Auteur Topic: Tour de France pool 2019  (gelezen 56476 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #280 Gepost op: 26-07-2019, 17:09:48 »
Ja ik vind het ook apart. Maar ik kom zelf niet met een beter idee :P

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #281 Gepost op: 26-07-2019, 17:12:35 »
Tja, ik zou hier niet nooit mee akkoord gaan als Jumbo-Visma zijnde, als Bora zijnde, als Deceuninck-Quickstep zijnde..

Annuleren van heel die rit lijkt me nog het beste, dit is puur bedrog.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #282 Gepost op: 26-07-2019, 17:31:47 »
Annuleren van heel die rit lijkt me nog het beste, dit is puur bedrog.
En dat zou geen bedrog zijn? In mijn ogen zou dat dan een veel groter bedrog zijn. De enige die hiermee lijkt mij blij zou zijn zou Alaphilippe zijn. Dit is het meest logische en eerlijke wat er kan gebeuren.

als Bora zijnde,
Als ik Bora zo begreep waren zij het er in ieder geval mee eens.

Overigens: in de autosport hebben we ook wel van zulke situaties. Bij regen of een zwaar ongeval wordt dan gewoon de doorkomst bij de voorlaatste ronde als uitslag gezet.
« Laatst bewerkt op: 26-07-2019, 17:34:42 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #283 Gepost op: 26-07-2019, 17:32:38 »
Ik vind het terecht en de best mogelijke beslissing. Elk alternatief is slechter.

Ja Kruijswijk verliest er misschien wel een Tourpodium door (of de zege?)

Ja ik ben nu kansloos voor mn pool.omdat Alaphillipe hoog blijft staan.  :P

Maar we weten niet wat er gebeurt zou zijn. Misschien had Bernal nog een minuut extra gepakt en moet hij zeuren.

Feit is dat hier fietsen echt niet meer kon. Ik heb levensgevaarlijke beelden van modderstromen op twitter voorbij zien komen. Ik hoop dat iedereen veilig de berg af komt
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #284 Gepost op: 26-07-2019, 17:35:40 »
En dat zou geen bedrog zijn? In mijn ogen zou dat dan een veel groter bedrog zijn. De enige die hiermee lijkt mij blij zou zijn zou Alaphilippe zijn. Dit is het meest logische en eerlijke wat er kan gebeuren.

Vind je dat echt? Alle respect voor Bernal, maar Kruijswijk en Buchmann zaten echt te wachten op die slotklim.

Bernal was vol aan het geven op de Iseran, de anderen hielden zeker nog reserve. Hij moest ook nog eens die kleine vallei alleen doorkomen. Alaphilippe zag ik wel nog dicht bij het groepje Thomas komen.

Dit is gewoon een godsgeschenk voor Bernal. Was hij de beste? Ja, maar het was nog 37,5 (!!!) km he. Als je niet weet waar de eindmeet lag op voorhand, kan je toch niet voluit gaan ook?

Wat een anticlimax van een geweldige Tour. Leuk dat Bernal hem wint, maar de manier waarop is gewoon te erg voor woorden. Bah

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #285 Gepost op: 26-07-2019, 17:37:53 »
Ik weet niet wat de reglementen zijn, maar dit is een extreme overmachtsituatie: levensgevaarlijk met eventuele aardverschuivingen langs het parcours.

Er mag ook wel eens gezegd worden dat de Tourorganisatie goed heeft gehandeld.  ::ok::

Heel jammer voor het koersverloop natuurlijk. Teleurstelling en boosheid zijn begrijpelijk, maar dat hou je toch: wat voor beslissing de organisatie ook genomen had. Helemaal cancellen óf een deeletappe óf wat anders.
« Laatst bewerkt op: 26-07-2019, 17:44:28 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #286 Gepost op: 26-07-2019, 17:42:39 »
Voortaan moet dit gewoon in de regels staan.

-Bij onvoorziene weersomstandigheden wordt de tijd genomen van de laatste berg of tussensprint

Dat met Froome op de Ventoux was in mijn ogen nog veel.oneerlijker
You'll never walk alone

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #287 Gepost op: 26-07-2019, 17:45:15 »
Het reglement geeft een aantal opties, dit is er een van.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #288 Gepost op: 26-07-2019, 17:49:03 »
Voor mij persoonlijk voelt een aankomst op 37,5 km (zonder dat ze het weten dat er daar aankomst was!) erg oneerlijk aan. Er moest nog een klein 3de van de rit gereden worden en niemand wist dat het aankomst was. 2 argumenten die mij het moeilijk maken om de beslissing te begrijpen.


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #289 Gepost op: 26-07-2019, 18:16:30 »
Jeeee wat een anticlimax. Iedereen zat klaar voor afdaling en slotklim! Maar goed, wat kun je doen .....

Ik nog supporteren voor Barguil ... die was vast niet bij de besten gefinished op de slotklim.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #290 Gepost op: 26-07-2019, 18:32:30 »
Vind je dat echt? Alle respect voor Bernal, maar Kruijswijk en Buchmann zaten echt te wachten op die slotklim.

