Auteur Topic: [pool] Tour de France 2018  (gelezen 58949 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #60 Gepost op: 2-07-2018, 20:16:05 »
Zo, tenzij er nog iemand een Keldermannetje doet is mijn team er klaar voor ::jaja::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #61 Gepost op: 2-07-2018, 22:46:59 »
Ja mijn team ook!
Ik twijfel nog tussen 2 varianten
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #62 Gepost op: 2-07-2018, 22:54:57 »
Kwam zojuist nog een artikel tegen in een farmaceutisch blaadje:

Wielrenner Chris Froome behaalde dit jaar een omstreden zege in de Giro d’Italia. Bij de Britse renner, die met nipt verschil won van onze landgenoot Tom Dumoulin, werd eerder dit jaar een te hoge concentratie salbutamol in zijn urine aangetroffen. Salbutamol wordt veelvuldig gebruikt door sporters met inspanningsastma, maar staat op de dopinglijst bij een dosering boven de 1600 microgram per dag. De aangetroffen concentratie in het plasje van Froome zou wijzen op een te hoge dosering, waarvoor hij nog geschorst zou kunnen worden. Desondanks startte hij in de ronde van Italië – en won.

Hoewel salbutamol op de verboden lijst van World Anti-Doping Agency (WADA) staat, is het prestatiebevorderende effect van het middel volgens experts discutabel. Alleen bij het wekenlange gebruik van orale doseringen die tien tot twintig keer boven de therapeutische dosering liggen, wijst onderzoek op een verlenging van de duur van een maximale inspanning ten opzichte van placebo en een mogelijk spieropbouwend effect. De veelvuldig voorkomende bijwerkingen als hartkloppingen en spierkrampen maken het gebruik als doping echter niet aantrekkelijk. Van therapeutische en hogere doseringen salbutamol per inhalatie is onbekend en onaannemelijk dat het de sportieve prestaties bevordert.
De overdreven aandacht van Nederlandse journalisten voor het vermeende dopinggebruik van Chris Froome is chauvinisme. Men had immers liever landgenoot Dumoulin op de hoogste trede van het podium zien staan. Door het veelvuldig gebruikte salbutamol – waar geen sterveling harder van gaat fietsen – te framen als superdoping, wordt Froome zonder proces berecht. Dat is jammer voor het imago van de wielrensport die zich langzaam bevrijdt van haar dopingverleden, voor topatleet Froome die een sportieve topprestatie heeft geleverd èn voor het vertrouwen van patiënten in het nuttige benauwdheidsmiddel salbutamol. Het zou beter zijn wanneer sportjournalisten uitspraken over werkzaamheid van geneesmiddelen aan apothekers overlaten.

Jos Lüers, hoofdredacteur
redactie@pharmaselecta.nl
juni 2018
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #63 Gepost op: 2-07-2018, 23:01:13 »
Ja mijn team ook!
Ik twijfel nog tussen 2 varianten

Ik ook, maar besloten voor degene te gaan waarvan ik hoop dat niemand die kiest. *fingers crossed*
Moest toch nog een wissel doen, een helper bleek niet mee te doen. Nu heb ik zelfs een miljoen over. ::rofl::

Offline Eagles

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #64 Gepost op: 3-07-2018, 08:44:34 »
Ergens gaat een optimum zijn. Bedoel, als je iedereen 250m geeft, zodat een heel wensenlijstje kan worden ingevuld, dan gaan teams alsnog veel op elkaar lijken.
En als je te krap zit, dan worden alle duurdere puntrijke beschermde renners (die we juist hebben geïntroduceerd door ze geen kopman te maken) weer eruit geknikkerd.

Denk alleen dat in beide gevallen alsnog zover mogelijk het actieve team wordt geoptimaliseerd. En pas met heel hoge budgetten er wat in het reserveteam wordt geïnvesteerd -- maar dat op dit punt de primaire teams zo goed en duur zijn, dat ze weer op elkaar gaan lijken.
Oftewel, denk dat er ergens een optimum is (waar we nu heel goed onder kunnen zitten); maar dat ook daar de reservelijst relatief vergelijkbare bagger gaat zijn.

