Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?  (gelezen 28514 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2019, 22:32:41 »
Joker pakken is ook ok als mol zijnde, geld pakken niet.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2019, 22:32:47 »
Interessant: degene die begint met fanatiek nee schudden (met hoofd of vinger) naar anderen, ook verdacht. Zou ik als mol ook doen. Wie begon hiermee? Evelien was er fanatiek in, mijns inziens....
Dit vind ik wel een goed punt. Jamie maakte ook nee-gebaren volgens mij; wilde ook dat mensen bleven zitten.

Ik zeg: mol pakt ofwel Joker ofwel blijft zitten. Ik zie dat mensen het blijven zitten onverdacht vinden, maar ik denk dat de mol blijft zitten als die doorkrijgt dat er nog 3 anderen ook blijven zitten. Als je de enige bent, nee dan doe je dat inderdaad niet en pak je nog snel die joker.

In principe is de opdracht van de mol, de pot zo laag mogelijk houden. Dat kan eigenlijk maar op 2 manieren:
  • anderen aansporen tot het eind te blijven zitten
  • tot het eind blijven zitten
Een joker pakken maakt de pot 250 hoger dan tot het eind blijven zitten. 250 niet verliezen terwijl dat makkeljik kan, is m.i. gelijkwaardig aan onnodig 250 verdienen.
Dus ik zoek de mol toch in eerste instantie bij de zittenblijvers. En misschien wel vooral bij het drietal dat in z'n geheel blijft zitten. Daar heeft de mol allicht invloed in gehad, zo van, "kom, we blijven alledrie tot het einde".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2019, 22:35:54 »
Evelien heel erg verdacht hier met vinger wijzen om niet te gaan. Sinan ook heel verdacht om voor de joker te gaan en die voor de groep open te breken.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2019, 22:36:26 »
Als je in een groepje zit dat als eerste aanbod een joker krijgt, zou ik blijven zitten. Je weet dat iedereen verwacht dat er meer komt en kun je ze vervolgens makkelijker overtuigen te blijven zitten.

Als je in een groepje zit dat de joker aan het einde krijgt lijkt het me moeilijker. Evelien moest nu acteren dat ze nog wilde afwachten toen er een joker voor het grijpen lag.

Heb je €250 aan het einde, heb je hetzelfde probleem maar erger. Dan kun je beter eerder een joker pakken.

Heb je €50 aan het einde, kun je het geloofwaardigste blijven, niemand gaat voor dat bedrag.

Ik kan alleen niet checken wie wat had. Waarom staat de aflevering nog niet online? ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2019, 22:39:29 »
Wat waren ook alweer de groepen?
1) Sinan, Robert, Evelien
2) Nikkie en Merel
3) Sarah en Jaime
4) Evi, Niels, RP

Kan mij voorstellen dat de mol ook bij het groepje van 3 zit, kans om meer kandidaten te beďnvloeden.

EDIT: als ik op deze manier kijk dan blijven Sinan, Robert, Evelien en RP over als mogelijke mol, puur naar deze samenstelling kijkende, en geen geld verdienen.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 22:47:12 door Juuls247 »
Meer L

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2019, 22:41:39 »
Wat waren ook alweer de groepen?
1) Sinan, Robert, Evelien
2) Nikkie en Merel
3) Sarah en Jaime
4) Evi, Niels, RP

Kan mij voorstellen dat de mol ook bij het groepje van 3 zit, kans om meer kandidaten te beďnvloeden.
Zeker. Plus je kunt je makkelijker verschuilen achter de rest als je met elkaar iets fout doet.
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2019, 22:48:44 »
Ik kan alleen niet checken wie wat had. Waarom staat de aflevering nog niet online? ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::

De opdrachten staan er al: https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/aflevering-2-2/ ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2019, 22:49:00 »
Als mol zou ik hier voor een joker gaan. Dan hou je geld uit de pot en ben je niet verdacht omdat je niet tot het laatst blijft zitten. En de mol heeft geen jokers nodig, dus iedereen denkt dan sowieso dat je kandidaat bent.

Dit denk ik ook. Zo met jokers in het spel wordt de scene met Rick en de hamer + beitel natuurlijk ook interessanter. Dan hou je Sinan, Robčrt en Merel over.

Merel zie ik als sluwe fanatieke kandidate.

Robčrt was wel erg vastberaden om de kamer te verlaten voor iemand die normaal zo op de achtergrond is.

