Poll

Wie zijn er dit jaar de top 3?

Nieky
20 (31.3%)
Daisy
3 (4.7%)
LdHmolletje
2 (3.1%)
Franklapidus
4 (6.3%)
Wouterv
1 (1.6%)
Starlight
21 (32.8%)
D*N
12 (18.8%)
Putyourhansup!
0 (0%)
Swifty
0 (0%)
Robbieazerty
1 (1.6%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9  (gelezen 29411 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #300 Gepost op: 18-01-2019, 22:17:19 »
Zo, ik heb alle antwoorden doorgekeken dus ik ga ook eens een toelichting geven en wat statistiekjes delen :D

1. Hoogtepunt: Een relatie beginnen.
Behoeft geen verdere toelichting lijkt me zo. Had ook niet verwacht dat iemand die fout zou hebben ;D

2. Dieptepunt: Nog steeds geen baan kunnen vinden.
Lijkt me ook duidelijk. Een baan vinden als afgestudeerde is sowieso lastig, laat staan als je iets zoekt voor 3 dagen in de week omdat langer niet lukt. En dan dus in de buurt, want op een salaris van 3 dagen kun je niets huren. En dat in een moeilijk vakgebied. Tja.

3. Forumhoogtepunt: De top 10 halen in de WK-toto, terwijl ik niets van voetbal weet.
Heel vaak goed gedaan, want makkelijk nazoekbaar. WIDM weekend was verder ook wel een hoogtepunt, maar toch iets minder dan de vorige. Iets met in de finale nog een nieuwe mol moeten vinden enzo ;D

4. Topic: Een muziektopic waarin je steeds de volgende persoon de opdracht geeft een bepaald liedje te posten, bijv. “Een liedje dat je luistert als je vrolijk bent” of “Een liedje uit je geboortejaar”.
Hier loop ik al heel lang mee in m'n hoofd, maar ik wist nooit goed hoe ik het moest noemen, dus nooit gedaan. Maar misschien moet ik het eens doen, als het jullie een leuk topic lijkt en iemand een goede naamsuggestie heeft ::bravo::

5. Sportmoment: Yoga gaan doen en het nog leuk vinden ook.
Echt sporten kan ik niet met ME, maar een beetje bewegen en spieren trainen kan natuurlijk nooit kwaad, dus ben ik ongeveer een jaar geleden begonnen met yoga, door yogafilmpjes te kijken van Yoga With Adriene. Heel toegankelijke en laagdrempelige yogalessen. En ik vind het dus, tot mijn grote verbazing, nog leuk ook ::hypocriet::

6. Fictieve sport: Dingen uitstellen.
Ik stuur altijd alles op het laatste moment in, dus deze hadden jullie allemaal kunnen weten. Volgens mij staat het zelfs in m'n voorstelstukje als actief lid. Maar verder ben ik ook wel erg goed in songfestivals verliezen inderdaad, en had ik achteraf misschien het antwoord van Swifty in moeten sturen, want ik ben ook zeker heel goed in tegen alles aanlopen ::rofl::

7. Liedje: Coldplay – Strawberry Swing
Ja, gewoon een fijn relaxed, enigszins romantisch nummer wat ik wel vond passen bij het afgelopen jaar :) Zag dat God Put a Smile Upon Your Face ook vaak aan me gekoppeld was, dus vrijwel iedereen zat iig in de buurt ;D

8. Ondergewaardeerde film: Keizer Kuzco
Pfoe, ja, wanneer is een film ondergewaardeerd? Ik heb in ieder geval het idee dat deze film vrij ondergewaardeerd is voor een Disneyfilm, dus dit was het eerste dat in me opkwam. Alleen Swifty en Nieky wisten dit.

9. Escape Room: HDD natuurlijk, want we zijn een goed team.
Ook deze behoeft denk ik geen verdere uitleg ;) En gelukkig had iedereen dit ook goed.

10. Naam: Mijn moeder was er zo van overtuigd dat ik een meisje zou worden, dat m’n ouders zelfs nooit een jongensnaam hebben bedacht.
Ze hebben wel geprobeerd er één te bedenken, maar zijn er nooit uitgekomen. Als ik een jongen was geweest hadden ze in het ziekenhuis nog een naam moeten bedenken ::rofl:: Opvallend dat zoveel mensen die goed hadden, heb ik dit soms ooit op het forum gepost? ::nieuwsgierig::

11. Favoriete medeforummersquizvraag: Wat is jouw favoriete fictieve personage?
Vond het gewoon een toffe vraag. En niet alleen omdat hdd hem bedacht had ::hypocriet:: Vaak het Harry Potter antwoord aan me gekoppeld, vond ik inderdaad ook wel een leuke vraag :)

12. Nooit verliezen: De mensen van wie ik hou.
Ja, dit was echt zo'n vraag waar je allerlei cliché antwoorden kon geven die dan ook zijn gegeven. Mijn grootste angst is echter toch wel om de mensen te verliezen van wie ik hou. Niet mijn dagboekjes/herinneringen - mijn dagboeken moet ik een keer ritueel verbranden ofzo ;D Ook niet mijn lief - ik zou nooit zo'n kleffe bewoording gebruiken ;D En mijn gezondheid was het ook niet, want die is al jaren niet optimaal. En hoe rot dat ook is, ben ik verder eigenlijk best gelukkig :)


