Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991118 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5100 Gepost op: 13-03-2021, 11:41:04 »
Jamala haar lied ging over een gebeurtenis dat zich in het verleden had afgespeeld. De EBU is daar iets lakser mee, want het lied bracht niet echt een commotie met zich mee. Wit-Rusland hun lied gaat over iets wat zich nu afspeelt. Het is propaganda voor de dictatorschap in Wit-Rusland en gaat tegen het moraal van het songfestival in. Bovendien brengt het een politieke onrust met zich mee en de organisatie wil dat niet. In 2009 werd Georgië ook gediskwalificeerd met hun lied "We Don't Wanna Put In", wat een referentie was naar Putin.

Daar heb je gelijk in dat dit inderdaad een recente gebeurtenis is. Dan begrijp ik het wel beter. Zo had ik er (hoe dom misschien ook) nog niet naar gekeken. Ik zal het lied en de band in ieder geval niet gaan missen, mochten ze zich officieel terug gaan trekken :-X

Nou  vind dit heel wat anders, maar ik ben het eens dat het zo divers is indd, ik ben nog steeds aan het schuiven met mn lijstje, ook omdat ik maar echt een paar slecht vind en voor de rest wel iets wat ik zou luisteren en laat me ook een beetje leiden door de odds etc, maar heey niet iedereen heeft de zelfde muzieksmaak. Maar vooral benieuwd naar staging en of ik dan anders denk dan dat ik alleen de clips zie.

Kan niet wachten ::bravo::

Het is ook gewoon heel moeilijk dit jaar om te bepalen wie er per halve finale doorgaat vind ik. Het kan echt nog veel kanten op vallen, voor allebei de finales. Weinig acts zijn op dit moment "zeker" van een finaleplek. Je ziet dat ook in de toplijstjes van luisteraars, het gaat echt alle kanten op. Wat de een prachtig vindt, kan de ander niet uitstaan. Het zal dit jaar een close call worden, maar ook zeker een Songfestival waar ik heel erg van ga genieten! Er is nog geen nummer onthuld waar ik graag een plaspauze voor in zou lassen.

Noord-Macedonië staat alleen onderaan mijn lijstje. Ik houd niet echt van dat "musical" wat in dat nummer zit. Desondanks ben ik wel benieuwd of hij dit live ook kan laten zien wat hij in de studioversie laat horen. Dus ik blijf lekker zitten op de bank ;D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5101 Gepost op: 13-03-2021, 11:51:22 »
Ja, niet zo verwonderlijk dat ze dit niet toestaan. Intern gekozen door de staatsomroep van Loekasjenko, dus dit is gewoon propaganda.

Jamala had wat mij betreft ook niet mee moeten doen, nu won ze vooral door het politieke statement.

Ondanks dat in zweden onze Ding dong eruit is, ben ik blij dat we het eens kunnen begrijpen wat ze zeggen in het zweeds ::rofl::
Meen je nou serieus dat je die hele shows kijkt zonder er een woord van te begrijpen?  ::rofl::

Fun fact: de Zweden zijn verslaafd aan Melodifestivalen. Alle 6 de shows staan in de top 10 van meest gekeken programma's van het jaar! Daarmee is het populairder dan bijvoorbeeld een EK voetbal of (de halve finales van) het Eurovisie Songfestival zelf. En net ietsje minder populair dan Donald Duck.
...óf niet!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5102 Gepost op: 13-03-2021, 15:12:41 »
Ik vind dit tot nu toe een leuk jaar ::bravo:: Malta en Azerbaijan moeten hun lied nog uitbrengen, en dat waren 2 van mijn favorieten vorig jaar. Mijn top 10 kan nog helemaal veranderen dus :D

Helemaal onderaan mijn ranking staat Estland, met Polen daarboven. Dit is mijn top 10:
1. Moldavië - SUGAR
2. Oekraïne - SHUM
3. Australië - Techicolour
4. Zwitserland - Tout L'Univers
5. België - The Wrong Place
6. San Marino - Adrenalina
7. Nederland - Birth of a New Age
8. Griekenland - Last Dance
9. Letland - The Moon Is Rising
10. Kroatië - Tick-Tock

Ik ben benieuwd naar Zweden, ik hoop vooral dat Eric niet wint ;D
1. Arvingarna
2. Charlotte
3. Dotter
4. Clara

