Auteur Topic: [pool] Tour de France 2018  (gelezen 58935 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #100 Gepost op: 7-07-2018, 10:40:56 »
Gaan met die Colombiaan
Ik heb risico's genomen en we gaan zien of dat de juiste zijn

Gaviria - Uran - Thomas - Majka - Colbrelli - Cort Nielsen - Guillome Martin - Impey - Gaudu

Wissels: Simon - Van Keirsbulck - Boudat - Grmay

Toelichting
Het heeft me echt pijn in mn hart gedaan om mijn succesnummer van Vorig jaar, Matthews, niet mee te nemen. Heeft aangegeven niet voor groen te willen gaan.  Omdat iedereen Sagan neemt voor de sprints, ben ik voor Gavriria gegaan. Een grote gok voor een debutant, maar wie weet, want hij heeft wel een goed treintje. En vorig jaar maakte Matthews ook het verschil.

Uran is erg constant en je hoort niemand over de favorietenrol. MV is wel van de underdogs ;D :P Ook een koopje als kopman, dus met die 2 Colombiananen als kopmannen ga ik het proberen.

Thomas, ik verwacht met hem een grote outsider voor het geel en ik denk dat hij beter gaat presteren dan Froome. Dan is hij de eerst aangewezene man bij Sky. Goed voor klassementen en ontsnappingen. Heb heeeeeeeeeeeel lang getwijfeld tussen hem en Bernal. Bernal handig voor wit, maar in dienst van die andere 2 weet je niet hoe hij zich staande houdt

Majka, bollletjes ambities en wil top 5 rijden

Colbrelli, voor de sprints, want met 8 sprints moet je punten sprokkelen

Cort Nielsen, zelfde verhaal als Colbrelli

Impey, goed in vorm dit jaar, ook voor wat sprintpunten en een koopje

Martin en Gaudu koopjes, beiden voor het wit (ik had hier eerst  Latour of Bernal voor, maar ja ik wilde ook Majka).

Volgens mij best een sterke ploeg, maar wel met risico's gezien de wissels ;D :P

« Laatst bewerkt op: 7-07-2018, 10:45:12 door MollenvangR-Art »

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #101 Gepost op: 7-07-2018, 10:45:43 »
Goed team MV  ::bravo::

Gaviria is gewoon de beste sprinter.
Ik had hem eerst ook, maar later vervangen voor Yates. Was goedkoper en ik ilde ook een klassenmentskopman. En zo kon ik Jungels betalen
You'll never walk alone

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #102 Gepost op: 7-07-2018, 10:46:42 »
Hier is de ploegenpresentatie van...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


De eerste kopman is zoals ieder jaar:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Voor de tweede kopman neemt Vanto e Gloria een gokje door niet voor een klassementsrenner te gaan, maar voor:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De eerste beschermde renner mikt dan juist wel weer op het klassement, want het is:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan hebben we een rasaanvaller, die een vroeg een gooi gaat doen naar de bolletjestrui:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De derde beschermde renner gaat het zoals ieder jaar in de bergen proberen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En de vierde beschermde renner is een talentvolle sprinter:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan de helpers. Allereerst een rasaanvaller die hopelijk voor vuurwerk gaat zorgen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De tweede helper heeft zijn zinnen gezet op de witte trui:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En tot slot een talentvolle jonge klimmer:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #103 Gepost op: 7-07-2018, 10:49:57 »
Ziet er ook als een goed team uit KD!  ::bravo:: Gedurfd, 2 sprinters. Dat heb ik ook nog overwogen, maar dan met Groenewegen en Gaviria, zodat ik Bernal zou kunnen betalen :P Calmejane stond in mijn allereerste ploeg, maar toch niet gedaan. Ben benieuwd hoe Landa het voor je gaat doen. Die durfde ik niet te nemen want 3 capiteins op 1 schip bij Movistar.. geen goed gevoel bij :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #104 Gepost op: 7-07-2018, 10:50:48 »
Veel "onvolledige" teams, met reserves die niet meedoen. Zelfs ervaren rotten als de Telleminator hebben zich tot die "tactiek" verlaagd. Zwaktebod, hoor!
and the game is on ::rofl::

ik heb te weinig tijd genomen, dus weet niet eens of mijn team volledig is.
ik ga dus voor de olympische gedachte.
Trouwens mijn bescheiden mening: iedereen die Froome in zijn team heeft moet gediskwalificeerd worden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #105 Gepost op: 7-07-2018, 10:53:35 »
Ziet er ook als een goed team uit KD!  ::bravo:: Gedurfd, 2 sprinters. Dat heb ik ook nog overwogen, maar dan met Groenewegen en Gaviria, zodat ik Bernal zou kunnen betalen :P Calmejane stond in mijn allereerste ploeg, maar toch niet gedaan. Ben benieuwd hoe Landa het voor je gaat doen. Die durfde ik niet te nemen want 3 capiteins op 1 schip bij Movistar.. geen goed gevoel bij :P

