Auteur Topic: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is niet de Mol!  (gelezen 39732 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2019, 21:08:56 »
Robčrt is zo'n aardige gozer dat niemand zich kan voorstellen dat hij de Mol is. Hij doet goed werk (schermen oplezen) wat een Mol de eerste aflevering meestal doet om vertrouwen te wekken. Dus het zou wel erg grappig zijn als hij toch de Mol blijkt te zijn. Destijds waren er ook volksstammen die hoopten dat Jochem van Gelder de Mol zou zijn. Goed voor het imago van het programma.
Bovendien brengt Robčrt zelf al zijn eigen hint mee: de accent grave in de naam.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2019, 10:36:19 »
Dit is ook mijn gevoel bij hem.

 Maar ik denk dat het voor zijn vak ook best belangrijk is om goede management en controle vaardigheden te hebben. Mensenkennis en hoe je ze kan bespelen.


Ja precies, sowieso denk ik dat hij veel slimmer is dan hoe hij overkomt.  ;D

En vorig jaar zat ik met een heel klein groepje in de Jan-tunnel, haha, vooral omdat het zo moeilijk voor te stellen was dat hij de mol zou kunnen zijn. Want 'hij was zo fanatiek'.

Dus Robert zie ik ook als serieuze mol-kandidaat. Hoewel ik Nielson op dit moment iets sterker verdenk (maar dat kan veranderen hoor, 1e aflevering is altijd lastig)...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2019, 11:17:45 »
Dus Robert zie ik ook als serieuze mol-kandidaat. Hoewel ik Nielson op dit moment iets sterker verdenk (maar dat kan veranderen hoor, 1e aflevering is altijd lastig)...
Ik zit helemaal in jouw slipstream Tunneltelevisie  ::vergroot::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2019, 13:50:59 »
De column van Aaf Brandt Corstius in de Volkskrant gaat vandaag over Robčrt. ;D

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2019, 18:14:24 »
 ::rofl::
Die laatste regels
Meesterlijk
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2019, 19:35:32 »
Ik verdenk Robert ervan dat hij in Nederland Salsalessen heeft gevolgd ter voorbereiding op zijn molschap.  ::vergroot::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline twammetje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2019, 19:56:02 »
Ik kan mij haast niet voorstellen dat Robert de Mol is omdat hij wat stuntelig overkomt ( hhb en cupcakecup). En als je dat smaakt naar meer kijkt is het altijd lachen om Robert.
Maar dit is wat ik zie aan hints. Je ziet in intro eerste aflevering dat de jokers gemaakt worden. Dit gebeurt op ambachtelijke wijze. In de jokers worden vrijstellingen gestopt. Lijkt op een taart met vulling. Dan nog het woord suiker op de kist. ( Rik weet niet wie de mol is dus ik weet niet of geraffineerd dan opgaat. Wel goed gevonden trouwens.).
Dan nog de platenhoes naast de muurtekening. Old rod betekent old timer. Robert is de nestor van deze groep.
Wat ik zeg ik kan het mij haast niet voorstellen maar niets is wat het lijkt

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #47 Gepost op: 12-01-2019, 11:30:56 »
Heerlijk die column van Aaf  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2019, 12:09:31 »
 :-X Bloedverdacht. Hij heeft het perfecte profiel voor een 'onverwachtse mol', stuntelig, 'klunzig' misschien zelfs wel, maar ondertussen..
Zie 'm in de promo van afl. 2 een paar keer het voortouw nemen (verwarring zaaien), wat ook vrij typisch is voor een mol die eerst de kat uit de boom gekeken heeft. Verder heeft ie slinkse opmerkingen in de biechten en daarbuiten.  ::vergroot:: Bovenaan mijn lijst

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2019, 12:17:14 »
Twammetje: helemaal mee eens! Dat (ambacht, vakmanschap als start) icm met dat hij in opdracht 1 meteen subtiel de lead pakt maakt dat ik hem bovenaan de lijst zet. Ook kijkende naar de mollen van afgelopen jaren, en zijn populariteit van jong tot oud, maakt hem een mega goede mol kandidaat, wanneer ik het vanuit de makers van widm bekijk. Ik let op deze aflevering  ::vergroot:: Hij staat bovenaan mijn lijst.
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2019, 22:38:34 »
Ik vind hem ook typisch een mol, die overigens niet veel verdacht wordt. Hij staat onderaan bij Nederland (7%).

