Auteur Topic: [week 3] Are You The One?  (gelezen 21474 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[week 3] Are You The One?
« Gepost op: 18-01-2019, 07:44:56 »
.
In 'Are You The One?' worden x vrijgezelle dames met evenveel vrijgezelle mannen in een huis gepropt. Ze moeten opdrachtjes doen en elkaar beter leren kennen, want via algoritmes en vanalles, hebben wetenschappers kunnen bepalen wie  elkaar's ultieme match zijn.

Ook jullie gegevens zijn in een online matchmaker gegooid en daar zijn matches uit gekomen. Aan jullie om die te vinden!
Via opdrachten kan je elkaar ook beter leren kennen. Vindt die ene persoon misschien hetzelfde leuk als die andere? Of is die ene even goed of slecht in dingen als jij?

Zo komt er dagelijks een nieuwe opdracht en niet alleen leren jullie elkaar zo beter kennen, maar bovendien: de winnaar van deze opdracht mag die dag iemand uitkiezen om mee in de Truth Booth te gaan. Zo kom je te weten of die persoon jouw match is ja of nee. Zo ja, dan hebben jullie al één match te pakken. Zo nee, dan kunnen jullie elkaar in ieder geval al afstrepen.

Op het einde van elke dag volgt er een "Matching Ceremony". Dan bepalen jullie wie er aan elkaar gekoppeld zijn. Ik geef dan weer hoeveel van de door jullie gemaakte koppels correct zijn. Ook hier kunnen jullie info uit halen.

Jullie hebben vijf dagen. Elke dag een opdracht, elke dag een duo in de Truth Booth en elke avond een Matching Ceremony.
Op het einde van de vijfde dag volgt de finale Matching Ceremony. Ieder juist gematcht koppel is safe en hoeft het spel niet te verlaten. Iedereen die niet juist gematcht is, loopt gevaar om weggestemd te worden. Er volgt namelijk nog een stemming waarin iedereen (zowel juist als fout gematchte spelers) mogen bepalen wie er mag blijven en wie het spel moet verlaten.

Deze keer zullen er toch echt twee mensen moeten vertrekken!

Als alle koppels gevonden zijn, krijgen jullie de keuze:
A - Niemand is nog safe, er volgt een stemronde waarbij je op één persoon mag stemmen, maar er vliegen er twee uit!
of
B - iedereen gaat weer door naar de volgende aflevering, maar in die aflevering zullen er vervolgens 4 moeten afvallen!
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 09:18:46 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2019, 22:27:32 »

Welkom allemaal in deze luxe mansion of love! Zouden jullie je ideale match herkennen als hij of zij vlak voor jouw neus zou staan?

Zoals gezegd heb ik jullie gegevens door een aantal algoritmes gehaald. Via online liefdes matchmaking informatie in combinatie met die algoritmes heb ik gevonden wie jullie ideale match is in dit spel.

Let op! Deze algoritmes hebben weinig tot geen rekening gehouden met jouw seksuele voorkeur. Ook wel een beetje simpelweg omdat dat gewoon niet evenredig te verdelen viel. :) Het kan dus zijn dat je als hetero vrouw aan een andere heterovrouw gelinkt bent. Of dat je  als homo man aan een hetero man gelinkt bent. Elke combinatie is mogelijk!

Maar in het programma zelf is het altijd makkelijker doordat het altijd hetero koppels zijn en het dus al duidelijk is dat de vrouwen met een man moeten matchen en andersom.
Om jullie al op weg te helpen, heb ik jullie in twee groepen verdeeld. Jouw ideale match zit dus in de andere groep! Je hoeft je match niet binnen je eigen groep te gaan zoeken.

GROEP 1GROEP 2
FrankLapidusBjorrn
LanD*N
LucyFabiann
putyourHANSupNieky
SpacyColoursMollenvanger
Starlighttimvdons
Swiftywouterv


Doordat Titanic een dagje vroeger gedaan is, kunnen we een dagje eerder starten.
Morgen rond 12u 's middags probeer ik de eerste opdracht te posten. Het kan handig zijn als je dan online bent, maar ook weer niet perse, omdat het nog ergens van af hangt.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2019, 22:29:40 »
De opdracht van woensdag is iets wat jullie nu al moeten voorbereiden. Jullie gaan namelijk Snake Oil spelen. Snake Oil is een spel waarbij je een random item moet aanprijzen aan een bepaalde klant.

In Snake Oil heb je 6 kaartjes met een woord op. Eén van de kandidaten kiest op een ander kaartje wat voor klant hij/zij is. De andere spelers moeten dan uit hun 6 woorden, twee woorden zo samenvoegen dat het een passend product kan zijn voor die klant. Ze verzinnen er vervolgens een korte tekst bij waarom hun product het ideale product voor die klant is. De klant kiest vervolgens het product dat hij/zij het beste vindt passen of het grappigst vindt.