Statistieken:
Wie kent mij het beste?
Frank - 10 goed
Nieky- 9 goed
Swifty en Gupp - 8 goed
D*N en Daisy – 7 goed
Wouterv – 6 goed
Hans en LdH - 5 goed
Robbie en Maike – 4 goed
Molduck – 3 goed

Wie ken ik het beste?
HDD – 12 goed 8)
B&W, Gupp, Hans, Miek1999 – 9 goed
Lukie, Maike – 8 goed
D*N – 7 goed
De_witte, Molduck, Robbie, Swifty, Daisy, Fabiann, Lucy, Wouter – 6 goed
Pac, Frank, HIDM, LdH, Niek – 5 goed
Boredmonkey – 4 goed

"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #301 Gepost op: 18-01-2019, 22:21:31 »
Allereerst een dikke knuffel voor Lucy en alle anderen die een moeilijk jaar achter de rug hebben. Of het nu op persoonlijk, familie/vrienden, werk of andere vlakken is: hoop dat 2019 voor ons allemaal een mooi jaar gaat zijn!! ::hug:: ::hug:: ::hug::

Even mijn lijstje van wie ik het beste blijk te kennen:
Starlight 8 ;D
Swifty 5
B&W 4
D*N 4
de_witte 4
Molduck 4
Pac 4
putyourHANSup! 4
Robbieazerty 4
MaikeMeisje 3
Lukie4 2

Een grote middenmoot van 4 punten dus! En dat zegt ook wel veel over mijn gevoel bij het invullen al. Er leken toch steeds teveel antwoorden over te blijven die ik dan moest verdelen. Maar dus ook best wat vragen die ik wél wist of vond. En zo grappig: als ik met deze score in de andere poule had gezeten, was ik wél één van de finalisten geweest volgens mij?! ::rofl:: Anyway, ben oprecht heel trots op mijn resultaat! ::jaja::

En mijn antwoorden waren dus:
1. Hoogtepunt: The Script natuurlijk. Hadden heel veel goed. Was misschien ook eigenlijk te makkelijk, bij nader inzien. Maar wél mijn hoogtepunt, dus die gaf ik cadeau voor de mensen die even zochten. :P

2. Dieptepunt: Tsja.. Heb zo zo lang getwijfeld of ik dit online wilde zetten. Maar uiteindelijk besloot ik het wel te delen omdat het (helaas) een groot deel van mijn afgelopen jaar/twee jaar is... Het is iets dat ik heel erg lastig vind, nog middenin zit en echt als dieptepunt moet aanschouwen, mede door mijn geloofsomgeving, hoewel mijn geloof ook weer een enorme steun hierin is. Maar ben dankbaar dat ik dit kon delen met jullie, er zijn nog heel wat mensen te gaan. ::zweet:: Waardeer jullie lieve woorden enorm. Écht enorm. (Veel) meer dan ik kan zeggen! ::hug:: ::hug:: En wat betreft het delen van dieptepunten in de Forumquiz en minder daarbuiten: ik zag er al een tijd tegenop om dit te delen, maar wilde het toch ook wel. Dus toen leek dit mij een uitgelezen kans.

3. Forum hoogtepunt: Jaaa! Mijn 12-punter ga ik helemaal nooit meer vergeten! Sowieso veel liefde naar het RN Songfestival! ::bravo::

4. Topic: De 'RN Forum Awards' lijken mij oprecht fantastisch. Maar heb eigenlijk 23 hele mooie topic-ideeën voorbij zien komen. Zouden we eens wat mee moeten doen. ::vergroot::

5. Sport: Als iemand niet sportief is, ben ik het wel. Dus mijn bed uitkomen is elke keer al wel genoeg beweging op een dag. :P

6. Olympisch: Het drinken van chocolademelk is gewoon zo ongeveer mijn hobby. Kan er niks aan doen. ::trots:: Verbazingwekkend veel hadden dit nog goed ook! Als jullie maar geen raar beeld krijgen van mij, na vraag 5 en 6. ::gordijn::

7. Liedje: Dit was ook echt een cadeautje voor de zoekers hoor. Heb for KING & COUNTRY zelfs een keer genoemd op het forum.

8. Film: Ook dit was volgens mij redelijk te achterhalen wanneer je had ontdekt dat The Shack een (hele ::)) christelijke film is en je bijvoorbeeld wat research had gedaan op for KING & COUNTRY. Dan had je die vast wel bij mij kunnen plaatsen. :-*

9. Escape Room: Leuk om te zien dat best veel mensen dit goed hadden! Had ik niet verwacht eigenlijk, maar lijkt me echt leuk om dat met MV te doen (maar sowieso wil ik heel graag een keer een Escape Room gaan doen!)! :)

10. Naam: Best wel veel mensen gaven Mirjam aan, wat ik ook wel kan begrijpen. Maar nee, het is toch echt Janita. ::zwaai::

11. Forumvraag: Ik ben echt gek op Waldo!! ::bravo:: Heb natuurlijk geen enkele vraag uit het verleden zelf beantwoord, dus zag ook dat wat mensen de 2018-vraag kozen bij mij. Maar ik ben uitgebreid door de geschiedenisboeken heen gebladerd en heb deze bewust gekozen als allerleukste.

