Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 8587 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[Theorie] Follow the Money
« Gepost op: 10-03-2019, 22:47:49 »
Nadat deze theorie zijn succes in WIDM 2019 bewezen heeft, kunnen we hem ook in De Mol 7 toepassen.

In dit topic kan iedereen zijn eigen berekeningen plaatsen en kan er gediscussieerd worden over het toekennen van bedragen aan kandidaten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2019, 22:53:21 »
Om te beginnen alvast mijn eerste dummy overzicht  ::rofl:: :



Opdracht 1.1

De helft van het verdiende bedrag gaat naar de jongleur en de springer.

Als de jongleur de bal liet vallen voor de €500 dan heeft die het verschil "gemist". Als de gekozen kandidaat niet sprong heeft die het bedrag dat de jongleur bij elkaar gooide "gemist". Deze gemiste bedragen worden maal 2 gedaan omdat ze niet verdiend konden worden bij het goed raden van de zin.

De extra €1000 wordt onder de 3 springers verdeeld.

En natuurlijk ga ik 2 totalen maken: Eentje met deze opdracht (Gewoon om op het einde beter te kunnen rekenen wat er in totaal verdiend kon worden) en eentje zonder (waar ik me uiteindelijk op zal baseren).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2019, 23:02:22 »
Chapeau dat je de moeite erin steekt maar na afgelopen WIDM seizoen heeft FTM echt voor mij afgedaan als criterium. En dat is geleidelijk gegaan. Steeds vaker zie je dat de mol gewoon als kandidaat bezig gaat en geld in de pot brengt.

Dus dapper dat je voor De Mol er ook een topic voor opent ::ok:: Maar ik ben geneigd meer op gedrag/voorkennis te gaan letten dan of iemand geld ophaalt of veel laat liggen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2019, 23:04:21 »
Chapeau dat je de moeite erin steekt maar na afgelopen WIDM seizoen heeft FTM echt voor mij afgedaan als criterium. En dat is geleidelijk gegaan. Steeds vaker zie je dat de mol gewoon als kandidaat bezig gaat en geld in de pot brengt.

Dus dapper dat je voor De Mol er ook een topic voor opent ::ok:: Maar ik ben geneigd meer op gedrag/voorkennis te gaan letten dan of iemand geld ophaalt of veel laat liggen.

Je hebt zeker een valabel punt hoor. Al was het vorig jaar in De Mol 6 ook gewoon de kandidaat die het minste geld binnen bracht die de Mol was.

Dat het in Nederland met 9 nepmollen niet meer gaat, hoeft voor mij niet te betekenen dat ik het in Vlaanderen moet opgeven. ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2019, 23:05:14 »
Succes .... ik ben benieuwd...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2019, 23:07:56 »
Chapeau dat je de moeite erin steekt maar na afgelopen WIDM seizoen heeft FTM echt voor mij afgedaan als criterium. En dat is geleidelijk gegaan. Steeds vaker zie je dat de mol gewoon als kandidaat bezig gaat en geld in de pot brengt.

Dus dapper dat je voor De Mol er ook een topic voor opent ::ok:: Maar ik ben geneigd meer op gedrag/voorkennis te gaan letten dan of iemand geld ophaalt of veel laat liggen.

Maar het zegt toch altijd wel iets? Want het blijft een taak van de mol om de pot zo laag mogelijk te houden. Het zou jammer zijn als we dit nu niet meer gaan onderzoeken.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2019, 23:10:03 »
Ik juich zo'n topic zeker toe,

maar deze opdracht zou ik nog niet meetellen, aangezien iedereen hetzelfde doel had
klaar voor de strijd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2019, 23:10:28 »
Maar het zegt toch altijd wel iets? Want het blijft een taak van de mol om de pot zo laag mogelijk te houden. Het zou jammer zijn als we dit nu niet meer gaan onderzoeken.

Onderzoeken kan altijd. Maar voor mij is het geen leidend criterium meer. Gezien De Mol in die zin puurder gespeeld wordt (je ontkomt niet echt aan een vergelijking) kan het wel beter zijn waarde behouden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2019, 23:10:51 »
Ik juich zo'n topic zeker toe,

maar deze opdracht zou ik nog niet meetellen, aangezien iedereen hetzelfde doel had

En natuurlijk ga ik 2 totalen maken: Eentje met deze opdracht (Gewoon om op het einde beter te kunnen rekenen wat er in totaal verdiend kon worden) en eentje zonder (waar ik me uiteindelijk op zal baseren).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2019, 23:15:12 »
 ::ok::

Overgelezen, sorry hulpmol
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2019, 23:20:28 »
::ok::

Overgelezen, sorry hulpmol

Geen probleem hoor. ::rofl::

Ik ben niet gek natuurlijk. Deze eerste opdracht geeft niets weg over de Mol. Maar ik wil hem er voor de vorm wel inzetten.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2019, 23:26:07 »
Je hebt zeker een valabel punt hoor. Al was het vorig jaar in De Mol 6 ook gewoon de kandidaat die het minste geld binnen bracht die de Mol was.

