Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst  (gelezen 10016 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #40 Gepost op: 22-04-2019, 20:11:12 »
Tijdens het paintballen  ::tandpastasmiley::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2019, 20:30:53 »
Het moest natuurlijk wel op tijd droog zijn
Acryl is zo droog.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #42 Gepost op: 22-04-2019, 20:53:01 »
Het moest natuurlijk wel op tijd droog zijn

Voor de paintball-opdracht was er wel genoeg tijd denk ik, aangezien Bas na het diner apart werd gezet van de groep.  ::vergroot::
Misschien is voor het schilderij dezelfde verf gebruikt als bij de paintball?  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #43 Gepost op: 22-04-2019, 22:51:37 »
Citaat van: Reflektor
Tevens denk ik niet dat Bas het schilderij gemaakt heeft (mocht hij de mol zijn) tussen het diner en die paintball-opdracht, er was namelijk geen zekerheid dat Bas die diner-opdracht ging winnen en dat hij dus het schilderij kon maken.
Maar deze opdracht lag Bas op het lijf geschreven en het is best mogelijk dat hij zich zo goed mogelijk gedragen heeft. Die paintball-opdracht is de ideale gelegenheid om het schilderij te maken en hem uitgebreid over de volgende opdrachten te briefen. Bas probeerde ook te mollen o.a. door het opzichtig liegen over de vrijstelling maar dat is niet gelukt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #44 Gepost op: 22-04-2019, 23:24:29 »
Het viel mij op in een split-second dat op het moment dat Gilles naast de doeken staat en zegt dat een ervan van de mol is, Elisabet meteen naar het rechterschilderij kijkt...   ...ach, dat zal wel niets betekenen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #45 Gepost op: 22-04-2019, 23:31:28 »
Nogmaals dit soort schilderijen is zo gemaakt . Ik vermoed dat we in de laatste aflevering dit schilderij nog terug gaan zien. Ik zou er zelfs niet van staan te kijken als er iets in verwerkt zit.

En ik vind de discussie gewoon niet te vatten, als je al over kracht en dynamiek spreekt, dan moet je toch beseffen dat dat niet de zaken zijn waar een kunstenaar zich op beroept doorgaans. Voor een kunstenaar zit de kracht vh werk niet in de kracht van een penseelstreek maar in de boodschap, de compositie en t gebruik van kleur, materiaal en ruimte. 

Bas duwt wel steeds in de richting van t verkeerde werk, maar de rest geeft weinig tegengas.

Opvallend . De laatste zin van Gilles, het werk vd mol met een blik op de shredder resten. Dat was bas zijn werk. Moeten we t zo letterlijk nemen?.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #46 Gepost op: 23-04-2019, 05:00:04 »
Opvallend . De laatste zin van Gilles, het werk vd mol met een blik op de shredder resten. Dat was bas zijn werk. Moeten we t zo letterlijk nemen?.
Ik vind dit ook een opvallend moment. Maar ik kijk inmiddels met een tunnel-bril, dus mij kun je bij dit soort dingen niet vertrouwen.

Gilles zegt (het lijkt mij met plezier in zijn ogen): "Bas: vernietig maar".

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #47 Gepost op: 23-04-2019, 08:35:06 »
'Emotie' is inderdaad geen verhaal bij kunst waar je vandaag mee moet komen. In elk geval niet als het gaat over de manier van kwasten. Als ie nu had gezegd: "Het verbeeldt de draaikolk van het leven, de wirwar van keuzes die elke dag gemaakt moeten worden, ga je links of rechtsom, naar boven of naar beneden? Daar wilde de kunstenaar aandacht voor in dit schilderij." Dan kan het in een galerie.

Kan iemand misschien een plaatje van het schilderij in dit topic zetten? Ik ben daar niet goed in.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 08:37:41 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #48 Gepost op: 23-04-2019, 09:41:33 »
Kan iemand misschien een plaatje van het schilderij in dit topic zetten? Ik ben daar niet goed in.
Dit zijn de beelden die Heinz in het verborgen hints topic plaatste. Betere zijn er volgens mij ook niet beschikbaar. Op veel andere beelden is het werk door het glas niet goed in detail te zien.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #49 Gepost op: 23-04-2019, 10:51:52 »
Bij Cafe de Mol is het schilderij goed in zijn geheel te zien, van een afstand. Dan zou je kunnen zien: M
dubbele punt B
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 10:57:25 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #50 Gepost op: 23-04-2019, 11:00:12 »
Hier de beelden samengevoegd.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 11:02:55 door Mollem »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #51 Gepost op: 23-04-2019, 13:41:46 »
Links van het midden boven aan lijkt een zwart geschreven tekst te staan. Natuurlijk onleesbaar behalve een M op 24:17. Elisabet Haesevoets, Joeri Loos, Bas Moeyaert, Axel Pailler.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 13:53:45 door foxhunter »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #52 Gepost op: 23-04-2019, 14:37:02 »
Bij Cafe de Mol is het schilderij goed in zijn geheel te zien, van een afstand. Dan zou je kunnen zien: M
dubbele punt B