Bernal was vol aan het geven op de Iseran, de anderen hielden zeker nog reserve. Hij moest ook nog eens die kleine vallei alleen doorkomen. Alaphilippe zag ik wel nog dicht bij het groepje Thomas komen.

Dit is gewoon een godsgeschenk voor Bernal. Was hij de beste? Ja, maar het was nog 37,5 (!!!) km he. Als je niet weet waar de eindmeet lag op voorhand, kan je toch niet voluit gaan ook?

Wat een anticlimax van een geweldige Tour. Leuk dat Bernal hem wint, maar de manier waarop is gewoon te erg voor woorden. Bah
Ik vind dat inderdaad echt. Bernal had inderdaad al veel gegeven op de Iseran, maar was zelfs op het moment dat de wedstrijd werd stilgelegd een aantal seconden uitgelopen. (ja, de wedstrijd werd pas op iets van 25 km van de meet stilgelegd, waar de afdaling al grotendeels voorbij was, en niet op 37,5 km) En met Yates samen had hij zeker nauwelijks tijd verloren tot de slotklim. En zoals hij reed had hij in de slotklim ook nog tijd genomen. Ja, Buchmann en Kruijswijk wilden zich sparen tot de slotklim (waarom gaat Kruijswijk dan in de aanval?) maar ga er maar vanuit dat ook Bernal en Thomas echt niet alles hadden gegeven.
En Alaphilippe terugkomen bij de groep? Op het moment dat de wedstrijd werd stopgezet was de afdaling al een groot deel afgelopen en hij was nog geen 10 seconden ingelopen. In mijn optiek is hij de enige echte winnaar van de etappe, aangezien hij in de slotklim er zeker nog wel een minuut bij had gekregen (en dus uit de top 3 zou zijn gezakt)
Met andere woorden: je weet nooit hoe de etappe geëindigd zou zijn. Dus dit is een perfecte oplossing.
Bernal zal blij zijn met geel, maar hij had zeker nog meer tijd gepakt op de slotklim, en zal dus zeker niet heel blij zijn. Daarnaast krijgt hij ook de etappezege niet. Dus Bernal blij? Hem is ook gewoon een bijna zekere etappezege door de neus geboord.

Dus als Bernal zondag de winnaar wordt, kan ik er perfect mee leven. Hij was dan gewoon de beste renner deze Tour.

Voor mij persoonlijk voelt een aankomst op 37,5 km (zonder dat ze het weten dat er daar aankomst was!) erg oneerlijk aan. Er moest nog een klein 3de van de rit gereden worden en niemand wist dat het aankomst was. 2 argumenten die mij het moeilijk maken om de beslissing te begrijpen.
Je maakt mij niet wijs dat de ploegleiders niet wisten van het noodweer. Op de tv was dat al tijdens de klim van de Iseran immers al bekend... En met de oortjes van tegenwoordig had men de renners gewoon al kunnen waarschuwen...
« Laatst bewerkt op: 26-07-2019, 18:35:05 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #291 Gepost op: 26-07-2019, 19:00:11 »
Het is imo de enige beslissing die ze konden nemen. Doorrijden was levensgevaarlijk. De rit schrappen was onzinnig geweest en wat hadden ze dan moeten doen met de bergpunten die al gewonnen waren. Ze hebben het laatste officiële meetpunt van de etappe genomen en niet een willekeurig punt.
Iedereen baalt ervan lijkt me, iedereen rekende vooraf op een volledige etappe en niemand had zich nog kapot gereden op die berg. Het is echt onvoorspelbaar hoe het verder verlopen zou zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #292 Gepost op: 26-07-2019, 20:01:37 »
Ja ik vind het ook apart. Maar ik kom zelf niet met een beter idee :P
Er is geen beslissing mogelijk die voor iedereen die nog in koers zit, 100 procent eerlijk is.

Schrap je de hele etappe, dan lijkt dat het eerlijkste te zijn. Maar dat is het niet. Je krijgt dan zaterdag een getergde Bernal aan de start, die er verder ook niets aan kon doen dat het weer in Tignes roet in het eten zou gooien.

Niemand kan voorspellen wat er gebeurd zou zijn, als de etappe een regulier verloop had gehad. Je kan zeggen: Alaphilippe had de opgelopen achterstand ingelopen, maar Bernal zou later opnieuw voorsprong hebben gepakt. Het is giswerk.

"Wat als......" telt in dit geval niet, we zullen het nooit weten.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #293 Gepost op: 26-07-2019, 21:41:08 »
Morgen rit ingekort naar 59 km, 2 beklimmingen geschrapt... Tja proficiat Bernal. Deze tour zal bijblijven als een mooie tour, behalve de laatste week vond ik maar saai. Wat kunnen Buchmann, Alaphilippe en Kruijswijk nu nog doen? Gewoon vol van de voet gaan rijden? Nee, de tour is voorbij jammer genoeg.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #294 Gepost op: 26-07-2019, 21:56:00 »
Tja, Egan Bernal kan er ook niets aan doen dat het zo'n noodweer is in de Alpen, ik gaf het al aan. Dus hem kan niemand iets verwijten.