12. Verliezen: Twee keer hoop, dus dat was ook een lastige aangezien ik de toevoeging erbij heb gezet. ::vergroot::

Volgens mij was het bij (bijna) elke vraag ook gewoon een legit tactiek geweest om het langste antwoord bij mij te plaatsen. Gratis tip voor volgend jaar. Heb verder alles dus gewoon naar waarheid ingevuld, maar wel heel bewust geen smileys toegevoegd. Moest niet té makkelijk worden...  ::rofl::  ::hypocriet::

Ik doe volgend jaar graag wéér mee! ::love::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #302 Gepost op: 18-01-2019, 22:33:23 »
Ohja, nu we het hier toch (niet echt, hoogstens zijdelings) over hebben, ga ik het toch gewoon vragen.

Gupp!
Is je nickname een verwijzing naar een ichthus-visje?
Verder totaal niet warhoofdig dat ik anders je gelovige achtergrond zou vergeten hoor ::hypocriet:: ;D

..Somehow ben ik goed in forummers-die-ik-nog-nooit-heb-ontmoet door elkaar halen ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #303 Gepost op: 18-01-2019, 22:38:36 »
Gupp!
Is je nickname een verwijzing naar een ichthus-visje?

Hahah, nee, niet eens een klein beetje. Meer een verwijzing naar de wanstaltige manier waarop ik aquariumvissen altijd weet dood te laten gaan ondanks alle liefde waarmee ik ze groot probeer te brengen. ::schaam::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #304 Gepost op: 18-01-2019, 22:41:06 »
Eindelijk thuis en tijd om de antwoorden door te kijken :D

Lucy, een huis kopen? Zulke nare gedachten? ::hug:: En een vertaaltopic?

Jaaa papa heeft een huis gekocht voor mij, en straks is het eindelijk zover dat we er in gaan wonen ^^
Mijn dieptepunt was gelukkig al in januari. Daarna is het alleen maar beter gegaan en inmiddels ben ik ontzettend gelukkig.
En ja, ook ik ben fan van taal en vooral van vertalen ;D En ik kon niks bedenken haha
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #305 Gepost op: 18-01-2019, 22:48:42 »
Ah klinkt fijn Lucy, gelukkig ::bravo::

Dat vertaaltopic was een zekerheidje bij Hans, dacht ik  :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #306 Gepost op: 18-01-2019, 22:50:59 »
Ohja, Lucy natuurlijk bedankt voor de organisatie weer ::bravo::

10. Leon leek mij een inkopper, want lijkt erg op Marleen. Mijn moeder had ooit een broertje met die naam, hij was op dezelfde dag jarig als ik maar is als kind al overleden. Overigens is Marleen niet daarvan afgeleid, maar gewoon van mijn oma's naam (Lenie)
Ik ben ook naar mijn oma Lenie vernoemd ::oink:: (hoewel haar doopnaam Leentje was en dat dus ook mijn officiële eerste doopnaam is). Ik vond Leon bij jou ook wel duidelijk, maar ik snap dus wel dat hij ook een aantal keer aan mij is gekoppeld.

- Bijna iedereen denkt dat ik Gitte zou heten als ik een meisje was. Terwijl het eigenlijk heel simpel Gitte De Witte was. Alleen Hans en Frank wisten dat er een Kitty in mij zat.
- En tja dat bordspellentopic. Toen ik dat zag, wist ik dat veel mensen mijn vraag fout zouden hebben. :)
Ik vond Gitte zo Vlaams klinken! Geen idee of anderen ook die redenatie hadden, maar ik vond het heel logisch ;D Van het bordspeltopic wist ik wel dat hij niet bij jou hoorde, want we hebben al het door jou aangemaakte tabletop topic.

2. Dieptepunt: Tsja.. Heb zo zo lang getwijfeld of ik dit online wilde zetten. Maar uiteindelijk besloot ik het wel te delen omdat het (helaas) een groot deel van mijn afgelopen jaar/twee jaar is... Het is iets dat ik heel erg lastig vind, nog middenin zit en echt als dieptepunt moet aanschouwen, mede door mijn geloofsomgeving, hoewel mijn geloof ook weer een enorme steun hierin is. Maar ben dankbaar dat ik dit kon delen met jullie, er zijn nog heel wat mensen te gaan. ::zweet:: Waardeer jullie lieve woorden enorm. Écht enorm. (Veel) meer dan ik kan zeggen! ::hug:: ::hug:: En wat betreft het delen van dieptepunten in de Forumquiz en minder daarbuiten: ik zag er al een tijd tegenop om dit te delen, maar wilde het toch ook wel. Dus toen leek dit mij een uitgelezen kans.
::hug:: ::hug:: ::hug::
Ja, uit de kast komen in een christelijke omgeving is nooit makkelijk. Mijn broertje is een paar jaar geleden uit de kast gekomen en hij heeft toen flink wat lelijke mailtjes gehad in soms keiharde bewoordingen. En mensen zijn er vaak zelf van overtuigd dat ze het uit liefde doen, dat maakt het extra moeilijk. Maar enorm veel respect voor je dat je toch uit de kast bent gekomen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #307 Gepost op: 18-01-2019, 23:08:52 »
 ::zwaai::
Eerst even: HDD, je bent zo grappig, blijf alsjeblieft nog lekker lang dingen schrijven, hier op RN of ergens anders, ik geniet er enorm van en ik denk velen met mij. :D


Okeeej, dan: statistiekjes en antwoordtoelichtingen!

