Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987942 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5000 Gepost op: 17-02-2021, 11:11:37 »


Deze is leuk! ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5001 Gepost op: 17-02-2021, 11:53:19 »
Tsjechië heeft de laatste jaren sowieso een handje van goede inzendingen   ::ok::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5002 Gepost op: 21-02-2021, 12:40:58 »
Zoals beloofd een update want er zijn gisteren weer nieuwe liedjes geselecteerd. Ik zal steeds onderaan de meest nieuwe toevoeging neerzetten, dan is dat ook duidelijk  ;)


We zitten nu op 10/41 liedjes. Komende week is het druk met de bekendmakingen: op dinsdag krijgen we San Marino, op woensdag Cyprus, op donderdag Duitsland, op vrijdag Ierland en op zaterdag Slovenië.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 12:42:50 door Sven. »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5003 Gepost op: 21-02-2021, 12:48:09 »
Noorwegen :\'( Jullie hadden Witch Woods, jullie hadden Hero, jullie hadden I Can't Escape. En dan zijn de 2 liedjes in de superfinale KEiiNO en TIX?! Gelukkig is KEiiNO niet uitgekozen ::hypocriet::

Spanje staat nu onderaan mijn ranking. Beide mogelijke liedjes vond ik niks, maar de gekozen ballad vond ik van die 2 het minst.

Oekraïne blijft mijn favoriet! ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5004 Gepost op: 21-02-2021, 22:48:05 »
Van deze is Tsjechië het beste. Frankrijk kan wel eens hoge ogen gooien. Traditioneel chanson maar toch ook van nu. Kroatië is ook wel leuk. Wanneer zou Jeangu met zijn vervanger van Grow komen?  ::vergroot:: Het is nogal stilletjes rondom zijn inzending.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5005 Gepost op: 23-02-2021, 19:31:06 »
Van deze is Tsjechië het beste. Frankrijk kan wel eens hoge ogen gooien. Traditioneel chanson maar toch ook van nu. Kroatië is ook wel leuk. Wanneer zou Jeangu met zijn vervanger van Grow komen?  ::vergroot:: Het is nogal stilletjes rondom zijn inzending.
cornald zei ergens in maart jeangu's lied


Voor mij Oekraïne tot nu toe op 1, maar ik wacht nog op Zwitserland Gjons tears, België hooverphonic, san marino senhit hun liedjes
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5006 Gepost op: 23-02-2021, 19:49:39 »
San Marino is toch echt pas op 8 maart.

Tot nu toe een erg sterk seizoen, met geen enkel nummer dat ik direct uit zou zetten.

Toch ben ik woest dat sympathiek stemmen wint, Noorwegen had een hele reeks aan potentiële top 10 nummers, nu ben ik toch bang dat het ergens halverwege blijft hangen. (Of niet kwalificeert zelfs.)

Nu moet ik heel eerlijk zeggen, ik vind het nummer van Oekraïne net als vele hier toch wel een lekkere plaat.

cornald zei ergens in maart jeangu's lied
Hoop niet al te ver in maart, want dan is er weinig mogelijkheid tot verfijnen.

Edit: die poll is nu langzamerhand wel een beetje overbodig, vinden jullie ook niet. :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5007 Gepost op: 24-02-2021, 12:09:27 »
Door de Discord vergeet ik hier mijn ongezouten :P mening te geven. Wat was ik blij met TIX die won, sinds de release (toevallig tegelijk met monument) was Ut av Mørket al mijn favoriet, staat echt stijf bovenaan mijn ranking. Zelf vond ik dat Albanië echt meerdere betere alternatieven had. Israël heeft de juiste keuze gemaakt, maar de liedjes waren alle drie niet geschikt voor Eden Alene. In Portugal kunnen er echt 6/7 winnen al is Girassol nu al uitgeschakeld :o. Shum vind ik een tof nummer en leuker dan Solovey, bij The Roop is het juist omgekeerd al was ik sowieso niet een te grote fan van on fire. Ik mag de houding van Barbara Pravi niet, dus ik hoop dat ze ongelofelijk flopt, ze is vol van haarzelf. Tick-Tock vind ik een zwak nummer voor iemand met de vocale capiciteiten zoals Albina. Voorbeeld met andere Dora-finalist: Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo. Voor mij de beste battle ooit. AL vind ik Tick-Tock steeds beter worden. Tsjechië heeft een topplaat, alleen live kan het tegenvallen al verzekerde Jacco mij ervan dat hij een goede liveperformer is. Spanje vind ik niet zo leuk. Finland vind ik wel leuk, diversiteit. Ik kijk zelf heel erg uit naar Gjon's Tears en IJsland. Ohja en naar Cyprus en Servië om ze onderaan mijn top te parkeren >:D >:D >:D
Så hva gjør vi nå?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5008 Gepost op: 24-02-2021, 20:45:04 »
Tot nu toe ben ik nog niet echt omver geblazen als ik eerlijk ben. Bij een paar nationale selecties zijn toch heel wat goede nummers achtergebleven. Er zitten nu wel een paar goede nummers tussen, maar nog niet winnaar material. Victoria heeft wel vijf prachtnummers - dus die zal wel hoog eindigen of zelfs winnen.