Ik durf te wedden dat hij zijn gele trui, en wellicht (nou ja....) zijn tourzege ook liever op een andere manier had veilig gesteld.

Om er nog iets van te maken, zou ik zeggen: maak er zondag een echte etappe van, en geen show. Dan heeft iedereen bovenin het klassement nog een kans.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #295 Gepost op: 26-07-2019, 22:03:19 »
Tja, Egan Bernal kan er ook niets aan doen dat het zo'n noodweer is in de Alpen, ik gaf het al aan. Dus hem kan niemand iets verwijten.

Ik durf te wedden dat hij zijn gele trui, en wellicht (nou ja....) zijn tourzege ook liever op een andere manier had veilig gesteld.

Om er nog iets van te maken, zou ik zeggen: maak er zondag een echte etappe van, en geen show. Dan heeft iedereen bovenin het klassement nog een kans.

Deceuninck-Quickstep die een waaier probeert te trekken?  ::hypocriet::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #296 Gepost op: 27-07-2019, 00:55:44 »
DE TUSSENSTAND VAN DE TOURPOOL 2019

Na de negentiende rit (de rit telt niet mee, wel de algemene rankings)


 ::ok:: ::ok:: ::ok:: 1. G-root met 1446 punten   ::ok:: ::ok:: ::ok::

 ::ok:: ::ok:: 2. Nieky met 1389 punten ::ok:: ::ok::

 ::ok:: 3. ga toch fietsuh met 1202 punten ::ok::


Dagwinnaars: ga toch fietsuh, kolko (+62)
Grootste stijgers: KnevelGraus, Swifty, Tristan (+1)
Grootste dalers: Duncton, mcpdallas, Pac (-1)

Benieuwd waar jij staat? Kijk dan >>> hier <<<
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #297 Gepost op: 27-07-2019, 08:44:56 »
Wat ik wel slecht vind is dat ze het niet al eerder hadden aangekondigd........ liefst voor het begin van de klim naar de Iseran... dan had iedereen daar kunnen knallen
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #298 Gepost op: 27-07-2019, 09:42:40 »
Deceuninck-Quickstep die een waaier probeert te trekken?  ::hypocriet::
Ik krijg het idee dat je gewoon een hekel aan Bernal hebt. Wat nu als Kruijswijk op de Iseran de voorsprong had genomen. Had je dan ook zo gereageerd? Of Alaphilippe?

Overigens: degene die mijns inziens het meeste voordeel heeft bij het verloop gisteren en de inkorting van vandaag is Alaphilippe. Nu heeft hij nog alle kans op een podiumplaats... In het normale geval had ik die kans (gezien het verloop in de Alpen) op bijna 0 geschat.

Wat ik wel slecht vind is dat ze het niet al eerder hadden aangekondigd........ liefst voor het begin van de klim naar de Iseran... dan had iedereen daar kunnen knallen
Voor de klim van de Iseran kon niet aangezien het pas een minuut of 20 voor de top was gaan hagelen e.d...

Het is imo de enige beslissing die ze konden nemen. Doorrijden was levensgevaarlijk. De rit schrappen was onzinnig geweest en wat hadden ze dan moeten doen met de bergpunten die al gewonnen waren.
Dat niet alleen: wat de doen met de 5000 Euro die Bernal had verdiend op de Iseran. Wat te doen met de 1500 Euro van Lutsenko bij de tussensprint? Ook maar eventjes afnemen?
« Laatst bewerkt op: 27-07-2019, 09:45:41 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #299 Gepost op: 27-07-2019, 10:53:57 »
Ik krijg het idee dat je gewoon een hekel aan Bernal hebt. Wat nu als Kruijswijk op de Iseran de voorsprong had genomen. Had je dan ook zo gereageerd? Of Alaphilippe?


Waarom zou ik een hekel hebben aan Bernal? Ik vind het fantastisch wat hij op 22-jarige leeftijd presteert hoor, alleen (en hijzelf kan er niets aan doen) jammer hoe het moet gebeuren. Hopelijk wordt hij niet zo'n saaie Colombiaan als Quintana, maar hij heeft toch al veel meer uitstraling en kwaliteiten.

Ja, ik vind het moeilijk te begrijpen dat je ergens een meet legt zonder dat men weet waar op voorhand, maar goed so be it. Jij gaat er vanuit dat Bernal nog meer tijd pakte en Alaphilippe nog meer tijd verloor. Van Alaphilippe weet ik het niet, hangt af hoe dicht hij kwam in de afdaling, maar Kruijswijk en Buchmann waren echt nog dichter gekomen. Zoals de ploegleiding van Jumbo Visma ook zei: we waren wat aan het sparen voor wat nog kwam en dat zag je toch wel.

Ik vind het ook jammer voor de spankracht, plots is die echt helemaal verdwenen en ik had echt gedacht dat het tot op de top van Val Tho spannend ging blijven.. Niet dus.