1. M'n hoogtepunt was de proclamatie. Geweldige dag, extra feestelijk door het prachtige, zonnige weer. En aan die dag gaat natuurlijk een hele studie aan vooraf, dus al die jaren kwamen samen op de proclamatie.

2. M'n dieptepunt was twijfel (mijn eigenschap waardoor ik bij Tweestrijd aan wouterv was gekoppeld ;) ). Twijfel op school, ik heb serieus getwijfeld over m'n nieuwe studie, toen ik er eenmaal aan begonnen was, en dat doe ik nog steeds, ook een soort existentiële twijfel over wat ik later precies wil gaan doen met m'n talen, wat ik daarvoor dan nog zou moeten studeren, hoe lang ik eigenlijk nog kan studeren, etc. Twijfel ook in de liefde, omdat ik een jongen had leren kennen en een maand lang heel leuk contact met 'm had, hem een paar keer heb opgezocht, maar opeens was het 'm toch niet voor hem. Ik voelde dat ergens al aankomen, maar had nooit zekerheid, totdat hij het me zei. Dus vandaar ook veel twijfel op dat gebied.

3. Forumhoogtepunt was Foute Vrienden, Vette Feesten. Hilarisch spel. En ook direct dat hele Molweekend, maar ook het afspreken met forummers voor verjaardagfeesten en zo. Enkele forummers zijn ook nog met me meegegaan naar de Gentse Feesten in de zomer en toen was Foute Vrienden, Vette Feesten ook wel een beetje van toepassing. ;)

4. Rijmtopic. Lijkt me geinig! Maar geen idee of het lang stand zou houden.

5. Dat voorspellen van de winterspelen en het voetbalkampioenschap vond ik heel grappig, omdat ik die eerste voorspellingen baseerde op taalgrapjes en die tweede op wat ik er vanaf dacht te weten. I had fun. ;D

6. Verhalen voorlezen. Literatuur is echt een passie van me geworden, wat ook terugkomt in het gedicht dat ik dit jaar kreeg bij de RN Sinterklaassurprise.

7. Ik had dit nummer blijkbaar ook gepost in het Top 2000-topic, kwam ik later achter. Een mooi nummer van Coldplay dat ik ergens vaag wel kende, maar dit jaar meer ben gaan luisteren. De tekst vind ik ook mooi. Ik ben in m'n geloof best wel aan het twijfelen aan van alles, ik weet niet wat ik wel en niet geloof (opnieuw die twijfel :P ), maar waar je ook heen gaat in het leven, een god die een glimlach op je gezicht tovert, dat vind ik in elk geval al heel mooi. :)

8. De Bienvenue Chez Les Ch'tis van mijn regio, dat is natuurlijk Weg Van Jou, de Terneuzenfilm! Ik ben benieuwd wie daadwerkelijk die link had gelegd, qua inhoud van de twee films.

9. Ja. Robbie. Wie anders?

10. Ja. Hanneke. Wat anders?

11. Favoriete fictieve personage vond ik een erg leuke vraag ook om zelf over na te denken. Ik denk dat ik daar toen Winnie de Poeh op had geantwoord, de gezellige beer. Da's toch fijn he mensen. :)

12. Vriendschappen wil ik niet verliezen. ::love::



Wat mij opviel:
- Veel mensen die Hanneke toch niet bij mij hadden gezet!
- Veel mensen die uitstellen, het Taalcafé of Zoutelande bij mij hadden gezet. Heel verstaanbaar. Het Taalcafé, die naam vind ik al zo heerlijk poëtisch. Ik ben voor :D
- En nog mensen die mij bij de coming out hadden gezet. Ik kom stapje voor stapje uit die kast, het is niet echt 1 moment bij me, zoals wellicht bij velen net zo. Ik had het ook nog nooit 'officieel' hier op RN gezet, maar eigenlijk vind ik het ook wel fijn om dat te delen. Daarmee wil ik nu niet alle aandacht naar mij halen en het gras voor de voeten van Gupp wegmaaien of zo! Zeker niet. En heel veel knuffels naar hem ::hug:: hopelijk heb of vind je een paar fijne vrienden die je accepteren zoals je bent en in wat je wilt, en met wie je overal op je gemak over kunt praten. ::hug::



Goed, en om af te sluiten nog de statistiekjes. Wie kent mij het beste? Van meeste naar minste goede antwoorden:
9: Starlight
6: Frank, Nieky
5: Robbie, Swifty
4: Gupp
3: Molduck, Wouter
1: D*N, Maike, Daisy

En wie ken ik het beste? Opnieuw van meeste naar minste goede antwoorden:
9: Gupp
8: D*N
6: Miek, de_witte
5: Molduck, Maike, Swifty, Starlight, HDD
4: Daisy, Wouter, LdH, Robbie, Pac, Lukie
3: HIDM, B&W, Fabiann
2: Nieky, Lucy, Frank, Boredmonkey

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #308 Gepost op: 18-01-2019, 23:09:03 »
Ongelofelijk... :o gefeliciteerd Starlight! ::bravo::

En Nieky ook weer met je eeuwige tweede plaats! ::ok::

Respect voor Gupp! ::hug::

Eens even kijken hoe goed jullie mij dit jaar kennen... ::vergroot::

ALGEMEEN
1. Wat was jouw hoogtepunt van 2018?
Ik ben niet zo reislustig als sommigen hier op het forum. Wel een aantal stedentripjes gedaan, maar het hoogtepunt was toch wel dat ik officieel ging samenwonen met mijn vriendje in ons nieuwe huis. Zes forummers hadden dit goed!

