Auteur Topic: feedback topic  (gelezen 6334 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: feedback topic
« Reactie #20 Gepost op: 17-05-2019, 10:09:19 »
Als ik dan toch een tip mag geven: dit jaar konden we bepaalde kandidaten al (bijna) uitsluiten door hun erg ongunstige molpositie. Denk aan Kaat en Joeri bij de Dikke Bertha-opdracht. Als de groep gesplitst wordt zou het fijn zijn als beide opdrachten evenveel molpotentieel hebben.

Och, er is overal wel te mollen. Ze hadden op die positie ook slechte (moeilijke of makkelijke) quizvragen kunnen bedenken. En Elisabet zat ook niet altijd op de beste molpositie. En de Mol heeft ook wel eens een opdrachtje vrij.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: feedback topic
« Reactie #21 Gepost op: 17-05-2019, 10:23:25 »
Och, er is overal wel te mollen. Ze hadden op die positie ook slechte (moeilijke of makkelijke) quizvragen kunnen bedenken. En Elisabet zat ook niet altijd op de beste molpositie. En de Mol heeft ook wel eens een opdrachtje vrij.

Vorig jaar schreven mensen Pieter toch ook af vanwege de worstelopdracht. Dat was helemaal een slechte molpositie waar mollen vrijwel onmogelijk was.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #22 Gepost op: 17-05-2019, 12:17:37 »
Met de terugblik vielen de laatste puzzelstukjes waar ik nog mee zat voor 99% op zijn plaats. Dus vooral: ga zo door! ::bravo::
Met de montage ben ik al helemaal in mijn sas. Zie ook de manier waarop die rondom Bas, niet eens de Mol, is opgetuigd. Je hoeft een kandidaat blijkbaar niet perse verdacht te maken door alles wat hij doet uit te vergroten, maar het kan ook door verdachte zaken (lang doen over een tunnel, teruglopen bij de muur) juist weg te laten, en hopen dat dat wordt ontdekt. En er als toetje nog even een cameraman tegenaan te gooien (hij was even met een schutter in beeld bij de terugblik). Dat vind ik nog eens creatief omgaan met de mogelijkheden. Geweldig montagewerk! ::respect::
Als ik dan toch een minpuntje moet noemen: de verdenkingen. Dat die niet worden getoond, is niet waar. Ze leidden dit seizoen in de laatste afleveringen alleen een totaal andere richting uit, weg van de Mol. Dus een iets evenwichtiger beeld (of anders gewoon wel helemaal weglaten) had Elisabet denk ik best kunnen hebben. Zeker als onvoorbereide Mol (waardoor acties mij ook niet altijd aanknopingspunten gaven), die dan ook nog eens zo goed acteert.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #23 Gepost op: 18-05-2019, 19:26:55 »
Och, er is overal wel te mollen. Ze hadden op die positie ook slechte (moeilijke of makkelijke) quizvragen kunnen bedenken. En Elisabet zat ook niet altijd op de beste molpositie. En de Mol heeft ook wel eens een opdrachtje vrij.

Niet altijd de beste molpositie of zelfs een opdracht pauze is inderdaad heus niet zo erg. Wat er in aflevering 7 gebeurde was gewoon te veel. Joeri en Kaat waren gedegradeerd tot assistenten.

De 4 schilderijkeuzes samen goed voor 4000 en bij de quiz het geld wel of niet scoren. Dat staat voor mij in geen enkele verhouding tot het verzinnen van vragen als enige opdracht. En mocht je daar willen mollen dan zit er ook nog iemand boven op je lip. En wees eerlijk, natúúrlijk gaat de mol kijken naar zijn eigen kunstwerk ::jaja::

Superleuke aflevering daar niet van, maar het was wel overduidelijk waar de mol zich moest bevinden. Die neemt misschien een opdracht maar geen hele aflevering pauze.

Ik vond de Vovinam vechters en in mindere mate de kleermakers, ook op het randje van onevenredige invloed op de pot.

Gelukkig maar dat er nog wat blijft te verbeteren, straks hebben de makers geen uitdaging meer ;D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: feedback topic
« Reactie #24 Gepost op: 18-05-2019, 19:53:24 »
Ik vond de Vovinam vechters en in mindere mate de kleermakers, ook op het randje van onevenredige invloed op de pot.

Bij de kleermakers zat Elisabet echter wel in de groep waar weinig invloed was.

Joeri en Axel konden zelf geld verdienen met de varkens en daarnaast bij de modeshow konden zij de keuze maken in de goede/verkeerde outfit.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #25 Gepost op: 18-05-2019, 20:13:33 »
Bij de kleermakers zat Elisabet echter wel in de groep waar weinig invloed was.

Joeri en Axel konden zelf geld verdienen met de varkens en daarnaast bij de modeshow konden zij de keuze maken in de goede/verkeerde outfit.

Precies. Axel en Joeri hebben 2 opdrachten bijna alles in handen. Bas en Elisabet maken alleen een jurk. Het feit dat de mol een keertje in de andere groep zit, maakt nog niet dat ik het principe van onevenredige invloed leuk vind ;)

Een slechte positie, prima. Een opdracht pauze, dik verdiend. Het gaat mij niet eens zozeer om de mol. Als een groep meer dan 1 opdracht, en zoals bij Joeri en Kaat een hele aflevering, vrijwel geen invloed kan hebben dan zeg ik: dat kan in mijn ogen beter.

Het is het feedback topic he? :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: feedback topic
« Reactie #26 Gepost op: 20-05-2019, 14:51:50 »
Het is het feedback topic he? :D

Ik vind de feedback ook echt goed en vindt de opdrachten ook soms onevenredig. Maar jij gaf aan dat je daardoor mensen kon afstrepen en dat vond ik zelf dan weer niet het geval :P

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #27 Gepost op: 20-05-2019, 15:25:41 »
Ik vind de feedback ook echt goed en vindt de opdrachten ook soms onevenredig. Maar jij gaf aan dat je daardoor mensen kon afstrepen en dat vond ik zelf dan weer niet het geval :P

Daar heb je helemaal gelijk in. Bedankt dat je mij scherp houdt ::ok::  Een opdracht, hebben we ook vorig jaar kunnen zien, hoeft nog geen streper te zijn.

De verdeling in aflevering 7 vond ik dit jaar echter dusdanig uit balans, dat ik geen moment twijfelde om Kaat, die ik toen nog verdacht, direct te strepen na de uitleg. Dus voor mij was het daar wel degelijk van toepassing.

We zijn het in ieder geval eens, de verdeling van invloed kan soms nog beter ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: feedback topic
« Reactie #28 Gepost op: 20-05-2019, 17:18:13 »
Precies. Soms is de verdeling te scheef en kan je de mol wegstrepen door te kijken:

- waar wil iemand graag staan? (elisabet --> boot, bang voor water/touwtjes in handen)
- waar zet je iemand logischerwijs neer? (elisabet --> stad, kan ze niks aan doen)
- waar kan je het minst geld verdienen? (kaat/joeri --> schoolplein)

Dat mag soms net wat beter inderdaad.