Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 181256 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #80 Gepost op: 27-02-2019, 00:59:09 »
Is deze al ergens gepost hier? Nog niet tegengekomen i.i.g.

Rick McCullough op Instagram, post-its tijdens de voorbereiding van widm 2019.

De Lingo-opdracht met de auto's heette eerst Wordfeud...  :)

Edit: Ook interessant vind ik de post-it (rechts, derde van beneden) met als voorlopige opdrachttitel 'Burning Man'. Dat is een jaarlijks terugkerend en groots opgezet kunstfestival in de USA met onder meer veel muziek en eh... vrije expressie, dat traditioneel eindigt met de verbranding van een grote houten 'man'.

Staat reeds in het off topic topic een stukje discussie over. ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #81 Gepost op: 27-02-2019, 21:51:06 »
Merci!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #82 Gepost op: 28-02-2019, 00:49:41 »
Geen idee of dit in dit topic hoort én of het hier al ergens geplaatst is, maar voor de liefhebber is de Vlaamse Mol (seizoen 2018) momenteel te zien op Nederland 1 extra.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #83 Gepost op: 28-02-2019, 07:38:56 »
Is het ooit gebeurd dat de media na afloop 8 goed zat met de mol.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #84 Gepost op: 28-02-2019, 08:00:32 »
Iedereen wordt verdacht. Dus er zijn altijd media die op de goede mol zitten.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #85 Gepost op: 28-02-2019, 10:10:38 »
Is het ooit gebeurd dat de media na afloop 8 goed zat met de mol.

Het is natuurlijk maar wat je verstaat onder "de media". Vooral Tv-programma's vinden het leuk om in WIDM-items van (al dan niet bekende) Molloten tegen elkaar uit te spelen, en houden graag tot het laatst alle opties open. De enige uitzonderingen die ik me kan herinneren waren die keren dat de doorslaggevende hint al (ruim) voor de finale was ontdekt, i.e. Inge en Klaas.
Woosie down?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #86 Gepost op: 28-02-2019, 10:53:25 »
Morgenavond (vrijdag 1 maart) om 21:30 NPO 1 is Evi te zien in de TV show op reis. O.a. over haar vroege exit uit WIDM en waarom dat voor haar zo'n opluchting was.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #87 Gepost op: 28-02-2019, 11:36:06 »
Morgenavond (vrijdag 1 maart) om 21:30 NPO 1 is Evi te zien in de TV show op reis. O.a. over haar vroege exit uit WIDM en waarom dat voor haar zo'n opluchting was.

Dat is ook toevallig. Vanochtend was Ivo Niehe hier om mij te interviewen over Evi's vroege exit en waarom dat voor mij zo'n opluchting was.  :P
Woosie down?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #88 Gepost op: 1-03-2019, 16:27:04 »
Na de TV show kun je nog blijven hangen voor Jinek, waar Rik, Robert en Nikkie te gast zijn om terug te blikken op dit seizoen WIDM

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #89 Gepost op: 1-03-2019, 22:22:17 »
Morgenavond (vrijdag 1 maart) om 21:30 NPO 1 is Evi te zien in de TV show op reis. O.a. over haar vroege exit uit WIDM en waarom dat voor haar zo'n opluchting was.

Net gezien! Vind het heel jammer dat ze zo snel afviel, zo’n leuke vrouw.  ::ohno::

Na de TV show kun je nog blijven hangen voor Jinek, waar Rik, Robert en Nikkie te gast zijn om terug te blikken op dit seizoen WIDM

Ik ben hier dus eigenlijk niet veel wijzer van geworden.  ::rofl:: Maar goed, misschien viel dat te verwachten aangezien wij molloten toch al altijd de onderste steen boven willen halen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 10:59:26 door Saskiaax95 »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #90 Gepost op: 2-03-2019, 14:17:51 »
Ik ben hier dus eigenlijk niet veel wijzer van geworden.  ::rofl:: Maar goed, misschien viel dat te verwachten aangezien wij molloten toch al altijd de onderste steen boven willen halen.