Ja, dat is inderdaad een risico. Maar ik wilde toch iemand hebben met klassementsambities en ik denk niet dat Landa zich ondergeschikt gaat maken aan Quintana of Valverde. Het hele punt van zijn transfer van Sky was namelijk dat hij eens voor eigen kansen wil gaan en vorig jaar het gevoel had dat hij eigenlijk sterker was dan Froome. Dus het zou wel een mooi verhaal zijn als hij Froome nu inderdaad van de troon stoot, daar hoop ik op.  ;D

Jouw ploeg ziet er ook goed uit. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd Majka in mijn ploeg te passen (één miljoen meer dan De Gendt), maar was niet blij met de offers die ik dan op andere posities moest brengen.. :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #106 Gepost op: 7-07-2018, 10:53:39 »
Trouwens mijn bescheiden mening: iedereen die Froome in zijn team heeft moet gediskwalificeerd worden.
And the game is on ;D :P

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #107 Gepost op: 7-07-2018, 11:01:49 »
Trouwens mijn bescheiden mening: iedereen die Froome in zijn team heeft moet gediskwalificeerd worden.

 ::jaja:: ::rofl::

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #108 Gepost op: 7-07-2018, 11:04:25 »
De variatie lijkt er nu iig te zijn  ::tandpastasmiley::  Hulde aan de poulemakers!
Het wordt een superspannende tour!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #109 Gepost op: 7-07-2018, 11:45:30 »
Ik ben even mijn volledige ploeg vergeten, maar twijfelde als kopman lang tussen Uran en Martin. Heb uiteindelijk voor Martin gekozen. En wilde Valverde ook mijn team omdat hij zich nog een keer wil bewijzen na de pijnlijke exit van vorig jaar. Hoop dat die gok goed uitpakt  ;)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #110 Gepost op: 7-07-2018, 12:26:06 »
Trouwens mijn bescheiden mening: iedereen die Froome in zijn team heeft moet gediskwalificeerd worden.
Tss ::hand:: Maar alle gekheid op een stokje: ik had ook liever gehad dat hij geschorst zou worden, maar dat is niet gebeurd, dus kan ik hem goed in mijn team gebruiken ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #111 Gepost op: 7-07-2018, 13:14:07 »
Niet vergeten dat de Tour rekening blijft houden met het WK voetbal: de aankomst is iets voor 4 (dus iets voor de eerste kwartfinale) gepland ::ok::



Ik heb weer een redelijk ander team, iets minder topheavy ook dan andere: ik heb zelfs een reservekopman ::oink::

Groenewegen / Yates
GThomas / Latour / Kruiswijk / Rolland
Laporte / GMartin / Navarro


Reserveteam:
Mollema
Van Keirsbulck / Iemanddienietmeedoet
Gaudu / Grmay

Ik heb blijkbaar vertrouwen in de Nederlanders ::rofl::



Toelichting:

- Groenewegen is goed te betalen, en kan Parijs halen. Hij lijkt me duidelijk beter dan vorig jaar, toen hij qua snelheid al goed zat. Heb Gaviria overwogen, maar ik twijfelde of hij zoveel beter ging zijn. Weet ook niet hoe lang hij een eventuele witte trui zou kunnen behouden, gezien de TTT. Vermoedelijk pakt hij wat meer punten, maar vond het de 3 miljoen extra niet waard.
- Yates.. heb ik eigenlijk nergens getipt gezien. En ook eigenlijk nergens gezien waarom hij niet een van de kanshebbers zou kunnen zijn. Zowel hij als tweelingbroer hebben al goede resultaten; Adam schijnt eerder nog iets meer van de grote rondes te zijn; en Michelton-Scott heeft ogenschijnlijk hopen vertrouwen in hem, aangezien ze Caleb Ewan thuis hebben gelaten. Dat ze niet het team splitsen tussen Yates en Ewan, soit. Maar dan hadden ze nog hem voor z'n eigen punten kunnen laten rijden, zonder support. Dat doen ze niet, blijkbaar heeft het team volledig vertrouwen in Yates. Goed teken, en ik heb het ook wel - en met mij onder andere Telminator en Niek. Misschien dat hij in de derde week er doorheen zakt. Naja dan heeft hij daarvoor al hopen punten gepakt. En dat risico heb je met Porte ook.

