Auteur Topic: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is niet de Mol!  (gelezen 39983 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2019, 13:44:22 »
Was gewoon echt te goed bezig deze aflevering om de mol te zijn.

Misschien... Maar geldt dat ook niet voor de rest?  ???

Ik zie niet per se dat hij veel heeft gedaan hoor. Sarah was wel heel goed bezig.
Moeilijk hoor! Voorlopig blijf ik even in deze tunnel zitten, haha.

Zou tof zijn als hij straks uit de lift komt en dat hij (als mol) met veel blijdschap wordt onthaald door de kandidaten.  ;D
Ik ben benieuwd...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 14:04:42 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2019, 16:30:21 »
Ja, die Robert. Waarom niet? Bij de executie lijkt het er op dat hij de test als één na slechtste gemaakt zou hebben. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Kan als afleiding bedoelt zijn. Hij is niet prominent aanwezig. Soms een beetje afwezig, een beetje ondoorgrondelijk. Maar het is een slimme man met wat meer levenservaring dan de jonkies. Kan best een goed acteur zijn. We zullen het gaan meemaken.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #102 Gepost op: 21-01-2019, 17:26:18 »
Hmmm... Misschien met de illusie dat de andere buis in het veld niet gevonden zal worden?
Maar zoveel zit er ook niet in de pot, en het kweekt goodwill, dus er is voor beide iets te zeggen.

Precies: hij kon zich van zijn beste kant tonen, aangezien die andere buis toen nog niet gevonden was.

Het begint al met dat stemt hij voor 45 minuten, wat minder geld op zal leveren (en de opdracht is niet bepaald 'moeilijk).

Daarna had hij 2 manieren om dit als mol te spelen:
1 - Als het hem niet zou zijn gelukt de buis weg te werken had hij ook nooit hoeven constateren dat 1 buis korter was
2 - Als het hem wel zou lukken de buis weg te werken kon hij goodwill tonen door wél te constateren dat 1 buis korter was

Echter is het al met al mislukt de opdracht te laten falen, a.k.a. 'niet gered'.

« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 17:34:17 door El_Stisco »

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #103 Gepost op: 21-01-2019, 17:39:52 »
Aflevering 3:

1 - Robčrt zegt ‘grappend’ dat hij nog geen penningmeester wil zijn, omdat “er nog veel te weinig geld in de pot zit”.

2 - De regie kan bepalen wie er naast de afvaller (Nikkie) als 2e persoon overblijft voor de cliffhanger en het ‘liftmoment’. In het promoshot van volgende week zien we dat hij (vermoedelijk) uit de lift zal stappen waar de tekst “10 M” te zien is op het display: de mol stapt uit de lift.

 >:D

& hier nog even wat ik bedoelde bij punt 2


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2019, 17:57:01 »
Ik begin er eigenlijk wel in te geloven...

Al lijken zijn eventuele molacties minder duidelijk dan bij de rest moet ik zeggen... Dat maakt het vreemd.

Bij de andere kandidaten zie ik rare én goede dingen. Van Robčrt lijk ik minder te zien: hij lijkt wat mee te hobbelen en doet gezellig. Hij is o zo makkelijk weg te strepen op basis van de eerste indruk.. Ik vermoed dat M01 een duidelijke hint naar hem is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #105 Gepost op: 21-01-2019, 18:04:31 »
Deze bakker staat bij mij ook nog steeds bovenaan het lijstje. Terwijl de regie er werkelijk alles aan doet om Evelien verdacht te maken zien we Robert een lekker kopje koffie voor Niels maken, wat een aardige man is het toch! Ondertussen bakt (ha!) hij er nog niet zoveel van, ja hij redt de buizenopdracht, maar dat die opdracht zou slagen was op dat moment toch al duidelijk met nog ruim 20 minuten te spelen. Een mooi moment om even de held uit te hangen en met de oplossing te komen. In tegenstelling tot alle andere kandidaten heb ik Robert nog niet een keer op een actie kunnen betrappen die hem als kandidaat verraadt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #106 Gepost op: 21-01-2019, 18:13:18 »
Helemaal mee eens @wieowie.  ::jaja::

Ik heb eventueel nog een zijweggetje naar Niels, Rick-Paul of Jamie, maar eigenlijk vind ik het ook niet helemaal logisch als één van hen de mol blijkt.

Ik graaf me hier maar een beetje in, geloof ik.  :) Met een cupcake.  ::tandpastasmiley::

« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 18:15:37 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #107 Gepost op: 21-01-2019, 20:42:42 »
Even nog voor de Robert molverdenkers...en die weten waarschijnlijk meer over hem dan ik  ::tandpastasmiley::

Bijgevoegd een still van Jenga, en je ziet robert met links het spel spelen. Mijn jongste dochter is helemaal fan van Heel Holland Bakt en CupcakeCup (en daar moesten we net dus even naar kijken), en daar lijkt robert mij rechtshandig. Wellicht is het niks maar het viel mij op, dus leuk voor deze tunnel...expres het spel moeilijker maken zodat het eerlijker is?

PS bij het terugkijken zag ik ook dat sinan en robert al ruimschoots klaar waren terwijl iedereen nog bezig was. Sinan gaat dan ook lekker bouwen met de houtjes terwijl robert om zich heen kijkt
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 20:50:01 door Juuls247 »
Meer L

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2019, 21:46:59 »
Bedankt Juuls247  ::ok:: Bijzonder om te zien in ieder geval. Zou best kunnen. Wat scherp opgemerkt!

Ik heb net de waslijn-opdracht teruggekeken. Sarah gaat met Robčrt een huis naar binnen waar net een kinderfeestje is. Met een ballenbak enzo.  ;D
In het (volle) huis is niemand met iets rood, geel en blauws, wat ook wel apart is.