Misschien niet direct wijzer, maar ik vond de afwendende manier waarop Jinek reageerde toen ze met de nogal plotselinge vraag over haar 'vriendin' Merel Westrik werd geconfronteerd wel erg opvallend. Kijk die maar eens terug!

Jinek zei dat ze zich voelde alsof er een politie langsreed en ze niets had gedaan.... ze wist duidelijk meer en wist zich geen houding te geven. Ze had deze plotselinge vraag duidelijk niet verwacht en wist er geen raad mee.
Het lijkt mij dus in ieder geval te zeggen dat Merel geen verliezer is, maar OF de winnaar, OF de Mol. Ik denk zelf het laatste.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #91 Gepost op: 2-03-2019, 14:41:30 »
Misschien niet direct wijzer, maar ik vond de afwendende manier waarop Jinek reageerde toen ze met de nogal plotselinge vraag over haar 'vriendin' Merel Westrik werd geconfronteerd wel erg opvallend. Kijk die maar eens terug!

Jinek zei dat ze zich voelde alsof er een politie langsreed en ze niets had gedaan.... ze wist duidelijk meer en wist zich geen houding te geven. Ze had deze plotselinge vraag duidelijk niet verwacht en wist er geen raad mee.
Het lijkt mij dus in ieder geval te zeggen dat Merel geen verliezer is, maar OF de winnaar, OF de Mol. Ik denk zelf het laatste.

Dit vond ik ook inderdaad!! Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dat vond!

Maar ik dacht: ik zeg er maar niks over hier, want anders krijg ik weer het verwijt naar mijn hoofd geslingerd dat ik alles te erg vanuit mijn eigen tunnel bekijk..  :-X

(Al zit jij ook in dezelfde tunnel natuurlijk  ::rofl::, maar ik raad alle mensen die twijfelen aan ons oordeel inderdaad ten zeerste aan om het stukje te kijken en zelf te oordelen  ;) Vond het ook opvallend dat Nikkie dit aan Jinek vroeg, ik denk dat Nikkie misschien dus ook vermoedt dat Merel de mol is)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #92 Gepost op: 2-03-2019, 14:43:12 »
Wat was de vraag die Eva over Merel kreeg? Ik heb het programma niet gezien.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #93 Gepost op: 2-03-2019, 14:46:37 »
Misschien niet direct wijzer, maar ik vond de afwendende manier waarop Jinek reageerde toen ze met de nogal plotselinge vraag over haar 'vriendin' Merel Westrik werd geconfronteerd wel erg opvallend. Kijk die maar eens terug!

Jinek zei dat ze zich voelde alsof er een politie langsreed en ze niets had gedaan.... ze wist duidelijk meer en wist zich geen houding te geven. Ze had deze plotselinge vraag duidelijk niet verwacht en wist er geen raad mee.
Het lijkt mij dus in ieder geval te zeggen dat Merel geen verliezer is, maar OF de winnaar, OF de Mol. Ik denk zelf het laatste.

En Eva Jinek zou opeens weten wie de mol is, omdat? Tenzij ze natuurlijk de vertrouwenspersoon is van Merel (ik weet niet hoe goed ze daadwerkelijk bevriend zijn en hoe waarschijnlijk dat dus is), maar in dat geval zouden ze toch niet bij haar aan tafel gaan zitten om over de ontknoping te praten. Veel te riskant lijkt me. Of Merel moet iets hebben losgelaten aan Eva, in dat geval kan ze binnenkort een dikke boete op de mat verwachten denk ik.

Verder vind ik Eva's reactie wel logisch eigenlijk. Ze reageert in eerste instantie met ''nee'' op de vraag of ze Merel verdenkt. Daarna lijkt ze opeens schuldbewust, omdat ze nu toch een soort antwoord heeft gegeven. Ik snap wel dat Eva hier op deze manier op reageert. Als ze antwoordt dat ze Merel verdenkt, trekt iedereen de conclusie dat Merel de mol is, want Eva kent haar goed.
Als ze antwoordt dat ze Merel niet verdenkt, trekt iedereen de conclusie dat Merel niet de mol is, want Eva kent haar goed.

