Auteur Topic: Tour de France pool 2019  (gelezen 56450 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #20 Gepost op: 3-07-2019, 11:35:09 »
Dit was wel een lastige keuze. Mijn eerste team was 38 miljoen over budget... Maar voorlopig heb ik mijn team gereed. Morgen en overmorgen nog maar eens kijken of ik hem ook zo hou.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #21 Gepost op: 3-07-2019, 11:40:41 »
Ik ga hem ook nog aanpassen verwacht ik. Even kijken hoe of wat  ::hypocriet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #22 Gepost op: 3-07-2019, 13:15:57 »
Zucht ik heb nu al 15 keer van kopman gewisseld (1 laat ik staan, de ander is al tig keer gewisseld), met als gevolg dat ik of wat extra geld over heb, maar ik niet weet wat ik ermee moet behalve de reservebank versterken. En in het andere geval precies 230 miljoen uitgeef heel wat puntenpakkers heb voor de diverse klassementen, maar pruthelpers en een prut reservebank. Ik ga waarschijnlijk vrijdagavond laat pas de knoop doorhakken... :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #23 Gepost op: 3-07-2019, 13:33:04 »
Ik vind de categorie beschermde renners geloof ik stom. Heb inderdaad ook weleens van kopman gewisseld, maar ik kon daarmee niks leukers kopen bij de beschermde renners :(

Bij de helpers dan weer wel, maar dat was dan weer te duur  ::)
You'll never walk alone

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #24 Gepost op: 3-07-2019, 13:42:14 »
[]
Bij de helpers dan weer wel, maar dat was dan weer te duur  ::)

Er zitten inderdaad wel renners bij helpers die ik graag bij beschermde renners gezien zou hebben  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #25 Gepost op: 3-07-2019, 13:51:30 »
Ja, die had ik al als feedbackpuntje voor volgend jaar opgeschreven.
Meer helpers doorzetten naar beschermde renners. Die mag je per slot van rekening ook het meeste kiezen.

Aan de andere kant, als je persé een dure helper wilt kun je toch lekker bezuinigen op je beschermde renners. Dat heb ik in een van mijn varianten ook gedaan  :P

You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #26 Gepost op: 3-07-2019, 19:00:18 »
Zo, met dit team ben ik meer tevreden. Met een beetje geluk heb ik voor alle klassementen wel iemand in het team, al is het natuurlijk de vraag of men daadwerkelijk ook voor een of andere trui zal gaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #27 Gepost op: 4-07-2019, 19:08:33 »
Waar zijn eigenlijk de overzichten van 2017 en 2018? Als ik die van 2016 pak en het jaartal in de URL verander, krijg ik een foutmelding.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #28 Gepost op: 4-07-2019, 20:46:21 »
Alvast een huishoudelijke mededeling: als de deadline is verlopen zaterdagochtend, moeten de teams handmatig klaargezet worden dmv het verwijderen van de niet deelnemende renners. Dat is een tijdrovend klusje, maar bovendien ben ik zaterdag overdag weg en pas einde middag (gok ik) ga ik hier aan beginnen. Het kan dus even duren voordat de teams zichtbaar zijn. Uitslagen kunnen ook voor die tijd niet ingevoerd worden.

Wees vrij natuurlijk om na de deadline hier in dit topic je team bekend te maken. ;)

Edit: toch nog wat gewisseld en ben met deze variant best tevreden, hier ga ik het mee doen. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 4-07-2019, 21:03:32 door Daisy »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #29 Gepost op: 4-07-2019, 23:41:28 »
Ik heb ook het eerste rondkijken en klussen gedaan.

Oh, kijk, ik zit slechts 18 miljoen boven het budget. ::)



Natuurlijk is fors boven budget beginnen standaard - maar kan me niet herinneren dat ik meestal zo'n groot verschil had :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #30 Gepost op: 4-07-2019, 23:49:20 »
Ik ben zo ontzettend vaak gewisseld, ik weet het niet meer :P heb nu zelfs nog 1 miljoen over  :o

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #31 Gepost op: 5-07-2019, 00:46:55 »
Geachte spelleiding,

Even een vraag n.a.v. een ergernis van mij over de vorige pool:

Is het verplicht om ALLE plekken in te vullen?
Vorig jaar waren er namelijk deelnemers die een hoge positie bereikten omdat ze hun reservebank niet of nauwelijks hadden gevuld... Als ik had geweten dat dat mocht had ik het ook anders aangepakt...

