Auteur Topic: [MO18] Kandidatenbiechten  (gelezen 7974 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[MO18] Kandidatenbiechten
« Gepost op: 19-06-2018, 16:30:25 »
Hier komen de biechten. Pas reageren als alle biechten in het topic staan.

B.v.d.  ::bravo::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #1 Gepost op: 19-06-2018, 16:30:49 »
Wow mijn eerste biecht. Ik zit in de Mol Online! De intriges kunnen beginnen. Er waren minder inschrijvingen dan ik had gedacht. Ik had het eigenlijk niet meer aan D*N gevraagd maar had toch wel iets verwacht zoals vorig jaar, rond de 20. Toen er eerst allemaal groene schermen kwamen, werd het steeds spannender. Er moeten mensen rode schermen krijgen (of toch niet?) En hoe meer groen er is, hoe groter de kans dat ik rood krijg.
Ondertussen is de Vlaamse Mol online gezet en begin ik dat ook met kijken. Maar af en toe kijk ik nog vol spanning op mijn telefoon naar nieuwe schermen. Ik zet de Vlaamse mol even op pauze. Ik kijk en

NEEEEEEE Ik weet het nóg niet. Iedereen die door is weet het behalve ik of B&W. Spannend. Tot volgende week zal het niet duren, maar ik moet nog wel langer wachten. Allerlei scenario’s gaan al door mijn hoofd. Loop ik nu een achterstand op omdat andere elkaar al wel gaan benaderen? Zou ik wel mee mogen? Maar even later komt dan toch het verlossende scherm.

GROEN!!! GROEN!!! Het is gewoon fucking groen! Yes Yes!
Ik zeg enthousiast tegen mijn vriend dat ik mee mag doen met de Mol Online. Woohooo.

De rest van de avond en de nacht begint het een beetje in te dalen. Wat doe ik mij zelf aan? Ben ik nu echt begonnen aan de Mol Online. Hoe enthousiast ik ben om mee te doen hoe onzeker ik tegelijk word. Ik begin zo aan een nieuwe baan en zo'n spel slurpt energie. Terwijl ik vorig jaar mezelf niet had opgegeven uit zelfbescherming, heb ik het dit jaar wel gedaan. Terwijl dit jaar de veranderingen en ontwikkelingen misschien nog wel heftiger zijn. Maar goed, ik ken mezelf ik kan me niet half in zetten, dat zit gewoon niet in mij. Dit gaat slapeloze nachten worden. Dit gaat een obsessie worden. Onzekerheid. Spanning. Actief zijn.  Maar oooh wat heb ik daar tegelijkertijd ook zin in! Ik zou het niet willen missen.

Maar goed wie doen er mee? Ik dacht dat ik misschien nog een klein voordeel/nadeel had aan dat ik niet zo bekend was. Want mensen weten minder van je en je potentiële vragenlijst, maar kan soms ook juist lastiger zijn. Maar goed. Ik ben zeker niet de meest onbekende. Laten we ze maar eens af gaan terwijl ik ook mijn excel-documentje klaar maak.

Molduck. Net een kleine gehad. Of nou ja net. Begin December. Zwangerschapsverlof zit er ook al weer (bijna) op dan lijkt me. Oh wow ik zie net dat Molduck pas 22 jaar is. Zie je hier ga ik al mis met mijn kennis.  ::rofl::

BigBoots. Ken ik voornamelijk van afgelopen WIDM-serie van het board daar. Hij had daar natuurlijk de clown avatar. Actief. Zeer actief. Woont blijkbaar in Landgraaf. Alvast genoteerd.

Lan. Had zich vorig jaar ook opgegeven voor de mol maar kwam niet door de selectie. Heeft hij niet met Survivor meegedaan? Ik zal eens kijken. Even speuren en wat extra info.

Nvy. Tja waar moet ik beginnen. Met maar 4 (!) posts komen we niet ver. Wel al oud profiel met een registratie datum van 13 jaar geleden. Geen idee van leeftijd, geslacht, speelstijl of iets.. Wellicht iets van een taalkundige? Leraar van een taal? Pfff.

Frank Lapidus. Die heeft meegedaan aan de forumquiz afgelopen jaar, kan ik mss info uithalen. *ingekort*

Meezter. Is 19. Naar mijn gevoel was hij jonger.

Nysfan, heeft in 2015 meegedaan. Ik heb het toen een heel klein beetje gevolgd maar later teruglezen is toch minder interessant. Is volgens mij actief persoon. Leuk! Met die ervaring lijkt hij mij wel een sterke tegenstander (of mol...)

Molino. Is Duits maar daar is in zijn posts niks van te merken. Uitstekend Nederlands. ::jaja:: Nog niet heel veel gepost dus lastig te pijlen.

HIDM. Ja die ken ik natuurlijk wel van het forum. Zit nu dus in Ghana.

Convans. Weet ik nog niet zoveel van. Komt vast nog wel.

En ikzelf natuurlijk.


Ik ben nu dus al een bestandje gestart met info over verschillende kandidaten, opgedeeld in verschillende categorieën. Denk dan aan algemene info (geslacht, leeftijd), info over het forum (datum registratie ed.). Dan nog wat random info. Deze week hoop ik dat nog aan te kunnen gaan vullen met WIDM-info gezien daar ook wat vragen in de vragenlijst over waren. Deze week heb ik namelijk nog wel tijd, want en nog niet gestart met mijn nieuwe job en we hebben nog geen opdrachten. ;D

Maar goed. Dit was het wel voor de biecht van deze keer. Ik ga straks wel weer verder met info verzamelen. En ook mijn sociale strategie bepalen.  ::jaja:: Misschien een vrouwenbondje? Of met wie zou ik wel een bondje aan willen gaan.. misschien met de mol? ;p

 ::zwaai::

Wat verwijderd want: "Het bericht overschrijdt de maximum toegstane lengte (5000 karakters)."
CONCLUSIE: IK ouwehoer te veel!. Sterkte. En er zit een spelfout in.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #2 Gepost op: 19-06-2018, 16:31:21 »
Ja nu al. Ik had jullie er in mijn motivatie al voor gewaarschuwd. Je zult veel berichten van mij krijgen ::jaja::

Ik zit nu in de trein maar op de fiets naar het station ging er natuurlijk weer vanalles door mijn hoofd. Kom ik niet te kandidaats over? Zeggen dat ik zin heb in onzekerheid dat denken alleen kandidaten toch? Maar goed reverse psychology kandidaten willen als mol gezien worden en mol als kandidaat. Dus zou alleen een mol dit posten. Of een argeloze kandidaat. Maar kom ik argeloos over? Tja misschien wel wat te fanatiek. Maar goed D*N is vorig jaar ook bij de laatste 4 over gebleven en was ook fanatiek en hard. Bovendien zou dit precies mijn strategie zijn als mol. Fanatiek, enthousiast. Vooral met dingen waar geen geld bij te pas komen zoals de biecht en moltalk. Alles is mogelijk.
Maar ik moet misschien wel beter nadenken wat ik op het forum wil zetten en wat niet.