TOP TIER
1. Litouwen
2. Finland
3. Spanje
4. Oekraïne (revamp is er nog niet)
MIDDLE TIER
5. Israël
6. Noorwegen
7. Frankrijk
8. Tsjechië
LOW TIER
9. Albanië
10. Croatië
11. Cyprus
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 20:54:00 door Sanmol »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5009 Gepost op: 24-02-2021, 20:54:31 »
@Sanmol wat waren je favoriete NF liedjes?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5010 Gepost op: 24-02-2021, 21:10:18 »
@Sanmol wat waren je favoriete NF liedjes?

Noorwegen - Hero & Monument
Croatië - She's like a girl (of hoe dat dan ook heette) & Sami
Israël - Shoulders
Frankrijk - Halleluja people of the world ::boogie::
Albanië - Pendesë

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5011 Gepost op: 24-02-2021, 21:34:52 »
Noorwegen - Hero & Monument
Croatië - She's like a girl (of hoe dat dan ook heette) & Sami
Israël - Shoulders
Frankrijk - Halleluja people of the world ::boogie::
Albanië - Pendesë
Ik heb hele andere favorieten ;D

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5012 Gepost op: 24-02-2021, 21:58:19 »
Noorwegen - Hero & Monument
Croatië - She's like a girl (of hoe dat dan ook heette) & Sami
Israël - Shoulders
Frankrijk - Halleluja people of the world ::boogie::
Albanië - Pendesë
Pas op hoor met je Pendese! Jacco is hier ook in de buurt  :P.
Så hva gjør vi nå?

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5013 Gepost op: 25-02-2021, 14:17:47 »
De Nederlandse inzending komt 4 maart,
net als die van Moldavië
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5014 Gepost op: 25-02-2021, 14:32:42 »
Ik weet nog niet precies hoe ik de Duitse inzending moet ranken. Maar ik kan maar niet stoppen met bewegen hierdoor.
Wat een übervrolijk vlot lied met leuke afwisselingen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5015 Gepost op: 26-02-2021, 22:22:42 »
Het nummer van Cyprus is hier te vinden. Voor de mensen die het nog niet wisten.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5016 Gepost op: 26-02-2021, 22:31:39 »
Ondanks dat Cyprus zoals de laatste paar jaar flinke popsongs eruit gooit, is deze toch net iets te gemaakt voor mij.

De inspiratie lijkt me heel erg bij het vroegere werk van Lady Gaga te liggen, waarmee je bij mij als monster niet mee moet klooien.

Er is niks mis met het nummer an sich, maar het geeft bij mij een beetje een onwennig gevoel.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5017 Gepost op: 26-02-2021, 22:58:36 »
Cyprus is wel weer echt typisch Cyprus. Ik heb het gevoel dat ze na het succes van Fuego nog altijd iets vergelijkbaars willen maken. Ook voor mij te gemaakt dit.

Ik vind de inzending van Ierland dit jaar in ieder geval wel duidelijk beter dan afgelopen jaar.

Duitsland is toch wel iets minder als je het vaker hoort. Geweldig nummer voor Eurovision in Concert (als dat zou doorgaan), maar gaat vast niet hoog eindigen in mei.

The Roop blijft voorlopig nog mijn nr.1

Tsjechië staat bij mij onderaan. Vind het een beetje raar gezongen ofzo en de tekst ook zo typisch.

Maar over het algemeen ben ik best tevreden tot nu toe. En uiteindelijk is het live toch vaak weer totaal anders.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5018 Gepost op: 27-02-2021, 23:25:43 »
Update van de week:


We zitten nu op 14/41. Komende week wordt ook voor Nederland interessant! Op 4 maart zal Jeangu zijn nummer onthullen. Ook zal Moldavië dan "Sugar" van Natalia Gordienko laten horen. Op 6 maart is het weer "super saturday" en krijgen we uitslagen van nationale finales in Estland, Italië, Portugal en Denemarken.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5019 Gepost op: 1-03-2021, 20:46:44 »
Albanië heeft hun song aangepast.
Stemt bij mij wel beter dan de versie die ze eerst hadden, voelt nu wat meer coherent.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?