Vervolgens mag Sarah de rode gordijnen meenemen. Je ziet haar sjorren en doen en met alles slepen. Waar is Robčrt? In ieder geval haar niet aan het helpen. Verdacht...

Toch een duik in de ballenbak genomen?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 21:58:43 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #109 Gepost op: 22-01-2019, 07:50:37 »


Vervolgens mag Sarah de rode gordijnen meenemen. Je ziet haar sjorren en doen en met alles slepen. Waar is Robčrt? In ieder geval haar niet aan het helpen. Verdacht...


Net niet verdacht. De mol weet dat de opdracht moet slagen.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #110 Gepost op: 22-01-2019, 15:06:09 »
Dit filmpje van The Game Boy vind ik ergens toch wel overtuigend:

https://www.youtube.com/watch?v=P48igSC1SsY

En dan ook nog terugdenkend aan aflevering 1 waarbij Robčrt zegt: "dat geld komt later wel", en het feit dat hij zijn danspartner niet meteen kon vinden.... Alles bij elkaar wel heel erg mols naar mijn mening.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2019, 15:27:40 »
Robčrt leek ook ontzettend zenuwachtig voorafgaand aan de opdracht 'Op Treden'. Rick Paul bekeer hem met argusogen toen er handen opgestoken moesten worden voor 30 of 45 minuten. Maar uiteindelijk is hij toch degene die de opdracht doet slagen, omdat hij achter de werking van het paalmechanisme kwam. Dat zou een mol m.i. nooit doen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2019, 17:19:03 »
Net niet verdacht. De mol weet dat de opdracht moet slagen.
Kun je op deze manier niet elke hint onderuit halen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2019, 17:37:14 »
Kun je op deze manier niet elke hint onderuit halen?

Ik denk dat je het punt van de opdracht niet snapt. Het is toch totaal niet logisch dat de mol gaat treuzelen? Ze moeten meer dan 6 lijnen volhangen en de mol weet dit. Ik zeg niet dat Robert dat hier doet, maar dat wordt gesuggereerd. In die hypothese is het niet echt mols gedrag.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2019, 17:46:48 »
Net niet verdacht. De mol weet dat de opdracht moet slagen.

Ik vraag me af of de mol dat echt weet... Ik heb wel het idee dat de opdracht meteen begint op het moment dat Evelien en Jamie uit de groep worden gehaald. Het lijkt me niet dat de mol dan een oortje draagt of zo.

Het is niet per se mols inderdaad, maar ik vond het wel opvallend.

Ik verwacht toch Robčrt in de ballenbak in aflevering tien...  ::tandpastasmiley::

Wat betreft die paalopdracht (wat een raar woord  ;D), is het wel Robčrt die een suggestie doet, maar volgens mij was het Jamie (of een andere mannelijke kandidaat) die uiteindelijk met de juiste paal aan komt zetten. Blijft toch de vraag hoe die paal op zo'n rare plek is gekomen.

Punt is ook: Als hij het niet is... Wie is het dan wel? De rest van de kandidaten laten stuk voor stuk ook mols gedrag zien, maar ook acties waarin ze echt meer geld binnenhalen dan noodzakelijk zou zijn voor een mol.

Robčrt blijft maar op de vlakte. En heeft af en toe, bijzondere opmerkingen (zoals 'dat geld komt later wel' en 'ik word geen penningmeester want er zit te weinig geld in de pot'  ;D en zelfs dat 'koopje, 250 euro' tegen Rik vond ik gek).
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 17:54:33 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2019, 17:49:51 »
Ik vraag me af of de mol dat echt weet... Ik heb wel het idee dat de opdracht meteen begint op het moment dat Evelien en Jamie uit de groep worden gehaald. Het lijkt me niet dat de mol dan een oortje draagt of zo.

Heeft de mol helemaal niet nodig. Een afgesproken gebaar van een crewlid is voldoende. Hand omhoog meer dan 5, hand omlaag minder (bijvoorbeeld).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2019, 17:55:29 »
Heeft de mol helemaal niet nodig. Een afgesproken gebaar van een crewlid is voldoende. Hand omhoog meer dan 5, hand omlaag minder (bijvoorbeeld).

Zou dat niet teveel opvallen dan? De rest is natuurlijk vooral op zoek naar de mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2019, 18:22:31 »
Zou dat niet teveel opvallen dan? De rest is natuurlijk vooral op zoek naar de mol.

In je haar krabben met je linker- of rechterhand dan. Er zijn 8 kandidaten bezig met hun focus op die opdracht. Zo'n alledaags gebaar van een geluidstechnicus valt dan niet op. Het is zoals die psychologische trucjes waarbij je moet tellen hoe vaak een bal over gaat en je helemaal niet gezien hebt dat er een man in gorillapak door je beeld gelopen is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2019, 18:31:34 »
Ben het ermee eens dat Robert veel buiten beeld is gehouden of was bij de was doen. Maar dat betekent nog niet dat hij de MOL is. Wat ik ook niet denk. Alle kandidaten worden af en toe uit beeld gehouden om de spanning er in te houden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2019, 18:57:06 »
Ik denk dat je het punt van de opdracht niet snapt. Het is toch totaal niet logisch dat de mol gaat treuzelen? Ze moeten meer dan 6 lijnen volhangen en de mol weet dit. Ik zeg niet dat Robert dat hier doet, maar dat wordt gesuggereerd. In die hypothese is het niet echt mols gedrag.
Sorry, ik dacht dat dit ging over de "op treden" opdracht. I rest my case.