2. Wat was jouw dieptepunt van 2018?
Het duurde even, maar dan heb je ook wat... Bijna iedereen had dit goed, was ook makkelijk op te zoeken.

FORUM
3. Wat was jouw forumhoogtepunt van 2018?
Het laatste RN Songfestival was natuurlijk mijn forumhoogtepunt, ook dit was een inkoppertje.

4. Welk topic zou jij openen als je een topic moest openen?
Ik had geen flauw idee, ik vond Liedjesslang wel leuk klinken. Een soort woordslang, maar dan met liedjes.

SPORT/ENTERTAINMENT
5. Wat was jouw sportmoment van 2018?
Ha, alleen D*N wist deze aan mij te koppelen! Ik kijk nooit sport en vind daarom deze vraag altijd heel moeilijk te beantwoorden. Moest toen plotseling terugdenken aan die helse tocht op Texel...

6. In welke (onbekende/fictieve) sport zou jij een gouden medaille winnen op de Olympische Spelen in 2020 als het een Olympische sport zou zijn?
Tsja, beetje flauw want ik las later dat er gewoon een NK Tegenwindfietsen bestaat. Maar had eenvoudig aan mij gekoppeld kunnen worden als je de vorige vraag ook aan mij had gekoppeld.

7. Welk liedje omschrijft voor jou 2018 het beste? **
Dat maar vier van jullie deze goed had verbaast mij. Als je 'Roosevelt - Shadows' had opgezocht via Google Afbeeldingen dan was je mijn avatar tegengekomen.

8. Wat is de meest ondergewaardeerde film of all time?
Frank had deze als enige goed, terechte opvolger voor #3! ::bravo::
Spice World is natuurlijk gewoon een klassieker en een 'must see'.

OVERIG
9. Met welke forummer zou jij weleens een Escape Room willen doen en waarom? *
Ha, mijn antwoord werd bijna door iedereen aan Lucy gekoppeld, zelfs door D*N zelf! Niemand had deze goed.

10. Hoe hadden jouw ouders je genoemd als je van het andere geslacht was geweest?
Nee, geen Manon, Marieke of Suzanne zou ik hebben geheten. Kirsten was het juiste antwoord... Had overigens ontzettend onhandig geweest, aangezien ik af en toe moeite heb om de k, de r, de s, de t en de n duidelijk uit te spreken als gevolg van mijn schisis.

11. Wat is jouw favoriete medeforummersquizvraag van de afgelopen jaren?
Mijn antwoord is aan verschillende forummers gekoppeld, behalve aan mij. Ik vond dit echt een mooie vraag! Het doet je nadenken over wie van je medeforummers de meeste indruk op je heeft gemaakt.

12. Wat wil je nooit verliezen?
De meeste hadden dit wel goed. Ik kan geen leven meer zonder mijn lieve vriendje voorstellen... ::love::

D*N kent mij met 7 goede antwoorden het beste! :-*
🜃

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #309 Gepost op: 18-01-2019, 23:24:57 »
7. Ik had dit nummer blijkbaar ook gepost in het Top 2000-topic, kwam ik later achter. Een mooi nummer van Coldplay dat ik ergens vaag wel kende, maar dit jaar meer ben gaan luisteren. De tekst vind ik ook mooi. Ik ben in m'n geloof best wel aan het twijfelen aan van alles, ik weet niet wat ik wel en niet geloof (opnieuw die twijfel :P ), maar waar je ook heen gaat in het leven, een god die een glimlach op je gezicht tovert, dat vind ik in elk geval al heel mooi. :)
Had deze inderdaad goed bij jou omdat je het in het top 2000-topic had gepost. En die twijfel in het geloof is erg herkenbaar. Maar ik vind het niet zeker weten ook wel weer mooi ofzo. Dat het meer een soort zoektocht is ipv allemaal dogma's aanhangen waarvan het grootste gedeelte toch maar interpretatie is.

8. De Bienvenue Chez Les Ch'tis van mijn regio, dat is natuurlijk Weg Van Jou, de Terneuzenfilm! Ik ben benieuwd wie daadwerkelijk die link had gelegd, qua inhoud van de twee films.
Yup, die link had ik gelegd ::jaja:: (met een beetje hulp van Google)

2. Wat was jouw dieptepunt van 2018?
Het duurde even, maar dan heb je ook wat... Bijna iedereen had dit goed, was ook makkelijk op te zoeken.
Ziet er mooi uit ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #310 Gepost op: 18-01-2019, 23:32:40 »
Wauw inderdaad, coole badkamer!!  ::oink::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #311 Gepost op: 18-01-2019, 23:41:22 »
Mooi Fabian! Maar zes weken zonder, pfff...