Ik ben wel benieuwd hoe ik het nu ga doen in dit spel. Zonder echte hulp van andere zoals op het forum met WIDM en de mol. Hoewel zonder het forum had ik misschien eerder op Jan gezeten. Want elke keer als ik op het forum keek versterkte mijn Simone gevoel en verzwakte mijn Jan is de mol idee. Maar goed dat was alleen dit jaar en samen speuren is wel anders. Heel leuk maar alleen en meedoen dat is nu al fantastisch en we zijn nog niet eens echt begonnen. ::rofl::

Oh en ik heb al een fan.  ::tandpastasmiley:: Hmm kan de smiley dat ik geliefd wordt even niet vinden...

Tot later!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #3 Gepost op: 19-06-2018, 16:31:51 »
Hoi Lama, hier mijn eerste geheime biecht:

Nou, ik heb gister gehoord dat ik mee mag doen. Ik ben echt énorm blij, eindelijk mee doen met dit fantastische spel!  ::bravo::. Officieel is het nog niet begonnen, maar ik ben al druk bezig met inschrijfformulieren verzamelen en met bondjes natuurlijk. Een nepbondje heb ik met Lan (sorry Lan, echt sorry   :-*). Ik wil maar één echt bondje en die heb ik met HIDM. Ik hoop dat dat wederzijds is want ik ben echt blij met dit bondje. We zijn druk met lijsten verzamelen: Lan heeft hem al gestuurd, het grootste gedeelte gaat hem nog sturen en dan hebben we nog Kaasje en Molino die echt tegen stribbelen  ::rofl::. Molino zegt zelfs heel subtiel dat hij de mol is, yeah right  ::rofl::. Oh en Kaasje, ik vind dat je heel goed nadenkt. Ik snap echt niet dat iedereen hun lijst zo rond stuurt  ??? Ik heb gewoon bijna mijn hele lijst aangepast zodat niemand mijn antwoorden heeft, wordt het alleen nog maar ingewikkelder voor ze  ::bravo::.

Ik heb er zin in en mol: I'm after you  ::vergroot::
Biecht (1), 26-3-18 22:13

Oei, Oei, Oei.

Ik ben niet de mol, helaas. Maar wow, ik heb nooit geweten dat ik zo staalhard kon liegen. Frank stuurde mij de bekende informatielijst vraag, dat bracht mij op het idee om dit ook maar te doen. Ik heb iedereen de vraag gesteld. Kaaasje, iedere kandidaat is een potentiële winnaar. :)

Even op een rijtje:
•   Ik kreeg al direct een bericht van FrankLapidus, hij wilde inschrijfformulieren inwisselen. Hij heeft toegegeven dit al aan meerdere mensen gevraagd te hebben. Hij is erg onzeker betreffende het vertrouwen, mollicitatiebericht kwam wel ná zijn aanvraag, dus het zegt niets over zijn potentiële molschap.
•   Ik stuurde iedereen het inschrijflijst bericht, dit omdat ik een bericht kreeg van LDH dat ik helaas niet de mol ben, ik moet dus alle informatie van iedereen verkrijgen en dan mijn oordeel vellen over de kandidaten.
•   Jesper (HIDM) ging direct op mijn aanbod in en zijn lijst klopt ook met wat ik al wist.
•   Kaaasje ging op mijn vraag in, zij had mij door betreffende het sturen naar iedereen, ook stelde zij de vraag of ik deze zou delen met een toekomstig bondgenoot.
•   Molduck ging op de vraag in, zij meldde direct dat we vanaf nu een bondje hebben, ik vind het goed als zij dat denkt.
•   Molduck ging op de vraag in, zij meldde direct dat we vanaf nu een bondje hebben, ik vind het goed als zij dat denkt.
•   Jesper (HIDM) is erg enthousiast over een mogelijk bondgenootschap, ik denk hem te vertrouwen en ben zeer benieuwd naar hoe alles verloopt. We gaan zodra de opdrachten er zijn een plan maken over hoe we het beste de meeste informatie kunnen verkrijgen.
•   Kaaasje vroeg mij hoe ik dit wilde spelen, ik zei maar dat ik de vraag niet begreep, ik wil graag meer informatie uit haar krijgen buiten haar preferentie voor brokkelkaas.
•   Op dit moment doe ik een schot voor de boeg en zeg ik dat de mol tussen HIDM, Molduck en Nys-Fan zit. Ik ga natuurlijk niet op ze focussen, dat zou stom zijn.


Ik hoop ver te komen in het spel, ik durf nu nog niets te zeggen, maar ik ga heel objectief spelen in de eerste rondes, ik pak gewoon verdachte activiteiten in plaats van mensen, zodoende kan ik mensen gaan elimineren. Ook, met mijn puzzelkennis zal ik overal, maar dan ook overal op zoek gaan naar een hint naar één van deze dwarse kandidaten.

[Aan het einde van het spel, of in ieder geval aan het einde van mijn spel zal ik mijn MolOnline document delen, hier staat alle informatie in die ik vergaar over het spel.]

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #4 Gepost op: 19-06-2018, 16:32:23 »
Fijn dat je de biechten waardeert  :D

Even voor de goede orde, niet mijn gedachtegang met de mol delen he ;) Mocht je dat wel overwegen, laat het me even weten, want dan ga ik niet al te openhartig zijn. Wat natuurlijk zonde is voor jou. Ik ben niet gewend dat de spelleiding ook soort van partijdig is  ;D

Maar goed er zijn nu al nieuwe ontwikkelen. Er zijn een aantal mensen die vragenlijsten proberen te bemachtigen. Ik had nog niet bedacht wat ik hiermee ging doen. Het maakt het extra lastig naar mijn idee dat we nog niet begonnen zijn met het spel. Hierdoor vind ik het dus best lastig om in te schatten hoe mensen gaan zijn in het spel. Maar goed er zijn wel wat dingen. Ik was gaan bekijken wat kandidaten  vorige jaren hadden gedaan. Jij had hier een theorie voor vanuit de gelaagde psychologie of zoiets? Maar ja dat kon ik dus niet vinden wat.... Ik ben best bereid wat te vertellen als je het me gewoon vraagt. Niet meteen de hele lijst sturen.. maar gewoon beetje kletsen en info uitwisselen over je favorieten bijvoorbeeld.

Ik heb nu met Frank mijn lijst uitgewisseld. Interesting vind ik dat Frank zegt dat hij niet achterbaks wil spelen en dus ook niet zo mijn lijst zou delen oid. Maar ik heb dus geen garanties hoeven geven over die van hem. Wat ik met toekomstige bondjes misschien nog wel kan gebruiken. Maar interessanter, vind ik dat hij dus als laatste zijn vragenlijst stuurde. Ik stelde voor eerst de helft dan de ander hele lijst en dan de ander de laatste helft. Leek mij best handig. Maar toen ik dat voorstelde heeft hij wel meteen voor gezorgd dat hij begon met de helft. Wat nou als Frank de mol is en hij de vragenlijsten van iedereen heeft gehad en bedacht heeft dat hij net zoveel foute antwoorden toestuurt als diegene in zijn eigen lijst heeft gestopt. Okay misschien denk ik te ver door.  ::)
Nu heb ik dit natuurlijk pas bedacht nadat ik mijn lijst met een aantal fouten heb doorgestuurd. Ik ben ook bang nog dat mijn vragenlijst 'kandidaat' schreeuwt. Bv. antwoorden als "Fanatieke kandidaat" (ook al gaat dat niet per se over jezelf) en mijn wens ("winnaar worden"). Maar goed ondanks dat kan ik natuurlijk ook gewoon gemolliciteerd hebben en uitgekozen zijn. Maar kan ook indenken dat andere dan denken dat ik geen mol zou willen zijn...

