Auteur Topic: [pool] Tour de France 2018  (gelezen 58954 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #80 Gepost op: 6-07-2018, 08:06:09 »
Ah ja! Ik zat al terug te zoeken afgelopen week, kon me niet herinneren dat ik een Tourpool had gewonnen met Chris Froome als eindwinnaar. Ik won vooral dankzij allerlei uitvallers (Cav, Froome, A Schleck, Contador).

Ik heb het opgegeven. Ik ga voor een team met een reservehelper te weinig... ik kan geen enkele helper meer vinden die meerijdt en die ik kan betalen, dan maar een niet meerijdende van 3 miljoen als reserve neerzetten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #81 Gepost op: 6-07-2018, 10:47:32 »
Ah ja! Ik zat al terug te zoeken afgelopen week, kon me niet herinneren dat ik een Tourpool had gewonnen met Chris Froome als eindwinnaar. Ik won vooral dankzij allerlei uitvallers (Cav, Froome, A Schleck, Contador).

Ik heb het opgegeven. Ik ga voor een team met een reservehelper te weinig... ik kan geen enkele helper meer vinden die meerijdt en die ik kan betalen, dan maar een niet meerijdende van 3 miljoen als reserve neerzetten.
Ik ken het gevoel. Ik heb eigenlijk 2 ploegen nu. Een ploeg waarin iedereen op elke positie meedoet met leuke verrassingen her en der (en reservekopman Barguil) maar waarbij ik wat darlings moet killen en een andere ploeg waar de wissels me dit jaar geen barst kunnen schelen en alles vol op bepaalde puntensprokkelaars (sprinters en knechten) en klassementsrenners gaat. In die ploeg zijn de wissels echt prut (inclusief kopman Bouhanni :P). Weet nog niet zo goed wat ik ga doen... vanavond maar knoop doorhakken.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #82 Gepost op: 6-07-2018, 11:10:02 »
Als ik een competitieve ploeg moet samenstellen, heb ik weinig andere keus dan Bouhanni als reservekopman te zetten  ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #83 Gepost op: 6-07-2018, 12:28:43 »
Dit is de eerste én gelijk ook laatste keer dat ik bovenaan het klassement sta ::rofl::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #84 Gepost op: 6-07-2018, 17:38:55 »
Jemig... dacht ik dat ik "goedkoop" had ingekocht... sta ik op 251 miljoen  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Vind dit een hele lastige! Gok inderdaad ook niet op Froome, maar ja op wie dan wel?
Ik heb denk ik goedkope helpers in het team die wel aardig mee gaan kunnen. Enfin, we gaan het zien.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #85 Gepost op: 6-07-2018, 18:23:14 »
Jemig... dacht ik dat ik "goedkoop" had ingekocht... sta ik op 251 miljoen  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Heel herkenbaar. En dan voldoe je uiteindelijk aan het maximumbudget, heb je weer meer dan twee renners van één ploeg. Zo frustrerend is het invullen van deze pool.

Maar ik heb een team van precies 200 miljoen ::trots:: Hopelijk gaan ze het goed doen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #86 Gepost op: 6-07-2018, 18:31:20 »
Ik heb het fietsen dit jaar niet zo gevolgd. Gewoon te druk met andere zaken. Dit is de enige pool waar ik in speel dit jaar. En jullie maken het er niet makkelijker op dit jaar. Na het invullen van een paar (bekende) namen zat ik al ver over het budget. Ik heb toen maar eerst alle reserve rijders ingevuld om te zien wat budget ik nog over had. Niet veel dus. Ik heb alleen een kans as geen van de favorieten wint. Top tien wordt moeilijk maar ik hoop de hoogst geklasseerde niet-Europeaan te worden  ::tandpastasmiley::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #87 Gepost op: 6-07-2018, 19:22:22 »
Heb een grove eerste versie, op precies 200m, ingeleverd.
Zal er vast nog een hoop aan moeten schaven, maar dan is er tenminste iets opgeslagen. :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #88 Gepost op: 6-07-2018, 22:36:06 »
Heb een grove eerste versie, op precies 200m, ingeleverd.
Zal er vast nog een hoop aan moeten schaven, maar dan is er tenminste iets opgeslagen. :P

