. Sluit haar dan gewoon uit. Maar oké, het maakt het wel weer extra spannend.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4405 Gepost op: 9-11-2019, 23:59:59 »
Oekraïne en Bulgarije zijn weer terug. Hongarije en Montenegro doen wellicht niet mee, maar er is niks definitief totdat de lijst van deelnemende landen wordt gepubliceerd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4406 Gepost op: 12-11-2019, 19:58:28 »


NPO wil 12,4 miljoen van kabinet voor Eurovisie Songfestival
De publieke omroep wil 12,4 miljoen euro van het kabinet voor het Eurovisie Songfestival. De NPO heeft een verzoek hiervoor ingediend bij cultuurminister Arie Slob.


De kosten van de uitzending van het liedjesfestijn bedragen per saldo 16,9 miljoen. Dit is de totale kosten van 26,5 miljoen min de programmagebonden inkomsten van 9,6 miljoen euro die de European Broadcasting Union, die het festival organiseert, bijdraagt. Dit geld wordt bij elkaar gesprokkeld door sponsorgelden en ticketinkomsten.

NPO draagt 2,5 miljoen euro bij aan het evenement. AVROTROS heeft 2 miljoen euro vrijgemaakt. De rest moet van het kabinet komen, stelt NPO.

Flink probleem
Mocht het kabinet niet over de brug komen met het geld, dan zit NPO met een flink probleem, erkent een woordvoerder. De publieke omroep stelt met klem dat in het verleden bewezen is dat zulke investeringen zich "dubbel en dwars terugbetalen" door de uitgaven van fans die naar Nederland komen voor het festijn.

Bij de regeringspartijen is er weinig bereidwilligheid de knip te trekken. ,,Ze kunnen echt dit feestje wel bouwen zonder subsidie", vindt VVD-Kamerlid Zohair El Yassini. Een kleiner bedrag is voor hem ook onbespreekbaar. ,,Wat ons betreft gaat er geen Haags geld naartoe.” D66 wil eerst de hele begroting zien. ,,Wat draagt Rotterdam bij? Wat dragen private sponsoren bij? Daar zie ik niks van", aldus Kamerlid Joost Sneller. Hij noemt het gevraagde bedrag ‘wel erg hoog’.

'Fors bedrag’
ChristenUnie-Kamerlid Stieneke van der Graaf begrijpt wel dat er naar het Rijk wordt gekeken. ,,Maar ik vind dit wel een heel fors bedrag.” CDA’er Harry van der Molen wil eerst afwachten met welk voorstel minister Slob naar de Kamer komt. Op 25 november debatteert de Tweede Kamer over de Mediabegroting.

Premier Mark Rutte waarschuwde medio mei al dat de publieke omroep voorlopig niet hoeft te rekenen op extra geld van het Rijk. Hij zei toen niet te denken ‘dat het een heel populaire gedachte is om er nou meteen belastinggeld in te steken’. Vervolgens liet coalitiepartner CDA weten dat Rutte niet zo moeilijk moest doen, omdat het een waanzinnige mogelijkheid is om Nederland op de kaart te zetten.

Op 12 en 14 mei zijn de halve finales van het Eurovisie Songfestival. Op 16 mei is de finale.

Bron: https://www.ad.nl/show/npo-wil-12-4-miljoen-van-kabinet-voor-eurovisie-songfestival~a01767dec/

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4407 Gepost op: 12-11-2019, 20:11:28 »
Whoops, wat één jongen met een mooi liedje allemaal teweeg kan brengen hé...

Als ik minister-president was, had ik gezegd: "Oké, maar als jullie meer nodig hebben dan laten jullie het wel weten, hé? Het moet onvergetelijk worden!"
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4408 Gepost op: 12-11-2019, 20:22:46 »

Als ik minister-president was, had ik gezegd: "Oké, maar als jullie meer nodig hebben dan laten jullie het wel weten, hé? Het moet onvergetelijk worden!"

Ik ben het niet met je eens. Het is van de gekke dat ik daar aan mee moet betalen....

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4409 Gepost op: 12-11-2019, 20:40:45 »
Ongelofelijk die krenterigheid, we bevestigen hiermee weer eens het spreekwoordelijke going Dutch... ::)
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4410 Gepost op: 12-11-2019, 20:53:52 »
Ik ben het niet met je eens. Het is van de gekke dat ik daar aan mee moet betalen....

12 miljoen euro is 1,10 euro per belastingbetaler...…..halve kop koffie op een terrasje.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4411 Gepost op: 12-11-2019, 21:48:49 »
Ach, ik las dat de normale kosten van de NPO voor volgend jaar al 817 miljoen euro waren. Daar kan toch wel voor één keertje 12 miljoen bij?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4412 Gepost op: 12-11-2019, 22:01:10 »
Of die 12 miljoen kan daar wel vanaf.
Ze kriijgen al geld zat bij de NPO.

Kijk als er een collectebus langs komt betaal ik gerust 1 euro 10 - maar laten ze zelf eerst even in hun eigen budget kijken.
En het bedrijfsleven wil ook vast wel een steentje bijdragen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4413 Gepost op: 12-11-2019, 23:49:44 »
Ik had een rekenfout gemaakt......het is 1,14 euro...….


Dat bedrijfsleven staat te springen om bij te dragen, dus het zal best een mooi feestje kunnen worden.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4414 Gepost op: 13-11-2019, 00:27:38 »
Ik ben het niet met je eens. Het is van de gekke dat ik daar aan mee moet betalen....
Je betaalt veel meer mee aan allemaal sportevenementen, want aan sport wil de regering wél veel geld uitgeven.
Het songfestival komt voor het eerst in 40 jaar naar Nederland en zal waarschijnlijk de komende 15, 20, 30 jaar niet meer naar Nederland komen. Dit is dus iets speciaals. Zoveel geld is het niet voor zo'n zeldzame gebeurtenis en veel geld zal worden terugverdiend door alle mensen die hiervoor naar Nederland komen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4415 Gepost op: 13-11-2019, 01:30:54 »
...maar soms even niet :)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4416 Gepost op: 13-11-2019, 09:18:59 »
Niemand hoeft het met me eens te zijn, maar ik vind wel dat ik mijn eigen mening mag geven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4417 Gepost op: 13-11-2019, 11:33:58 »
Niemand hoeft het met me eens te zijn, maar ik vind wel dat ik mijn eigen mening mag geven.
Niemand zegt dat dat niet mag, alleen dat ze een andere mening hebben ;D ;)

Ik ben het ook wel eens met Regis filia, voor sportevenementen wordt ook heel veel besteed en daar heb ik persoonlijk helemaal niets mee. En hoeveel het songfestival wel niet oplevert voor de economie is echt wel veel hoor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4418 Gepost op: 13-11-2019, 15:57:14 »
Jurre Geluk post net op Instagram dat hij morgen heel groot nieuws kan aankondigen. ::vergroot:: Ik had hem hier al genoemd, we gaan het afwachten. Ik begreep wel dat de presentatoren elk moment bekend kunnen worden gemaakt... ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4419 Gepost op: 14-11-2019, 01:53:31 »
Ik moest de naam Jurre Geluk googlen, want ik had geen idee wie dat is.

De lijst van deelnemende landen is gepubliceerd. 41 landen, met inderdaad geen Hongarije en Montenegro, maar wel Oekraïne en Bulgarije.
Brevis esse laboro, obscurus fio.