Ik zie meer een b in die dubbele punt. De draai van het onderste rondje is vrij duidelijk

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #53 Gepost op: 23-04-2019, 15:57:15 »
Axel wederom heel mols. Continu subtiel polsen of hij er een keuze kan doordrukken. Elisabeth vind ik het meest zenuwachtig over komen als het over het schilderij van de mol gaat.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #54 Gepost op: 23-04-2019, 17:42:44 »
Met een beetje kwaaie wil en op zijn kop, maar goed dan zeg je eigenlijk al dat waar eerst een M stond nu een "i s" op zijn kop staat.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 17:44:27 door foxhunter »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #55 Gepost op: 23-04-2019, 17:52:08 »
Maar deze opdracht lag Bas op het lijf geschreven en het is best mogelijk dat hij zich zo goed mogelijk gedragen heeft. Die paintball-opdracht is de ideale gelegenheid om het schilderij te maken en hem uitgebreid over de volgende opdrachten te briefen. Bas probeerde ook te mollen o.a. door het opzichtig liegen over de vrijstelling maar dat is niet gelukt.
Dat liegen moet je sowieso doen, als kandidaat of als mol, want als je zegt dat er een vrijstelling voor je ligt gaan de andere kandidaten natuurlijk niet mee. Ik vermoed dat er sowieso niet langer dan 1 dag tussen het maken van het schilderij en de opdracht zelf zat, anders moeten de makers zo'n schilderij meerdere dagen meenemen en verborgen houden, onnodige moeite. Ik schrijf Bas verder nog niet af hoor.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #56 Gepost op: 23-04-2019, 19:31:30 »
Dat had toch niet gekund als ze het goede schilderij hadden gekozen? Dan was het wel heel raar geweest als Bas ineens een perfecte vraag over tattoos had kunnen stellen.

Hij zorgt er toch ook voor dat zijn vraag fout is (Ik zal dat vanavond voor de zekerheid nog terugkijken).  En hij laat toe dat Elisabet de andere vraag kaapt.

Ik denk echt dat Bas weet dat hij een andere vraag stelt. Dat kán haast niet anders want de mevrouw antwoord met een nummer. Het is dus niet een random vraag.

Elk woord kan de klemtoon anders hebben waardoor er een andere betekenis aan hangt. De vraag over de tattoos moet dus lijken op de vraag die hij moest stellen. Jammer dat ik niemand ken die Vietnamees spreekt  ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #57 Gepost op: 23-04-2019, 19:39:18 »
Echt goed stelt Bas die tattoovraag trouwens niet. Eerst zegt ie vertaald "baart kaak" een paar keer, Elisabet neemt het vergeefs over. Het is dat juffrouw Hien dan maar te hulp schiet en vraagt bedoelt u "heeft u een tattoo?". ;D

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #58 Gepost op: 23-04-2019, 19:40:28 »
Ik ga vanavond nog een keer kijken  ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1 - Vietnamees geen kunst
« Reactie #59 Gepost op: 23-04-2019, 21:23:16 »
Echt goed stelt Bas die tattoovraag trouwens niet. Eerst zegt ie vertaald "baart kaak" een paar keer, Elisabet neemt het vergeefs over. Het is dat juffrouw Hien dan maar te hulp schiet en vraagt bedoelt u "heeft u een tattoo?". ;D

Ja, t kwam niet over alsof hij de zin goed zei nee...maar kennelijk goed genoeg voor haar om er iets van te kunnen maken?

Vandaag nogmaals gekeken: De hele proef was vrij onmogelijk doordat ze echt geen Vietnamees konden - het is maar van weinig belang of ze de juiste schilderijen pakken. De €1000 voor het Molschilderij is het meest actief bij te mollen.