Precies mijn status. Heb nu tijd om eens beter te gaan kijken *lekker optijd*. Iemand tips?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #89 Gepost op: 6-07-2018, 22:49:18 »
Kelderman, Bouhanni, Aru en Simon Yates ::jaja::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #90 Gepost op: 6-07-2018, 22:51:02 »
Kelderman, Bouhanni, Aru en Simon Yates ::jaja::

Ik vertrouw het niet  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #91 Gepost op: 6-07-2018, 23:13:22 »
Ik vertrouw het niet  ::vergroot:: .
::rofl:: ook hier geldt: trust noboby ;D

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #92 Gepost op: 6-07-2018, 23:20:07 »
Lance Armstrong, Michael Rasmussen, Bjarne Riis en Floyd Landis schijnen ook wel goed te zijn

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #93 Gepost op: 6-07-2018, 23:21:49 »
Ik ben heel benieuwd naar de andere ploegen morgen! Erg lastig weer.

Wat is er eigenlijk gebeurd met de uitslagen van 2016 en 2017? Die zijn niet meer terug te kijken.  :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #94 Gepost op: 6-07-2018, 23:52:35 »
Heb een grove eerste versie, op precies 200m, ingeleverd.
Zal er vast nog een hoop aan moeten schaven, maar dan is er tenminste iets opgeslagen. :P

Na een hoop zoeken en peinzen.. wilde ik welgeteld 1 wissel doen. Daar was 3 miljoen voor nodig, wat nog precies met een downgrade van een reservehelper kon. Ik had voordien al m'n twijfels of die reservehelper mocht blijven staan gezien z'n prijskaartje ;)

Heb wat andere dingen gedaan dan anders, zeker qua kopmannen. Natuurlijk deels door het budget, maar even so.
Ben benieuwd of 't vruchten af gaat werpen.
Misschien gaat een andere strategie beter blijken, maar hier sta ik achter ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #95 Gepost op: 7-07-2018, 00:00:48 »
Ik weet het niet meer, ik heb al zoveel geschoven, plan A een degelijk team werkt niet, dat gaat te weinig opleveren, dus ga ik voor plan B. Vol erin met alle mogelijke puntenpakkers in de sprints en klassementen, een enkele verrassing. Mijn reservebank heb ik volledig verwaarloosd. Gewoon 9 renners zoals in de echte tour (al zijn het er daar nu 8 ) en daarmee ga ik het doen. Dat is voor zover ik nu zie de enige oplossing gezien het feit bepaalde renners over bepaalde cateogorien verspreid zitten. Ik wil één helper heeeeeel graag, maarzijn prijskaartje ois relatief hoog. Daardoor moet ik te veel schuiven en weet niet of het die investering waard is.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #96 Gepost op: 7-07-2018, 10:20:23 »
De ploegenpresentatie:
Sagan - Yates - Thomas - Bernal - Van Garderen - Cort Nielsen - Impey - Gaudu - Grmay
Met reserves: Simon - Van Keirsbulck - Troia

Een grote gok dit keer zeg met al die opties!

Zou het kunnen? De historische dubbel WK-Tour  ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #97 Gepost op: 7-07-2018, 10:21:41 »
Demare-Yates-Bernal-Thomas-Latour-Jungels-Gaudu-Impey en Pasqualon

Reserves: Simon-Van Keirsbulck-Troia en Grmay
« Laatst bewerkt op: 7-07-2018, 10:23:32 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #98 Gepost op: 7-07-2018, 10:25:01 »
De ploegenpresentatie:
[] Gaudu - Grmay

Wow, iemand van 3 in je basisteam! Ik heb Grmay als reserve.

Gaudu heb ik ook. Doet me goed dat de 2 topspelers boven me hem ook hebben!

Verder ben ik all-or-nothing gegaan met Froome - Sagan - Bouhanni (die niet eens meedoet, maar wel goedkoop is ....)

Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #99 Gepost op: 7-07-2018, 10:36:04 »
Veel "onvolledige" teams, met reserves die niet meedoen. Zelfs ervaren rotten als de Telleminator hebben zich tot die "tactiek" verlaagd. Zwaktebod, hoor!