Poll

Welk thema verkiezen jullie

Helemaal willekeurig
18 (27.3%)
Geen Engels
9 (13.6%)
Landstalen
16 (24.2%)
Geen Engels + Willekeurig
6 (9.1%)
Landstalen + Willekeurig
4 (6.1%)
Debutanten + Eenmalige deelnemers
10 (15.2%)
Geen europa
3 (4.5%)

Totaal aantal stemmen: 32

Poll gesloten: 2-09-2019, 16:17:13

Auteur Topic: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019  (gelezen 73303 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #240 Gepost op: 16-10-2019, 00:27:34 »
1-5: Fabiann
6-10: Lucy, Convans, MV, Starlight
11-15: MC, Brtdm
16-20: B&W, Duncton, KingLennart
21-24: Mitchkox, Gupp
25-28: SpacyColours

Heb ze vanavond allen (gedeeltelijk) beluisterd... en er was er maar eentje die van mij 5 van de 5 sterren kreeg dus mijn 12 punten staan al vast  ::tandpastasmiley::

Vroeg me overigens af: mochten er liedjes ingezonden worden die eerder al op een Eurovisie Songfestival te zien zijn geweest? Zo ja... dan had ik in het geval van één land wel geweten wat ik had ingezonden...  ;D
« Laatst bewerkt op: 16-10-2019, 01:30:13 door KingLennart »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #241 Gepost op: 16-10-2019, 08:40:41 »
1-5: Fabiann
6-10: Lucy, Convans, MV, Starlight
11-15: MC, Brtdm, Robbie
16-20: B&W, Duncton, KingLennart
21-24: Mitchkox, Gupp
25-28: SpacyColours

Dat je dan toch een hoop nummers hoort die je leuker vindt dan je eigen nummer ineens. :)
Ik heb altijd het probleem dat ik op verschillende vlakken punten geef en dan op tel. En zoals elk jaar zijn er 3 of 4 die er bovenuit schieten en vijfhonderdduizend die allemaal op hetzelfde totaal komen (heel veel 15,5 op... 20 of 21 (sommige krijgen een bonuspunt) ). Dus moet nog maar eens ergens tijd vinden om ze te luisteren om een echte rangschikking te kunnen geven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #242 Gepost op: 16-10-2019, 09:02:59 »
1-5: Fabiann
6-10: Lucy, Convans, MV, Starlight
11-15: MC, Brtdm, Robbie
16-20: B&W, Duncton, KingLennart
21-24: Mitchkox, Gupp
25-28: SpacyColours, LDH

Hoewel ik genoeg liedjes heb gehoord die ik absoluut minder vind dan mijn inzending zal ik wel weer ergens onderaan eindigen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #243 Gepost op: 16-10-2019, 11:09:49 »

Vroeg me overigens af: mochten er liedjes ingezonden worden die eerder al op een Eurovisie Songfestival te zien zijn geweest? Zo ja... dan had ik in het geval van één land wel geweten wat ik had ingezonden...  ;D

Dat is al eens gebeurd, maar originaliteitspunten had het niet gewonnen.
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #244 Gepost op: 16-10-2019, 12:46:37 »
De eerste luisterronde gehad en maar 3 nummers die sowieso ::art:: punten krijgen. Dus het niveau is goed dit keer. Verder heel veel nummers die hangen in de categorie 1-4 of 1-6 punten, waarvan er een aantal dus uiteindelijk ::art:: krijgen, maar dat is dus niet omdat ze slecht zijn. Een paar nummers die in de categorie 4 - 7 punten, die eventueel omhoog en omlaag kunnen en een aantal nummers die erbovenuit steken en kans maken op de 8, 10 en 12 (maar dus ook weer 7,6 of 5 punten omdat dat zo uitkomt).

Wordt nog een moeilijke keuze deze keer...

Criteria waar ik op ga letten zijn in ieder geval
- Vind ik het een leuk liedje? (kwaliteitspect)
- Blijft het nummer hangen / komt de (eventuele) boodschap bij me over?
- Hoe is de zang? (kwaliteitsaspect ook)
- Originaliteit (ook van iets meer ondergeschikt belang aangezien het allemaal random is gegaan en je misschien wel liever het moeilijke Burkina Faso had willen hebben in plaats het makkelijke Zweden)
- Eigen taal gezongen (indien mogelijk, is iets waar ik altijd voorstander van ben, maar dit keer een niet een heel belangrijk punt om op te letten)

Iemand met een makkelijk land maakt dus evenveel kans als met een moeilijk land wat mij betreft aangezien je er deze keer niks aan kon doen dat je met een land wordt opgescheept. Kwaliteit is leidend en geeft de doorslag voor mij. Alleen op details tussen wie wel/niet in de punten valt, zal ik misschien wat meer op andere dingen gaan letten.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2019, 12:55:05 door MollenvangR-Art »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #245 Gepost op: 16-10-2019, 15:16:59 »
Het lijkt wel een beetje op hoe ik mijn punten uitdeel volgens mij.