Dan is er nog HIDM. Ik heb wel het idee dat we een beetje op dezelfde lijn zitten dus dat zou een potentieel bondje kunnen zijn. Als hij de mol niet is. Ik ben op het moment nog best eerlijk tegen hem geweest. Wat ik eigenlijk voornamelijk als een gevaar zie als hij kandidaat is. Als mol is het minder erg omdat hij een ander doel heeft. Nu geef ik mezelf misschien te veel prijs. Bovendien heeft hij een paar opmerkingen gemaakt waarbij ik denk.. hmmm.. Als hij de mol is is het trouwens natuurlijk ook goed om goed contact met hem te hebben!

Nog contact gehad met Meezter. Die gewoon eerlijk is dat hij mijn vragenlijst voor de juiste prijs wel zou delen met een ander. Hmm wel eerlijk maar geeft me nou niet echt de motivatie om hem te delen ;p

Dan probeer ik wellicht nog iets met een vrouwenpact want ja vrouwen zijn er niet in overvloed. Oftewel Molduck benaderd. En ga denk ik nog wel wat meer mensen benaderen om info uit te wisselen. Niet eens zo zeer vragenlijst maar je moet toch ergens beginnen met info.

That's it for now. See you later biechtkamer!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #5 Gepost op: 19-06-2018, 16:33:08 »
 ::rofl:: ::rofl::

We zijn begonnen! :D En hoe.

Meteen na de bekendmaking van de kandidaten vroeg ik Molduck om een bondje. We zijn goed bevriend en ik vertrouw haar wel. Ik geloof dat zij het niet aan zou durven om de Mol te zijn en ik denk dus ook dat zij het uiteindelijk niet zal zijn. Maar pas erop Molduck...



Just kidding ::hug:: De Mol is ook maar een mens natuurlijk, wie het ook is: je bent vergeven.

Een dag na mijn inschrijving kreeg ik een pm van LdHmolletje dat mijn mollicitatie helaas niet genoeg is geweest: ik ben niet de Mol maar een gewone kandidaat. Hmm, baal ik toch wel even van want ik was er echt klaar voor om dit jaar de Mol te zijn maar goed. Zoals Molduck tegen me zei: dat is het spel.

Die avond begon alle bondjes ook. Frank benaderde me al snel om lijstjes uit te wisselen, wat we hebben gedaan. Hij had al veel meer mensen benaderd, en dat zou ik ook doen. Zo kwam er ook alvast een ruil met BigBoots en Meezter en met die laatste ook wat op het begin van een samenwerking lijkt. Ook met Kaaasje heb ik goed contact. Ik denk dat die uiteindelijk ook wel wil ruilen. De rest heb ik nog niet geprobeerd of heb ik nog geen antwoord van.

Ik weet nog niet zo goed wie van deze mensen ik kan vertrouwen. Ik denk Molduck en Kaaasje in ieder geval wel, maar we zullen zien.

De komende dagen zullen dus vooral gevuld zijn met dit soort gesprekken. Game on, bitches! ::bravo::

Schot voor de boeg: Nys-Fan, Molino, Lan of Convans is de Mol.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #6 Gepost op: 19-06-2018, 16:34:20 »
Kaaasje laat weer van zich horen  ::bravo::

Biecht 4 al weer. En dat terwijl we nog niet echt met het spel zijn begonnen. In ieder geval zo voelt het dan.

Nog even mijn medekandidaten doorgaan. Ik heb met iedereen minimaal een berichtje uitgewisseld. En nee dat ging niet per se over de vragenlijsten. Sterker nog, ik heb van meerdere mensen felicitaties gehad omdat ik de eerste was die niet (meteen) naar een vragenlijst vroeg. Maar inmiddels heb ik ze ook al bijna allemaal ;p

Maar goed ik ga dus even mijn medekandidaten door. Ook met het oog op potentiële bondjes. Maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe ze het spel gaan spelen. Toch fijn als je beetje hetzelfde erin staat. Zo wil ik graag bonden met iemand die net zo'n ellenlange verhalen als ik kan schrijven. Of misschien is dat juist niet handig  ::rofl::

HIDM. Ik heb wel het idee dat we redelijk op eenzelfde golflengte zitten. Eerste gesprekken waren leuk en ik was eigenlijk al iets te eerlijk. Misschien niet zo verstandig. Maar misschien nog wel gevaarlijker als hij mede-kandidaat is dan als hij Mol is. Ook bizar dat hij nagenoeg dezelfde vraag heeft gezet bij wat je aan de mol zou vragen. Of is dit een mollenstreek en wist hij dat ik dit had gevraagd? In mijn vragenlijst die ik doorstuur heb ik die vraag trouwens veranderd in "Mag je alleen weten als je ook daadwerkelijk de mol bent, dus ben jij de mol?". Nog niemand heeft mij gevraagd wat ik nou echt aan de mol zou vragen. Nog geen mol gemeld dus ;p (Of wellicht heeft de mol mijn lijst nog niet gezien..)  ::hypocriet::

Nys-fan. Heeft natuurlijk eerdere ervaring met de mol. Mol online 2015 en volgens mij ook nog virtual mole versie 4 ofzo. Zit ook niet meteen over de vragenlijsten maar wel gewoon geïnteresseerd in elkaar leren kennen. Leuk om mee te kletsen en was ook fanatiek in eerdere seizoen. Maar is hij dat dit jaar weer?
Quote van de dag. Dit was nadat Nys-fan aan mij vroeg of het een goed idee was om op mij te stemmen, waarop ik schreef "Graag, dan val je af en heb ik een goede concurrent minder  ;D"

Nvy. Heb ik meer mee gemeen dan ik dacht. Maar goed ik had in eerste instantie niet eens door dat ze een vrouw was. Heeft een beetje zelfde achtergrond en interesses heb ik het idee (qua opleiding bijvoorbeeld). Leuk mens.

Convans. Kende ik nog niet echt, wel eens gezien op het forum van de mol, maar wel leuk. Als ik de mol zou zijn, had ik mijn strategie om hem te misleiden al wel klaar. Zijn tactiek is namelijk strepen. Dus zorg dat je in het begin iets doet dat hij je streept en dan vergeet hij je misschien te snel.

BigBoots. Ook al leuk gesprek mee gehad. Leuk om meer achter de nicknaam te leren kennen. Maakte natuurlijk ook nog toffe groepsfoto. ::bravo::

Frank heeft volgen mij niet meer gereageerd op mijn PM waar ik doorvroeg naar z'n vragen uit de lijst uit interesse :(

Meezter. Is een van de weinige met wie ik nog niet mijn vragenlijst heb gewisseld. Omdat hij het mogelijk zou misbruiken in de toekomst. Wel eerlijk. Maar ging ook wel manier waarop. Ik zei dat ik waarschijnlijk er nog wel op terug kom en heb ik inmiddels ook maar gedaan. Aangezien de rest van de mensen hem toch al heeft, mag hij hem ook wel.

