Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 132653 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #180 Gepost op: 20-01-2019, 14:00:19 »
Geen idee meer ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #181 Gepost op: 20-01-2019, 14:32:23 »
Ik heb ook de mol nog niet echt in het vizier. Ik moet zeggen dat ik ook wat voorzichtiger ben dit jaar, na Jan vorig jaar al snel te hebben weggestreept.

Maar Merel, ik zie haar steeds nepmol acties doen. Zou een mol dat doen, nepmollen? Dan vestig je wel de aandacht op jezelf.

Ik hou het nog maar op Evelien, voorlopig. Maar zonder overtuiging.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #182 Gepost op: 20-01-2019, 14:48:49 »
Pffffff. Tja, ik weet het echt niet meer. Is er wel een mol dit jaar? ::rofl::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #183 Gepost op: 20-01-2019, 15:09:44 »
Ik weet het dit jaar totaal niet, denk bij iedereen ‘goh die zal de mol toch niet zijn....’ maar 9 kandidaten lijkt me stug ;)

Daarom aan het strepen gegaan:
- Sarah niet: bedenkt het nummeren bij de ‘op treden’ opdracht
- Evelien niet: vanwege de verdachtmakingen in de montage en exit Evie (ik hoop het ook gewoon niet, want krijg een beetje Suzanne Vissers vibes bij haar en dat was niet mijn favoriet mol)
- Robert niet: Vindt de buis bij de ‘op treden’ opdracht
- Jamie niet: Sleurde Sarah de ‘wachtkamer’ uit vorige week en verdiende zo 500 euro
- Nikki niet: Observeert alleen en doet verder weinig

De mol is dan (puur gevoelsmatig op deze volgorde):

- Merel (maar ze heeft wel van die ‘kandidaat-speelt-mol acties, zoals 2 vingers in de lucht houden en warrig doen over de gekozen tijd)
- Niels (maar hij loopt wel als eerste de ‘wachtkamer’ uit voor 250 euro. Dan kan zijn om kandidaten aan te zetten tot bepaald gedrag, maar is een enorm risico omdat je al vroeg in de opdracht niets meer kan bijsturen)

- Rick Paul (maar waarom zou hij dan verdenkingen op zich richten door met ‘maar’ 50 euro terugkomen in de laseropdracht, wat ook nog eens heel duidelijk in beeld komt voor de kijkers)
- Sinan (maar hij is in veel opdrachten vrij passief, en neemt voortouw om op Niels te stemmen als winnaar van de joker)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #184 Gepost op: 20-01-2019, 15:35:51 »
Ik stem nog steeds op mijn tegen-beter-weten-in-mol Sarah. Aangezien dat vorig jaar met Jan ook wel goed ging. Maar ik neig toch steeds meer naar Rick Paul.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #185 Gepost op: 20-01-2019, 16:42:06 »
Merel op 1, Sarah daar kort achter, en ook Rick Paul zou het zeker nog kunnen zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #186 Gepost op: 20-01-2019, 17:56:07 »
De mol is dan (puur gevoelsmatig op deze volgorde):

- Merel (maar ze heeft wel van die ‘kandidaat-speelt-mol acties, zoals 2 vingers in de lucht houden en warrig doen over de gekozen tijd)
- Niels (maar hij loopt wel als eerste de ‘wachtkamer’ uit voor 250 euro. Dan kan zijn om kandidaten aan te zetten tot bepaald gedrag, maar is een enorm risico omdat je al vroeg in de opdracht niets meer kan bijsturen)

- Rick Paul (maar waarom zou hij dan verdenkingen op zich richten door met ‘maar’ 50 euro terugkomen in de laseropdracht, wat ook nog eens heel duidelijk in beeld komt voor de kijkers)
- Sinan (maar hij is in veel opdrachten vrij passief, en neemt voortouw om op Niels te stemmen als winnaar van de joker)

Waarom zou het voortouw nemen om op Niels te stemmen onmols zijn? De mol wil dat het gelijk op gaat zodat het lastig kiezen is en het was 4 tegen 4, het is wel onmols van Jamie dat hij de knoop zo snel doorhakt.
Zelf heb ik van die vier ook Niels al afgestreept, vooral omdat hij zo kandidaat-speelt-mol overkwam in de cijferopdracht van aflevering 2. Rick Paul zou op zich nog kunnen maar mijn gevoel zegt van niet, dus dan blijven voor mij vooral Sinan en Merel over.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #187 Gepost op: 21-01-2019, 09:14:20 »
Niels!