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5103 Gepost op: 13-03-2021, 15:25:55 »
Mijn top 10 ziet er maar een klein beetje anders uit dan die van Jacco ::rofl:: ::rofl::

1. Italië
2. Finland
3. Bulgarije
4. Zwitserland
5. Portugal
6. Frankrijk
7. Roemenië
8. Noorwegen
9. België
10. Ierland
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5104 Gepost op: 13-03-2021, 15:41:47 »
Mijn top 10 (Nog niet alles geluisterd ivm nationale rondes die ik nog wil kijken en van wat nummers nog niet de tijd gehad)
plus wat geschuif elke minuut
1. Last dance-Griekenland
2.Growing up is getting old- Bulgarije
3.El diablo-Cyprus
4.Maps - Ierland
5. Amnesia- Roemenie
6. The wrong place- Belgie
6.Birth of a new age  Nederland
8Amen Slovenië
9 voila Frankrijk
10.set me free Israël

En zweden
1.Dotter
2.The Mamas
3.Charlotte
4.Danny saucedo
5.Anton
chipsverslaafde <3

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5105 Gepost op: 13-03-2021, 17:06:40 »
Ik durf geen lijstje te maken dit jaar, bij alle nummers denk ik nu:

Goed nummer, maar geen wauw effect.

Alleen bij Zwitserland had ik dit wel. Dus mijn top 10 zou een zweverig lijstje worden met Zwitserland op kop.  ::rofl::

Oh ja en Polen en Wit-Rusland zijn heel erg politiek aan het doordrukken. Alleen Polen heeft afgekeken bij Wit-Rusland en is wel door de mazen van de EBU-regels geglipt.

1. Zwitserland
2 tot 10. noem een nummer en ik zeg ah kan wel eens top 10 halen.

Bij Melodiefestivalen vanavond verwacht ik dat het niet echt spannend gaat worden. The Mamas zouden hun troon kunnen verdedigen aangezien alles enigszins hetzelfde klinkt en dat ze er dan bovenuit springen.

Verder ligt Tusse ver voor bij de bookmakers, maar dat was bij Keino ook. (Slechte herinneringen.)
« Laatst bewerkt op: 13-03-2021, 17:09:32 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5106 Gepost op: 13-03-2021, 19:33:37 »
Wit Rusland gaat voor nieuwe inzending, heeft president lukashenko vandaag gezegd



Umm ik hoop dat scenario B kan lukken of in ieder geval de artiesten in ahoy met die speciale toestemming, publiek vind ik deze tijden nog niet zo erg als dat er niet is, maar het beste zou zijn gewoon live optredens, en hun veiligheidsprotocol voor B is best goed
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5107 Gepost op: 13-03-2021, 19:51:28 »
Wit Rusland gaat voor nieuwe inzending, heeft president lukashenko vandaag gezegd



Umm ik hoop dat scenario B kan lukken of in ieder geval de artiesten in ahoy met die speciale toestemming, publiek vind ik deze tijden nog niet zo erg als dat er niet is, maar het beste zou zijn gewoon live optredens, en hun veiligheidsprotocol voor B is best goed

Eens. Ook voor de “eerlijkheid”is het het beste. Ik denk ook wel dat dat moet lukken na protocol. Publiek doet er voor mij niet per se toe. Het is leuk, misschien kan het n.a.v. de fieldlab evenementen. Het is wat mij betreft echter géén must.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5108 Gepost op: 13-03-2021, 20:17:06 »
Als het goed is en alles goed gaat gaan ze ook voor die optie b ::jaja::
chipsverslaafde <3

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5109 Gepost op: 14-03-2021, 01:48:48 »
Verder ligt Tusse ver voor bij de bookmakers, maar dat was bij Keino ook. (Slechte herinneringen.)
Je bedoelde hier fantastische herinneringen ::love:: ::love::

Mijn top 4 die ik allemaal een 11/10 geef: Noorwegen, Italië, Zwitserland en Bulgarije. Verder staan ook Noord-Macedonië en Portugal bij mij op 10 en 11. Terwijl mijn mede-MyEurovisionScoreboard gebruikers die op de laatste 2 plekken heeft gezet.
Så hva gjør vi nå?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5110 Gepost op: 14-03-2021, 12:29:16 »
IJsland:

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5111 Gepost op: 14-03-2021, 12:53:56 »
Je bedoelde hier fantastische herinneringen ::love:: ::love::

Mijn top 4 die ik allemaal een 11/10 geef: Noorwegen, Italië, Zwitserland en Bulgarije. Verder staan ook Noord-Macedonië en Portugal bij mij op 10 en 11. Terwijl mijn mede-MyEurovisionScoreboard gebruikers die op de laatste 2 plekken heeft gezet.