Eerst kijk en luister ik alles met de tekstjes er bij op volgorde. Hierbij Geef ik elk land een +, een O of een -. Een Plus vind ik leuk en krijgt zeer waarschijnlijk punten. Bij een O weet ik het nog niet precies. En met een - ben je kansloos.
Later luister ik alles nogmaals en deel ik cijfers uit. Hierbij houd ik direct al rekening met kwaliteit, originaliteit en of een lied blijft hangen.
Verder geef ik nog bonuspunten met betrekking op het verhaaltje, het aantal weergaven, de artiest, de taal, de videoclip en het vergelijk met mijn eigen keuze voor dat land.
Op deze manier probeer ik het iets eerlijker te maken, zonder dat het al te veel beïnvloed. De bonuspunten hebben de einduitslag slecht licht gewijzigd.

Normaal zou ik dan nog tig keer mijn top 15 opnieuw beluisteren om daar een volgorde van te maken, maar dit jaar wint degene met het hoogste cijfer gewoon. Ik ben nu een stuk tevredener dan anders.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #246 Gepost op: 16-10-2019, 17:06:12 »
Het lijkt wel een beetje op hoe ik mijn punten uitdeel volgens mij.
Cool! Heb je dan uiteindelijk een spreadsheet met de uitslag? ::regenboog::

Mijn puntenverdeling doe ik op gevoel. Ik deed het ooit met cijfers, maar al snel merkte ik dat die ranking niet klopte. Ik voel gewoon dat iets 'het nummer 2-liedje' is, of 'het liedje dat net 1 punt krijgt'. Op die manier heb ik nu al vijf/zes liedjes een plekje gegeven. Dan heb je nog liedjes die 'top 10' zijn zonder specifieke plaats om de gaten op te vullen. Is daar nog twijfel/te veel landen over, dan gaan we sympathie- en originaliteitsprijzen uit delen :D
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #247 Gepost op: 16-10-2019, 18:03:57 »
Cool! Heb je dan uiteindelijk een spreadsheet met de uitslag? ::regenboog::

Ja, dat klopt. Ik zal alles na afloop wel delen.
Ik ben daarna uiteraard ook nog wel mijn top 15 gaan luisteren. En tussen 4 en 15 zit altijd wel wat twijfel, maar ik ben wel tevreden zo.

Ik heb eigenlijk ook geen idee waar ik mezelf zou moeten plaatsen. Ik vind het wel goed klinken, maar zou het niet snel in een afspeellijst plaatsen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #248 Gepost op: 16-10-2019, 18:42:12 »
het aantal weergaven

Maar dit verschilt toch per land? In het ene land is 2 miljoen veel, in t andere land is dat echt niks.
Frankje Lapi

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #249 Gepost op: 16-10-2019, 18:53:03 »
Het beoordelen doe ik wel op gevoel, ik zou niet anders kunnen zelfs. Ik zie liedjes altijd als een geheel, en ik denk dan niet van "die stem is irritant", "dit nummer duurt net iets te lang" of "erg origineel!". De enige vraag die ik mezelf stel is hoe vaak ik een nummer in de toekomst nog wil luisteren. Daarom ontbreekt het bij mijn puntenuitreiking altijd aan kekke tekstjes, want ik zou niet weten wat ik moet opschrijven, aangezien ik niet beredeneer, althans niet bewust.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #250 Gepost op: 16-10-2019, 19:51:56 »
Maar dit verschilt toch per land? In het ene land is 2 miljoen veel, in t andere land is dat echt niks.

Dat klopt, maar bij een land als Nieuw-Zeeland zie ik liever een lied met een paar duizend weergaven, dan met 30 miljoen. Terwijl een land als Montenegro niet zo veel nummers heeft met tig miljoen weergaven.

Het is een kleine bonus voor de kleine artiesten. Maar uiteindelijk scheelt het maximaal 1 of 2 plaatsen in de rangschikking.

Het land dat het meeste nadeel heeft opgelopen door al mijn bonuspunten is volgens mij van plaats 13 naar plaats 16 gezakt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #251 Gepost op: 17-10-2019, 20:43:04 »
Ik denk dat ik mijn top 10 ook steeds duidelijker begin te krijgen.
Ik beoordeel elk liedje op zang, muziek en originaliteit. In alle drie de categorieën kunnen ze 0-12 punten krijgen. Dus maximaal 3 x 12 = 36. Daarnaast kunnen inzendingen bonuspunten krijgen (in totaal 7) voor zaken als of ik het liedje mooi vind/het liedje mij raakt, maar ook of ik het in mijn playlist zou opnemen, of het in een eigen taal gezongen is en of het bijvoorbeeld een onontdekt pareltje is a.d.h.v. views. Dat soort zaken (waarbij ik uiteraard rekening hou met context) vormen dus de extra punten, waardoor de opperscore 36 + 7 = 43 punten zou kunnen worden. ::jaja::

Daarna tel ik alle punten op en in geval van gelijke stand (wat deze keer opvallend vaak eruit kwam bij mij; vooral voor de 4 t/m 10 punten was het heel spannend) kijk ik naar de hoogste punten die ik gegeven heb in de 3 categorieën. Hierdoor heb ik momenteel een overzichtelijke lijst opgebouwd. Ik ben het nu eens aan het luisteren op volgorde, of ik het daadwerkelijk met mijzelf eens ben. Tot nu toe nog wel. Dat ga ik de komende tijd nog wel vaker doen, haha... ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #252 Gepost op: 17-10-2019, 22:35:26 »
Ik heb ook eindelijk alle liedjes kunnen beluisteren. Ik vind het een heel divers songfestival, met een paar (5) flinke uitschieters richting de cijfergroep 8.5-10 en een paar flinke uitschieters (5) richting de cijfergroep (3-5.5). Heb 2 favoriete liedjes tot nu toe.