Hij zit steeds in belangrijke momenten er meteen bovenop. Als Merel Sinan als eerste aanwijst en zichzelf als tweede, dan is Niels er vliegensvlug bij om zich als derde te melden (laseropdracht). Als Evelien voorstelt om iedereen die geen joker heeft gehad in de wachtkameropdracht, om de eerste joker te gunnen, dan is Niels er vliegensvlug bij om dat voorstel te beperken tot degenen die geld hebben verdiend. Ook als het gaat om de bondjes; anderen nemen het initiatief, maar Niels heeft steeds de "upperhand"; hij bepaalt hoe het bondje moet werken.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #188 Gepost op: 21-01-2019, 10:22:46 »
edit: Robèrt

Merel heeft vooral in de laatste aflevering kandidaatse acties laten zien. Niet de leiding proberen nemen toen de ene joker moest worden verdeeld, bijvoorbeeld. Als ze de mol was wist ze dat dat moment ging komen en dan eigenlijk niks doen? Dan faal je echt wel als mol.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2019, 17:55:26 door Amethyst »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #189 Gepost op: 21-01-2019, 10:31:19 »
Merel heeft vooral in de laatste aflevering kandidaatse acties laten zien. Niet de leiding proberen nemen toen de ene joker moest worden verdeeld, bijvoorbeeld. Als ze de mol was wist ze dat dat moment ging komen en dan eigenlijk niks doen? Dan faal je echt wel als mol.

Het moet wel in je karakter liggen om onopvallend/naturel de leiding te nemen. Als Merel hier wat was gaan tegenstribbelen zou het ook weer niet goed zijn geweest voor velen. En elke keer een Mol kiezen die een natuurlijke leider is zou ook teveel van hetzelfde worden. Kortom: op dit punt zou ik Merel niet 'afstrepen'. Eerder de mensen die makkelijk meegaan in de beslissing voor Niels. (Maar inmiddels denk ik daar ook van dat de Mol misschien wel een van die personen was omdat het helemaal niet de bedoeling was dat de pot hier leeg zou gaan.)

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #190 Gepost op: 21-01-2019, 12:24:46 »
(Maar inmiddels denk ik daar ook van dat de Mol misschien wel een van die personen was omdat het helemaal niet de bedoeling was dat de pot hier leeg zou gaan.)

Goed punt. Als dat het geval is kan de mol zich juist profileren als iemand die echt voor het geld gaat en beslist niet wil dat er geld verdwijnt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #191 Gepost op: 21-01-2019, 18:30:55 »
Ik heb echt nog geen enkel idee wie de mol zou kunnen zijn. Vanaf het begin vertrouw ik Merel niet helemaal; dat is niet echt ergens op gebaseerd maar meer een onderbuikgevoel. Ik heb het idee dat ze echt anders is dan hoe ik haar 'ken' van RTL Nieuws en de fantastische aflevering van Waar is de Mol? (van Merel en Eva Jinek in Mongolië). Tegelijkertijd vind ik haar erg emotioneel overkomen, zoals ze bij de eerste executie reageerde dat kun je toch bijna niet spelen?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #192 Gepost op: 21-01-2019, 18:54:54 »
Ik switch voor nu even terug naar Niels zoals in aflevering 1, ook weer na het zien van het extra beeldmateriaal. Merel en Niels nog steeds bovenaan, Niels is constant sturend in elke opdracht, dat valt echt op. En daar let ik graag op ;)
Meer L

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #193 Gepost op: 22-01-2019, 23:43:14 »
1. Sarah
2. Merel
3. Sinan

Laten we het na 3 aflevering hier op houden  ::trots::

Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #194 Gepost op: 23-01-2019, 09:24:42 »
Mag ik vragen waarom zo weinig van jullie op Sinan zitten? Hij doet vrij weinig goed in de opdrachten, er zijn meerdere sterke hints die naar hem wijzen en het is een type mol dat we volgens mij nog nooit eerder hebben gehad.

Ik hoor graag tegenargumenten, zodat ik weer een beetje uit mijn tunnel getrokken word  :).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #195 Gepost op: 23-01-2019, 11:59:03 »
Mag ik vragen waarom zo weinig van jullie op Sinan zitten? Hij doet vrij weinig goed in de opdrachten, er zijn meerdere sterke hints die naar hem wijzen en het is een type mol dat we volgens mij nog nooit eerder hebben gehad.

Ik hoor graag tegenargumenten, zodat ik weer een beetje uit mijn tunnel getrokken word  :).