Nog even ivm opvallende antwoorden. Het hoogtepunt van 3326m was heel duidelijk een Lukie4-antwoord. Hoe kan het dan dan 540m onder de grond door iemand anders wordt geschreven bij dieptepunt ::)

Leuk om te lezen dat mocht Lucy een keer geen MFQ doen, dat Daisy het dan weer wil doen :D

Bij het sporthoogtepunt 2 antwoorden over Belgisch voetbal, en dan maar 1 Belg in de poule hebben, een Belg die niets met voetbal heeft ::)

Mbt de namen als je het andere geslacht was geweest: ik heb bij de FB-vrienden van een aantal van jullie gekeken om te zien of ik er jongere broertjes of zusjes uit kon halen met een passende naam. Hielp niks :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #312 Gepost op: 18-01-2019, 23:51:57 »
Nog even ivm opvallende antwoorden. Het hoogtepunt van 3326m was heel duidelijk een Lukie4-antwoord. Hoe kan het dan dan 540m onder de grond door iemand anders wordt geschreven bij dieptepunt ::)
Maar 3326 meter was de hoogte van de Etna, en met een beetje veel Googlen was te vinden dat er een mijn in Zweden was met een bezoekerscentrum 540 meter onder de grond. Dus dat moest Pac zijn ::jaja:: (verder besteed ik totaal niet veel te veel tijd aan deze quiz, hoe kom je erbij)

Mbt de namen als je het andere geslacht was geweest: ik heb bij de FB-vrienden van een aantal van jullie gekeken om te zien of ik er jongere broertjes of zusjes uit kon halen met een passende naam. Hielp niks :P
Heb ik ook gedaan ;D Hielp wel om een betere indruk te krijgen van de smaak van de ouders en dan te kijken welke naam er bij paste. Heb ik toch verrassend vaak goed gedaan :)

Edit: oh, trouwens. Had iemand voor de forumquiz een paar dagen geleden 41 pagina's van mn blog bekeken? ;D
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 00:06:57 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #313 Gepost op: 19-01-2019, 00:16:11 »
voor iedereen die het moeilijk heeft gehad  ::hug:: ::hug:: ::hug::
heel veel respect voor Gupp

de antwoordtoelichtingen post ik dit weekend.

al wel vast mijn statistieken

wie kent mij het beste?
Robbie 3
Swifty 5
Gupp 4
Starlight 6
D*n 3
Molduck
Hans 5
maikemeisje 6
franklapidus 3
nieky 5
ldhmolletje 4
daisy 6
wouterv 3


wie ken ik het beste?
Robbie 4
Swifty 4
Gupp 3
Starlight 3
D*n 4
Hans 3
maikemeisje 3
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #314 Gepost op: 19-01-2019, 00:33:11 »
Wauw inderdaad, coole badkamer!!  ::oink::


En de plant heeft wel water gehad!  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #315 Gepost op: 19-01-2019, 01:22:46 »
Starlight proficiat, alweer een knappe prestatie
en iedereen die heeft meegedaan, het was weer fijn om jullie op een andere manier te leren kennen.

Lucy: bedankt voor het organiseren en het vele werk dat je erin steekt

Even een overzicht van mijn antwoorden:
1) Hoogtepunt van 2018?

Dat moet de reis naar de balkan zijn. Ik heb groepsreizen nu al 2x gedaan en beide keren heb ik ervan genoten.
Ik vind het leuk om nieuwe mensen te leren kennen en tegelijk een deel van de wereld te zien dat je nog niet gezien hebt.
Ondertussen hebben we al 2x een reunie gehad en ik ben vrij zeker dat er een derde van gaat komen.
(ook met de groep waar ik de molreis meegedaan heb, spreken we nog af en toe af)

Een paar mensen hebben huis kopen bij mij geplaatst en ik snap de verwarring aangezien ik hier al een paar maal gepost heb dat ik ga bouwen. Maar ik heb enkel grond gekocht, het huis is een project dat in 2019 gaat starten

2) Dieptepunt van 2018?
Dat zijn de existentiële twijfels. Ik heb in 2018 al vaak gezien dat mensen van mijn generatie bezig zijn met samenwonen, trouwen, kinderen,... Maar nu komt heel dichtbij: mijn beste vriend is vader geworden en 2 andere vrienden van mij gaan trouwen in 2019 (een ervan zelfs met mijn zus). Natuurlijk ben ik blij voor hen allemaal en het is hun allemaal keihard gegund.

Maar tegelijkertijd denk ik dan: en ik dan? Ik heb nu al enkele jaren geen relatie en bij momenten vraag ik mij af of het ooit van gaat komen.  Ik ben een enorme twijfelaar daarin en soms vraag ik mij af of het niet aan mij ligt. Straal ik iets uit? Of ben ik gewoon iemand die niet aangenaam is?  Die zaken spoken door mijn hoofd regelmatig.

Ik werk er wel aan. Ik ben al enkele keren gaan speeddaten en dit is al elke keer leuk geweest. Maar er is nog niets uitgekomen.Doch de twijfels blijven wel hangen. Je weet echter nooit en zo'n dingen komen, je kan ze niet forceren.