Vind het niveauverschil dus erg groot. Soms echt een fantastisch liedje, soms echt oorpijn. Kortom: ik vind het leuk  ::bravo::

En ik zou mezelf zo rond plek 8/9 zetten:

1-5: Fabiann
6-10: Lucy, Convans, MV, Starlight, FrankLapidus
11-15: MC, Brtdm, Robbie
16-20: B&W, Duncton, KingLennart
21-24: Mitchkox, Gupp
25-28: SpacyColours, LDH
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #253 Gepost op: 17-10-2019, 23:11:28 »
Ik heb nu pas voor de eerste keer geluisterd, ik heb nog 20 landen die punten kunnen krijgen
én 8 die voor mij sowieso puntenloos zullen blijven.

Ik ga geen inschatting maken qua plaats, aangezien ik al enkele punten binnenheb.
klaar voor de strijd

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #254 Gepost op: 18-10-2019, 00:08:37 »
Ik hou het ook maar in het midden  :D

1-5: Fabiann
6-10: Lucy, Convans, MV, Starlight, FrankLapidus
11-15: MC, Brtdm, Robbie
16-20: B&W, Duncton, KingLennart, grasisgroen
21-24: Mitchkox, Gupp
25-28: SpacyColours, LDH
...maar soms even niet :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #255 Gepost op: 19-10-2019, 12:21:32 »
Mogelijk ga ik toch nog even de volgorde in mijn top aanpassen.

Er is een lied dat op plek 25 begon bij de eerste keer luisteren, net buiten de top-10 zat bij de tweede keer luisteren, door bonuspunten in de top-10 is beland en nu na het nog veel vaker te hebben gehoord naar de top 3 gaat..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #256 Gepost op: 20-10-2019, 22:26:36 »
Ik heb inmiddels één heel duidelijke favoriet ::jaja:: ::bravo:: En één nummer dat makkelijk 12 punten waard was geweest, als dat eerste nummer er niet was geweest. Plek 1, 2 en 5 t/m 12 zijn vergeven, voor de overige punten wordt het spannend :D
...óf niet!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #257 Gepost op: 22-10-2019, 19:45:51 »
Wat gaat de tijd toch snel, al bijna is het tijd voor de uitslag!

Tot gisteren had ik nog 14 liedjes over, waar is vandaag de laatste 4 van heb weggestreept. Ik moet nu alleen nog maar de volgorde bepalen voor de 6 tot en met 12 punten, maar de landen die in mijn Big Five zitten weet ik nu al wel. Het ligt dicht bij elkaar deze keer! ::regenboog::

En ook wel goed om alvast te weten dat ik tijdens mijn proefwerkweek aankomende week waarschijnlijk non-stop hier loop te checken of er nieuwe punten binnen zijn ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #258 Gepost op: 22-10-2019, 19:50:14 »
Wat gaat de tijd toch snel, al bijna is het tijd voor de uitslag!

Tot gisteren had ik nog 14 liedjes over, waar is vandaag de laatste 4 van heb weggestreept. Ik moet nu alleen nog maar de volgorde bepalen voor de 6 tot en met 12 punten, maar de landen die in mijn Big Five zitten weet ik nu al wel. Het ligt dicht bij elkaar deze keer! ::regenboog::

En ook wel goed om alvast te weten dat ik tijdens mijn proefwerkweek aankomende week waarschijnlijk non-stop hier loop te checken of er nieuwe punten binnen zijn ::rofl::

Dan kan je lang wachten, want de deadline is pas over 1,5 week. ::)

En dat is prima, ik moet nog beginnen. Waar halen jullie de tijd vandaan zeg om nu al klaar te zijn. :o

That said, alleen op basis van mijn eigen liedje, ga ik mezelf lekker arrogant op plek 1 zetten. Dat gaat 'm natuurlijk nooit worden, maar ik doe het lekker toch. :P

1-5: Daisy, Fabiann
6-10: Lucy, Convans, MV, Starlight, FrankLapidus
11-15: MC, Brtdm, Robbie
16-20: B&W, Duncton, KingLennart, grasisgroen
21-24: Mitchkox, Gupp
25-28: SpacyColours, LDH

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Denmark- autumn 2019
« Reactie #259 Gepost op: 22-10-2019, 19:52:32 »
Dan kan je lang wachten, want de deadline is pas over 1,5 week. ::)
Nu je het zegt ::schaam::
Ik had me een week vergist ::blond::