Voor de rest zit ik bij mijn 1e poging maar een paar miljoen boven het budget... valt mee  ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #32 Gepost op: 5-07-2019, 01:08:27 »
Vorig jaar waren er namelijk deelnemers die een hoge positie bereikten omdat ze hun reservebank niet of nauwelijks hadden gevuld... Als ik had geweten dat dat mocht had ik het ook anders aangepakt...

Dat klopt niet, iedereen moet altijd alle renners invullen en kan dus niet besparen op het budget door plekken leeg te laten.


Wat wel kan is (al dan niet bewust) renners kiezen die niet meedoen en die goedkoper zijn dan renners die wél meedoen. Daar kun je soms wel eens een miljoen mee besparen (maar dus nooit het bedrag van een volledige renner).

Vervolgens worden die renners die niet meedoen uit het systeem verwijderd en hebben ze dus minder reserves in hun ploeg (en lijkt het voor jou alsof ze minder renners hebben gekozen). Maar ze hebben dus wel degelijk renners aangeklikt en daar ook budget aan uitgegeven.
« Laatst bewerkt op: 5-07-2019, 01:10:00 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #33 Gepost op: 5-07-2019, 09:28:16 »
Vervolgens worden die renners die niet meedoen uit het systeem verwijderd en hebben ze dus minder reserves in hun ploeg (en lijkt het voor jou alsof ze minder renners hebben gekozen). Maar ze hebben dus wel degelijk renners aangeklikt en daar ook budget aan uitgegeven.

Die mogelijkheid had ik niet bedacht... dan heb ik niks gezegd  ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #34 Gepost op: 5-07-2019, 11:57:11 »
Die mogelijkheid had ik niet bedacht... dan heb ik niks gezegd  ::rofl::

Doe er je voordeel mee. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #35 Gepost op: 5-07-2019, 12:39:50 »
Ik heb ook het eerste rondkijken en klussen gedaan.

Oh, kijk, ik zit slechts 18 miljoen boven het budget. ::)



Natuurlijk is fors boven budget beginnen standaard - maar kan me niet herinneren dat ik meestal zo'n groot verschil had :o


Ik denk dat de eerste forse budgetoverschrijding dit jaar kwam doordat ik eerst hier gelezen had dat we een ruimer budget hadden. Tegenvaller dat ik dan toch nog keuzes moest maken 😝

Inmiddels staat er een team klaar. Zoals altijd waardeloze reserves en helpers. Gek dat het enige jaar dat ik eon juist het jaar was dat de toppers opgaven 😝
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #36 Gepost op: 5-07-2019, 13:06:30 »

Ik denk dat de eerste forse budgetoverschrijding dit jaar kwam doordat ik eerst hier gelezen had dat we een ruimer budget hadden. Tegenvaller dat ik dan toch nog keuzes moest maken 😝

Oh, ja, ik was ook veel te optimistisch begonnen.
Mijn eerste versie was, volgens mij, 38m boven budget ;D

Het positieve nieuws, is dat is relatief eenvoudig binnen budget kan geraken.
Het negatieve nieuws, is dat ik dan twee renners moet schrappen die ik eigenlijk wel wil.

Dat gezegd hebbende: een van beide is typisch het soort renner dat ik altijd graag in m'n team heb, relatief betaalbaar is.. maar qua punten consequent hard tegenvalt. Dus daarvan had ik al bedacht dat ik dat gewoon eens niet moet doen ::)

Anders win ik nooit.. ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #37 Gepost op: 5-07-2019, 17:06:52 »
Laatste aanpassing gedaan. Ik ga er niets meer aan veranderen. Wat risico's genomen door een sterker overall team neer te zetten  ::ok::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #38 Gepost op: 5-07-2019, 18:26:58 »
Eindelijk tevreden met het team de woordgrap ::trots::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #39 Gepost op: 5-07-2019, 21:02:34 »
Ik ben er eigenlijk wel.

Meestal blijf ik tot diep in de avond knutselen, maar doordat ik een bepaalde basis wil behouden, dwingt dat het gros van mijn andere keuzes.
Maakt het wel lekker overzichtelijk.

Dus ik zet er een punt achter. Het zal wel - dit moet 'm worden. ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.