Mogelijke oplossing budgetprobleem:
Net als de echte tourteams de poolteams naar 8 renners terugbrengen: Een beschermde renner minder denk ik voor de balans!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #65 Gepost op: 3-07-2018, 11:37:29 »
Zo, tenzij er nog iemand een Keldermannetje doet is mijn team er klaar voor ::jaja::
Een tweede Keldermannetje hoop ik ook niet te hebben! (die had ik dus oorspronkelijk) Maar goed, met een paar kleine aanpassingen hier en daar lijkt mijn team er klaar voor!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #66 Gepost op: 3-07-2018, 11:38:23 »
Ik heb nu 3 goedkope, talentvolle Franse helpers in mijn basisploeg  ??? Maar dat kan morgen weer anders zijn ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #67 Gepost op: 3-07-2018, 11:43:09 »
Ik heb vier helpers van 3 miljoen, waarvan ik vrijdag ga checken of ze gaan rijden. Ik heb slechts 1 miljoen speling...
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #68 Gepost op: 3-07-2018, 11:45:51 »
Ik heb vier helpers van 3 miljoen, waarvan ik vrijdag ga checken of ze gaan rijden. Ik heb slechts 1 miljoen speling...
Oh, al mijn helpers zowel basis als reserve zijn tussen de 3 en 6 miljoen (en doen zowaar allemaal mee :P)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #69 Gepost op: 3-07-2018, 11:46:17 »
Mogelijke oplossing budgetprobleem:
Net als de echte tourteams de poolteams naar 8 renners terugbrengen: Een beschermde renner minder denk ik voor de balans!

Gaan dan niet teams juist weer meer op elkaar lijken?

Maar wie weet, misschien is het juist wel de oplossing.
Eerst maar eens afwachten wat dit jaar brengt ;)

Kwam zojuist nog een artikel tegen in een farmaceutisch blaadje:

Wielrenner Chris Froome behaalde dit jaar een omstreden zege in de Giro d’Italia. Bij de Britse renner, die met nipt verschil won van onze landgenoot Tom Dumoulin, werd eerder dit jaar een te hoge concentratie salbutamol in zijn urine aangetroffen. Salbutamol wordt veelvuldig gebruikt door sporters met inspanningsastma, maar staat op de dopinglijst bij een dosering boven de 1600 microgram per dag. De aangetroffen concentratie in het plasje van Froome zou wijzen op een te hoge dosering, waarvoor hij nog geschorst zou kunnen worden. Desondanks startte hij in de ronde van Italië – en won.

Hoewel salbutamol op de verboden lijst van World Anti-Doping Agency (WADA) staat, is het prestatiebevorderende effect van het middel volgens experts discutabel. Alleen bij het wekenlange gebruik van orale doseringen die tien tot twintig keer boven de therapeutische dosering liggen, wijst onderzoek op een verlenging van de duur van een maximale inspanning ten opzichte van placebo en een mogelijk spieropbouwend effect. De veelvuldig voorkomende bijwerkingen als hartkloppingen en spierkrampen maken het gebruik als doping echter niet aantrekkelijk. Van therapeutische en hogere doseringen salbutamol per inhalatie is onbekend en onaannemelijk dat het de sportieve prestaties bevordert.
De overdreven aandacht van Nederlandse journalisten voor het vermeende dopinggebruik van Chris Froome is chauvinisme. Men had immers liever landgenoot Dumoulin op de hoogste trede van het podium zien staan. Door het veelvuldig gebruikte salbutamol – waar geen sterveling harder van gaat fietsen – te framen als superdoping, wordt Froome zonder proces berecht. Dat is jammer voor het imago van de wielrensport die zich langzaam bevrijdt van haar dopingverleden, voor topatleet Froome die een sportieve topprestatie heeft geleverd èn voor het vertrouwen van patiënten in het nuttige benauwdheidsmiddel salbutamol. Het zou beter zijn wanneer sportjournalisten uitspraken over werkzaamheid van geneesmiddelen aan apothekers overlaten.

Jos Lüers, hoofdredacteur
redactie@pharmaselecta.nl
juni 2018

Dat.. klinkt.. apart?

Er was toch al eindeloos veel kritiek op Froome nog voor de Giro (laat staan nog voor z'n enorme comeback in de Giro)? En, voor zover ik heb meegekregen, zijn er niet minder vraagtekens in andere landen.
Daarnaast, zijn er niet veel dopingmiddelen waarvan geenszins vaststaat dat ze fysiek effectief zijn? Ik heb volgens mij meerdere artikelen gelezen over epo, koning onder de dopings, waar feitelijk geen positief effect aan kon worden toegewezen. Dat heeft in het verleden niet vele professionele wielrenners belet om het te gebruiken. Waarbij zij persoonlijk wel claimden een effect te voelen, maar als dat alleen een placeboeffect is..