Portugal gaat verder komen dan mensen nu denken ::jaja:: Het gaat het goed doen bij de jury's en het is echt een bepaald genre waar gewoon fans voor zijn. Je ziet ook dat een niet-vocale meerderheid er bij FdC toch op stemde. Dat wil zeggen dat de mensen die niet op social media zitten er toch wel voor te porren zijn. Ik zie ze wel de finale in komen, of in ieder geval erg dichtbij komen ::jaja:: Het wordt niet laatste en ook niet eennalaatste, daar ben ik zeker van.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5112 Gepost op: 15-03-2021, 16:17:10 »

Ik heb een nieuwe favoriet ::love:: ::love::

En ook Georgië is leuk dit jaar:

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5113 Gepost op: 15-03-2021, 16:28:55 »
Vond Cleopatra net ietsjes leuker. Maar deze is zeker niet slecht. Voelt alleen een beetje onsamenhangend, zelfde heb ik met Cyprus.

Georgië vond ik het juist tof van dat het vorig jaar wat ruiger was, dus dat het nu een ballad is geworden is wel jammer. Zeker niet slecht, maar gaat het niet reden ben ik bang.

Blijven we over met een hekkensluiter. Destiny van Malta.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5114 Gepost op: 15-03-2021, 16:41:28 »
Ik heb een nieuwe favoriet ::love:: ::love::


Oj, hij is ook favoriet bij mij... om onderaan te eindigen.
Ik vind het helemaal niks.  :-X
maar dat vond ik vorig jaar met cleopatra ook en die is later nog gigantisch gestegen toen.

Georgië vind ik wel echt geweldig!  ::bravo::
het gaat vast niet winnen, maar ik hou hier echt van. Vorig jaar ook al zo goed, nu totaal iets anders en alsnog ben ik fan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5115 Gepost op: 15-03-2021, 17:08:03 »


We zijn compleet! (Op wat reworks en mogelijke uitvallen na.)

En wat een afsluiter it is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5116 Gepost op: 15-03-2021, 17:35:17 »
Oh well... Azerbeidzjan what were u thinking :P

Daarentegen Malta gaat top 5 scoren ::jaja::

Georgië valt totaal in het straatje van mijn eigen muzieksmaak. Gaat het de finale halen? Nee. Vind ik het fijn dat dit in de line-up zit? Ja.

Over de line-up gesproken: de beste in jaren. Zo veel stijlen komen voorbij. Er zal voor ieder iets wils tussen zitten denk ik. Er zijn geen uitgesproken "goede" of "slechte" nummers heb ik het idee, maar het zijn wel echt allemaal nummers die ook een eigen publiek hebben. Wie er dan gaat winnen? Ik denk dat we het op dit moment echt nog niet kunnen zeggen. We moeten voor een groot deel op de staging wachten, daar gaat de winnaar naarboven komen drijven denk ik. Of we krijgen een totaal open finale en dan wordt het net zo'n geval als 2011. Spannend wordt het in ieder geval sowieso ::ok::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5117 Gepost op: 15-03-2021, 17:44:18 »
Mee eens, dit jaar voelt echt als een song festival. Denk ook omdat een heleboel van de artiesten die vorig jaar meededen nu echt voor hun eigen muziek zijn gegaan. Waardoor het minder een presenteerbladje wordt van "Wij willen winnen." en meer "Dit is mijn muziek."
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5118 Gepost op: 15-03-2021, 19:11:10 »


We zijn compleet! (Op wat reworks en mogelijke uitvallen na.)

En wat een afsluiter it is.
nog niet, alleen de vervangende inzending van wit rusland nog, maar ja officiële eerste releases gesproken is Malta de laatste
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5119 Gepost op: 15-03-2021, 20:31:40 »
Mij hoor je niet klagen, maar wat is het met videoclips en mannen zonder shirt dit jaar?  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?