Sinan weet ik niet zo.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2019, 22:51:50 »
Als er niemand voor de joker gaat, is dat voor de mol een optie, maar als andere kandidaten voor de joker gaan, kan je als mol net zo goed blijven.

Welk groepje kreeg als laatste t voorstel om een joker te pakken?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2019, 22:54:43 »
Als er niemand voor de joker gaat, is dat voor de mol een optie, maar als andere kandidaten voor de joker gaan, kan je als mol net zo goed blijven.

Welk groepje kreeg als laatste t voorstel om een joker te pakken?

Robčrt, Sinan en Evelien. Robčrt en Sinan stellen voor alle drie voor de joker te gaan. Robčrt staat als eerste op, Sinan volgt maar Evelien blijft zitten.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2019, 22:55:19 »
Robert en Sinan besluiten op het laatst voor de joker te gaan. Robčrt vertrekt meteen, Sinan probeert Evelien nog mee te krijgen (dit vind ik onmols).
Meer L

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2019, 22:58:13 »
Robert en Sinan besluiten op het laatst voor de joker te gaan. Robčrt vertrekt meteen, Sinan probeert Evelien nog mee te krijgen (dit vind ik onmols).

En ook Robčrt stelt voor om met z'n drieën te gaan en zegt nog "kom mee" als ie als eerste wegloopt. Vind ik ook onmols.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2019, 23:01:00 »
Er is nog weinig over Niels gezegd, waarschijnlijk omdat hij als eerste vertrok met € 250,- op zak. Erg onmols. Aan de andere kant spoorde hij zijn twee medekandidaten aan om vooral te blijven zitten, omdat ze door hem sowieso € 250,- in de pot hadden. Maar als mol weet je dat er ook weer geld uitgaat als je tot het eind blijft zitten. Kan een goede dekmantel zijn.

Wat tegen bovenstaande spreekt is dat je als mol geen invloed meer hebt op het spel als je als je als eerste vertrekt. Ik kan me niet goed voorstellen dat een mol als eerste de kamer zou verlaten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2019, 23:01:58 »
En ook Robčrt stelt voor om met z'n drieën te gaan en zegt nog "kom mee" als ie als eerste wegloopt. Vind ik ook onmols.
Eens, beiden heren in gedrag onmols qua het proberen enthousiasmeren van de anderen om mee te gaan...
Meer L

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2019, 23:37:14 »
We hebben denk ik niet alle schermen gezien. In sommige lokalen zijn bepaalde schermen 2x getoond.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 01:16:58 door TimvanW »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2019, 23:46:57 »
We hebben denk ik niet alle schermen gezien. In sommige lokalen zijn bepaalde schermen 2x getoond.


Mooi schema, dank je wel!

Als je ervan uitgaat dat elke kamer een ander scherm te zien krijgt op hetzelfde moment dan heeft kamer 1 (op volgorde) 150 euro en 150/50 euro gezien. Kamer 2 ook 150 en kamer 3 150/50.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2019, 23:50:41 »
Als je die redenatie volgt is er iets opvallends: Nikkie en Merel krijgen dan volgens het schema nooit 250 euro als optie. Er wordt echter gezegd dat er 2500 euro te verdienen is. Het lijkt er dus op dat er rondes waar ze weg kunnen gaan overgeslagen worden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2019, 23:52:30 »
Goed schema. ::ok:: Ik heb het nagekeken en kwam op hetzelfde uit. Dus hoef ik geen schema meer te maken. ;D

Als je die redenatie volgt is er iets opvallends: Nikkie en Merel krijgen dan volgens het schema nooit 250 euro als optie. Er wordt echter gezegd dat er 2500 euro te verdienen is. Het lijkt er dus op dat er rondes waar ze weg kunnen gaan overgeslagen worden.

Dat geeft het schema ook aan. De lege plekken zijn de rondes waar we het scherm nooit te zien krijgen. Dus daar kan je 250 euro invullen op 1 van die 2 lege plekken bij Nikkie en Merel.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2019, 23:59:51 »
Als je aanneemt dat iedere ronde iedere kamer een unieke beloning kan krijgen dan past 250 bij beide lege plekken niet en zouden er dus meer lege plekken moeten zijn waar we van geen enkele kamer het scherm hebben gezien.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2019, 00:01:55 »
Mooi schema!

Het interessantste in WIDM is altijd wat ze NIET laten zien in de uitzending... ;)