Bijvoorbeeld, in onderstaande afbeelding was de klant een Geek. De vijf overige spelers hebben elk een product samengesteld uit de woorden die ze ter beschikking hadden:

Speler 1 heeft bvb Lightning Fan gemaakt en legt uit dat het is wat elke Geek wil hebben, want Geeks zijn meestal wat zweterige types, dus een ventilator is dan sowieso al handig, maar deze ventilator is extra cool, want hij kan gewoon bliksems schieten! Ideaal om in een LARP te gebruiken! In plaats van "Lightning Lightning!" te moeten roepen als je in een bos loopt en je handen naar tegenstanders duwt alsof er schichten uit vliegen, kan je nu échte bliksemschichten schieten!
Speler 2 heeft een Future Tie in de aanbieding. Als je die das om doet, hoef je maar een datum in de toekomst in gedachten houden en aan je stropdas trekken en *FLOEP* je staat in de toekomst!

Elke speler verzint er dus een verhaaltje rond en de Geek kiest uiteindelijk welke hij het beste/leukste vindt.

Jullie moeten zo elk een product maken voor je mogelijke ideale match. Maar aangezien jullie niet weten wie dat is, moeten jullie voor elk van de 7 van de andere groep een product maken met de woorden die ik je via pm stuur.
Enkele regels:
- Je krijgt 15 woorden. Elk woord mag maar één keer gebruikt worden. Omdat je 2 woorden moet combineren om zo 7 verschillende producten voor 7 klanten te maken, zal je dus 14 van de woorden moeten gebruiken. Je houdt dus één woord over, die zit er gewoon in om je wat extra keuze te geven.
- Engelse woorden zijn makkelijker te combineren omdat sommige woorden zowel als zelfstandig naamwoord als bijvoeglijk naamwoord gebruikt kunnen worden. Jullie krijgen Nederlandstalige woorden. Om het iets makkelijker te maken ze aan elkaar te linken, mag je van de woorden ook een bijvoeglijk naamwoord maken door bvb van 'wereld' het woord 'werelds' te maken.
- Je mag aan niemand laten weten welke woorden je hebt en welke producten je gemaakt hebt.
- Je stuurt vóór dinsdag 20u een pm naar mij waarbij je de 7 producten mét bijhorend verhaaltje mee geeft en zegt voor welke klant het is. In bovenstaand voorbeeld zou je dus als één van de producten pm'en 'Dit is de Lightning Fan voor de Geek (met het verhaaltje erbij'


Jullie weten zelf nog niet welke klant jullie zijn. Dat stuur ik pas op woensdag door, wanneer ik de 7 producten die jullie mogelijke ideale match hebben gemaakt naar je doorstuur. Dan zeg ik dus 'Jij bent een Geek en deze producten hebben de andere spelers gemaakt.' Aan jou om vervolgens aan mij te laten weten welke je de leukste vond.

Als jullie woensdag zonder het te weten allebei elkaars product het beste/leukste vonden, mogen jullie meteen samen de Truth Booth in om te kijken of jullie een match zijn!
Bvb A vindt product 1 het beste. Dat blijkt van B te zijn. B aan de andere kant heeft product 4 gekozen als beste. Dat blijkt van A te zijn. Ze hebben dus zonder het te weten elkaar's product gekozen en zijn dus misschien wel een ideale match! Ze mogen de Truth Booth in om te kijken of dat daadwerkelijk zo is.

Ik ga jullie nu al de 15 woorden en de 7 klanten sturen.
Gelieve tegen dinsdagavond 20u naar mij te pm'en welke producten je gemaakt hebt, met bijhorend verhaaltje en voor welke klant.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2019, 23:01:44 »
Als het goed is zijn alle woorden en klanten naar iedereen verstuurd. Als je nog niets ontvangen hebt, laat het me weten (of als het in van die rare tekens aangekomen is  ::) )

Kijk ook even na of je 15 woorden en 7 klanten hebt gekregen, zoniet -> laat het me weten, want dan heb ik zelf fout geteld.

Zoals gezegd, jullie hebben tijd tot dinsdag 20u om het in te leveren, dus nog tijd genoeg, je hoeft niet te haasten.

En zoals ook gezegd, morgen rond 12u de opdracht van de dag! En tegen 's avonds moeten de eerste koppels gevormd worden voor de eerste Matching Ceremony.

Mocht er trouwens in de Truth Booth een koppel als ideale match eruit komen, dan speelt dat koppel niet meer mee in de opdrachten. Zij hoeven die namelijk niet meer te winnen om een kans in de Truth Booth te maken en zijn sowieso al safe.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2019, 23:04:40 »
Het kan dus zijn dat er geen of meerdere koppels naar de Truth Booth mogen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #5 Gepost op: 19-01-2019, 23:08:02 »
Bij Snake Oil wel. Dat is dan ook de laatste opdracht. Hopelijk voor jullie mogen er meerdere de Truth Booth in, voor wat duidelijkheid.