Dus ik heb enige vraagtekens bij z'n beider stellingen: dat Froome niet zou gebruiken vanwege gebrek aan wetenschappelijk bewijs, en dat alleen de Nederlandse media achter Froome aan zouden zitten vanwege de Giro.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #70 Gepost op: 3-07-2018, 12:46:46 »
Ik denk wel dat de Nederlandse media er tijdens de Giro meer bovenop zaten dan andere landen. Maar ik heb natuurlijk de media elders niet gevolgd.
Over de jacht op doping heeft de NPO een mooi dossier: https://npofocus.nl/artikel/7499/heeft-de-jacht-op-doping-wel-zin

De DDR heeft wel bewezen dat doping in de jaren 80 nut had, zie met name de vrouwen (atletiek, schaatsen, etc). Met de huidige opsporingsmethodes en dus het minimale gebruik van doping (lees: zo weinig gebruiken dat je onder de strafbare grens blijft) is het nut van doping te betwijfelen. Waarschijnlijk is het psychische effect groot.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #71 Gepost op: 3-07-2018, 13:15:06 »
Ik ben het helemaal akkoord met dat artikel. Froome wordt hier toch echt geviseerd. Achteraf gezien lijkt dit een storm in een glas water. Ik hoop dat de Franse toeschouwers wat vriendelijk blijven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #72 Gepost op: 3-07-2018, 13:22:48 »
Froome komt Alpe d Huez niet op. Dat wordt een groot drama
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #73 Gepost op: 3-07-2018, 13:28:56 »
Ik geloof er sowieso niet in dat je in het huidige wielrennen en de Giro en daarna ook de Tour kunt winnen/goed presteren. Dus dit jaar geen Froome in mijn pool ;D (wie wel... daar is deze keuze nog reuze met Fuglsang, Bardet, Yates, Quintana, Nibali). Denk dat dit wel eens een leuke open tour kan worden dit jaar die hopelijk tot het laatst spannend is.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #74 Gepost op: 3-07-2018, 13:34:38 »
Service van het huis!
De voorlopige startlijst op basis van de teamselecties. Let op: Deze is nog niet definitief.

You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #75 Gepost op: 3-07-2018, 15:22:20 »
.... Dat.. klinkt.. apart?

Er was toch al eindeloos veel kritiek op Froome nog voor de Giro (laat staan nog voor z'n enorme comeback in de Giro)? En, voor zover ik heb meegekregen, zijn er niet minder vraagtekens in andere landen.
Daarnaast, zijn er niet veel dopingmiddelen waarvan geenszins vaststaat dat ze fysiek effectief zijn? Ik heb volgens mij meerdere artikelen gelezen over epo, koning onder de dopings, waar feitelijk geen positief effect aan kon worden toegewezen. Dat heeft in het verleden niet vele professionele wielrenners belet om het te gebruiken. Waarbij zij persoonlijk wel claimden een effect te voelen, maar als dat alleen een placeboeffect is..

Dus ik heb enige vraagtekens bij z'n beider stellingen: dat Froome niet zou gebruiken vanwege gebrek aan wetenschappelijk bewijs, en dat alleen de Nederlandse media achter Froome aan zouden zitten vanwege de Giro.

Inderdaad, zeker apart. Was de aandacht voor EPO dan ook overdreven? Als er niet of nauwelijks aandacht voor EPO was geweest onder journalisten in diverse landen dan werd het zeer waarschijnlijk nog steeds gebruikt. De aandacht onder Nederlandse journalisten m.b.t. salbutamol was er ook ten tijde van de Vuelta '17 toen Nederland dus geen nummer 2 zo kort achter Froome had in het eindklassement. Dus het argument van Jos Lüers m.b.t. chauvinisme vind ik ook niet steekhoudend.
« Laatst bewerkt op: 3-07-2018, 16:44:34 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #76 Gepost op: 3-07-2018, 18:53:36 »
#froomeout
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #77 Gepost op: 4-07-2018, 09:46:55 »
Ook maar meteen de andere pool hier ingevuld:
https://www.sportpools.net/nl/tour-de-france/2018/klassementen/subleague/2006

En met de Tubantia-pool heb ik ook maar een derde ingevuld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #78 Gepost op: 5-07-2018, 20:54:50 »
Alvast een huishoudelijke mededeling voor a.s. zaterdag. Om 9 uur s ochtends sluit de inschrijving vd pool. Vanaf dat moment moet de pool handmatig klaargezet worden, onder meer door niet actieve renners te verwijderen etc. Normaal doet Test dit, die is echter met vakantie, dus neem ik die taak van hem over. Ik ben zaterdagochtend echter verhinderd, dus de de teams zullen pas in de loop vd middag te zien zijn. ::jaja:: 

Vanaf dat moment zullen, net zoals de afgelopen jaren, Lukie4 en Swifty de uitslagen invoeren en de tussenstand bekend maken. ::ok::

Natuurlijk mag je zaterdagochtend na sluiting zelf je team vast in dit topic posten, als je daar zin in hebt. ;)

Ik ben overigens toch weer gaan wisselen in mijn eigen team. ::schaam::

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #79 Gepost op: 5-07-2018, 23:54:20 »
Er staat trouwens een foutje in de Hall of Fame. Swifty heeft in 2014 gewonnen en ik in 2015...... De belangrijke zaken in deze wereld  ;D