Molduck. Is vaak vrij kort in haar antwoorden dus wat dat betreft een tegenpool van mij. ::rofl:: (Viel me trouwens ook op toen ik nog de medeforummersquiz terug ging lezen en ze haar antwoorden verklaarden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Robbieazerty die meerdere posts daarvoor nodig hebt. Herkenbaar.  ::hypocriet:: )

Molino. Weet ik nog niet zo veel van. Ik hoop dat hij wat meer aanwezig is als het spel daadwerkelijk begint.

Lan. Nog niet zo'n goed beeld van.




Oh en drie mensen zien mij al als winnaar  ::bravo::  (maar goed ook, op dit moment, 10 mensen niet :P)


Tot de molgende biecht  ::zwaai::


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #7 Gepost op: 19-06-2018, 16:35:16 »
Mijn tweede geheime biecht. Het spel gaat bijna beginnen: nog 10 minuten. Ik heb er heel veel zin in en ben goed voorbereid. Ik heb alle inschrijfformulieren, een molboekje waar al van alles in staat, een bondje met HIDM en een nep bondje met Lan.

Ik schrok gister wel: HIDM had door dat ik hem een verkeerd inschrijfformulier heb gestuurd. Gelukkig is ons bondje nu weer helemaal in orde en heeft hij Lz enige (en Lan ook, maar dat was niet de bedoeling  ::rofl::) mijn echte inschrijfformulier. De rest heeft  mijn neppe, maar niemand lijkt dit door te hebben  ::bravo:: Ik moet het spel toch wel vals spelen en dat wil ik ook doen  ::jaja::

Ik weet dat die van Convans ook niet helemaal klopt, de rest weet ik niet. Ik vertrouw er maar op dat ze de goede hebben gestuurd..



Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #8 Gepost op: 19-06-2018, 16:35:47 »
Biecht van mezelf

Kandidaten,

Er zit inderdaad iets in mijn teksten. Maar zo moeilijk is het echt niet. Waar zijn we nou mee bezig? Rankings maken. Wie zet je op 1? Degene van wie je denkt die het meest voldoet aan de beschrijving in de vraag. Wat staat er nou precies:
Wie van deze 10 mensen is persoon X?
1. SpacyColours
2. Arco Mol Fan
3. Brtdm
4. Presentatortje
5. FS
6. M0lmuis
7. Moedermol
8. ErikLeppen
9. Conejo
10. Amethyst

Wie staat er nou bovenaan jongens? Persoon X natuurlijk...

En o ja, @Kaasje, het is helemaal niet zo moeilijk om op een bepaalde tijd te posten... ;D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #9 Gepost op: 19-06-2018, 16:36:31 »
Tijd voor weer een biecht. Laten we deze biecht alleen besteden aan wie wie is.

Kaaasje. Duidelijk kandidaat K. Kan niet missen. Ik dacht wel eerst huh, heb ik "voor wat, hoort wat" gezegd, maar gecontroleerd en blijkbaar dus wel.

Nvy. Is duidelijk kandidaat H. Want het zou wel heel toevallig zijn als er nog iemand van knippen, plakken en breien houdt. Dit stond niet in haar vragenlijst maar had ze gezegd toen we wat aan het kletsen waren.

HIDM. Kandidaat K.

Molino. Kandidaat I. Vooral door het beter Nederlands leren want hij is Duits. Na zijn inschrijflijst gezien te hebben, is het toneel ook wel een bevestiging. Duidelijk dus.

Molduck. Lijkt me kandidaat C. Ze is sowieso creatief (zie creatieve topic) maar dat hoeft er natuurlijk niet per se tussen te staan. Zo ben ik zelf misschien ook wel creatief ;) Maar zei ook iets in moltalk over tegendraads zijn en klinkt verder wel als haar.

BigBoots lijkt me kandidaat B. Hij heeft een sportcarriere gehad en de rest lijkt ook wel te matchen.

Dan komen de nog wat meer onzekere. Nog over: Lan, Nys-fan, Convans, Frank, Meezter. Kandidaat A, D, E, F, J

Nys-fan. Zou dat kandidaat J zijn? Hij houdt in ieder geval van sport. En deze quote komt van hem: "Ik ben iemand die vaak aan quizzen meedoet, en dan geven ze nu een quiz als opdracht met als beloning voor de winnaar een rechtstreekse finaleplek!”
Maar heb hem nog niks over films als passie horen zeggen toen we het over hobby's hadden. Hmm.. Convans is ook een sportfan.
Nog een quote van Nys-fan “Nieuwsgierig,
Yverig,
Sociaal,
Fanatiek,
Actief,
Niets doet me meer genieten dan een spel als dit.”

Lan. Zou hij kandidaat D zijn? Op z'n bucketlist stond hangover feest in Vegas. Dus dat past wel bij partyganger. Verder kan ik de rest ook best bij hem plaatsen. Zou ook iemand anders kunnen zijn, maar kan hij ook goed zijn. Quote van Lan “Als jullie een mengvorm van vuurwerk en een komisch 'trainwreck' willen ben ik de ideale kandidaat (of Mol)”


Meezter. Ik heb zijn vragenlijst niet, maar zou hij kandidaat A zijn? Ik heb wel een post gevonden dat hij gezegd heeft dat Filosofie leuk is. Bovendien dat er ‘schoolvak’ staat lijkt me een relatief jong persoon. Hij is vorig jaar geslaagd, dus kan dan best nog dat je naar schoolvak refereert. Maar kan misschien dan ook nog Frank zijn. En hij had zelf iets gezegd over dat hij dingen goed kon organiseren. Of wacht hoe wordt die zin bedoeld? Als in het organiseren van activiteiten en dingen over overzicht? Naja. het zal wel.

Frank. Kandidaat F? Hij had het wel over iets van loyaal zijn. Zou hij van het slechte uit gaan? Geen idee.

Lan. Kandidaat E? Of zou kandidaat E Frank zijn? Die zinnen klinken niet zo als Lan. Maar geen idee.

Oh en ja Kandidaat X is dus SpacyColours.

Later meer... als ik tijd heb, want ik moet de rankings eerst nog even afmaken en moet morgen gewoon werken.


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #10 Gepost op: 19-06-2018, 16:37:08 »
Ik zal mijn biechts vanaf nu ook naar MV en LdH sturen. Voor hun is het ook wel leuk om te zien hoe wij het spelen  ::bravo::

Mijn derde biecht alweer. Opdracht 0.1 gelukt. Heb met opzet een beetje tegengestribbeld, want ik wil niet gelijk onverdacht worden. (zoals BigBoots  ::rofl::)  Maar wat een leuke maar ook vreselijke groep is dit  ::rofl::. Molino is zooooo irritant  ::rofl:: en BigBoots speelt het echt niet slim. Niemand gaat hem ooit nog verdenken  ::rofl:: SpacyColours vind ik ook irritant nu bij opdracht 1. Doet net alsof ze de kandidaten al 100 jaar kent en vind dat HIDM geen taal moet doen, terwijl HIDM taal studeert   :-X

Bondje met HIDM verloopt goed  ::ok:: we delen vrij veel, hebben dezelfde mening en helpen elkaar waar nodig. Ik vind het een heerlijk spel  ::bravo::.