Iedereen zoekt tegenwoordig overal iets achter en Eva weet dat ook wel. Vandaar dat ik deze reactie heel begrijpelijk vind. Ik zou er verder niet teveel achterzoeken.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 14:49:26 door Lorey »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #94 Gepost op: 2-03-2019, 14:47:40 »
Wat was de vraag die Eva over Merel kreeg? Ik heb het programma niet gezien.

Je kunt het terugkijken op npo.nl. WIDM was het laatste item van de avond gisteren.

De vraag was zoiets als: he Jinek, jij bent toch besties met Merel? Is zij de mol?

Jinek sloeg zo'n beetje dicht, ging met haar hoofd gelijk omlaag en begon eromheen te draaien en voelde zich betrapt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #95 Gepost op: 2-03-2019, 14:51:16 »
Ach ja, iedereen trekt hier toch weer zijn eigen conclusie uit, dus erg veel kan je er niet mee inderdaad.  :P

Maar ik vond het wel opvallend dat Nikkie die vraag aan Jinek stelde, want zij heeft als deelneemster toch wel meer kunnen zien dan wij hebben gezien.  ;D

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #96 Gepost op: 2-03-2019, 14:52:32 »
(Al zit jij ook in dezelfde tunnel natuurlijk  ::rofl::,

Laat anderen het lekker 'tunnel' noemen. Ik noem dat daadkracht. Een keuze maken en vertrouwen op je intuďtie. Het maakt dat je een spel echt durft te spelen en niet op safe blijft gaan om je in te kunnen dekken als het mis blijkt te zijn.

Wij hebben het gewoon bij het juiste einde ;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #97 Gepost op: 2-03-2019, 14:57:18 »
En Eva Jinek zou opeens weten wie de mol is, omdat?
...
Verder vind ik Eva's reactie wel logisch eigenlijk. Ze reageert in eerste instantie met ''nee'' op de vraag of ze Merel verdenkt. Daarna lijkt ze opeens schuldbewust, omdat ze nu toch een soort antwoord heeft gegeven.

Ik denk niet dat Merel het Eva heeft verteld, maar dat Merel voor haar een open boek is en Eva wel haar inschatting heeft kunnen maken. Blijkbaar zijn ze goede vriendinnen, dus dat zou niet vreemd zijn. Vooral gezien Merel nogal over-akteert in mijn optiek zou ik me dat goed kunnen voorstellen.

Maar ondanks dit, Eva is normaal superadrem op alles en wist nu niet wat te zeggen. Dat vond ik vooral opvallend. Ze voelde zich duidelijk betrapt en sprak dat zelfs uit. Zij heeft dus zelf ongetwijfeld een idee hierover en ik denk dat zij daar zeker over is en een goede inschatting kan maken. Haar reactie zegt dus zeker wel iets.

Als Jinek niets te verbergen had gehad zou ze zeker anders hebben gereageerd.

Overigens is 'besties' voor mij ook een stapje meer dan 'vrienden', of 'kennen elkaar goed'. Het geeft mij het idee dat ze regelmatig afspreken/contact hebben.  En ik zou dan ook verwachten dat ze elkaar normaliter als beste vriendinnen alles vertellen en dat het opvalt als iemand nu ineens anders reageert.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 14:59:29 door chocomol »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #98 Gepost op: 2-03-2019, 15:08:59 »
Laat anderen het lekker 'tunnel' noemen. Ik noem dat daadkracht. Een keuze maken en vertrouwen op je intuďtie. Het maakt dat je een spel echt durft te spelen en niet op safe blijft gaan om je in te kunnen dekken als het mis blijkt te zijn.

Wij hebben het gewoon bij het juiste einde ;)

 8) Zo kun je het ook zien natuurlijk.

Al ben ik eigenlijk wel iemand die niet snel een keuze maakt omdat ik pas wil kiezen als ik echt zeker van mijn zaak ben, dus dat ik diep in deze tunnel zit zegt ook alweer genoeg.  ::rofl::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #99 Gepost op: 2-03-2019, 15:11:17 »
Eva heeft vast een goed idee of Merel de mol is of niet omdat ze haar goed kent, ook als ze geen vertrouwenspersoon is. Dan is het wel begrijpelijk dat ze niet weet hoe ze moet reageren, omdat ze het niet wil verklappen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.