- GThomas. Zou me niet verbazen als Froome na de Giro, en het dopinggezeur, niet op topniveau is. Denk dat GThomas uitstekende back-up is, zeker na winst in de Dauphiné. Dat kwam deels door de TTT, maar hij had ook wat tegenslag. En ik vermoed dat hij niet gaat offeren voor Froome, in ieder geval niet in de eerste twee weken.
Ik had eerst Bernal. Indrukwekkend, 3 miljoen goedkoper, en jongerenklassement. Maar ik denk dat hij voor Sky altijd na Froome en na GThomas gaat komen in de plannen. Daarnaast is de heksenketel van de Tour voor hem nieuw, en sowieso een grote ronde. Aangezien hij voor het hooggebergte gaat zijn, en Sky gaat willen dat hij dan fris is, denk ik dat ze z'n jongerenklassement vrij vroeg gaan laten lopen. Geen prioriteit, en hij is nog jong zat om dat meermaals in opvolgende jaren te pakken. Dit jaar leren, wennen aan een grote ronde, en helpen in de bergen. Dus hoewel hij het jongerenklassement met twee vingers in z'n neus zou kunnen winnen, denk ik dat ze daar bij Sky momenteel niet gevoelig voor zijn en geen prioriteit aan geven. Misschien wel, en dan ga ik onderuit tegenover teams met Bernal, maar ik mik van niet.

- Latour voor het jongerenklassement. Dat is zo soft dit jaar dat hij een gerede kans hoort te hebben.

- Rolland was vrij goedkoop (15 geloof ik), hoort hopen aan te vallen en voor de bollen te gaan. Denk dat hij meestal geen verschrikkelijke keuze is, en soms een uitstekende - dus een gokje waard.

- Kruiswijk, weer zo'n Nederlander. Ik heb eigenlijk wel vertrouwen in die jongen voor top-10, of beter. De afspraken schijnen duidelijk te zijn dat Roglic dit jaar op 1-weekskoersen ging richten, enige klassementservaring in een grote ronde, en verder Kruiswijk als leider zou ondersteunen. Waarna Roglic volgend jaar voor een serieus klassement kan gaan. Aangezien Kruiswijk nu blijkbaar wel voor het klassement gaat, en dat theoretisch goed zou kunnen, en hij erg goedkoop was (16, tegenover 27 ofzo voor Roglic), denk ik dat het wel goed hoort uit te pakken.

- Laporte, hoeft nu niet voor Bouhanni te rijden. Kan zelf ook lekker sprinten, en wat puntjes sprokkelen; en wie weet nog in een ontsnapping. Misschien zelfs het hoofdplan voor Cofidis? Zie weinig andere goede opties - en dat voor 6 miljoen. Okay, daar kan je ook een leuk huisje voor kopen, maar toch.

- Navarro was bijzonder goedkoop met 4 mil; lekkere Dauphiné, en hij heeft jaren geleden natuurlijk solide meegereden. Wie weet wanneer die het ineens op z'n heupen krijgt. Zeker voor dat prijsje.

- GMartin ook voor het jongerenklassement, want iemand moet dat klassement toch winnen. En als hij een beetje kans zou maken, zal je zien dat heel Wanty voor hem gaat rijden: hun beste kans op succes en media-aandacht.



Dan nog enkele reserves:
- Mollema was goedkoop en mag voor zichzelf rijden. Zou me niet verbazen als hij het best okay doet. Maarja, je hoort een reservekopman niet nodig te hebben, kost wel extra.. misschien te defensief, misschien verstandig.

- Gaudu wilde ik eigenlijk in m'n primaire team, maar wilde de andere drie helpers eigenlijk nog iets liever.

- Grmay. Ik had eigenlijk Impey, maar had 3 miljoen nodig voor GThomas in plaats van Bernal, dus Impey is gesneuveld.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #112 Gepost op: 7-07-2018, 13:24:45 »
Zo ik ben weer thuis, ik ga zo eens aan de slag met de pool, wish me luck.