Mijn hoofdverdachten op dit moment: Convans en Nys-Fan. BigBoots en Molino zijn het niet, vermoed ik. Maar niks is zeker in dit spel  ::ohno::

See you later, alligator  ::joehoe::


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #11 Gepost op: 19-06-2018, 16:37:45 »
Zooo priester, daar ben ik weer om te biechten. Of priester? nou ja, ik ga in ieder geval biechten. Dit spel draait natuurlijk om die ene vraag, wie is de mol? Daar ga ik het vandaag over hebben.

Nou bij de raadsels zijn ze goed bezig. Bij de andere moet ik nog even afwachten hoe de resultaten gaan zijn maar vind ik wel meer verdachte dingen gebeuren.

(on)verdachte zaken:

Convans. Is verdacht omdat ie zei dat ie de lijstje van 1250 niet interessant vond om te hebben. Maar op het moment dat ik dikdruk dat ik die wil is ie een van de eerste die mee gaat. Zelfde met als HIDM + BigBoots dik drukken. Convans gaat mee. Denkt dat het verloren is als mol en kan maar net zo goed meedoen?

Nvy. Die vind ik dus verdacht. Maar goed dat is gevaarlijk dat ik dat denk. Haar posts. gewoon. Ik weet niet. Ook kwam ze aan met iets over Brtdm dat dus lang voor de inschrijving was geschreven dus daar zie ik niks in. Vond ik een opvallende nietszeggende opmerking. Durfde ook niet mee te gaan met SpacyColours (voorkennis? Hoop dat er genoeg niet wilden gokken??). Ik moet nog even gaan kijken hoeveel van de spreekwoorden aan haar toe te schrijven zijn. Nou dat heb ik nu dus gedaan en als ze de mol is, had ze dat toch wel wat beter kunnen doen. Want ze heeft maar één fout gemaakt en dat is heel begrijpelijk.  Ze heeft volgens mij "Het lijkt helemaal nergens op." en "Dat is helemaal verkeerd." als betekenissen omgedraaid. Maar ja dat zijn ook best begrippen die op elkaar lijken. Volgens mij zijn de andere 48 goed, waarvan de meeste door Nvy zijn gevonden. Haar eerste post bevat 38 goede en 1 foute suggestie. Bij molino is het 19 goede. (overlap = 16 goede antwoorden).  Dus ja toch niet zo mols ;)

Frank. Geeft meerdere verkeerde voorzetten voor antwoorden bij de mol. Jochem ging niet voor de vrijstelling in opdracht 1. En die aflevering met drie schermen niet zien is natuurlijk niet aflevering 8. Tel gewoon even! Dat er Sanne ipv Sigrid wordt gezegd kan ik me wel voorstellen maar als je meteen die suggestie geeft is dat wel mols.
Sowieso zijn ze in dat groepje een beetje aan het prutsen.  ::ohno:: Hoezo komen ze niet op mollega's? En gok in ieder geval een getal bij die enveloppen, heb je in ieder geval al 17% kans dat t goed is.  En er zijn daar minstens 2 kandidaten bij, misschien 1 mol, maar geen drie. Al die mollende kandidaten. Ik heb de vragen op schaal van 1-3 op moeilijksheidsgraad gegeven en straks ga ik zo het geld verdelen dat (niet) verdiend worden naar die kandidaten toe.
Frank maakt dan wel de goede gok van 2 later voor de envelop. Maar toch. Frankie frankie toch. (niet alleen Frank maar ook nys-fan twijfelt aan goede antwoorden en geeft zelf geen goede antwoorden - kwam wel als laatste maar toch, sommige van die antwoorden waren fout)

De andere opdrachten heb ik nog niet echt geanalyseerd, dus dat komt nog wel.

Meezter krijgt een kandidaat-punt omdat ie bij BigBoots bij raadsels ging. Lijkt me niet dat je daar als mol wil zitten want moeilijk foute antwoorden te geven. Veel is redenatie en kun je weinig tegen doen als de ander met het goede antwoord komt. Ik verwacht dat de mol bij een van de twee groepjes van 3 zou willen. Die taal-dingen zijn eigenlijk ook best okay (zeker gezien het resultaat vooral door Nvy). En gezien het overleg allemaal had de mol best de kans gehad in een van die groepjes te komen.

HIDM. Vertrouw ik voorlopig. Zie ik ook wel een leuk bondje mee komen (tenzij hij er mee stopt :( )

Nys-fan Potentieel bondje maar ik weet niet of ik hem kan vertrouwen. Hij zit in het pruts-groepje.  ::ohno::


BigBoots. Die heeft zo z'n best gedaan bij opdracht 0.1. En ook bij de raadsels komt hij heel serieus over en doet ie z'n best. Nou had ie volgens mij als ie de mol was weinig anders gekund bij die raadsels opdracht. Maar dan had ie natuurlijk kunnen zeggen dat ie bij n andere opdracht wou. Ik ben niet van het zo snel afstrepen, maar bij BigBoots heb ik die neiging toch wel..



Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #12 Gepost op: 19-06-2018, 16:38:31 »
Even een snelle biecht, ik moet binnenkort even alles op orde zetten en een grote biecht maken!


BigBoots is geen mol totdat er een opdracht komt waarin het verdiende geld eruitgespeeld wordt.
Frank is geen mol, HIDM vertelde me dat hij furieus is over deze groep, het lijkt me niet dat je zo doet als mol, althans...
Molduck is waarschijnlijk niet de mol, grote kans dat zij nee heeft gezegd, althans, zo komt ze over.
Convans geeft tegenstrijdige lijsten en dat lijkt me iets heel onmols.
Kaaasje is een slimme speelster, maar ik denk een kandidaat.
Nvy is geen mol, het risico om een forumlid met 3 berichten een mol te maken, inactief zijn voor 6 jaar maakt het niet bepaald zeker dat Nvy actief blijft.
Nys-Fan maakt kans.
SpacyColours is niet de mol, iguess.
Lan is ?

Jesper, Hadewychisdemol. Het is dat je erover nadacht om ermee te stoppen vanwege je staat, maar verdomme, ondanks dat we een goed bondje hebben en alles delen, je bent verdacht man.


o en molino doet ook mee
Mees gaat richting het juiste spoor

MENSEN WAT IS DIT WAAROM ZOU JE TWEE VRAGEN GEWOON NIET BEANTWOORDEN.... JE KAN ALTIJD GOKKEN....

LOOKIN AT YOU NYS FRANK EN MOLDUCK

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #13 Gepost op: 19-06-2018, 16:39:09 »
Meezter gaat het systematisch aanpakken

Hoi Lama o/

Ik ben erg bezig met de Follow-The-Money strategie, en ik wilde graag mijn grafieken delen met jou. :)




Zoals je kan zien zijn Convans, Frank, Molduck en Nys-Fan in de negatieven. Opletten op deze vier dus, het is enkel een richtlijn maar het helpt wel. BigBoots is niet de mol.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #14 Gepost op: 19-06-2018, 16:40:13 »
Zooo weer tijd voor een biechtje.