Als overigens tegen woensdag al koppels bekend geraakt zijn in de truth booth, dan zet ik bij de producten de naam van die kandidaten al bij, zodat je weet dat je die al niet moet kiezen (omdat die al hun ideale match gevonden hebben).

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #6 Gepost op: 20-01-2019, 02:18:50 »
Op het einde van de vijfde dag volgt de finale Matching Ceremony. Ieder juist gematcht koppel is safe en hoeft het spel niet te verlaten. Iedereen die niet juist gematcht is, loopt gevaar om weggestemd te worden. Er volgt namelijk nog een stemming waarin iedereen (zowel juist als fout gematchte spelers) mogen bepalen wie er mag blijven en wie het spel moet verlaten.

Deze keer zullen er toch echt twee mensen moeten vertrekken!
Maar wat nou als alle juiste koppels worden gevonden?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #7 Gepost op: 20-01-2019, 09:17:56 »
Oh ja, oeps vergeten bij te zetten!  ::schaam::

Als alle koppels gevonden zijn, krijgen jullie de keuze:
A - Niemand is nog safe, er volgt een stemronde waarbij je op één persoon mag stemmen, maar er vliegen er twee uit!
of
B - iedereen gaat weer door naar de volgende aflevering, maar in die aflevering zullen er vervolgens 4 moeten afvallen!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2019, 09:36:03 »
Even een vraagje: in de regels staat dat we onze inschrijfformulieren best niet kunnen delen. Bij dit spel is het natuurlijk wel handig, maar het is dan zeker niet echt de bedoeling?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2019, 09:52:34 »
Het is aan jullie om te beslissen of je dat risico durft te nemen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #10 Gepost op: 20-01-2019, 10:00:07 »
Ook nog een vraag via whatsapp gekregen:
Is het aangeven van de koppels na elke dag openbaar of weet je alleen wie je zelf koos die dag?

Het is openbaar. Meer nog, jullie moeten hier openlijk posten wie je kiest en de ene keer mag team groen kiezen, de andere keer team oranje. Wie al gekozen is, kan niet nog eens gekozen worden. Dus elke avond moeten er 7 unieke koppels gevormd worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #11 Gepost op: 20-01-2019, 12:09:45 »
Jullie eerste opdracht is lekker simpel. Een persoonlijkheidstest. Daarmee kunnen jullie elkaar weer wat beter leren kennen. En natuurlijk is het niet zomaar een persoonlijkheidstest, maar een heuse Which Guy From "Are You The One?" Would Be Your Perfect Match? test!


Doe de test en post hier je resultaat (met het tekstje erbij). Als jullie de perfecte match zijn voor dezelfde 'Are You The One?' guy, dan zijn jullie misschien ook wel een perfect match voor elkaar! Dus gebruik die informatie wijselijk.

Maar hoe kan je een date in de Truth Booth winnen? Wel degene die hieronder als eerste hetzelfde resultaat heeft als mij, is misschien wel mijn ideale match! Maar ik doe niet mee aan het spel... Dus als troost mag je dan iemand anders uitzoeken om in de Truth Booth te gaan. Let op: enkel degene die als eerste dezelfde match heeft als mij, mag de Truth Booth in!

Aan jou de keuze: vul je de test naar waarheid in om zo te zien wie nog hetzelfde resultaat heeft. Of probeer je te gokken wat ik zou antwoorden, om een kans op de Truth Booth te maken?

Jullie hebben tot 20u om de test in te vullen! Veel succes!


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #13 Gepost op: 20-01-2019, 12:12:38 »
Zo dan ;)
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2019, 12:12:45 »
Mag je hem niet meerdere keren doen? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2019, 12:13:54 »
Wel een lekkertje hoor deze ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2019, 12:15:00 »
You got: Tyler!

Tall, funny, handsome, and outgoing, Tyler is the perfect match for you! He's sporty and loves to make people happy, which he'd absolutely do for you.
Frankje Lapi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #17 Gepost op: 20-01-2019, 12:16:40 »
Mag je hem niet meerdere keren doen? ;D
Tja dat kan ik toch niet controleren natuurlijk. Maar je mag maar één resultaat posten.

En ik laat pas nadat iedereen hem gedaan heeft (of vanavond om 20u) weten wie hetzelfde had als mij.


https://www.buzzfeed.com/sarashumway/which-guy-from-are-you-the-one-might-actually-be-dll7?utm_source=dynamic&utm_campaign=bfsharecopy&utm_term=.tiDp7Rk7W&quiz_result=6960983_11842089#6960983
En ja, dat Copy Link knopje werkt niet op die site. Stom he.  ::)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #18 Gepost op: 20-01-2019, 12:18:33 »
Oh maar dan kan ik dus wel ook zeggen dat dit mijn Robbie resultaat was en mijn eigen resultaat Devin is ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 3] Are You The One?
« Reactie #19 Gepost op: 20-01-2019, 12:20:15 »
You got: Devin!
You're the life of the party, just like Devin! You love to have a good time and make people laugh, which is why you and Devin would be a perfect match.
🜃