Goed team MV  ::bravo::

Gaviria is gewoon de beste sprinter.
Ik had hem eerst ook, maar later vervangen voor Yates. Was goedkoper en ik ilde ook een klassenmentskopman. En zo kon ik Jungels betalen

Je kunt ze ook allebei nemen. Ik hoef geen Jungles. ;D

Mijn team dus

Kopmannen: Gavrira en Yates. Gaviria is de beste pure sprinter ,en kan de eerste dagen geel, groen én wit punten opleveren, dus dat vond ik wel interessant. Had nog de gok kunnen nemen om Groenewegen te nemen, maar schat Gaviria net iets hoger in. Voor t klassement getwijfeld tussen Quintana en Yates, maar Quintana was net te duur en als Yates geïnspireerd wordt door zijn broer, levert ie in de etappes denk ik meer punten op.

Beschermde renners: Latour, Cort Nielsen, Bernal, Benoot
Drie jonge renners (voor witte trui punten), misschien wel eentje teveel, maar dat gaan we zien. Ik wilde eigenlijk Matthews nemen, maar toen las ik van de week dat ie ging knechten voor Dumoulin, heb ik m eruit gegooid. Cort Nielsen was niet duur. Benoot kan ook voor etappes gaan. Bernal gaat hopelijk in de schaduw van Froome mee (zoals Froome ooit bij Wiggins deed).

Helpers: Laporte, Pasqualon, Gaudu
Gaudu heeft blijkbaar iedereen :(, Laporte en Pasqualon goedkope sprinters.

Reserves: Mollema, Chavanel, Van Keirsbulck, Skujiņš, Tolbroek.
Ik kon Mollema net betalen, Chavanel en Van Keirsbulck zijn echt ter opvulling (die andere 4 mogen niet vallen) en mijn reserve helpers doen niet veel onder voor de echte, dus mocht er één van mijn sprinter voor de bergen uitvallen, vult dat mooi aan.

Ik heb dus een volledig team, zónder renners van 3 miljoen. ::trots::

Nu maar hopen dat iedereen op de fiets blijft zitten (want daar gaat het vaak fout in mijn team :P)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #113 Gepost op: 7-07-2018, 14:53:53 »
OHJA!
Nu toch iedereen nog vol zit van het teams samenstellen, en op mag zijn over het eigen team, vroeg ik me nog af:

Stel, je kreeg 10 miljoen extra. Hoe zou je dan je team hebben verbeterd?
Duurdere kopman? Duurdere beschermde renners; helpers; reserves; overal klein beetje?





Ik zou denk ik dan Gaviria hebben genomen ipv Groenewegen.
Gekeken hebben of ik Rolland kon upgraden, of hebben onderzocht of ik Landa somehow een optie had kunnen maken.
En ik zou denk ik hebben gekeken of ik 2 reserve-beschermde renners kon hebben. Of de eerste reserve-beschermde relatief solide maken a la Rolland, en dan alsnog de tweede laten vallen.

Ik denk ook ongeveer in die volgorde. Verder ben ik wel relatief tevreden met m'n team, dus weet niet of ik grove veranderingen zou maken.
Kan natuurlijk wel zijn dat ik andere keuzes had gemaakt als ik vooraf al wist dat ik die 10m extra zou hebben; dat je dan automatisch naar bv Quintana of Porte gaat kijken, en alsnog daarvoor gaat.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #114 Gepost op: 7-07-2018, 14:56:41 »
Ik had met 10 miljoen meer Demare vervangen door Gaviria en Pasqualon voor Laporte

Denk ik. Even snelle inschatting
You'll never walk alone

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #115 Gepost op: 7-07-2018, 15:23:54 »
Demare ;(
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #116 Gepost op: 7-07-2018, 15:25:03 »
Ik had voor 4 miljoen een reservekopman gekocht (Barguil) en wat betere reserve helpers / beschermde renners a 2-3 miljoen extra.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #117 Gepost op: 7-07-2018, 15:26:46 »
Pierre Latour ook bij de val betrokken/op achterstand  :o en Adam Yates wsl ook...

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #118 Gepost op: 7-07-2018, 15:27:22 »
Die heb ik ook al allebei ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #119 Gepost op: 7-07-2018, 15:27:29 »
Bernal zijn valpartij zag er nog zwaar uit