Forumhoogtepunt?
Zo goed als elk moment is voor mij hier een hoogtepunt. Ik geniet van elk spel, elk moment dat ik hierop bezig ben, de vriendelijkheid die hier heerst maar ook van de spelletjesdagen die ik al heb bijgewoond en ik kijk al uit naar het molweekend.

Maar als ik toch een moment moet kiezen, kies ik voor het voorbije molseizoen. Normaal gezien zit ik in minstens 1 van de 3 seizoenen (WIDM, De mol en WIDMO) toch ergens snel goed.  2018 gaf mij een mol die ik pas doorhad in de finale (Jan), een mol die ik pas doorhad bij de laatste 4 ( Pieter) en een mol(HIDM) die mij een hartaanval gaf toen ik zag dat hij het was (ik verdacht Frank, Convans en Lan). Dus speciaal vermelding voor deze mollen.

Welk topic zou ik openen?
Even een context hiervan: ik heb dit ingevuld in een periode waarin we in België in een regeringscrisis zaten rond het Marrakeschpact. Ik erger mij zo hard aan het klimaat waarin wij nu heersen waarin het altijd wij tegen zij is en geen plaats is voor een maar in een discussie.

Ik erger mij aan al de shit die mensen verspreiden op sociale media, mensen sturen anoniem haatboodschappen naar mensen die niks misdoen. Ik  stoor mij dat er in politiek mensen geen verantwoordelijkheid durven op te nemen, en daarom altijd de slachtoffer spelen. De grootsprekers en de luidste roepers hoor je altijd, met meningen die naar mijn mening gewoon niet kloppen, waar zijn of bij momenten idioot zijn. Toch raken die mensen op de plaats waar ze willen (Trump, Bolsonaro, Orban).

Ik HAAT het racisme, seksime en bij momenten facisme dat meer en meer in de wereld komt.

Ik zou nog lang kunnen doorgaan, maar kortgezegd: ik wil niet alleen maar negatieve dingen zien of horen daarom dacht ik: een topic waarin je een positieve boodschap kunt geven. Denk maar aan due 15-jarig Zweeds meisje dat opkomt voor het klimaat, denk aan al die goede zaken die gebeuren. Die verdienen een speciale plaats

5) Sporthoogtepunt?

Ik ben een enorme voetbalfan, en ik hou van het WK, de verbondenheid die er heerst waar mensen ondanks dat ze voor andere ploegen zijn samenkomen om te supporteren voor hun land.

In mijn dorp is er iemand die een schuur met groot scherm openstelt waar je bij grote toernooien zo goed als alle matchen kunt kijken. Ik heb daar bijna alle matchen bekeken en ik heb echt heel veel plezier gehad en als je land het enorm goed doet, en echt mooi voetbal brengt, dan kun je er niet over.


« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 02:16:47 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #316 Gepost op: 19-01-2019, 01:23:06 »
6), Waarin kan jij een medaille winnen?
Alleen Hans had dit juist, logisch puzzelen.

Ik hou van logisch puzzelen (vooral woordpuzzels) én ik hou van escaperooms.
Dat is de reden waarom ik in tweestrijd de hints snel had ontleed, ik doe die dingen graag.

7) Welk liedje omschrijft 2018 voor jou?

Dit was Don't worry, be happy.

Ik zit wel met twijfels maar toch geniet ik van elk moment. Ik heb heel veel kunnen doen in 2018 die ik graag doe.
en ik denk ook: als er dingen zijn die tegenzitten, dat gebeurt gewoon. Maar na elke regen komt zonneschijn.

Ik probeer van elke dag te genieten, en ik hoop dit nog heel lang te kunnen

8) Onderschatte film?
Het Vonnis.

Deze film gaat over een rechtszaak en het deed me denken over het hele schuld-onschuld verhaal. Er is een grijze zone die je de kant van de dader doet begrijpen.

9) Escaperoom?

Er zijn heel veel mensen met wie ik dit wil doen (aka 100% van dit forum)
maar als ik 1 naam moet geven: D*N

a) Hij is heel goed in deze spelen
b) Hij is zeer intelligent
c) Ik wil eens samenwerken ipv. tegenwerken (aka bijna alle forumspelen waar wij inzaten :p)

10) Naam ander geslacht?

Dat zou Lies zijn. Ik heb een jongere zus maar die heet Lore (ik heb geen idee waar Lies naartoe is)

Fun fact: Mijn achternaam is Vande Cauter en ik heb 8 jaar in de klas gezeten met een Lien Vandecauter. Dit kon heel verwarrend zijn geweest voor de leraars :p

11) leukste forumquizvraag?

Ik heb maar 1 quiz eerder gedaan en de leukste was de blonde momenten.

(gewoon omdat het lachen is, en aantoont dat iedereen al wel eens lomp is)

12) Wat wil ik niet verliezen?

Natuurlijk wil ik mijn familie, vrienden niet verliezen maar als ik kijk naar wat ik van mezelf niet wil verliezen is het mijn relativeringsvermogen. Natuurlijk zit ik soms in de put en zijn er momenten dat ik mij slecht voel.

