Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 19021 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #100 Gepost op: 26-03-2019, 14:40:54 »
Ja maar als je zo telt... 678 dan niet meer, maar aan 34 had je ook weinig want daar waren ze al voorbij voordat de toren af kon komen, dan had alleen 5 uitgemaakt wellicht. Tja, een wat ondoorzichtige opdracht, gedoemd te mislukken, slim van Eva om dan een punt te maken van 'haar' toren en krediet ervan op te eisen..
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #101 Gepost op: 26-03-2019, 15:04:02 »
Ja maar als je zo telt... 678 dan niet meer, maar aan 34 had je ook weinig want daar waren ze al voorbij voordat de toren af kon komen, dan had alleen 5 uitgemaakt wellicht. Tja, een wat ondoorzichtige opdracht, gedoemd te mislukken, slim van Eva om dan een punt te maken van 'haar' toren en krediet ervan op te eisen..

Alleen riep Ingrid dat ze zeker al bij stap 5 waren, dus moesten ze torens 6 tot 8 gaan doen, alleen zes was ook al weg (dipsaus). Met zo'n opmerking speel je torens 1 t/m 5 in een keer weg. Wij hebben niet gezien dat de kandidaten wisten wat welke toren inhield. Alleen over acht werd geroepen kruiden, maar dat klopt volgens het overzicht van hulpmol ook niet. Kijk dat is pas mollen.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #102 Gepost op: 26-03-2019, 16:35:40 »
Maar ze was daar zelf steeds mee bezig, en zorgde ervoor dat de toren nooit afkwam. Zo'n Joeri, die is ook met zichzelf bezig, die luistert dan echt niet naar haar, waarom ook, toren 8 lijkt logischer te vervolmaken? Zo kon er achteraf wel goed mee pochen, van had nou gedaan wat ik zei, want toren 7 was belangrijk!

Ik zit nog niet in een tunnel dus nog in het stadium van allerleitjes te verzamelen, zoals o.a. het gedoe rond toren 7 en 8.
Elisabet en Eva werken afwisselend aan toren 7 en 8.  Op een gegeven moment schuift Elisabet door naar toren 7 en werkt Eva aan toren 8. Als Joeri zijn toren 6 afmaakt, ligt toren 7 volledig plat en werkt Elisabet aan toren 5.  Eva bouwt verder aan toren 8 tot ze met Liesbet vertrekt met nadruk op belang toren 7.  Joeri en Elisabet maken dan samen toren 8 af.
Later horen we Joeri de keuze voor 8 verklaren "8 stond al hoog"....

Trapt Joeri hier in een door slimme Eva uitgezette val?
1. logisch voor achtergebleven kandidaat om verder te bouwen aan reeds bestaande basis
2. Schuldig omdat hij haar advies over 7 negeert
3. Stap 8 was uiteindelijk niet zo onbelangrijk : nootjes, noedels....
4. Eva onverdacht

Een ander allerleitje : reactie van Eva in afl 1 bij de 1/1 met Gilles. ik zie haar bijna "echt?" zeggen. Was dit op de vraag "Wil jij de mol zijn?"
En iets dat misschien enkel in mijn fantasie bestaat :
Bij de briefing van Gilles lijk ik na zijn "het is zover" een zachte "ja" te horen....klinkt vrouwelijk.




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #103 Gepost op: 26-03-2019, 21:03:59 »
Als ik het goed zie zijn de bases van torens 7 en 8 op het moment dat Eva wegloopt met de tip om voor 7 te gaan even hoog. Het lijkt 6 te zijn die dan plat ligt.

Wat nog wel iets zou kunnen zijn is dat Eva bij toren 7 begint als verwijzing naar de 7e Mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #104 Gepost op: 26-03-2019, 21:06:51 »

Wat nog wel iets zou kunnen zijn is dat Eva bij toren 7 begint als verwijzing naar de 7e Mol.

Jaaaa  ::jaja::  ::ok::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #105 Gepost op: 26-03-2019, 21:56:47 »
Ik heb een dilemma.