Dat het in Nederland met 9 nepmollen niet meer gaat, hoeft voor mij niet te betekenen dat ik het in Vlaanderen moet opgeven. ;)

Juist! Heel goed, Hulpmol.


Ik vind de Vlaamse Mol nu al zoveel leuker en spannender... ik maak er maar kleine letters van, want misschien mag dat na aflevering 1 nog niet gezegd worden   ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2019, 23:38:30 »

Dat het in Nederland met 9 nepmollen niet meer gaat, hoeft voor mij niet te betekenen dat ik het in Vlaanderen moet opgeven. ;)

Het is zo veel leuker met echte kandidaten die het niet doen voor de 5 minuten fame maar gewoon wel meedoen om (de pot) te winnen. Ik heb goede hoop dat de mol hier niet degene die het meeste inbrengt gaat zijn!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2019, 11:13:48 »
Voor mij staat buiten kijf dat Follow the Money een van de belangrijkste hulpmiddelen is om te speuren naar de mol, zo niet het nummer 1 criterium. Dus heel fijn dat Hulpmol deze weer gaat bijhouden. Er zijn altijd mitsen en maren, dat hebben we gezien bij WIDM19. Maar in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, dus de validiteit van Follow the Money specifiek voor De Mol 2019 zullen we gedurende de afleveringen vanzelf tegenkomen.

Edit: het is wel zo dat er met deze opdracht € 10.000 kon worden verdiend, dus eigenlijk is het gemiste bedrag € 8.000, niet € 3.000. Je zou kunnen zeggen dat alle gemist bedragen voor het springen en jongleren dubbel gaan. 300 niet verdienen is potentieel 600 gemist.
Maar goed, de details zijn niet super belangrijk, aangezien deze opdracht toch al weinig zegt over de mol :)
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 11:17:02 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2019, 12:04:13 »
Edit: het is wel zo dat er met deze opdracht € 10.000 kon worden verdiend, dus eigenlijk is het gemiste bedrag € 8.000, niet € 3.000. Je zou kunnen zeggen dat alle gemist bedragen voor het springen en jongleren dubbel gaan. 300 niet verdienen is potentieel 600 gemist.
Maar goed, de details zijn niet super belangrijk, aangezien deze opdracht toch al weinig zegt over de mol :)
Toch maar 5000? Je kon 500 Euro bij elkaar jongleren, 5 konden er springen, en dat bedrag kon verdubbeld worden. Dus 5000 Euro!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2019, 13:26:08 »
Euh, ik denk dat je helemaal gelijk hebt LdHmolletje ::schaam::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #16 Gepost op: 13-03-2019, 17:25:39 »
Ik plaats mijn follow the money schema ook even.
Plusgeld en mingeld zijn allemaal gelijk verdeeld omdat er nog geen mol was.
Heb je vragen en/of bedenkingen? Laat ze gerust achter!

(PS: ik ben meer actief op wieisdemol.be, dus het kan misschien even duren voor je antwoord krijgt)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #17 Gepost op: 13-03-2019, 18:09:25 »
Nadat deze theorie zijn succes in WIDM 2019 bewezen heeft, kunnen we hem ook in De Mol 7 toepassen.
Helemaal akkoord  ::ok:: ::ok::

Ik begrijp alleen niet waarom jij dat roept, jij zat immers steeds op Sarah danwel Niels op basis van deze theorie ::)

Maar heel mooi dat je bij je senses gekomen bent, het was inderdaad makkelijk uit de FTM te halen dat Merel het was  ;D ::trots:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #18 Gepost op: 13-03-2019, 19:30:33 »
Helemaal akkoord  ::ok:: ::ok::

Ik begrijp alleen niet waarom jij dat roept, jij zat immers steeds op Sarah danwel Niels op basis van deze theorie ::)

Maar heel mooi dat je bij je senses gekomen bent, het was inderdaad makkelijk uit de FTM te halen dat Merel het was  ;D ::trots:: ::bravo::

Ai, Lo. Het sarcasme is je ontgaan. ;D Zo jammer. ::ohno::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2019, 09:24:16 »
Helemaal akkoord  ::ok:: ::ok::

Ik begrijp alleen niet waarom jij dat roept, jij zat immers steeds op Sarah danwel Niels op basis van deze theorie ::)

Maar heel mooi dat je bij je senses gekomen bent, het was inderdaad makkelijk uit de FTM te halen dat Merel het was  ;D ::trots:: ::bravo::

LoL