Auteur Topic: Discussie: gerbera's  (gelezen 2102 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Discussie: gerbera's
« Gepost op: 2-10-2019, 11:27:36 »
Deze week geen poll, geen meerkeuzevraag, maar een open vraag rondom het laatste hoofdstuk. Ellis heeft gerbera's meegenomen voor Olivia, maar die heeft ze nog niet aan haar gegeven als Olivia met haar speech begint. Dus: wat gaat er met die bloemen gebeuren? Speculeer er hier wild op los! Een van de suggesties hier zal in het verhaal worden meegenomen. ::hyper::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #1 Gepost op: 2-10-2019, 19:20:31 »
De gerbera's werden uiteindelijk willekeurig in een vensterbank gelegd, vergeten door de wereld, door niemand geliefd, net als Ellis. Ze had er nog wel aan gedacht, kort, maar ach, die gerbera's - wat maakten ze ook uit.
Gerbera's. Ellis had niet eens geweten hoe ze hadden geheten, vooraf. Ze was naar de bloemist gegaan voor.. bloemen. Daar had de bloemist niet genoeg mee gekund. Ze had gewezen naar de gerbera's, omdat die bloemen er het meest bloemig uitzagen.

Je kon je kamer vol gerbera's hebben, en toch ze zo over het hoofd zien. Ze waren het bloemige behang van de bloemen. Ze waren zo standaard bloemig, ze zouden nooit meer worden dan dat ze waren, en misschien was dat wel goed zo. Iets moest de middelmaat zijn. Niet alles was opzienbarend, spetterend, of fantastisch. Het waren gewoon.. bloemen. En als iemand geen verwachting had, dan konden ze zeggen 'nou, bedankt voor de bloemen', en vervolgens vergeten om een vaas ervoor te pakken.

Wellicht dachten enkele andere gasten van Olivia's feest dat ze opzettelijk in een vensterbank waren gelegd. Dat Olivia op weg was naar een vaas, maar halverwege alweer was vergeten waarom ze een vaas ging pakken. Misschien dachten sommige gasten dat, maar we willen het nooit weten. We hebben het ze niet gevraagd.

Nooit zouden de gerbera's op de keukentafel worden gelegd, nooit zouden ze worden aangevoerd als bewijsstuk, nooit zouden ze op de politiecamera worden vastgelegd voor verdere analyse.

En zo, waren de gerbera's een perfecte camouflage, voor de drie gedaantes in rode gewaden, die er ineens uitsprongen..
























































Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #2 Gepost op: 2-10-2019, 22:39:39 »
Oh, zijn het bloemen... ::schaam:: Om één of andere reden stelde ik me allemaal kleine monstertjes voor, en kwam het niet in me op dat dat enigszins onlogisch was. ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #3 Gepost op: 3-10-2019, 13:27:49 »
hdd ::rofl::


In 1 van de bloemen zit een microfoontje verstopt, om te kunnen afluisteren wat Olivia over hun zou zeggen als ze alleen was met de bloemen.

O, wacht, ik heb het hoofdstuk Ellis nog niet gelezen, zie nu pas dat het er staat  ::schaam::

Ze is woedend, dus zal ze het boeket wel naar Olivia smijten, die allergisch is voor allerlei stofjes, zo ook voor de gifstoffen die gebruikt zijn om de gerbera's er zo onnatuurlijk uit te laten zien en waarvan restanten nog voorkomen op de stengel en de bloemblaadjes.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2019, 13:51:02 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #4 Gepost op: 3-10-2019, 19:36:31 »
hdd ::rofl::


..ik vond 'm ook wel leuk ;D Ik hoop dat ik word gekozen ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2019, 22:58:36 »
Gelukkig zijn het geen madeliefjes  ::vergroot::

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #6 Gepost op: 4-10-2019, 12:19:52 »
Gelukkig zijn het geen madeliefjes  ::vergroot::

 ;D

De bloemen? Die worden verbrand. Om alles af te kunnen sluiten.
...maar soms even niet :)

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #7 Gepost op: 5-10-2019, 11:15:47 »
De bloemen? Daar wordt een kunstwerk van gemaakt, nadat ze gedroogd zijn in een dik boek.
...maar soms even niet :)

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #8 Gepost op: 13-10-2019, 05:10:42 »
Mag ik nog een keertje?  :D

De bloemen? Daar wordt een krans van gevlochten.

(ik laat het hier maar bij, denk ik  ;D )
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #9 Gepost op: 14-10-2019, 20:56:55 »
Oh, doe maar zo veel suggesties als je wil, gig! Vinden wij leuk  :D

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #10 Gepost op: 15-10-2019, 21:53:14 »
Ze worden in een hele grote vaas (lees: zwembad) gezet.

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #11 Gepost op: 20-10-2019, 23:06:31 »
De bloemen? Daar werden de blaadjes 1 voor 1 vanaf geplukt: ze hield van me, ze hield niet van me enz.
...maar soms even niet :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #12 Gepost op: 20-10-2019, 23:36:50 »
Wat maakt het eigenlijk uit wie Olivia vermoord heeft, het gaat erom hoe het met die bloemen afloopt! ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #13 Gepost op: 21-10-2019, 13:39:21 »
 ::rofl::  vind ik ook  :D
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Discussie: gerbera's
« Reactie #14 Gepost op: 23-10-2019, 10:57:43 »
Wat maakt het eigenlijk uit wie Olivia vermoord heeft, het gaat erom hoe het met die bloemen afloopt! ::rofl::
::bravo::