Aan de ene kant heb je het op het oog vreemde gedrag van Eva bij de eliminatie en haar praatje bij Gilles plus het feit dat het de makers een goede gelegenheid biedt voor eindelijk wat meer alone time met de mol.

Aan de andere kant hebben de makers altijd gesteld een eerlijk spel te spelen waarbij de kandidaten altijd kans hebben t.o.v. de mol. In het geval dat Eva de mol is zou dit hier niet van toepassing zijn. De kandidaten hebben dan geen kans op het "voordeel in de volgende aflevering" gehad. Soort van 2e leugen eigenlijk ;D

Ik zou de makers graag blijven geloven en Eva dus eigenlijk moeten strepen.

Lastig, lastig  :-\\
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #106 Gepost op: 26-03-2019, 22:01:19 »
Ja het rode scherm van Eva (en het daarbij behorende voordeel) vind ik om die reden ook twijfelachtig in een molrol :-\\

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #107 Gepost op: 26-03-2019, 22:04:01 »
Ik heb een dilemma.

Aan de ene kant heb je het op het oog vreemde gedrag van Eva bij de eliminatie en haar praatje bij Gilles plus het feit dat het de makers een goede gelegenheid biedt voor eindelijk wat meer alone time met de mol.

Aan de andere kant hebben de makers altijd gesteld een eerlijk spel te spelen waarbij de kandidaten altijd kans hebben t.o.v. de mol. In het geval dat Eva de mol is zou dit hier niet van toepassing zijn. De kandidaten hebben dan geen kans op het "voordeel in de volgende aflevering" gehad. Soort van 2e leugen eigenlijk ;D

Ik zou de makers graag blijven geloven en Eva dus eigenlijk moeten strepen.

Lastig, lastig  :-\\

Ik verdenk Eva niet, maar de productie heeft iedereen toch nog altijd een eerlijke kans? Op basis van deze actie zou ik haar niet wegstrepen, ze heeft gewoon de test het snelst gemaakt niet? Als mol kan je dat ook gewoon doen.

Ik vind het alleen onwaarschijnlijk dat een mol zo in the picture wil staan. Nu wordt ze het meest verdacht, maar mijn vermoeden is dat zij weinig invloed zal hebben op het te verdienen geld in de volgende opdracht. Dan zet je jezelf in de picture, maar tegelijkertijd ook buitenspel. Dus het snelst de test maken, vind ik eerder onmols, maar niet oneerlijk van de productie.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #108 Gepost op: 27-03-2019, 00:03:50 »
De mol maakt als hij wil de test in 10 seconden. Zeg maar gewoon 100% van de gevallen het snelst, als het moet. Dus is het inderdaad gescript als Eva de mol is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #109 Gepost op: 27-03-2019, 06:16:43 »
Als dat wel zo is, zou ik het niet perse heel erg vinden, maar ik denk inderdaad wel dat de kans kleiner is dat ze dat doen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #110 Gepost op: 27-03-2019, 08:04:16 »
Ergens is de keuze voor kandidaat of mol hier sowieso gescript...productie wil hier óf een kandidaat óf de mol hebben zitten. Ze kiezen gewoon

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #111 Gepost op: 27-03-2019, 08:43:27 »
Ergens is de keuze voor kandidaat of mol hier sowieso gescript...productie wil hier óf een kandidaat óf de mol hebben zitten. Ze kiezen gewoon

De vraag is of de kandidaten een eerlijke kans op het voordeel hadden of stond de uitkomst al vast? In het eerste geval zou altijd een kandidaat winnen en kun je Eva afstrepen. Toch acht ik het niet helemaal onwaarschijnlijk dat de makers dit voor de mol bedacht hebben (wat ik op zich best kan begrijpen maar wel de minst gewenste optie zou vinden).

Voor mij een flinke min voor Eva maar een streep durf ik nog niet.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #112 Gepost op: 27-03-2019, 08:54:22 »
@theoreticus - eens voor wb eerlijk voordeel of niet. Als er eigenlijk geen voordeel te winnen was is er hier “gejokt” door Gilles dat het zin had de test t snelst te maken.