Hij zorgt dat er gestemd wordt en stemt dan ook nog eens mee op Niels, waardoor de kans dat er €2000 uit de pot gaat meteen verkeken is. Dat is €2000 niet uit de pot houden. Te veel voor een mol.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #196 Gepost op: 23-01-2019, 12:25:00 »
We hebben eigenlijk nog heel weinig kandidaten goede dingen zien doen  ::rofl::

Maar Sinan probeert Evelien mee te krijgen uit de wachtkamer en doet tijdens de waslijnopdracht niet veel, waar de mol m.i. zoveel mogelijk kleding zou verzamelen.

De hints naar Sinan zijn inderdaad sterk en hij heeft iets mysterieus dus daarom schrijf ik hem nog niet af als mol

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #197 Gepost op: 23-01-2019, 12:47:25 »
We hebben eigenlijk nog heel weinig kandidaten goede dingen zien doen  ::rofl::

Maar Sinan probeert Evelien mee te krijgen uit de wachtkamer en doet tijdens de waslijnopdracht niet veel, waar de mol m.i. zoveel mogelijk kleding zou verzamelen.

De hints naar Sinan zijn inderdaad sterk en hij heeft iets mysterieus dus daarom schrijf ik hem nog niet af als mol

Inderdaad, de hints zijn er, maar het molgedrag is afwezig.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #198 Gepost op: 23-01-2019, 17:25:15 »
Ik denk steeds meer Robert. Hij doet me denken aan Thomas. Niemand verdenkt hem, hij kan alles (verkeerd) zeggen en doen en niemand slaat er acht op. Ik denk dat hij die buis weg heeft gegooid, daarna de andere buis eruit heeft gehaald om de boel zogenaamd te "redden" maar de pech had dat de weggegooide buis gevonden werd. Er zijn zoveel hints naar hem, zoals de kisten met het opschrift sucre, Rik die in aflevering 1 "geraffineerd" zegt en wellicht die tekst niet zelf heeft verzonnen, het niet kunnen vinden van de danspartner en pas nadat iedereen bij de juiste partner staat toch snel onverdacht blijven, het t-shirt met de fietsjes erop, de opmerking in aflevering 1 dat het geld later wel komt, eerst zeggen dat hij 2 katten heeft en daarna 1, verkeerd rekenen, verwarring zaaien, de letters en afbeelding op de muur bij de lasers, zijn opmerking dat hij nog geen penningmeester wil worden omdat er te weinig in de pot zit.. Ook is er, als hij wel de mol is, geniaal gemonteerd. In aflevering 2 zegt hij: "ik heb 2 katten", dan gaat het beeld naar Nikkie die zegt: "Je kunt hier zo goed mollen" en vervolgens gaat het beeld weer naar Robert die ineens beweert 1 kat te hebben. Als je ervan uit zou kunnen gaan dat hij de mol is  is zijn de afleveringen echt heel komisch en kun je ze met leedvermaak bekijken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #199 Gepost op: 23-01-2019, 18:38:27 »
Ik denk steeds meer Robert. Hij doet me denken aan Thomas. Niemand verdenkt hem, hij kan alles (verkeerd) zeggen en doen en niemand slaat er acht op.

Eens (ook met de rest hoor, maar ik wil de quote niet te lang maken).

Verder heb ik ook de rest van de kandidaten min of meer al weggestreept:

Evelien: megaverdacht gemaakt door de productie plus veel verdacht door mede-kandidaten (meestal een teken van niet-molschap) en ik heb een sterk vermoeden dat Evi volop voor haar ging als mol.

Nikkie: doet eigenlijk niks tijdens opdrachten.  ;D Dus ook geen opzichtige mollenacties.

Jamie: bij vlagen verdacht, maar brengt ook (veel) geld binnen.

Sinan: doet soms ook raar, maar heb ik niet echt kunnen betrappen op rare acties, behalve dat hij tegengas geeft.

Niels: voert vreemde gesprekken en lijkt een dubbele agenda erop na te houden. Toch lijkt hij ook veel geld binnen te hebben gehaald. Niet logisch als hij toch de mol is. Wel heel knap als hij dat zou zijn.

Merel en Sarah: worden verdacht neergezet, maar zorgen ondertussen wel voor geld in de pot

Rick-Paul: zorgt ook voor geld in de pot (weliswaar niet zoveel, dat is wel wat raar)

Tja, dan blijft er voor mij nog eentje over... De minst logische optie. En ja, hij heeft ook geld binnengehaald, maar dat had veel meer kunnen zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)