Allereerst. Ik spendeer veel te veel tijd aan dit spel. Ik wil het te goed doen dus bleef maar door tekenen maar met schetsje 1 was het ook wel goed gekomen. Maar goed, gisteren kwam ik ineens de linker afbeelding tegen:


Dus toen dacht ik dat ik nog wel m'n best moest doen om mijn tekening niet te veel daarop maar meer op die van ons te laten lijken. De echte heb ik nog even toegevoegd voor de vergelijking. Maar gelukkig was de daadwerkelijke concurrentie niet zo lijkend. Het was vrij duidelijk dat HIDM en ik een goed resultaat hadden gebracht.
HIDM heeft wel wat rare opmerkingen gemaakt (ineens 6 ipv 4 zeiltjes) maar met alleen het eerste verhaal had ik het al zo kunnen maken dat ze hem konden herkennen. Dus totaal niet mols.

Maar goed de mol molt ook niet elke opdracht. Denk ik nog steeds niet dat HIDM de mol is maar dat terzijde. Ik ben nu wel voorzichtig een bondje begonnen met HIDM. Ik vertrouw hem (voorlopig) maar wil dat ook heel graag.
Nys-fan heeft me ook benaderd voor een bondje en ik ga er wel een beetje in mee maar vertrouw hem dus eigenlijk niet. Hij heeft gewoon te domme acties. Nu weer bij de keuzes maken. En als ie nou bij de eerste opdracht (over WIDM 2017) zei dat ie een mollende kandidaat speelde, maar hij wist t echt niet..

Maar goed. over mijn verdachte. Als ik puur naar het geld kijk zijn BigBoots (vanwege opdracht 0.1) en Spacy (zei als eerste Alaska en heb ik daardoor best wat toegekend) het minst verdacht. Dan zijn Nys-fan (maar 6% verdiend van zijn te verdienen bedrag), Convans het verdachtst. Ook Frank heeft veel laten liggen en Molino weinig verdiend (spreekwoorden zijn vooral aan Nvy toe te kennen)

Naast BigBoots en Spacy zijn ook Meezter, Nvy en HIDM minder verdacht qua geld. Meezter is zelfs de enige met een 0% bij het laten liggen bedrag.

Dan hebben we nog Lan, ikzelf en molduck, die er een beetje tussenin zitten. Molduck net wat minder onverdacht van deze drie.

Maar goed het gaat niet alleen om geld. Wat gedachtes (even checken wat ik vorige keer al had geschreven zodat ik niet ga dubbelen..)

Ohja Convans. Noemde ik vorige keer ook al maar ook in de VS-opdracht heeft hij lopen prutsen. Naar mijn idee het meest van de drie. Spacy is nog met goede suggesties gekomen en HIDM ook. (Ik heb wat zitten kijken en heb per vraagstuk geld verdeeld wie wat verdiend heeft. Bv. presidenten alledrie 50 euro. Dan komt HIDM op 320, Convans 115 en Spacy 315 wel verdiend. Niet-verdiend komen ze meer vergelijkbaar uit, maar Convans wel iets hoger.
Fel zijn na een fout antwoord kan natuurlijk ook een strategie zijn als mol. Al heb ik het idee dat het daar vooral door Lan's zonnetje was. Erg verdacht. Het leek mij best duidelijk C omdat je makkelijker een zon toe voegt als (nep)mol actie dan per ongeluk een zonnebloem met steeltje zo neer zet. Dat is bijna niet per ongeluk zo lijkend te doen. Vind ik dan ook weer verdacht van Meezter en Nys-fan dat ze dat niet bedenken. Zo'n zon voeg je makkelijk toe, als kandidaat maar ook wel als mol als je de andere afbeeldingen hebt gezien. Dat zag je twee jaar geleden bij die schilderijen opdracht ook. Mensen willen nog wel eens een klein detail extra toevoegen die er eigenlijk niet op stond.

Die potten zijn verdacht (door Molino/Spacy) Ik weet nog niet waar daar de grotere schuldige zit. In de beschrijving of de tekening. Waarom zeggen nys-fan en Meezter niks over de paarse achtergrond eigenlijk?

(Ja en ik snap ook wel dat als ze niet de mol zijn, zij nog wel bezig zijn met een beetje verdacht over te komen in tegenstelling tot sommige andere ;) )


Nou ja dat was het weer voor nu. Ik kom vast later terug met meer.  ::zwaai::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #15 Gepost op: 19-06-2018, 16:40:39 »
Ik ga proberen er elke aflevering eentje in te sturen. Doen jullie hier trouwens nog iets mee, want ik kon bij vorig jaar het niet vinden.

In ieder geval leuke opdrachten tot nu toe, een goede mix. Ik merk bij 12 mensen dat het wel een beetje een paar haantjes zijn die de groep aansturen, maar hopelijk wijzigt dat vanzelf.

Wie de mol is? Ik heb oprecht nog geen idee. Ik heb inmiddels vaak genoeg aan dit soort spellen meegedaan om te weten dat te vroeg al te gaan snijden in het aantal verdachten gevaarlijk is, dus ik probeer de eerste testen voornamelijk een breed net te gooien. Mensen die ik op het moment minder verdenk zijn Bigboots, Spacycolors en HIDM. Ik denk ook Frank niet maar die is op het moment nog teveel aan het kutten om af te strepen. Op basis van vorig jaar ben ik wel bang dat bij dit spel je eerder op de goede mol moet zitten dan andere plekken waar ik WIDM heb gespeeld, dus daar moet ik rekening mee houden.

Ik merk ook dat de mensen hier ontzettend fanatiek vóór de pot lijken te zijn. Ik wil graag nep-mollen, maar ik denk dat de echte mol in deze fase van het spel er dus ook niet uit kan springen, dus moet ik dat ook nog niet te veel doen. Ik heb geen idee of ik een verdachte ben, hoewel ik wel een PM binnen heb gekregen over mijn mooie zonnetje, mol   ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #16 Gepost op: 19-06-2018, 16:41:10 »
Volgens mij mijn 4e geheime biecht, ben de tel nu al kwijt  ::rofl::

Dat was me het weekje wel  ::rofl:: pfoe wat een opdrachten (wel heel leuk hoor spelleiding  ::bravo::) en wat een groep. Kunstwerk opdracht was echt heel leuk en de onderhandelopdracht ook (maar wat speelt iedereen het dom). Ik heb de test volledig ingezet op Convans en Nys-Fan. De rest is het niet. Als HIDM de mol is ga ik gillen en kom ik persoonlijk naar Ghana toe. Als ik eruit vlieg is het maar zo, ik ben blij dat ik dit al heb mogen meemaken. Nog steeds een bondje met HIDM, gaat ook prima. Zelfde verdachten, zelfde tactiek en weten alles van elkaar.