Streep door Eva zou ik op basis van dit gegeven (nog) niet durven, want het is een niveau van jokken waar denk ik mee geleefd kan worden door de meesten...

Zelf zie ik het liefst een kandidaat in de rol die Eva nu heeft, dat sowieso

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #113 Gepost op: 27-03-2019, 09:23:06 »
Als je als kandidaat verteld wordt dat je een voordeel kan halen door de test het snelst te maken ga ik er vanuit dat dit klopt en dat dus daadwerkelijk deze kandidaat er uit gepikt wordt. Gilles zou toch maar 1 keer liegen?

Eva streep ik dan ook volledig door nu.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #114 Gepost op: 27-03-2019, 09:34:35 »
Als ik het goed zie zijn de bases van torens 7 en 8 op het moment dat Eva wegloopt met de tip om voor 7 te gaan even hoog. Het lijkt 6 te zijn die dan plat ligt.

Je hebt gelijk, ik was misleid door shot tijdens voice over Gilles met toren 7 plat. Geknoei met volgorde in montage of heeft Joeri/Elisabet toren 7 al dan niet met opzet platgelegd? Eva dan idd niet gemold.



Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #115 Gepost op: 27-03-2019, 09:35:23 »
Als je als kandidaat verteld wordt dat je een voordeel kan halen door de test het snelst te maken ga ik er vanuit dat dit klopt en dat dus daadwerkelijk deze kandidaat er uit gepikt wordt. Gilles zou toch maar 1 keer liegen?

Eva streep ik dan ook volledig door nu.

Eigenlijk wel he? Want de kans is groot dat een of meerdere kandidaten de test extra snel gaan maken met een verhoogd risico op afvallen. Het zou wel heel wreed zijn van de makers om ze een niet bestaande wortel voor te houden waarmee de kandidaten zichzelf alleen maar in de vingers kunnen snijden.

@Heinz
@Lo

Hoe denken jullie hierover?

« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 09:38:59 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #116 Gepost op: 27-03-2019, 09:43:06 »
Ergens is de keuze voor kandidaat of mol hier sowieso gescript...productie wil hier óf een kandidaat óf de mol hebben zitten. Ze kiezen gewoon

De snelste testmaker zal gewoon wel gekozen zijn, want door het snel te maken neem je een enorm risico. Als ze dan gewoon random iemand kiezen, dan is het spelbedref. Dat de mol de test als snelst heeft gemaakt, is ook perfect mogelijk. Hij kan ook gewoon kiezen of hij in de situatie wilt komen of niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #117 Gepost op: 27-03-2019, 09:45:16 »
Eigenlijk wel he? Want de kans is groot dat een of meerdere kandidaten de test extra snel gaan maken met een verhoogd risico op afvallen. Het zou wel heel wreed zijn van de makers om ze een niet bestaande wortel voor te houden waarmee de kandidaten zichzelf alleen maar in de vingers kunnen snijden.

@Heinz
@Lo

Hoe denken jullie hierover?

Ik vind dat een heel goed punt. Slim opgemerkt! Om nou Eva helemaal te schrappen gaat me te ver maar het maakt het wel wat onwaarschijnlijker dat ze de Mol is.

(Ook het feit dat ze zo enorm in de spotlights komt te staan en dat haar acteerprestaties op de proef worden gesteld maken het voor mij onwaarschijnlijker dat ze de Mol is. Maar aan de andere kant zou het ook wel heel stoer zijn als ze dit risico wel hebben durven nemen.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #118 Gepost op: 27-03-2019, 10:41:08 »
Op een of andere manier is ze te veel in de spotlight gezet waardoor ze het meest verdacht wordt. Daarom is ze de mol niet voor mij.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #119 Gepost op: 27-03-2019, 11:03:29 »
Bedankt voor de meningen ::ok::

Ondanks dat het inderdaad een gedurfde zet zou zijn, zet ik toch een voorzichtige streep door Eva vanwege het groot nadelig effect voor de kandidaten indien het slechts een toneelstukje betrof. Daarbij zou Gilles dan 2 keer gelogen hebben want de kandidaten hadden in dat geval geen schijn van kans op het voordeel.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.