Maar tegelijk probeer ik aan elk negatief punt een positief punt te breien, elk minder moment leert je iets
en elke vergissing leert je iets over jezelf.


Wie ken ik het beste:
Gupp en Starlight: 6
Lucy: 5
Maikemeisje, Boredmonkey, Daisy, Miek, b&W, D*N, Nieky en Pac: 4
Fabiann, HIDM, LDHmolletje, De Witte, Lukie4, Molduck, Hans, Robbie en Swifty:3
FrankLapidius en HDD: 2

wie kent mij het beste:
Franklapidius: 7
Nieky, Starlight en Daisy: 6
D*N:5
Miek, Swifty, Hans,Ldhmolletje:4
Boredmonkey, Robbie:3


Aan iedereen die in 2018 een zwaar moment kende: ::hug::

Ik hoop dat jullie in 2019 een fantastich jaar hebben.

En Gupp, weet ik dat ik je ontzettend dapper vind. Je verdient om gewoon jezelf te zijn
klaar voor de strijd

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #317 Gepost op: 19-01-2019, 03:51:34 »
Ik sta er toch elk jaar weer verbaasd over met hoeveel verschil aan punten ik win ::rofl::

Het lijkt niet zo. Maar ik zat stiekem best dichtbij dit jaar. Ik heb bij 5 vragen de bonus niet omdat ik twee antwoorden heb verwisseld. Zonde :(.

Ik zal morgen mijn toelichtingen geven :)
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #318 Gepost op: 19-01-2019, 09:35:20 »
Het lijkt niet zo. Maar ik zat stiekem best dichtbij dit jaar. Ik heb bij 5 vragen de bonus niet omdat ik twee antwoorden heb verwisseld. Zonde :(.

Ik zal morgen mijn toelichtingen geven :)
:o
Maar dat is waar, met die bonussen kan het snel veel punten schelen. Ik gun het je elk jaar ook oprecht om te winnen, maarja, daar ga ik niet minder goed mijn best voor doen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #319 Gepost op: 19-01-2019, 10:53:18 »
Hier even mijn dingetjes:

1. Mijn vakantie in Engeland..... een inkoppertje natuurlijk aangezien ik er zo ongeveer 327 forumposts over heb geschreven (sorry)

2. Gelukkig geen echte dieptepunten meegemaakt

3. Wie is de mol weekend en spelletjesdag/weekend zijn altijd forumhoogtepunten

4. Eigenlijk was dit ook een inkoppertje. ik had net het schaaktopic aangemaakt en volgens mij heb ik nog niet zo heel veel andere topics aangemaakt

5. Aangezien ik best wel van sport hou had ik hier meerdere dingen om in te vullen, maar de 3-2 tegen Japan (en daarbij vooral het snelle denken van Courtois) was echt prachtig. Een andere kandidaat om in te vullen was het brons voor de shorttrackdames (omdat dat zo onverwacht was nadat ze niet in de finale stonden)

6. Een klasgenoot van me deed deze uitspraak vaak als hij door de combinatie van factoren iets extreem moeilijk vond. Omdat het over schaken gaat was dit natuurlijk een inkoppertje

7. In de periode dat we dit moesten invullen ging het even niet zo super (de kleine ruzietjes op het werk) en had ik soms het idee dat ik weg wilde van alles..... rust zonder mensen om me heen. Daarbij ben ik nog altijd wel fan van kinderen voor kinderen.

8. Gremlins, ja ik blijf het grappig vinden. Echt wel mijn favoriete kerstfilm. En Gizmo is zo lief....

9. Escape rooms zijn echt leuk, en het zal me echt worst wezen met wie ik er in zit (maar ik baal wel enorm als we er niet uit komen). Overigens zit er op 5 minuten lopen van mijn huis een..... misschien moet ik maar eens wat mensen uitnodigen...

10. Geen idee waar (vooral mijn moeder) Gitte vandaan heeft gehaald. Ook al is ze Vlaamse, de naam is toch wel vrij Duits. Waar mijn vader mijn echte naam vandaan heeft gehaald weet ik dan weer wel. Uit Finland! ik ben vernoemd naar de favoriete motorracer van mijn vader.

11. Harry Potter is gewoon geweldig.... Kinderen voor Kinderen had ook van mij kunnen zijn

12. Hier zijn natuurlijk alle antwoorden goed. Alleen sommige zijn misschien iets meer goed dan anderen.


En de opvallende dingen:

2. Nog steeds geen baan kunnen vinden? gelukkig hoef ik ook niet te zoeken
3. Een 12-punter bij het songfestival? En dat terwijl ik al jaren niet mee doe?
5. Ik ben wel sportgek, maar ik heb nou ook weer niet zoveel tijd dat ik de openingswedstrijd van de Tsjechische voetbalcompetitie ga kijken.
7. Andre Hazes? Serieus? de overige liedjes die aan me gekoppeld zijn zijn niet slecht of ken ik niet eens...
8. The Shack en Keizer Kuzco ken ik niet eens, wat in het eerste geval niet zo heel gek is aangezien het een erg Christelijke film schijnt te zijn (lees ik hierboven). Intouchables is wel goed, maar niet ondergewaardeerd
10. Van alle opties had ik Floortje het leukst gevonden.

« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 11:10:28 door de_witte »
Wit is ook een kleur!