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2019, 22:39:01 »
De ultieme kandidaat tot nu toe, op basis van het beeldmateriaal. Brengt een klein beetje geld in de pot met de laseropdracht, gaat voor de joker en maakt die niet open. Wat heel slim is, want zo vroeg in het spel is de kans veel groter dat die je een ronde brengt dan die kleine kans op een vrijstelling. Zo'n joker kan dan het verschil maken tussen blijven en gaan. Goede risicoanalyse van Robčrt. Die is dus veel berekenender dan hij eruit ziet.

Onkreukbaar kandidatenimago. Lijkt door niemand te worden verdacht. Vind dat wel wat veel van het goede. Blijf hem in de gaten houden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2019, 23:23:45 »
Ik zit helemaal in jouw slipstream Tunneltelevisie  ::vergroot::

 ::tandpastasmiley::

Ik moet aflevering 2 nog terugkijken (was de hele avond weg), maar ik ben erg benieuwd of ik het daarna nog met mezelf eens ben.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2019, 23:30:14 »
Volgens mij zijn er wel vaker kandidaten geweest die door niemand werden verwacht en ook inderdaad niet de mol waren.
Weet geen voorbeeld, maar niet iedere kandidaat wordt verdacht.

Verder vond ik Robčrt bij de rekenopdracht eigenlijk best wel heel helder. Tel daar bij op (ha ha) de positieve bijdrage bij het laserspel. Als Robčrt de mol zou zijn, dan is dit niet z'n beste aflevering ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2019, 03:42:32 »
Of het hem de mol maakt, weet ik niet , maar hij doet iets raars met het opnoemen van het aantal huisdieren. Hij begint als 1e met het noemen van hoeveel huisdieren hij heeft. Dit is op zichzelf zeer onmols, want je toont daarmee initiatief. Echter hij zegt duidelijk verstaanbaar 2 katten.

Later horen we hem nog een keer zeggen dat ze dan in totaal 7 huisdieren hebben. Hoe ze dan in hemelsnaam op 42 komen , zonder dat hij dat corrigeert is mij een raadsel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2019, 03:52:35 »
Of het hem de mol maakt, weet ik niet , maar hij doet iets raars met het opnoemen van het aantal huisdieren. Hij begint als 1e met het noemen van hoeveel huisdieren hij heeft. Dit is op zichzelf zeer onmols, want je toont daarmee initiatief. Echter hij zegt duidelijk verstaanbaar 2 katten.

Later horen we hem nog een keer zeggen dat ze dan in totaal 7 huisdieren hebben. Hoe ze dan in hemelsnaam op 42 komen , zonder dat hij dat corrigeert is mij een raadsel.

Hij paste zijn antwoord aan op het einde en zei dat hij maar 1 kat had. Aangezien "2 katten" het getal 48 hadden opgeleverd en dat niet op het bord staat, lijkt het me waarschijnlijker dat 42 inderdaad juist was en dat hij zichzelf dus gecorrigeerd heeft.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2019, 03:58:22 »
Is dit in de uitzending te horen dat hij zijn antwoord aanpast? Ik ga t vast nog wel eens terugzien.

Maar voorlopig zou de piste ook kunnen zijn, dat ze effectief samen 7 huisdieren hebben en er maar 5 worden uitgelaten, en ze dus het cijfer 35 hadden moeten zoeken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2019, 04:34:03 »
Is dit in de uitzending te horen dat hij zijn antwoord aanpast? Ik ga t vast nog wel eens terugzien.

Maar voorlopig zou de piste ook kunnen zijn, dat ze effectief samen 7 huisdieren hebben en er maar 5 worden uitgelaten, en ze dus het cijfer 35 hadden moeten zoeken.

Nee, dat aanpassen is niet te horen. Enkel af te leiden. Hij zegt inderdaad dat hij twee katten heeft, maar bij het tellen is hij heel consequent en zegt hij altijd dat hij 1 kat heeft. Dus 7 huisdieren in totaal en enkel die kat hoeft niet uitgelaten te worden. 7 x 6 = 42.

Moest hij die tweede kat toch hebben, dan werd het 8 x 6 en dat getal staat niet op het bord. Ik durf dus te stellen dat Robčrt zijn antwoord ten voordele van de opdracht heeft aangepast.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2019, 04:58:08 »
Waarom 2 katten noemen als je er maar 1 hebt? Het is op zijn minst verwarring zaaien, hetzelfde wat merel doet met haar 2 vingers.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #59 Gepost op: 13-01-2019, 11:56:57 »
Weinig over hem opgeschreven, alleen dat hij in de eerste opdracht verwarring zaait.
Frankje Lapi