Die executiekaart  ::rofl:: really? Dit is dus eigenlijk gewoon een groepsvrijstelling, en daar ben ik zo ongeveer tegen. Van mij mag er iedere aflevering iemand naar huis, maar ik zal hem gebruiken  ::ok::. Heb Molino en Spacy uiteraard info gegeven, maar nisg de juiste  ::pinokkio:: en het leuke is dat ze me ook nog geloven. Heb bedacht dat ik in afl 5 iemand naar keuze een vrijstelling mag geven, misschien gaan ze me nu ineens van alles gunnen  ::rofl::. Wil niet dat ze alle info hebben natuurlijk  ::ohno::

Om nog even op die onderhandelingen terug te komen: Convans en Nys-Fan waren lekker bezig hoor  ::rofl:: en ik proberen mezelf nog een beetje verdacht te maken door bij die ZV ook mee te doen. Toen bedacht ik me dat ik wil dat HIDM die ZV krijgt ipv ikzelf, we hebben toch een bondje en het lukt me toch niet.

En dat vraagteken, heeeeerlijk  ::bravo::. Ik wilde al dat ding best in het spel, heel graag eigenlijk. Maar ik heb ongeveer alle goeie antwoorden gegeven (en Molduck eentje) bij dat Waar gaan we heen spel, heb het kunstwerk perfect beschreven en heb 2 onderhandelingen laten slagen. Moet mezelf toch een beetje verdacht maken, anders wordt ik de Lucy van dit seizoen en dat willen we niet. Oh en die discussies voerde ik niet met opzet, deze groep is gewoon vreselijk irritant dus ik moet wel.

Ach ik zit goed in het spel. Heb een top bondgenoot, alle info, ben verdacht maar niet té verdacht, heb de test (denk ik) best redelijk gemaakt en heb een executiekaart (waar ik vrij weinig aan heb  ::rofl::)

Ben van plan om nog wel wat discussies te voeren  ;D

Hopelijk tot volgende week  ::zwaai::


PS: BigBoots,






Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #17 Gepost op: 19-06-2018, 16:41:49 »
Oh het is weer tijd voor een biecht. Door de drukte er nog niet van gekomen. Wat een leuke week weer! Eerst wat biechten over de opdracht.

Hunger Games! Super leuk. Ik snapte er eerst niks van maar toen ik er eenmaal in zat vond ik het super! M'n onzichtbaarheidsspray (van D*N dus) vond ik super leuk bedacht. Ik had ook allerlei strategiën ervoor. Vooraal doordat dan andere overdag niet weten waar ik ben en geen verrassingsaanval konden plannen. Alleen liep dat een beetje mis doordat het forum was weggevallen.  ::rofl:: En omdat ik niet wist of Lan nou dood was. Ik wou nog niet weglopen voor het geval dat hij nog leefde. Daarna was het eigenlijk te laat om nog te gebruiken. Maar ik merkte dat ik daardoor wel wat paranoia werd. Misschien is Nvy ook wel onzichtbaar en kan ik haar niet aanvallen.  ::rofl:: Hoe een voordeel gewoon weer tegen je kan werken ;)

Maar super dat ik uiteindelijk gewonnen heb.  ::bravo:: Levert ook net wat meer geld op dan als Nvy had gewonnen, want ik had nog 100 euro bij die werd verdubbeld. Achteraf gezien had ik nog meer geld van de kandidaten die ik vermoord had moeten pakken, maar had ik op dat moment niet echt door. Ik had wel van Lan en Nys-fan sowieso geld kunnen pakken. Was toch 400 euro extra geweest. Maar goed, beetje dom van mij. Misschien ook beter, want dan was ik helemaal afgeschreven door anderen (voor zover ik dat nu nog niet was).

Wat voor verdachts is er gebeurd in de hunger games? De mol wil natuurlijk dat er zo veel mogelijk mensen over blijven (want minder geld) maar dit is best lastig te realiseren omdat mensen elkaar anders wel gaan uitmoorden. Ik ben hier bijvoorbeeld heel goed mee bezig geweest.
Ik heb 4 (Meezter, Nys-fan, Lan, Nvy), Frank 2 met z'n mijnen (Convans & HIDM) en Lan 1 (Frank) vermoord. De andere drie zijn gewoon niet bewogen (Molduck, Molino en BigBoots).
Frank is in zeker zin verdacht doordat hij het geld laat liggen, maar wellicht te opzichtig voor een mol. Bovendien blijkt dat dus deel van z'n strategie geweest te zijn. Zo zorg je dat er nog iemand komt en dan ontploft ie door je mijn. Maar zo verspeel je wel 500 euro. Mensen gaan uiteindelijk vast toch wel dood.
Nvy is dus onverdacht (geld weggebracht), Meezter heeft ook 250 weggebracht, en ik heb gewonnen en veel mensen vermoord (ook onverdacht).

Maar goed. Het is dus lastig daar. De pakjes opdracht moet ik nog gaan uitzoeken. Jammer dat ik daar zelf niet meer heb kunnen doen, maar het was allemaal al opgelost toen ik terug kwam van m'n werk.

De webcam opdracht is BigBoots natuurlijk onverdacht. Schema bijhouden, veel posten. Super onverdacht. Nvy ook. Beide wachten ook netjes met hun overige foto's posten voordat iedereen iets heeft. Convans en Meezter waren wel ineens heel enthousiast bezig. Zeker Meezter doet dat terwijl HIDM nog tussendoor zelfs de post van BigBoots quote waarin hij zegt dat we moeten wachten met posten.. en daarna nog wat discussie daarover. Convans deed het helemaal in het begin en daarna heeft ie verder weinig nog bijgedragen.

Er is nog genoeg te vertellen. Ook interessante behind-the-scenes info voor jullie. Al hebben jullie misschien al wel het een en ander van anderen gehoord. Toch altijd leuk om meerdere perspectieven te horen. In ieder geval, ik kom later nog terug want ik ga zo weg. Even met mijn nichtjes naar de kinderboerderij :)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #18 Gepost op: 19-06-2018, 16:42:23 »
Okay nog even verder biechten.

Frank is met mij gekomen met een aanbod. Hij zegt dat op z'n executiekaart 2 staat dat hij in aflevering 5 iemand mag uitkiezen wie z'n scherm niet hoeft te zien. Zeker interessant dus! In ruil daarvoor wil hij dat ik hem mijn sleutelwoord geef. Zeker interessante optie om in de gaten te houden! Maar dan moeten we natuurlijk wel allebei nog eerst aflevering 5 halen. Dus allebei nog 3 executies overleven. EN moet Frank z'n woord houden. Maar Frank heeft dus misschien niet echt een bondje met iemand? Want dan zou je dat diegene misschien toch gunnen...

Verder heb ik het bondje met HIDM uitgebreid met Nvy. Ik verdenk haar ook niet en denk dat we wel een sterk drie-front zouden kunnen worden. Ook wel gevaarlijk want als er zoveel mensen zijn met dezelfde info wordt het straks lastiger om door te komen naar de finale. We kunnen immers niet alle drie samen met de mol naar de finale. Maar sowieso ook leuk om dingen uit te wisselen :)

Met Nys-fan wissel ik ook nog wat berichtjes. Maar vertrouw hem nog niet zo en hij probeerde mij te vermoorden met de hunger games. Tsss..


Maar goed mijn verdachte:

1. Convans
Nog steeds het meest verdacht voor mij. Bij Hunger Games was hij snel uitgeschakeld door Frank. Een mol weet ook niet alles dus kan best dat hij niet wist dat Frank daar z'n mijnen had neergelegd.
Post ook snel het lijstje met op 7 Tokyo zonder vraagteken. Dit wordt (helaas voor Convans (?)) snel gecorrigeerd naar Osaka.

2. Lan
Ook nog steeds verdacht. Ik ben nu terug aan het kijken naar de opdracht met de waldo's maar daar heeft hij op zich wel nuttige opmerkingen. Maar sowieso lastig te mollen opdracht, dus kan me ook voorstellen dat de mol dit een beetje laat gaan. Als ik de mol was geweest had ik ook niks kunnen doen, alleen al omdat ik gewoon aan het werk was en het in die tijd eigenlijk al zo goed als opgelost was.

3. Molduck / Molino
Allebei niet super actief maar wel verdacht. Dragen nog niet echt heel veel bij.

5. Nys-fan / Frank
Frank was misschien iets te opzichtig met z'n ik pak het geld niet. Maar dat was dus onderdeel van de strategie om er een mijn neer te leggen. En daarna ook nog paar keer zeggen, mijnen, really?  ::)
Nys-fan ben ik minder gaan verdenken door onze gesprekken. Maar dat is altijd gevaarlijk. Hij heeft nog steeds niet veel geld binnen gebracht.

7. Meezter
Lijkt ook wel goed z'n best te doen. Verdacht is nog wel wat ik in mijn vorige biecht over de webcams zei.
Maar bij de waldo opdracht leek hij met goede suggesties te komen, die goed onderbouwd waren. Logische redenatie enzo.

8. HIDM / Nvy
Verdenk ik niet. Nvy haalt veel geld binnen (met webcams was ze goed bezig) en met Hunger Games was ze bijna de enige die geld binnen bracht. Zonder dat was er ook niet zo veel verdiend. Ze had dan wel weer geluk dat ze niet op die mijnen van Frank is gekomen.

9. BigBoots
Doet echt te veel goed. Met de webcams weer, heeft hij (volgens mijn overzicht - dat anders is dan die van LDH  ??? ) 705 euro aan dingen gevonden + er voor gezorgd dat sommige compleet waren en z'n persoonlijk opdracht voltooid. Nou die kan het dus echt niet meer zijn.

10. Kaaasje
Ja is de enige waar ik het echt 100% van weet want dat ben ik zelf ;D


Ik ben bang dat ik een Convans tunnel in ga duiken. Shit! Het is nog veel te vroeg voor een tunnel. Normaal met WIDM/De Mol tunnel ik nooit zo snel, maar als je zelf mee doet, is het toch heel anders.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #19 Gepost op: 19-06-2018, 16:43:04 »
He ho, alweer een FTM overzicht voor jo(u), maar anders rijmde het niet.
Oja, Kaaasje en Nvy denken mijn sleutelwoord te hebben, haha. Bondje met Jesper gaat nog altijd goed, ik heb vertrouwen in onze capaciteiten. Opvallend: Frank had als enige een negatief saldo in aflevering 2, zijn idiote actie met de mijnen sloeg werkelijk waar nergens op.
Afgeschreven: BigBoots, Nvy, Meezter.
Bijna echt bijna afgeschreven: Kaaasje, HIDM, Molino, Molduck
Verdachten, zoals vorige test ook al, maar toen deed Kaaasje ook mee: Frank, Lan, Nys-Fan
Aparte categorie voor de mol: Convans





Uiteraard de belangrijkste vergeten:


::zwaai::

Ik denk mijn 5e geheime biecht. Wat was dit een heerlijk weekje qua opdrachten ::bravo::. De livecam opdracht was fantastisch, heb met opzet niet veel geld  verdiend daar. Dan de pakketjes bezorgen, heel leuk maar wel een beetje makkelijk. Die waar/niet waar was wel heel tof, want daar hadden we iedereen bij nodig.

En dan... de Hunger Games. Wat fantastisch ::bravo::. Toen ik zondagavond zag hoe lang de uitleg was dacht ik: laat maar zitten. Echter was het helemaal niet zo ingewikkeld. Ik had geluk dat ik de pijl en boog had en ook nog een Rugzak. Dankzij die rugzak heb ik samen met Kaaasje toch wel de meeste mensen vermoord   ::rofl:: wat heeeerlijk ook die reacties. 'Landmijnen,  meen je dit?' en 'Zonder landmijnen was dit spel nog net zo leuk geweest'. Whaaaaaahahaha, en dan Convans  ::rofl:: ik ging stuk. Jongens, als jullie dit lezen, het is een spel om een sleutelwoord en een halve joker. Are u serious? Ga je dan zo'n groot probleem maken alleen maar vanwege de landmijnen? Als jullie ze hadden gehad, had je ze dan echt op random vakjes neergelegd? Ik heb er gewoon goed over nagedacht, en jammer dan 500 euro weg. We kunnen nog 8 afleveringen  vrij veel geld verdienen. Én als Convans niet dood was gegaan had hij dit waarschijnlijk nooit gezegd  ::rofl::. Nja, ik heb er van genoten.



Kaaasje ben ik ook aan het verleiden. En ze gelooft me ook nog  ::rofl:: in ruil voor haar sleutelwoord krijgt zij van mij de 'executiekaart die iemand kan redden' oftewel de executiekaart die niet bestaat:

' Executiekaart 2:
Alleen bruikbaar in aflevering 5. Bij het inzetten van deze executiekaart hoeft één speler, naar jouw eigen keuze (behalve jijzelf), zijn/haar scherm NIET te zien. Geef dit vóór de executie aan door een PM te sturen naar een van de spelleiders. '

Als ze dit gelooft en het sleutelwoord geeft  ::rofl::. Ik vind het wel moeilijk om tegen haar te liegen, vind haar veel te lief en te leuk in dit spel. Heb ook een heel verhaak gehouden over 'Ik wil dit spel eerlijk spelen, geloof me please. ::rofl::'

HIDM is de enige die ik nog vertrouw, en heb al een aantal keer sorry gezegd voor het doden met de landmijn en vgm vindt hij het niet heel erg  ::bravo:: en hij liet mij ook een PM van Convans zien die zei dat ik een 'vervelend mannetje' ben  ::rofl:: noujaaaaa zeg Convans, als je dit leest: ik vind je ook heel stom (want je hebt Dennis Weening als avatar  ???) maar je bent wel leuk verder  :-*

Hmmm, test ga ik toch iets meer spreiden nu. Volgens HIDM wordt ik vrij veel verdacht (zelfs hij verdenkt me  ::rofl::) en dat wil ik zo houden. Als er veel op mij zitten ga ik zo hup naar de finale. Vorige test ongeveer alles op Convans gezet, nu nog iets meer op Nys-Fan. En misschien neem ik Lan ook nog mee in de test. Wat stom zeg, mij vermoorden.  :-[

Ach, als ik er uit vlieg heb ik wel mooi The Hunger Games meegemaakt en voor veel spanning gezorgd  ::bravo:: maar ik wil blijven  ::jaja::